Vazze... Ezzel kezdtem ma, hogy leírtam: "Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))"
Ha pedig megengeded idézek tőled is: "utolsó gyártású 59-et akartam, 2,4 nincs, a 2.0 meg nem olyan erős amit szerettem volna maradt a benyás...majd kiderül itt milyen hibák jönnek elő, csak reménykedem hogy...." - Ezek szerint te se a szennyezés miatt vettél benzinest.
Tényleg ne legyünk állszentek, az autózás az környezetszennyező. A dízel is, a turbós magasnyomássak közvetlenül befecskendező benzines is és a villamos meghajtású is.
A VW-et is hagyjuk. Rájuk húzták a vizes lepedőt. Mindegyik autógyártó csal. És ezt pontosan tudják a világ vezető politikusai.
droberto2016-03-13 20:37:31 // 4796
droberto2016-03-13 20:31:33 // 4795
Kezdem már érezni, hogy vérciki vagyok! :)))
droberto2016-03-13 20:31:08 // 4794
Az apróbetűsben leírják igen! :)))
droberto2016-03-13 20:30:04 // 4793
Persze mindent én se tudok! Viszont igyekszem hülyeségeket nem írkálni!
Egyébként félreértetted őt is. Ajánlom ezt a figyelmedbe.
Egyébként félreértetted őt is. Ajánlom ezt a figyelmedbe.
droberto2016-03-13 20:04:07 // 4792
Nem lesz annak semmi baja. 3500-as fordulat kb. 5 percig. A vízpumpa és venti megfelelő hőmérsékleten tudja tartani a motort. Cserébe jó tiszta lesz a DPF. :)
droberto2016-03-13 20:00:59 // 4791
"Jelenleg az az álláspont, hogy nem az a legnagyobb baj, hogy rákkeltő, hanem a régi rendszereknél a korom mérete "nagy" volt, ezért ha letüdőztük, akkor nagyjából ki is lélegeztük. A jelenlegi rendszereknél a korom mérete pont akkora, hogy eltömíti a léghólyagocskák diffúziós sejtjeit. Azok innentől már nem tudnak részt venni a légzésben." -Szerinted erről a szűrő tehet. Ez magas nyomás velejárója. Pont ezt felismerve tettették fel a szűrőt. Az tévhit, hogy csak mennyiségi korlátozás miatt.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
"A filozófia az, hogy ha ezek beszorulnak, és nem tudunk nagyobbakat csinálni, akkor csináljunk kisebbet, és pont ezt tesszük amikor regenerálás van, sokkal kisebb részecskékké égetjük" - Na itt a baj. Légyszíves állíts elém azt az embert aki ezt kimondta először. A korom égésekor víz és CO2 keletkezik!!!
CO, HC → H2O, CO2
PM → H2O, CO2
Ez egyszerű kémia.
droberto2016-03-13 19:51:46 // 4790
:)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
Tomi eddig kerültem őket, de ha te erre vágysz. Neked bármit. :)
droberto2016-03-13 19:49:38 // 4789
OK, igazad van. De ne is egy alkétrészesbácsi tapasztalatát. :)))
Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
Viccet félretéve, tőled hányan vesznek "csak" olajat, és hányan DPF-et (vagy, hogy igazságos legyek hányan panaszkodnakrá, vagy kérik el egy kiíró telefonszámát)?
droberto2016-03-13 19:33:52 // 4788
Nem tudom, hogy kéne mondani, hogy érthető legyen.
A DPF nem egy szűrőbetét aminek van egy mikrométerben megadott szűrési finomsága, hogy az az felettieket szűri, az az alattiakat nem.
A részecskeszűrő egy mezei porcsapda, ami nem válogat a részecskék nagyságán.
Úgy van, ahogy írod (meg kb mindenki), a kicsi részecskék a legkárosabbak, de hidd el, ezeket is nagyon jó hatásfokkal szűri. Próbálok neked keresni egy írást erről. :)
A DPF nem egy szűrőbetét aminek van egy mikrométerben megadott szűrési finomsága, hogy az az felettieket szűri, az az alattiakat nem.
