Blog >> 156

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2013-02-03

Egyszer már szét lett szedve, és hirtelen kéznél levő szénkefével orvosolva volt a Selespeed nagynyomású szivattyúja, de az csak ideiglenes megoldás volt eleve, mostanra megérett az idő rezes szénkefe cserére, mert volt oylan, hogy nem lehetett váltani fokozatot, amikor kellett volna. Az pedig szívás.

Na szóval, a szivattyúhoz a takaró műanyag eltávolítása után viszonylag kényelmesen el lehet jutni (1. kép). Mielőtt lebontjuk az egészet, egy fogóval érdemes elszorítani a tartály csövét, mert így nem kell újra tölteni, légteleníteni a rendszert! (2.)
Egy fékkulcsra szükség lesz, anélkül elképzelhetetlen, hogy a szivattyúról leszereljük a fém csöveket.

Ha ezeket leoldottuk, utána a kerékdob műanyag lemezének elhajlítása után a kerék felől le lehet oldani a szivattyút (3.). Figyelni kell, mert egy csavar a teste mögött található, elsőre talán nem is látszik. Hosszú dugókulcs elkel a művelethez. (3.)

A szivattyúnál figyelni kell, hogy a szivattyúsházat nehogy megbontsuk! (5.) Egyébként is felesleges, de utána az életben nem fog jól működni! Elég lebontani a villany motor körmöcskéit (4.), de nagyon óvatosan, hiszen ezekre szükségünk lesz még.

A szénkefék cseréjekor forrasztani kell (7.), annál a fázisnál a rézvezeték elhelyezkedését kell figyelni. A szénport mindenképp érdemes kitakarítani a házból (6.), különben olyan tüneteket produkálhat, hogy nem forog a villanymotor, aminek következtében nem vált a Selespeed, de nem gyullad ki a hibajelző lámpa.

Ha a szénkefe csere és a pucolás is megvolt, kalapáccsal vissza lehet ütni a körmöcskéket, a szivattyút a kerék felől vissza helyezni, becsavarni mindent a helyére, összekötni a csöveket és ellenőrizni a TUTELA CS Selespeed folyadék szintjét.

Ismét rendben működik, remélhetőleg még sok évig! :)

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-02-03

Ma volt egy kis időm úgyhogy nekiálltam rendbe rakni az ültetőrugókat. Lemarattam róla a gyári bevonatot, ami jó néhány helyen sérült volt. Utána rozsdaátalakítóval kezeltem, majd kapott egy réteg cink bevonatot. Tavasszal fényezés után megy a helyére :-)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2012-11-29

Elkezdett fogyogatni a víz olyan 1000-2000 km alatt ért minimum alá a szint, ilyenkor rátöltöttem, egy darabig töltögettem, de nyilvánvaló volt hogy cserélni kell.

Még a gyári 1998-as beépítésű hűtő volt az autóban. Azt hiszem ez egy elég jól sikerült szériából való, minek utána későbbi évjáratokról azt lehet hallani hogy hamar elvéreznek. A műanyag és fém illesztésénél szivárgott, kicsit bevizesedett kívülről az egyik sarka, de a lamellák helyükön voltak, még eltömődve sem voltak. Nem is panaszkodtam a hűtésre soha.

Nem sajnáltam tőle a Valeo hűtőt. Úgy tudom, ez a gyári beszállító.
Valószínűleg nem fog annyit bírni mint az előző.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-01-24

Ma meghozta a postás a bontott Eibach rugókat. Egy kis csiszolás, egy kis festés és tavasszal mehet is be a kocsi alá.

>> EgyébG-Burt // Alfa 156 1.6Ts "GALLY ÚR" // 2013-01-19

Tegnap sikerült átiratni, már tényleg az enyém:)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-18

Hát, sajnos nem kerültünk sokkal közelebb a megoldáshoz.
Tibor nekiállt, elvégzett pár mérést, de sajnos kideült, hogy a V6-ra nincs felkészülve, pár eszköz hiányzik egy alapos diagnosztikához valamint a keresztbe beépített és a hátsó hengersorra épített szívócsonk elég sok nehézséget jelent pl. gyújtás vizsgálatnál.
Csak májusban lesz kész a nagy műhelye, ahol pl. van normláis autóemelő.
Amit sikerült megállapítani:
- lambda szondák jók
- AFM jó
- relatív kompressziómérés szerint két hengerben alacsony a kompresszió (83%)
- hátsó leömlő már hegesztve van, de a kifújás pontos helyét nem sikerült megtalálnia (nem tudta megemelni az autót)
- P1172 és P1175 hibakódok visszajöttek (mindkettő a multiplikatív keverékszabályozáshoz kötődik)
Mivel a problémát nem sikerült beazonosítani ill. megoldani ezért nem kért egy forintot sem és mondta, hogy ha kibírom májusig, ő nagyon szívesen foglalkozik az autóval.
Szerintem addig nem bírom ki.. :)

>> SzervizG-Burt // Alfa 156 1.6Ts "GALLY ÚR" // 2013-01-15

2012.11.25-én lejárt a műszaki. Mostanra sikerült minden szükséges dolgot beszerezni a sikeres vizsgához, ami 2015.01.15-ig érvényes. Pénteken jöhet az eredetvizsga+átírás. Köszönet Zé.-nek

