Fórum >> Típusok >> 159

droberto2016-03-31 13:10:18 // 4896
A ha dijó kijön akkor a szódabikarbóna is! :)
droberto2016-03-31 11:36:47 // 4895
Az a baj, hogy tényleg öregszel már! :)))
droberto2016-03-31 10:36:29 // 4894
És a dióhéllyal nem? :)
droberto2016-03-31 10:31:57 // 4893
Az szerintem fontosabb, hogy mit csináltak, milyen anyagból és technológiával! :)
droberto2016-03-31 10:27:29 // 4891
Az XL-es gumi szerintem felesleges. 96-os terhelés index 740! kg-ot bír kerekenként. Az első tengelyen az már 1,5t!
Az XL-es gumival úgy fog kanyarban viselkedni, mind egy vascipős balerina! :)
Feleslegesen növeled csak az amúgy is k@rva sok rugózatlan tömeget.
droberto2016-03-31 10:23:32 // 4890
Az Ultrac Cento ezer éves modell. A 2010-es ADAC tesztben is jobb volt mint a szintén régi CSC3. Érdekes amit írsz, mert ott meg pont a nedves út volt a gyengéje.
Az Ultrac Vorti is sokkal gyengébb mint a CSC5. :)
Egy új gumi naná, hogy máshogy tapad mint egy régi használt!
droberto2016-03-30 23:14:49 // 4889
A Vredestein középkatis holland márka. Úgy tudom, hogy megvette az indiai Apollo (Gyöngyöshalász). A konrét típus a legfrissebb Adac teszten az élmezőny végét csípte el 17" méretben.
droberto2016-03-30 22:27:37 // 4888
A lényeg, hogy saválló legyen (min.: 1.4404 vagy 1.4571). Mivel zuzmóölő kémhatású a kipuffból kiáramló cucc, ezért 1 év alatt még a rozsdamentes is be tud rozsdásodni. Pláne akkor, hogyha még a DPF is bent van. :)))
droberto2016-03-30 22:10:57 // 4887
Egyeztettem a fényező barátommal lakk ügyben.
Azt mondta, hogy a 159 antracit ti felnije selyemfényű, míg a MiTo 5 lyukúja inkább fényes (kép alapján).
Most a matt és a selyemfényű festékek divatja hódít, véleményem szerint a fényes picit bazáribb.
Egyébként most fújta ugyanez a barátom egy másik barátomnaknak a Seat felnijét matt feketére. Eredetileg a srác selyemfényűt kért, de azt túl fényesnek látta. Átfújatta matt lakkal, de még így is selyemfényű, a nyári matt felnijéhez képest. :)
A kép nem jó minőségű és azt vegyétek figyelembe, hogy a feketén a lakk mattabnak, opálosabbnak tűnik:
droberto2016-03-30 21:55:58 // 4886
Még mielőtt bármit cseréltek, javaslom, hogy végezzétek el ezt a vizsgálatot. Sőt a membránszelep és a vákumpumpa közti csövezést is vizsgáljátok meg.
És hangsúlyozom, lehet elég egy tisztítás. Továbbra is tartom, hogy a forgórésznek és a siklócsapágyaknak nincs bajuk. Annak lett volna előjele.
droberto2016-03-30 18:19:38 // 4885
De vannak. Szerintem ez badarság.
Max. csak ki kell pucolni, mert a baj szerintem nem ezzel van. Vagy a VGT vezérlőd tömörtelen, vagy megsérült a membrán szelep.
Lehetett mindez azért, mert megtömte a előlapátokat korommal a motor, amikor levegő hiánnyal mentél, a turbó cső lyuk miatt.
Mi alapján lett ez a diagnózis felállítva?
Szerintem ebbe a hibába max 20k Ft van, vagy még annyi sem.
droberto2016-03-27 20:25:58 // 4882
Lehet, méretről nem volt szó.
droberto2016-03-27 16:24:53 // 4881
No, lemegyek a garázsba, megdögönyözöm a vasat, megvigasztalom, hogy ne csüggedjen, meggyógyítom, hamarosan ismét falhatjuk a km-eket. :)
droberto2016-03-27 16:23:09 // 4880
Nekem se. :)
droberto2016-03-27 16:22:04 // 4879
Nem kell félni a tőcsavar kiszedéstől. Csak egy jó hegesztő kell hozzá :)
droberto2016-03-27 16:19:15 // 4878
Ennyire szétszedett autóért én már pénzt sem adnék! :)
droberto2016-03-27 16:18:19 // 4877
Ha csak tömítés a gond és még a régi csavarjaid vannak, akkor már melegen ajánlott betenni az újabb tőcsavarokat. Filléres dolog, és csak idő kérdése különben a kár. :)
droberto2016-03-27 16:16:13 // 4876
A 159 M14 x 1,5 - 25 mm, 60°-os kúpszögű,
a Giulietta M12 x 1,25 mm, 60°-os kúpszögű csavarokat "használ". :)
droberto2016-03-27 16:11:57 // 4875
Meg még van A Brera féle 5 lyukas
droberto2016-03-27 15:56:17 // 4873
Vagy 58 lineaccesoriban:
droberto2016-03-27 15:54:36 // 4872
Illetve volt ez gyárilag, 159-re is, 5A6 opciókóddal.
droberto2016-03-27 15:53:36 // 4871
Ez a 7 lyukas sima 159-es felni.
Nem a neted volt, az AA szervere b@szakodott.
droberto2016-03-27 15:50:49 // 4870
Ha meg 18"-asat akarsz, akkor pedig a Giuliettájét tudod beszerezni. Gondolom arra gondoltál?!
droberto2016-03-27 15:42:23 // 4869
Linket nem tettél, be de sejtem mire gondolsz.
G-MANN cserélte ilyenre a ti-ket.
Blog.
droberto2016-03-27 14:19:36 // 4867
Ez egy perverz állat! :)
droberto2016-03-27 14:17:56 // 4866
Ja, és FireAlfa. :)
droberto2016-03-27 14:16:55 // 4865
Akik túl vannak rajta: 137, Ekin, Csabi, Szosza (volt blogja is, csak bannoltatta magát), ALFA159, Coolby (blog),
Coolby hangja.; zoltankublik
("Megjött az ajánlat a Fiat márkakereskedésből a 8db tőcsavar+alátét+anyára
Az Ön által keresett alkatrészekre az alábbi árajánlatot tudom adni.