A részecskeszűrő egy mezei porcsapda, ami nem válogat a részecskék nagyságán.
Úgy van, ahogy írod (meg kb mindenki), a kicsi részecskék a legkárosabbak, de hidd el, ezeket is nagyon jó hatásfokkal szűri. Próbálok neked keresni egy írást erről. :)
droberto2016-03-13 19:19:53 // 4787
droberto2016-03-13 19:15:00 // 4786
Most, és már korábban többször is szükségét érzem, egy jó kis blog írásának a DPF szerepével és működésével kapcsolatban.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
Egyszerűen és érthetően. Nagyon sokszor sokan túlmisztifikálják és félreértik a létét. Anno még a TC is lehozott egy zavaros és blődségekkel teli cikket.
A DPF tulajdonképpen csak egy zsír egyszerű porcsapda. Megtesz amit megtud a részecskék szűrésében, nem csökken a keresztmetszet még teljes telítődésekor, nem fogyaszt többet vele az autó, és nem megy vele kevésbé jól. Ellenben csendesebb és kevésbé büdös. Már amennyire egy dízel lehet ilyen. Mert még így is k@rva büdös.
Lehet kételkedni, de ezeket a saját bőrömön tapasztaltam. 1 hétig az aknában kuksoltam, agyaltam és próbáltam megérteni ezt az egészet. Nem mondom, hogy nagy öröm volt és nem tudja szopatni az embert de alapvetően egy hasznos eszköz, és a mienk még passzív is, nem kell bele lóhugy meg fűtőszál. Azt se mondom, hogy tökéletes mert hazudnék, de hát az 1.9 és a 2.4-é első generáció. Az újabbak tisztulása, működése már sokkal kiforrottabb. Én továbbra is tartom, hogy nincs vele több hiba mint bármely más alkatrésszel. Szerintem az átlagos elhasználódásuk bőven 300k km felett van. Nem hemzseg a topic sem ezeknek a hibájától.
Az esetek nagy részében pedig szűrő csak egy szerencsétlen áldozat (pl. egy hibás VGT-től, befecskendezőtől, EGR működéstől, vagy egy hibás tömődés számítástól, korábbi sw verzióknál).
Sajnos az enyém is látott szebb napokat (kis pamacsokat már bőven ereget), de ha egyszer végleg tönkremegy nem fogom azt mondani, hogy a mekkora fos és mindenki rohanjon kiíratni, mert ez igenis hasznos mind környezetvédelmileg, mind optikailag.
droberto2016-03-13 13:50:40 // 4785
Persze egyszer minden tönkre megy! :) Egyébként szerintem a 1.9-ek java már bőven 2-3-400k futásteljesítmény felett vannak. Ha csak az oldalon nézzük a statisztikát szerintem több mint 70%-unknak van még bent a szűrő.
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
Ahhoz képest, hogy ez az első szűrője a JTD-nek nem rossz arány ez azt gondolom. Írtam az előbb a katalizátoros példát, hogy az első szériások nem nagyon bírták még a 100k-et sem.
Egyébként a dízel az ilyen. A jelenleg rendelkezésre álló technológia és anyagtudomány mellett elérték a maximumot és van néhány mellékhatása. Persze te ezt már idejében felismerted, és visszatértél a tiszta oldalra. :)))
droberto2016-03-13 13:24:17 // 4784
Komolyan kíváncsi lennék, hogy ki, milyen érdekcsoportok terjeszti ezt a baromságot?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
Mire alapozzák ezt? Milyen méréseket végzetek? Hova publikálták az eredményeiket?
droberto2016-03-13 13:14:54 // 4783
Nem a DPF tett rosszat a 2.4-nek, hanem az, hogy a Seléniának nem volt 40-es olajból csak B-s (magas SAPS, kén, foszfor, és szulfáthamu tartalmú).
