Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-03-16 22:22:11 // 4846
Jah, ez tiszta sor. Ha ilyen 0/1 üzemállapota van, akkor szar. A kérdés, hogy nálad miért volt ilyen az új amit vettél. Nekem ez egyedi esetnek tűnik. Szét kéne vágnunk egy szoruló EGR-t. :)
droberto2016-03-16 22:06:40 // 4845
Valaki dobna erről a hírhedt FB zseniktől egy linket. Ha uborkaszünet van itt néha felmennék oda olvasgatni. :)
droberto2016-03-16 22:04:47 // 4844
Lehet ezért nem publikáljuk meg a FB-on a VTT? :)
droberto2016-03-16 22:04:33 // 4843
A blogokat olvasva az E4 előtti JTD-kben tud piszkosul felgyűlni a korom. Hozzáteszem a mintavételem nem reprezentatív. :)
droberto2016-03-16 22:02:07 // 4842
Az lehet, hogy nem is a pöri, hanem a zuzmó. :)
droberto2016-03-16 22:01:19 // 4841
Egyébként meg, ha jó a befecskendező és gyári olajjal lépsz, akkor nem nagyon van lerakódás. Ha gondolod VTT megmutizom neked, az szívósort és az EGR-t. :)
droberto2016-03-16 21:58:27 // 4840
Norbi, itt a remek alkalom akkor. Május 27-29. 159VTT 4.0! Ott a helyed. :)
droberto2016-03-16 21:22:49 // 4839
Szerintem 159-nél a 20-50k életartam, inkább 120-150k km. Nekem is kb. akkor cserélték.
A tisztítással kapcsolatban pedig több 159 EGR levétele után úgy látom, hogy semmi értelme. A lerakódás sose volt több mint 1 mm. Illetve a tisztítással az esetleges problémák nem oldódtak meg.
droberto2016-03-16 21:14:14 // 4838
Persze, nő csak sok volt már a Rosé. :)
droberto2016-03-16 21:12:03 // 4837
Bloggyanús ez is...
EGR előnyei:
- Káros NOx emisszó csökkentése.
- Gyorsabb bemelegedés
- Tehermentesíti a turbót.
- Halkabb égés a dízelmoroknál.
- Kevesebb fogyasztás a benzinmotoroknál.
EGR hátrányai:
- A szívósorban lerakódások képződhetnek (swirl), nem megfelelő motorállapot esetén.
- Növeli az olaj szennyezettségét.

Lehet mérlegelni....
Jut eszembe... Az Izlandi zuzmókat mindenki tartsa szem előtt! :)
droberto2016-03-16 20:52:22 // 4836
Elvben igen, mivel ez EGR nélkül csökken az égési hőmérséklet, kevesebb korom képződik.