55207112 8178.-
55210138 14366.-
55206854 4089.-

Az árak bruttó árak és a 8 darabra értendők!"
)

Szosza:
"HF nem hajlik el,bár nem árt lecsekkolni
A bontott leömlők ig görbék csak 0,5 mm szokott benne lenni,tehát síkolni kell
Nem muszály köszörülni,marás felületminősége is megfelel
Igen a csavar általában a HF síkja alatt törik,ott ahol a menet végetér

No a 2,4 jtdm ben van gyári hosszabb töcsavar+10mm magas speckó alátét
hosszabb töcsavar 55207112
+10mm magas alátét 55210138
+anya 55206854

A síklapúságot bárki lecsekkolja ,csak egy rendes fémvonalzó kell,ráteszed fény felé fordítod aztán látszik hogy görbe úgyis

Lökös,ütköző,lámpák,zárhíd,klimagáz le ,olaj le,víz le,szervoolaj le
Turbo ,vízcső kollektor,szervoszivatty,generátor ki,
na itt van egy bazi hosszu csavar amit csak akkor tudsz kivenni ha leengeded egy kicsit a motort

Nos ekkor hozzáférsz a leönlö összes csavarjához,
Belefúrsz keményfém fúróval a töcsavarba,és töcs kihajtóval kijön,ha nem hegeszteni kell rá egy anyát valahogy

Ha van még türelem innen lehet összerakni
Hab a tortán a stesch szíj felrakás ami a generátort hajtja
És tuti roszdás a segédvázkeret ,hamár szétszedted azt is illik lefesteni

Összerakod,és még deszertnek beállítod a fényszórókat ,motorháztetőt

Nem véletlen hogy nem szívesen vállalja egyik autószerelő sem
Ha sietsz és minden klappol akkor is van vagy 8..10óra meló
Magad csinálod egy 7is rámegy"