droberto2016-03-13 13:06:55 // 4782
A DPF nem felbontja, elaprózza a részecskéket, hanem kiszűri őket. Pont ezek kiszűrésére találták ki. Alapvetően nem azért van, hogy ne füstöljön a diesel. A használatának az oka az, hogy a korszerű 2. generációs CR dieselek befecskendezési nyomása igen magas, ezáltal az befecskendezett üzemanyag részecskék aprók. A mikronos üzemanyag permet égése pedig mikronos égésterméket eredményez. Ezeket a pici részecskéket már nem tudja a tüdő megszűrni. Ami pedig még nagyobb baj, hogy az apró részecskék felülete egységnyi elégetett üzemany mennyiségre vetítve többszöröse a nagy részecskékének, mely felületre még több rákkeltő vegyület tapad rá. Na ezért kell a részecskeszűrő!
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
Kb. már 10 féle tanulmányt belinkeltem erről, de egyes körök még mindig ezt a baromságot szajkózzák. Nincs összeesküvés, a DPF jó célt szolgál, legfeljebb megvalósítás az E4-nél még nem sikerült tökéletesen. A 90-es évek katalizátorai sem volt még olyan tartósak mint a maiak.
droberto2016-03-13 12:30:21 // 4781
Én is szívesen segítelek amiben tudlak. Ha felém jársz rád mérek szívesen. Kapunk számokat, amiket jól kielemzünk, aztán majd meglátjuk mire megyünk. :)
Ha szükség van bármikor rendelkezésre bocsájtom tapasztalataimat. És nem vagyok az a dobjuk ki, vegyünk újat elv követője. Imádok karbantartani, hobbim az elhasználódási idő végtelenbe nyújtása! :)))
Ha szükség van bármikor rendelkezésre bocsájtom tapasztalataimat. És nem vagyok az a dobjuk ki, vegyünk újat elv követője. Imádok karbantartani, hobbim az elhasználódási idő végtelenbe nyújtása! :)))
droberto2016-03-13 10:55:58 // 4780
Láttam. :)
A benzin égése során is keletkeznek sötét színű részecskék, amik lejutnak az olajba. :)
A benzin égése során is keletkeznek sötét színű részecskék, amik lejutnak az olajba. :)
droberto2016-03-12 22:31:12 // 4779
droberto2016-03-12 22:27:25 // 4778
1206 hibád volt?

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:
- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.
Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.

Magyarra fordítva: Ha maradunk a DPF hibánál, akkor annak oka lehet:
- Szar a befecskendezésed.
- Kevés levegőt ad a turbó és vagy az EGR.
- Alacsony az égési hőmérsékleted, mert sok kipuffgázt ad az egér.
Ezt így a távolból nehéz megítélni, meg továbbra is tartom, hogy a önmagában a részecskeszűrődnek semmi baja.
droberto2016-03-12 22:11:37 // 4777
Honnan tudtad, hogy volt tömődés?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
Konkrétan emlékszel a hibakódokra?
droberto2016-03-12 21:47:57 // 4776
Jól gondolod. A kuplung 200-300 között szokott elfáradni. Az 1.9 jó motor, a 8V szívosora egyszerűbb, de igazából a 2007 utániakkal már nemigen szokott probléma lenni. Ladához képest a 8V is versenyautó, de azért a 159 egy nehéz autó.
droberto2016-03-12 21:32:50 // 4775
Amelyik sarka elengedte, azt állítsad ki így alá tudsz feszíteni.
droberto2016-03-12 21:32:07 // 4774
A színével nem foglalkozz. Legalább lebegteti a kormot, nem pedig lerakódik.
droberto2016-03-12 21:21:44 // 4773
Persze, igen csak nem jónak mondtad, mert ő kivette! :)))
droberto2016-03-12 21:12:31 // 4772
"Másfelől a dpf hibát akkor tudod úgyis megállapítani ha kipróbálod milyen nélküle." - Most méhkasba nyúltál. :)))
droberto2016-03-12 21:01:17 // 4771
Nekem is rezgett, aláfeszítettem és nyomtam alá FBS-t. Azóta jó.