>> EgyébG-Burt // Alfa 156 1.6Ts "GALLY ÚR" // 2013-01-15

Eljött az ideje, hogy az 56 vagyis GALLY ÚR blogját is elkezdjem vezetni. Az egész egy szeptember eleji délutánon kezdődött... És innentől kezdve dióhéjban, címszavakban a sztori: hirtelen vásárlás; hitegetés; idő telik; hitegetés; idő telik; átverés. hazudozás; idő telik; hazudozás; idő telik; fenyegetőzés a rendőrséggel; hazudozás, idő telik; eredeti tulaj megkeresése; a dolgok kiderülnek; anyázás; idő telik; feljelentés elküldése; azonnali reakció: rendezzük a végrehajtót, szólunk ha megjött a törzskönyv; idő telik; törzskönyv megjött; adásvételi megír... És időben meg is érkeztünk:)

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-01-12

Diesel-es pályafutásom első komolyabb hidege ma reggel köszöntött be. Reggel -9,6°C volt. A kocsi ugyanúgy indul, mint 0 vagy +20°C-ban. Pozitív csalódás :)
De van negatív hatása is a hidegnek. Az első futóműben nyöszörögnek a gumi alkatrészek. Májusban úgyis lejár a műszaki, majd előtte cserélgetünk ezt-azt.

 
>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-01-10

Rendeltem én is egy kapcsolós diagnosztikai interfészt, hogy ránézzek az ECU-ra.
Az OBD Diag Kft-től rendeltem, meg is érkezett pár napon belül.
Feltelepítettem a Multiecuscan-t valamint az interfészhez szükséges FTDI driver-t. Rádugtam a laptopra, ahogy a Multiecuscan leírásában szerepel meg is jelent a COM portok között az eszköz.
Világított a piros LED rajta, a MES is felismerte (ekkor még nem tudtam, hogy ez nem jelent jót).
Akkor odaballagtam az autóhoz és rádugtam az OBD csatlakozóra is az interfészt. Ekkor olyan történt, amiről azt gondoltam, hogy csak jútub-on látni (értsd: csak mással történhet meg :) ): a laptop képernyője lassan elsötétült, majd elkezdett füstölni a laptop USB csatlakozója, ahova az interfész be volt dugva. Azonnal kihúztam a laptopból, majd az OBD csatlakozóból. Persze azonnal azon aggódtam, hogy nem vágta-e haza esetleg az ECU-t. Ezért elindítottam az autót, szerencsére semmi nyoma nem volt károsodásnak (legalábbis az autó viselkedése alapján). A laptop húzta a rövidebbet (mondhatom, hogy szerencsére), azóta csak olyan USB-s eszközöket ismer fel, melyeknek nem nagy a tápfesz igénye.
Írtam is a cégnek, hogy valami nem klappol. Ők azt írták, hogy egy esetben fordulhat ilyen elő, ha a laptop töltőre van közben dugva és ott felcserélődik a polaritás (pl. szivargyújtó). Mondjuk még szivargyújtónál sem egyszerű ezt kivitelezni..
Mindenesetre visszaküldtem nekik az interfészt hibaleírással és számlamásolattal.
Eltelt két hét, semmi reakció. Mivel a honlapon gyakorlatilag nincs közvetlen telefonszámuk megadva csak e-mail cím, ezért már keresztet vetettem a csere lehetőségre.
Ekkor írtam nekik, hogy mi a helyzet. Elnézést kérve írták, hogy nem tudták még megvizsgálni az eszközt, de már küldtek egy másikat. Ez így rendben is van, de nem voltam nyugodt, mert csak kellene tudni, hogy mi volt a nyűgje a cuccnak.
Meg is érkezett a csere eszköz egy ajándék átalakítókábellel (régi FIAT-os), ami pont jó is a 155höz. :)
Mindent leszedtem a laptopról, ami az interfészhez ill. a MES-hez köthető, valamint kipucoltam a registry-t is. Rádugtam a laptopra, ezután feltettem a legutóbbi FTDI drivert, majd a MES-t. COM portoknál megjelent az eszköz, de a LED nem világított ill. a MES sem ismerte fel. Na, gondoltam sokkal beljebb vagyunk, ez már alapból nem működik. Aztán elkezdtem gondolkodni, hogy az OBD csatin is van táp, amit nagy valószínűséggel használ az eszköz, ez esetben viszont az USB-ről semmi tápra nincs szüksége.
Így hát tettem egy próbát és rádugtam az OBD csatira úgy, hogy a laptopra nem volt csatlakoztatva és nicsak.. világít a LED. Rádugtam a laptopra és így már a MES is felismerte.
Működik is rendesen, de a monitorozásál általában eldobja a kapcsolatot pár mp után. De ennek majd utánajárok, az is eredmény, hogy nem füstöl. :)

A lényeg, hogy óvatósan! Aki ilyet vesz, erre figyeljen: ha a piros LED világít, amikor csak laptopra van dugva az eszköz, akkor ne használja!