Blog >> 156
A hétvégén produkált az autó egy P0236 - Overboost szelep - alacsony jel hibakódot. MIL bekapcsolt. mögöttem füst, vészüzem, 3000-es fordulatnál nem engedte magasabb fordulatra a kocsit. (PÁNIK)
Hibakód törlés után minden rendben, de hirtelen nagyobb gázadásra, vagy 3600as fordulatszám körül visszajött a hiba.
Megmozgattuk a turbó geometriáját, hátha az van elkormolódva, de nagyon simán járt.
Mivel a vákuum csöveken külsőleg nem látszott semmi ezért elkezdtük kicserélgetni őket. A motor és a geometria állító szelep közti csővel kezdtük, mert azon látszott, hogy nem gyári darab. Egy átlátszó szilikon csővel helyettesítették, ami műanyag kábelkötegelővel volt rögzítve. Kicseréltük normális vákuum csőre és láss csodát megoldódott a probléma. Olyannyira megoldódott , hogy az eddig 115LE-snek hitt autó most tényleg 115LE :-) Úgyhogy valószínű hogy a kocsi megvétele óta az a kis cső rakoncátlankodott és nem jól végezte a dolgát.
Mivel elég sok minden ki lett cserélve a futóművön, ezért elvittem hogy állítsák be. Az alkatrészek cseréje miatt a csavarok nem voltak berohadva ezért elég hamar végeztek vele. (Aki futóművet akar állíttatni Miskolcról, vagy környékéről mindenképp a miskolci ITÁLGÁZ telepen Farkas Zsoltit keresse. Nagyon ért hozzá.) - Ez volt itt a reklám helye :-)
Az ültetés miatt kicsit negatívba dőlnek a hátsó kerekek, de azt mondta hogy annyira nem vészes.
Óra állás: 198.386km
Az autó igen jó műszaki (is) állapotú, egyedül az első futómű stabilizátora és pálcái adtak ki rettenetes hangokat - egészen addig, amíg Kárcsinál ( Zé. ) kicserélte Kárcsi ( Töki ) és Kárcsi ( Csabi ). Ki lett javítva néhány, minimális esztétikai hibácska. Károlyaink garantálták a szokásos jó minőséget és hangulatot. THX. :)
Egyszerűen muszáj volt, de tényleg. Érdekes, valahogy érzetre jobban megy, mint az ugyanilyen motorral szerelt (110 KW) GT, bár azt hiszem, van köztük azért súlykülönbség - majd utánanézek. Jól felszerelt, mindene működik, törve nem volt. Magyarországi, 1 tulaj, 139000 futott km.-rel. Az előéletében történt szervizelések számlái is nálam vannak. Doktor Zé-vel átnézetem, ha kell, javíttatom - majd eladom. :)
Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.
Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.
Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.
Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.
Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.
Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.
Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.
Kapott egy új szélvédőt az autó, mert a régi el volt repedve. Ismét Pilkington került bele, ezúttal új keretet is kapott.
Olajcsere,szűrők cseréje, pollen is,szervo olaj csere,lambda szonda cseréje.
125321km
Olajok,szűrők,14K
Lambda: 25K
Support: 11K
Lambda csere után ECU reset:
- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört
Az AO-n azt ajánlották, hogy azért csak érdemes lenne a szívócsövet valamint a többi levegő csövet is ellenőrizni, mert volt akinek ugyanilyen tünetei voltak és repedés/luk okozta a jelenséget.
Fórumozgatás közben az is kiderült, hogy az általam eddig ECU reset-nek definiált eljárás nem reseteli az ECU-t, hanem a fojtószelep működését kalibrálja újra. Elnézést, ha valakit félrevezettem én is abban a hitben voltam, hogy ez reseteli az ECU-t.
Szóval lementem az autóhoz, hogy kiszedem a szívócsövet. Most nem akarok semmilyen resetet csinálni, hanem, ha lehetséges megtalálni azt, ami a hibát okozza. Ezért a cső kiszerelés előtt MES-t csatlakoztattam és még gyújtás alatt megnéztem, hogy érzékeli-e a pedálok állapotát. Úgy tűnik, hogy ez rendben. A gázpedál mozgást/állást is érzékeli az ECU.
MES-t rajtahagytam, indítózás. Az autó beröffent, alapjárat normális. Hát b+.. Az ég világon semmihez nem nyúltam és most mégis jó. :) Az alapjárat néha ici-picit bizonytalan. Kis melegedés után felnyomtam a fordulatszámot is, hogy lássam, hogy ejti vissza és megtartja-e az alapjáratot. Megtartja, atom stabilan. Próbáltam benyomott kuplunggal, felengedett kuplunggal, minden rendben.
Leállítottam, újra beindítottam, semmi gond. Menni nem mentem, vele, mert belül állt a garázsban és problémás lett volna, most kiállni.
Hát.. nem mondom, hogy értem és nem lettem nyugodtabb.
Mindenesetre a csövet kivettem és átnézem és vízbe is megpróbálom, h van-e esetleg luk.