droberto2016-03-12 20:57:52 // 4770
A szűrő elsősorban a finom (kisebb-egyenlő kacsacsőr 2,5μm) és az ultrafinom részecskéket hivatott kiszűrni.
droberto2016-03-12 20:56:17 // 4769
A szűrő elsősorban a finom (
droberto2016-03-12 20:51:00 // 4768
Ahogy a Sanyi mondta, "ez alap", de még így is össze tudott kenődni a pálca.
droberto2016-03-12 20:49:12 // 4767
A háttér pontos ismerete nélkül hiba lenne ítélkezni.
droberto2016-03-12 20:43:02 // 4766
A problémád oka így fotelből nehezen megállapítható. :) Elsőként ki kéne zárni a DPF-et, meg kéne nézni, hogy mennyi a nyomáskülönbség alapjáraton és terhelésen. Ha alapjáraton 100 mbar felett van, sanszos a DPF eltömődött. Ha így áll a helyzet, kell csinálni a egy kényszerített regent, az durván kiégeti még a tavalyi kormot is. :) Egyébként csináltatok már ilyet?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
Ha jó a DPF akkor lehet, pl. hogy geometria vagy szívosor tömődés. Ezt is csak élőadat diaggal lehetne megtudni. Meg kell nézni, hogy mit kér az ECU és mit ad a turbó.
De ezeket egy jó szakinak tudnia kell.
Egyébként milyen hibakódjaid voltak?
droberto2016-03-12 20:34:15 // 4765
Szerintem meg találnia kéne egy olyan szerelőt, akinek a diagnosztika nem merül ki a hibakód kitörlésben. :)
droberto2016-03-12 20:30:40 // 4764
droberto2016-03-12 20:25:28 // 4763
Ha nem ült le az olaj és úgy nézed, képes a pálca valós szint feletti része is összeolajozódni.
Másképpen: Ha a pálca legfelső olajos része alatt akár 1 mm2 olyan rész van, ami nem olajos, akkor a olaj szint eltér a pálcán mutatott olajszinttől.
:)
Ezt most a Tipo után a JTD is eljátszotta velem. A C3-as Multipowert nem, a WR PE-t úgy néz ki csipte picit.
Másképpen: Ha a pálca legfelső olajos része alatt akár 1 mm2 olyan rész van, ami nem olajos, akkor a olaj szint eltér a pálcán mutatott olajszinttől.
:)
Ezt most a Tipo után a JTD is eljátszotta velem. A C3-as Multipowert nem, a WR PE-t úgy néz ki csipte picit.
droberto2016-03-12 19:38:30 // 4762
Én is pont erre gondoltam. Szerintem a cartárs nem elég alaposan nézte meg a nivópálcáját. :)
droberto2016-03-12 19:22:29 // 4761
Rendesen körbeveszi a nívópálcát az olaj? Nem az van, hogy csak egy-egy oldala olajos?
droberto2016-03-12 19:04:36 // 4760
Ezek a kétezres évek végi EGR DPF-ek ilyenek. 2-3-400k km környékén tönkremennek. Vagy még inkább tönkreteszi őket valami. El kell fogadni. Kopó alkatrészek.
droberto2016-03-12 19:01:43 // 4759
Nagyon sajnállak. Van hibakódod? Jó lenne, látni a hogy van-e dugulás a részecskeszűrőben (mennyi a nyomáskülönbség értéke).
Kicsit elveszítettem a fonalat. Most új EGR-ed van? Vagy ledugózás mellett jó volt a verda?
Kicsit elveszítettem a fonalat. Most új EGR-ed van? Vagy ledugózás mellett jó volt a verda?
droberto2016-03-10 21:35:39 // 4758
OFF
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
A minap a Bravós barátom panaszkodott, hogy van egy rejtéjes hang, amire nincs ötletünk. Esetleg, ha valakinek van valami tippje vagy tapasztalata azt szívesen fogadom.