De így mi lesz a NOX-al és a Zuzmókkal?
Ha Erhard megbetegszik és nem jut elég zuzmóhoz, ki fog a VTT-n pörit főzni??? :)))
droberto2016-03-15 18:02:39 // 4835
1:25? Hú te akkor nagy lábnyomot hagysz! :)
droberto2016-03-15 18:01:32 // 4834
:)
Amikor neki álltam kérdeztem a bútorszerelvényest, hogy ekkora hibát mivel lehet elcsalni. Azt mondta, hívjak kőművest. Mondtam neki, hogy örülök, hogy elment. Ezt a szót soha többé nem akarom hallani.
Kíváncsi leszek, hogy náluk mikor lesz paradigmaváltás. A száraz építészet már így is nagy szeletet hasít ki az építőiparban.
droberto2016-03-15 17:57:07 // 4833
Cseréld ki mind a négyet! Lehet az egyik másik már nem úgy veszi fel az ampert. :)
Én is így tettem, amikor az egyik kiégett.
droberto2016-03-15 17:55:46 // 4832
A kétütemű vizimotorokat már vagy két éve kitiltották.
droberto2016-03-15 16:33:05 // 4830
Én meg kínlódok. Menekülök a gardrób tervezés elől. Csinálgatom, de minden mérés után le kell ülnöm megemészteni, hogy a köműveseknél a deciméter a mértékegység. Sajnos nem túlzás 2,6 m-ben van 5 cm. Ráadásul görbe is és a sarkok nem 90, hanem 100°-osak.
A Dalma meg kerget már a gép körül! :)))
droberto2016-03-15 16:08:11 // 4829
Ha akkora a lába, mint amekkora darab, akkor sütheti a TBi-jét! :)))
droberto2016-03-15 15:34:33 // 4828
Nem, lassan jönnek a Erhard zuzmóki. :)
droberto2016-03-15 15:32:39 // 4827
Nem, lassan jönnek a Erhard zuzmók. :)
droberto2016-03-15 12:35:53 // 4826
Nekem a téli üzem az 8,4. 40% pálya, 20% városon kívül; 40% város. A város hideg motorral és rövid távokkal értendő. Jelenleg ez az átlagom. Nyáron ez inkább 7,5.
Ha kímélném a gumit ez fél literrel lehetne kevesebb. :)))
droberto2016-03-15 12:11:54 // 4825
Még legalább 2,5x ennyit! :)
droberto2016-03-15 12:09:40 // 4824
Most nézem, hogy ezt nem is neked, hanem az Emilnek akartam írni! :)
droberto2016-03-15 11:56:25 // 4823
Hogy látható e valahol tömörtelenségre utaló nyom. :)
droberto2016-03-15 11:52:53 // 4822
Megnéztem, a Sprintmonitor szerint átlagfogyikat:
1.9 JTD 150 LE: 7,14 l/100 km (113 db autó átlaga)
2.4 JTD 200 LE: 8,49 l/100 km (43 db autó átlaga)
2.0 JTD 170 LE: 7,12 l/100 km (29 db autó átlaga)
1,75 TBi 200 LE: 10,5 l/100 km (24 db autó átlaga)
Most már tudjuk, mi, hogy megy, mivel mennyi a szopás, melyik hogy óvja az izlandi zuzmókat és cserébe mit fogyaszt.
droberto2016-03-15 11:40:52 // 4821
Le kéne venned mielőbb a haspáncélt. :)
droberto2016-03-15 10:34:25 // 4820
Miért vagy ezen leakadva?
A 2.0-nak is 4,4 a specifikációja. Sőt a 2.4-nek is csak 5,4.

Gondolom a Giu-t is a végtelenül életszerű NEDC ciklus alapján mérték.
Egyébként ha pont ezzel a 0,4-el eszik kevesebbet (1,9-hez képest 0,8-al), akkor az már nagyon jó. Hozzá kell tenni, úgy néz ki sikerült letennie a típusnak a 200 kg-ot amit a 159 felszedett a 156-hoz képest. Tömeg táblázat.

Ami viszont a súlynál és a fogyasztásnál is sokkal fontosabb a Giulia esetében, hogy élénk, pörögni, menni szerető, jól vezethető és agilis legyen. Olyasmi mint anno a könnyű karburátoros típusok. Ne lehessen érezni az emisszió besorolás, villabygáz okozta tunyaságot és kelletlenséget. Ha ezt - amit egyébként egyik autógyár se nagyon tud megoldani - megoldják az új motorok, akkor kasszasiker lesz az utód. :)
droberto2016-03-14 21:08:38 // 4819
Kinek ez, kinek a herélt JTD.
Valamibe meg kell halni nem? :)
Egészségedre neked is!
droberto2016-03-14 21:05:43 // 4818
B@sszameg ott a tömlő az első képen:

Többet nem ihatok /:
droberto2016-03-14 20:59:51 // 4817
Akkor most iszok is (még)egy paksi sánchegyi cuvét az egészségedre! :)))
droberto2016-03-14 20:56:33 // 4816
Áhh, tudtam én, hogy megvan nekem. Köszi Ekin. :)

Végig csekkolhatónak tűnik.! :)
Egyedül azt nem látom, hogy a második képen a turbó előtt futó fix (fém) cső direktbe köt rá a szelep csonkjára valamilyen csatlakozóval, vagy van egy gumi tömlő közöttük?
droberto2016-03-14 20:50:29 // 4815
Ilyen a felfogatása. Így a memrán csöcse lefele áll, és akkor talán hozzáférsz a csonkjához.
droberto2016-03-14 20:46:39 // 4814
Vazz, éppen ezért nem a % a lényeg, hanem a deltaP. :)
Egyébként amit írsz (kicsövezés), a Zoli tudja biztosítani.
Lényeg a lényeg, hogy te töröd az utat, mi szeretünk szopni, az Emilnek meg ne kerüljön sok pénzbe. :)))
Jut eszembe... a legfontosabbat kihagytam:
A zuzmók is megmaradjanak. :))) :))) :)))
droberto2016-03-14 20:38:32 // 4813
Ha jól puskáztam a Tomitól, akkor az Emil is ezzel ül :) szemben:
Garrett GT2056V
droberto2016-03-14 20:36:45 // 4812
Csabi, így néz ki a deltaP:

