Blog >> 156

>> EgyébRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2018-02-16

Megkapta :) Sokkal jobban néz ki :)

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Régi vágyam vált valóra RB cartárs jóvoltából. Eladta a 156-osát, a Supersprint rendszert pedig külön árulta. Hengerfejtől a végéig. Minden passzolt a gyári helyekre, semmit nem kellett mókolni. Ki lett cserélve a sortömítés, Reinzet kértem.
A képeken a gyári rendszer mellett látható a Supersprint.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-04-29

Ismét Castrol Edge Professional 10W60 került bele Mann Filter szűrővel. Kapott új leeresztő csavart is új alátéttel. Spontán jött egy ózonos klíma tisztítás is.
Km: 182.225

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-03-30

A héten felrakattam a nyári felniket. Kisúlyozták és mehettek fel a helyükre. Ma reggel végre sikerült lemosnom is, már nagyon koszos volt szegény.

Ezek a mosások mindig jó alkalmat biztosítanak arra, hogy alaposabban átnézzem az autót, sajnos meg kellett állapítsam, hogy a küszöbök vége és a hátsó kerékjárati ívek pereme már el kezdett rozsdásodni. Elég nagy dilemmában vagyok ezzel kapcsolatban. Már régóta tervben van, hogy teljesen átfényeztetem és rendbe rakatom a kasznit, de itt Szófiában egyelőre nem találtam olyat, akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Probléma továbbá, hogy nem mindig tudom védett helyen (kocsibeálló) tartani és a helyiek elég lazán veszik ezt a parkolás dolgot, már így is szinte minden oldala meg van karcolva Ezüst rókának. Ha az új fényezéssel történne ilyen, akkor tökön is szúrnám magam. A másik lehetőség, hogy ha majd hazamegyünk egyszer akkor rakatom rendben, otthon lenne garázs is neki. Csak nem tudom, hogy addig a rozsda nem fog-e vészesen elterjedni. Szóval most agyalok...

>> Autóápoláspinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-03-25

Homlok egyenest szembe megy a sztereotípiákkal az én 156-osom is, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy nem szolgáltat kellő témát a blogra, s ilyen "alibi posztot" kell írjak tulajdonképp a semmiről...
Még a tél folyamán elcseréltem a lakásfelújításból megmaradt gázbojlert négy 15-ös tojástartó alufelnire, melyek se jók, sem pedig szépek nem voltak. Ki kellett görgőztetnem a négyből hármat, egynél pedig fel kellett hegeszteni a kitört peremet is. Megcsiszoltam, s lefújtam mind a négyet szórókittel, ezüst keréktárcsa festékkel, valamint lakkal is. Kerítettem hozzájuk négy új felniközepet, s felkerült rájuk a tavaly szerzett négy Pirelli nyárigumi. A dolog pikantériája, hogy alig elkészültek, el is adtam őket, így továbbra is az autóhoz kapott két garnitúra lemezfelnivel operálok.
Még szintén a télen egy hirtelen ötlettől vezérelve benéztem az összes 156-oson bénán álló légzsákfedél mögé, s lám, el volt törve a bal oldali rögzítőpatent. Felbuzdultam a dolgon, s rendeltem egy csomag új patentet. Valamit javult ugyan a helyzet a cserét követően, de úgy látszik a fedél önmagában is csálé gyárilag (plusz a 16 év napsütés és hőingadozás sem feltétlenül javított a helyzeten), így valószínűleg soha nem fog már tökéletesen állni.
Az eladott nyári kerekek helyett intéztem négy vadonat új Falken Ziex ZE914 nyárigumit a megmaradt lemezfelnikre, melyek tegnap fel is kerültek az autóra, bízva abban, hogy most már talán nem kell senki autójába átülni, mint anno 2013 március 15-én. Kerékcsere közben megállapítottam, hogy nem romlott az autó állapota számottevően a télen, így talán tényleg elég lesz a lakatosnak csak a múltkor ideiglenesen javított részeken dolgozni. Ezt követően végre megkaphatja a komplett alvázvédelmet, s szeretném legalább a két küszöböt újrafestetni, hisz ezeken itt ott - ahol a kerekek által felvert kavicsok érik - már a pőre lemez látszik. Ez utóbbi is inkább az állagmegőrzés, mint sem esztétikai szempontból lenne fontos. Ha időnk engedi, rá kell nézessek az ülésfűtésre is, mert idő közben mindkét oldalon megadta magát, valamint egy kuplungcsere is amolyan Damoklész kardjaként lebeg fejem felett. Ez már vásárlás óta hol jobb, hol rosszabb - ha megmelegedett, elkezdett rázni dobálni (valószínűleg a hőtől felhullámosodik a tárcsa). Télen egy Keszthely-Zalaegerszeg etapon a négysávos úton dombon felfelé már meg is csúszott néha, így látva szomorú sorsunkat, beszereztem hozzá egy új Valeo szettet. Legnagyobb meglepetésemre viszont, mióta ott a polcon az új kuplung, se nem csúszott, se nem rázott, egészen az utóbbi hetekig, mikor az induláskori remegés visszatért néha. Következő szerviznél nekiugrunk, és kicseréljük, nem idegesítem magam evvel tovább, s mivel már családi autóról beszélünk, műszakilag minden szempontból kifogástalan kell legyen. Így egy év, s kis híján 25 000 km távlatában is csak azt tudom mondani, hogy nagyon megszerettem, s teljesen magával ragadott az Alfa Romeo, így elég nagy esélyt látok rá, hogy a következő autóm orrán is a kígyós jelvény díszelegjen. Persze nem tervezem konkrétan a cserét, fiam születését követően millió egyéb értelmesebb dologra is el tudjuk költeni a család pénzét. Emiatt akarom olyan állapotba hozni, hogy egy pár évig még mindenképp problémamentesen szolgáljon minket. Persze ha szembe jönne a tuti vétel, s a feltételek is adottak lennének, nem mondnám, hogy ne ugorjunk bele, de az alapfelállás most az, hogy a tőlem megszokottnál hosszabb távra tervezek a 156-ossal...

>> Egyébpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-03-14

315 000 km

>> Eseménygiacinto // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2018-03-10

Itthon voltunk és mentünk pár kört ebben a jó időben a kis Bussoval. Hatalmas élmény továbbra is.

Megtörtént az első szervíz. Első lépésbe egy motoröblítőt töltöttem az olajhoz. 10 perc járatás, olaj+ szűrő le. Hengst szűrő fel, mannol motorolaj+motoröblítő. Újabb 10 perc, olaj le, szűrő csere Mann filter fel, Motul 5w40 x-clean a vegleges olaja. Többi szűrő is Mann filter, kapott új szervo-fék olajat. Motul váltó olaj csak 2 hét múlva jön meg, így az várat magára. Map szenzor takarítva. Kapott új exide premium akkut plusz egy lámpa polírozast is. Kiváló lett :) Megvan az első fogyasztási adat is. Csereérett szűrőkkel, ellustulva 7.3 literre jött ki. Omw maxxmotion diesel-t kap csak. 70%város 30%pálya. Meglássuk mit produkál szervízelés után.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-02-02

Lecseréltem az öregecske Alpine fejegységet egy Pioneer DEH 1800 UAB-ra. Ezen van CD, amire nekem szükségem van és esztétikailag sem utolsó, hogy ugyanolyan borostyán színű gombvilágítása van, mint az autó műszereinek.
Egyébként szépen szól, korrekt fejegység.

A beszerelést a Zsunyugarage végezte.

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2018-01-17

Ma beépítésre kerültek az új hangszórók. Előre Hertz DSK 165.3 komponens szett, a hátsó ajtókba pedig Hertz DCX 165.3-as hangszórók. Erős minőségbeli javulás tapasztalható. :) Mondjuk a gyári hangszórókhoz képest ez nem nagy csoda. Azért a mély még mindig hiányzik, ki kell ötlenem valamit, hogy legyen is, de a csomagtartóból se vegyen el helyet, mert arra azért szükség van.

Grátisz beszereltettem egy Space Guard Wing kódnevű riasztót is. Most már legalább nem kell a kulccsal nyitogatnom az ajtót.

A beszerelést Szófiában végezte az aval-bg csapata, jó munkát végeztek.