Ha ez a baj, javaslom a leömlőt síkoltatni, és a törött csavart anya felhegesztésével (nem kifúrással) kiszedni.
droberto2016-03-27 12:40:50 // 4864
Boldogabbat. :(
droberto2016-03-27 12:39:52 // 4863
Akkor az egyik leömlő tőcsavar tört el.
2.4 típushiba.
droberto2016-03-27 10:43:27 // 4862
Tényleg!
Mindenkinek boldog Nyulat és finom sonkát! A lányoknak sok locsolót, a fiúknak sok piros tojást! :)
droberto2016-03-26 21:42:31 // 4861
Jobbulást a kutyesznek! :)
droberto2016-03-24 21:23:18 // 4860
Gratula! :)
droberto2016-03-23 22:30:40 // 4859
ÉN is szétbarmolom az Airtexet, jól kitömöm, majd felakasztom a falra. :)))
Egyébként ez a fém járókerék dolog fel van fújva picit. Sokkal fontosabb, hogy ne távol keleti csapágy legyen benne.
droberto2016-03-23 22:23:17 // 4858
Cikkszám alapján rákerestem a fotóira. Elvileg nem. Aztán pénteken kiderül, mert választhatok a Hepu és a Metelli közt. Nagy az esély hogy valamelyik fémlapátos.
droberto2016-03-23 22:20:55 // 4857
A gyárinál nagyobb az esély a jó minőségre. De az is tönkremehet. Nem sokat kutattam, de emlékeim szerint DrB-nek 60k km környékén ment szét, a Halesznak 40 körül a gyári vízpumpája.
Az is igaz, hogy sokszor ugyanannak a beszállítónak meg tudod venni a termékét After Marketként mint ami egyébként a gyárnak is szállítja.
Lásd a mai esetem. Csomagtér ajtó teló: Gyári (50508010) 14k, AM 8K. Aztán ua. a Stabilus Lift-O-Mat 1180N-os csillapítós. :)
droberto2016-03-22 23:01:46 // 4856
Hogy engedjem le az olajat?
Múltkor téma volt a nivó ellenőrzésnél is.
Engedjem hidegen, hisz akkor szinte az összes lent van a teknőben, vagy engedjem melegen amikor jobban ki tud folyni?
:)
droberto2016-03-22 22:59:12 // 4855
Csapágyasra forogta magát. :)
Először csak pici kattogásokat hallottam alapjáraton kb két hete, fordulaton pedig nagyon halk búgást-sírást. Aztán pénteken Szekszárdról hazafel jövet kinyomtam a szemét :) és amikor elvettem búgott egy jó nagyot. :) Akkor már tudtam, nagy a baj. Még szerencse, hogy pont ekkor értem vissza a városba. Mire odaértem a házhoz, már csúnya kvarrogós hangja volt, picit rángatta az alapjáratot is. Parkoláskor már a szíj is sírt. Ekkor még azt hittem generátor, mivel csak azt nem cseréltem. Leállításkor már füstöt hányt. Felnyitottam és majdnem sírtam, hogy a füst a vezérlés burkolta alatt jön. Majd megláttam a vizet a haspáncélon. Ekkor már tudtam, hogy vízpumpa. A tartályban kb 1 dl víz volt. Az parkolóba beállva pedig elszórtam a maradék kettőt. Ha emlékeztek pont ezt kérdeztem nemrég, hogy nektek, hogy fogy a vizetek. Tudat alatt lehet megéreztem. :)
Miután újra gyújtásra tettem - 1 percel leállítás után - a vízhőfok mérő 90-en állt. Talán nem sütöttem meg a JTD-t. Ja meg nem ugrattam át a vezérlést.
droberto2016-03-22 22:46:40 // 4854
Ja, és a régi pumpeszem O-gyűrűs volt.
droberto2016-03-22 22:38:03 // 4853
Beállt a vízpumpám (Airtex 1702) 20k alatt. :( Majdnem megfőztem a motort, de úgy tűnik szerencsém volt.

Ti melyiket pumpát vennétek? A gyári felé hajlok, de ott is tudok két hibáról is. Az vajon milyen márka lehet, milyen csapággyal?
Az olasz Graf és a német Hepu felé hajlok, de ezek se fémlapátosak és a fene tudja milyen csapággyal szerelik őket.
Tud valaki 159-hez fémlapátosat?
Haddel cartárs fémlapátosat tudott szerezni, csak sajnos nem emlékszik a márkára:

Szerintetek ez milyen lehet?
Annyit sejtek, hogy a zöld dobozok INA-ások és az Unixtól származnak...
Lehet, hogy ezt látjuk?
droberto2016-03-22 19:30:21 // 4851
A magyar változat magasabb nyomást ír elő:

Lehet a kátyúk miatt! :)
droberto2016-03-17 18:50:25 // 4850
Phon-nak biztos van! :)
droberto2016-03-16 22:43:19 // 4849
Én nem hallhatnék rá. Az olaj nem hiszem, hogy változott. Seléniát raknék a helyedben. :)
droberto2016-03-16 22:33:22 // 4848
Nem tudtál senkit megkérni, hogy nyomkodja meg a gázpedált, míg te simogatod? :)
Így kell, hogy kinézzen:

60693772 - HOSE 25.000,-Ft

Le kéne szedd az alját.
droberto2016-03-16 22:23:10 // 4847
Szóval akkor te most cseréltél, csak nem mered elmondani... :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.