Itt meg látszik, hogy mennyivel kevesebb a tényleges mint a kért turbónyomás:
(A Zolival egyeztettem és szar a magyarítás a MES-ben. A Névleges az Desires, azat kívánatos nyomás. Érdekes, hogy az üzemanyagnál jól fordítottak.)
droberto2016-03-14 20:22:06 // 4811
A vizetek nektek hogy szokott fogyni? Nekem most rá kellet töltenem 7,5 dl-et. Pedig egy éven belül tölttöem maxra.
droberto2016-03-14 20:18:09 // 4810
Ha nem csak mindig a DPF el foglalkoznál :), tudhatnád, hogy milyen vagyok. Ugyan én később jöttem, de végigolvastam mind 17894 hozzászólást és tudok mindent! :)))
droberto2016-03-14 19:27:21 // 4809
Ha jók az értesüléseim, akkor mostanra iZlandi Zuzmómentő Zoli már megkezdte a hiba pontosabb behatárolását.
droberto2016-03-14 19:23:54 // 4808
Most értem haza, itt volt nálam Giuntini Cartárs és csak úgy elreppent az a kis röpke 4 óra (Dalma emlékeztetett rá) diagnosztikára. :)

Közkívánatra: Úgy érzem, meg van a hiba. Nem, DPF, nem EGR, nem szívósór, hanem még előrébb van a probléma. Úgy néz ki, hogy a turbinca a hunyó. Nincs elég levegő (max 2150 mbar). Az ECU által kért üzemanyag az megvan, azzal nincs hiba. A korrekció jó, melegen 2,5 mg/i a különbség.
A fenti okból kifolyólag úgy füstöl mint egy pelenkagyár. Kicsit meg is rendeztem korommal a Emil vasának a fenekét. :)
A menet teljesítmény igen gyatra volt így: kb 120 LE. 0-100 km/h 13 s 80-180 km/h - 35 s.
Szóval a zuzmókért aggódók megnyugodhatnak. A DPF köszöni jól van. Bár elég nehéz így neki, hogy nyeli a kormot. 40 km-el ideérése előtt regenerálta magát, 22%-on volt a tömődés. A deltaP az alábbiak szerint alakult: 850RPM@10 mbar; 2000RPM@30 mbar; 3000RPM@60 mbar. Úgyhogy ez pipa. Előrébb menve: Motor új, pipa. Szívósor új, pipa. EGR falazva, pipa.

Hibakódok:
Érdekes, hogy a P0403 - EGR hiba nem volt tárolva. Amikor ideért egyedül légtömegmérő hibát írt. A hibát töröltem nem jött vissza. Teszt közben próbaként beraktam a szerelő által megvetetett légtömegmérőt. Cikkszám szerint ua. Sajnos nem változott semmi. Próbaképpen, kipucoltuk az egyébként a korommal szépen megrakott MAP szenzort. Javulás nem nem volt. A vákumszivattyú szív rendesen, a zárhídon levő nyomásmérőt/szabályzót/szűrőt/jeladót vagy a fene tudja mit kicseréltük az enyémre. Sajnos ekkor sem volt változás.

Érdekesség:
Feltűnt, hogy a amikor megjön a turbó nyomás erős suhogó légáram hangot lehet hallani a IC és a szívósor közti cső környékéről. Ha lehúztam turbó solenoid vákumszelepére menő fix cső végéről a vákum tömlőt, akkor ez a hang teljesen megszűnik. Ekkor gyakorlatilag egy szívó JTD kaptunk ~80LE-vel. Úgyhogy valamennyire működik a VGT.
A motorban 225.000 km van, a km óra állás nem tűnt machináltnak.

Konklúzió:
Úgy tűnik hogy VGT lapátkái megtapadtak, vagy a vezérlő tönkrement, esetlegesen a vákum csöveken vali tömörtelenség található. Valamiért a turbó nem tölt 1,5-1,6 bar-ral, csak 1,1-1,2-vel. A korom is ezért keletkezik, mert nincs elég levegő.
A Cartársnak meg kell néznie a belépő lapátkákat, hogy miért nem működnek. Remélhetőleg alulról hozzáfér és nem kell a turbót leszerelnie. Illetve ha le is kell venni, akkor egy takarítással megoldható a probléma.

Kérdések: Nem szeretnék ítélkezni, mert nem ismerem a pontos előzményeket, de miért kellet a Cartársanak: új LMM-et vennie, miért kellet a DPF-et kitisztíttatnia? Miért kell már December óta szopnia a f@szt? Remélem tudtam valamennyit segíteni neki, és talál valakit aki tovább tud menni és a hiba pontos forrását meg tudja állapítani.

Trolloknak egy kis konc: A JTD szar, minden hiba az EGR és DPF miatt van. A motor szarul szerelhető, csak Examinerrel diagnosztizálható 10k Ft/óradíjért. Ne vegyen senki JTD-t, mert amúgy se eszik csak fél literrel kevesebbet, mint a benzines. :)
droberto2016-03-13 22:59:30 // 4807
Lehet 2x megkerülte a Földet. :)
droberto2016-03-13 22:48:17 // 4806
Nyilván ehhez hozzá kell adni a szokásos 1-1,5 l-et, de valljuk be fogyasztásban volt hova fejlődni (320d). Ez viszont így már ígéretes. :)
Nagyon kíváncsi leszek az új motorcsaládokra...
droberto2016-03-13 22:33:48 // 4805
Húúh akkor benned tényleg eltört valami. Feladtad az álmaid. :)))
Majd meglátjuk, bízzunk az új olasz benzinesekben, hogy jók lesznek. :) A fogyasztással kapcsolatban nem értünk egyet, nincs túl sok illúzióm. A 2.2 JTD úgy tűnik elég bitang még így rev1-es változatban is. 180 Ló, 385 Nm, 6,9 s 0-100 km/h, 4l / 100 km, igaz csak 1375 kg.
Az is tény, hogy 2.0 benya 280 Le-je igen jól hangzik.
Majd meg látjuk...
droberto2016-03-13 22:18:41 // 4804
Sajnos nem az enyém! :)
Nekem csak egy soros két hengeses olasz van. :) És természetesen rosso. :)
droberto2016-03-13 22:16:31 // 4803
Tudom, hogy nem mondasz igazat: Majd jön a 3.0 V6 VM Motori Giulia oszt jól levesz a lábadról! :) Azt majd újra bedark-ulsz! :)))
droberto2016-03-13 22:08:47 // 4802
Szemcseszóró csavarkompresszor. :)
droberto2016-03-13 22:06:26 // 4801
Nem foglalkoztunk vele ma sokat, csak 139 hsz-nyit. :)
Egy szó mint száz, remélem Emilnek mielőbb megjavul az autója és még a szűrője is megmaradhat.
Azért arra kíváncsi lennék, hogy az ellentábor ha hozzájut egy 2.2-es Giuliához, akkor ott is egyből DPF meg EGR OFF-al fog-e kezdeni....
droberto2016-03-13 21:50:26 // 4800
Én sem vagyok híve a vegyi tisztításnak. Olvastam róla, hogy tönkre teheti a porcelánt, nem kívánatos vegyi folyamatokat idíthat el. Pont ezért tisztítottam levegővel. Illetve létezik egy cég akinek van levegős technológiája, amit valamilyen formában gyárilag támogatott. Anno javasoltam is őket az Emilnek.
droberto2016-03-13 21:39:32 // 4799
Én se mennék oda nyalogatni a kipuff végét, de nehogy már azt mondjuk, hogy a DPF többet árt mint használ!
droberto2016-03-13 21:35:18 // 4798
Oxidálódott a csatlakozás, többen írtak róla blogot is! Keress rá! :)
droberto2016-03-13 21:26:40 // 4797
Én nem mondtam, hogy hülyeségeket írtál. Ha nem hiszel benne megértem, viszont az zavar, hogy tényként írsz le dolgokat és nem tudod őket egzaktul alátámasztani.
Egyébként szóba se került a biológia. Mi ez most itt óvoda, megy a pówerkedés, hogy ki az erősebb? :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.