Szóval... a rejtéjes hang gyorsításkor jön, fémes (vagy inkább kemény műanyagos) kalapálás ütődés szerű, akkor adja, amikor megjön a nyomaték. A videón nem igazán hallatszik, mert nem sikerült a legerősebb produkciót felvennem. 10,5 s-nél lehet leginkább hallani, ha jól felhangosítjátok.
Ja, a motor: 1.9 JTDm 16V 150CV. A km 150k környéke.
Köszönöm előre is.
ON
droberto2016-03-04 22:58:09 // 4757
Huú az nagyon bitang! :)
droberto2016-03-04 22:42:36 // 4756
Most már biztos vagyok...
Beléd költözött a Tomi tuningos lelke! :)))
Beléd költözött a Tomi tuningos lelke! :)))
droberto2016-03-02 21:26:36 // 4755
Látjátok! Pistában nem csalódtunk! :)
droberto2016-03-02 21:19:04 // 4754
3 évesen, 2,8 M. :)
Én egy FL-es 3 éves Giu SW Super Sportot veszek 2021-ben. VM motori diesel lesz vagy valami jóféle benyás, fehér, világos barna belsővel, üvegtetővel. :)
Én egy FL-es 3 éves Giu SW Super Sportot veszek 2021-ben. VM motori diesel lesz vagy valami jóféle benyás, fehér, világos barna belsővel, üvegtetővel. :)
droberto2016-03-02 21:04:28 // 4753
droberto2016-03-02 09:57:31 // 4752
Akarom mondani Júlia! :)
droberto2016-03-02 09:55:27 // 4751
Beltér Designban és minőségben tényleg nagyon ott van az Audi. Legalábbis a három német prémium márka legjobbja. Illetve mostanra a Mercedes kezdi lenyomni őket. A BMW viszont hozzájuk képest egyszerű.
Most elég komolynak tűnik a Giulietta, remélem minőségre is ott lesz. Viszont az oldalsó beömlők és a kormányközép TT-sre sikeredtek. Nincs ezzel szerintem egyébként semmi baj, ettől függetlenül bazi egyedi és kívánatos. :)
Most elég komolynak tűnik a Giulietta, remélem minőségre is ott lesz. Viszont az oldalsó beömlők és a kormányközép TT-sre sikeredtek. Nincs ezzel szerintem egyébként semmi baj, ettől függetlenül bazi egyedi és kívánatos. :)
droberto2016-03-02 09:25:22 // 4750
A "Pistától" előbb fogadok el bármilyen kritikát, mit a többi firkásztól. Egyébként meg az Origo névtelen írója pont az ellenkezőjét írta az anyagminőségről. Érdekes ez. Valamennyire érthető is, hiszen nekik ez a munkájuk, de ettől függetlenül dívik fikázni egy Alfát.
droberto2016-03-02 08:58:34 // 4749
Beteszem ide is, mert túl nincs nagy élet valamiért.
Alfa Giulia: a valóság - TC Vályi
Most már láttunk végre konkrétumot, hogy mibe lehet belekötni. De legalább már van pohártartó. :)))
Alfa Giulia: a valóság - TC Vályi
Most már láttunk végre konkrétumot, hogy mibe lehet belekötni. De legalább már van pohártartó. :)))
droberto2016-03-02 08:56:34 // 4748
Ahhoz túl pici a kemping! :)
A sodrófa dobálást is ezért vettettük el.
A sodrófa dobálást is ezért vettettük el.
droberto2016-02-24 20:59:59 // 4747
Nem fér a fejembe. Tudom, hogy jó gyerek, mivel többször dumáltunk, de néha tényleg nagyon nyűgös volt. Van benne egy fajta harag AR vezetése felé, amit én személy szerint el tudok fogadni. Persze a nagyrészt nem értek vele egyet, de ő ilyen lázadó típus. Az is igaz, hogy hozzászólásai néha tényleg erősen troll gyunúsak voltak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
633
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Junior
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Zenebutik
- 155
- Forma-1
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV