Fórum >> Típusok >> 159

droberto2014-08-31 21:22:42 // 3996
Készítem fel műszakira. :)
droberto2014-08-31 21:19:38 // 3995
Akkor elkezdek rá spórolni és így már csak egy udvar vagy egy műhely kéne hozzá. :)
droberto2014-08-31 21:11:58 // 3994
A héten nem sokat haladtam, de pl beszereztem egy-két festéket:

Nagyon kéne egy csápos emelő:
droberto2014-08-28 13:16:24 // 3993
Itt is nagy grat! Szépek voltatok! :)
droberto2014-08-26 19:49:34 // 3992
Én is üdvözlöm. :)
Nem! Csak délutáni hobby. :)
Ráadásul holnap kell menjek megint Tatabányára! Remélem legalább a kipuff festéket el tudom hozni.
droberto2014-08-26 18:43:47 // 3991
Ezt hívhatjuk wellnessnek? Vagy ez már szanatórium?

:)))
droberto2014-08-26 16:42:12 // 3990
Gyalázatosan berohad az ABS szenzor! Nem jön ki csak darabokban. :(
droberto2014-08-26 16:33:30 // 3989
Komolyan frusztrál már ez a nyári időjárás.
Le kéne kapjam az első nyergeket de nem sok kedvem van hozzá most. :(
droberto2014-08-26 16:32:04 // 3988
Még csak bontási fázisban vagyok.
droberto2014-08-26 16:31:15 // 3987
Szerintem a dobok átlag feletti felületvédelemmel rendelkeznek. A 147-esé ehhez képest egy kezeletlen f@s! Inkább az összekötő csövezéssel, felfüggesztő köracélokkal lesznek majd gondok. Statisztikáim szerint egy átlagautón 6-8 év után már szét szoktak rohadni a kipuff renszerek. Erhard meg majd pontosít. :)
droberto2014-08-25 10:18:47 // 3986
Hollandia.
A legdurvábbak az észak és nyugateurópai autópályás verdák. Sós-párás környezet, igen korrozív síkosságmentesítővel megspékelve. Ha fűtött a garázs is van akkor az autóból 10 éves korára ementáli sajt lesz.
Egyébként 2008.07-től nyűtték 2011.08-ig. 3 év kínszenvedés. :(
droberto2014-08-24 23:48:53 // 3985
Meg a futómű kopogás.
droberto2014-08-24 23:48:20 // 3984
A lassulással nem volt gond, csak ronda volt és szarrá volt rohadva és kopva. Egyébként tökre érdekes, hogy nem csak a külső belső oldal közt van különbség, hanem a jobb és bal oldal közt is (~4! mm).
Vonóhorog, alvázvédelem, kipufogó és fék korróziójának megállítása bevonatolása, + néhány apróság.
droberto2014-08-24 23:15:34 // 3983
A lényeget majd elfelejtettem.
Az a mérnök, aki kitalálta a menet belsejében lévő Torx-os ellentartást felül, belül az elmehet a p@csába. (Meg az gazdaságis aki nem ad anyát az új pálcikákhoz.) Mennyivel eccerűbb' lett volna lelapolni a túloldalon levő peremet.
Ja... az új pálcán már imbuszos az ellentartó részt.
droberto2014-08-24 23:08:28 // 3982
Mai képregény:

Stabpálca:

Fura, hogy az Alfás pajzsot lefestették. Számilag is full ua. mint a gyári:


Wartburg kézifék bowden porvédő gumi:

Hátsó fék:

droberto2014-08-24 22:43:47 // 3981
Ha kell segíteni, szólj! :)
droberto2014-08-24 22:40:23 // 3980
Van benne sok igazság de általánosítani, mint általában most is hibás!
Voltam szakszervizben én is, de szart se tudtak segíteni a P1206-os hibában. Még én mondtam a lehetséges megoldásokat. Aztán még is ki kellett csengessem a 12K-es óradíjat.
Vagy pl. itt a vonóhorog téma. 10-et kért volna a villamos szaki a bekötésért, aztán nem is olyan lett volna amilyet én akarok, azt is jól összetákolva. Itthon pénztelenség van, a szakik 95%-a általánosít, mert úgy van vele, hogy úgy sem fizetik meg. Meg se hallgatja, hogy mit akarsz csak csinálja, úgy ahogyan szokta. Tisztelt a kivételnek, akik hál' Istennek egyre többen vannak, mert rájöttek, hogy igen is van értelme egy munkára teszem azt 2x annyi időt áldozni.
droberto2014-08-24 10:07:47 // 3979
Azon már túl vagyok.

Annak lenne ez a folytatása.
droberto2014-08-24 10:03:31 // 3978
Szerintem az EGR pucolás teljesen értelmetlen. Az enyémen még sosem volt 0,5 mm-nél több lerakódás sehol. A kopás, elhasználódás ellen meg nem véd. :)

Korrekció: Abszolút értékben kell nézni a különbséget.
droberto2014-08-23 23:31:21 // 3977
Ez nagyon komoly. :)
droberto2014-08-23 23:29:24 // 3976
"A pár éve sima hőálló ezüsttel lefújt katalizátorom viszont még jól néz ki." - Ez leginkább dob anyagminőségétől és gyári bevonatától, felületkezelésétől függ. Pl. az ötvenkilencen a dobok átlag feletti állapotban vannak. A 60-as csőről ez már nem mondható el. :(

Ha Zink spray, akkor már inkább Epoxi gyantás Zink Spray.
Bár ez "csak" 500C°-ot tud.
droberto2014-08-23 23:06:59 // 3975
Biztos ez is szerepet játszott. De akkor is ők voltak azok, akik kiadtak egy vadizsírtechnikás autóért 7-10 millát.
droberto2014-08-23 22:55:20 // 3974
Ua. a bevonat van rajta mint a kívül az elemeken. A lökös alatt meg nem sérülhet.
A gond meg ugye általában akkor van, ha megsérül a bevonat folytonossága és védtelenné válik a vas...

Egyébként a 159-ek ugyanúgy rozsdásodnak mint a elődjeik (és a konkurensek). Ez a kateforetikus alapozás egy lóf@sz. (Vagy csak a programozott ét. ezt kívánja meg) Minden csak azon múlik hogy milyen közegben-környezetben használják, tárolják.
droberto2014-08-23 22:45:47 // 3973
A hőingást nem bírják általában. A zink meg jó cucc, de hordozó akrilgyanta elfárad és lepereg. Ezeket a csináld magad mozgalmas festékeket már oda-vissza kipróbáltam. Tele vannak kompromisszummal. Puhák és nem is tapadnak jól.
Ipari festék jó lenne, de az csak bazi nagy kiszerelésben van, és nem is olcsó.
Meg az igazság az, hogy kipufogót festeni nem egy profi dolog.
droberto2014-08-23 22:38:58 // 3972
Azért filóztam rajta, mert becsületes bevonat van rajta és nincs kitéve mechanikai hatásnak.
De meggyőztél, ha már megvettem ott a helye. ;)
droberto2014-08-23 22:37:33 // 3971
Ez a mamámnál van.
A garázs pincéje nincs elég mélyen. Sajna semmire nem jó.
droberto2014-08-23 22:33:23 // 3970
Ne szívózz! :)
(1! év alatt készült el.)
droberto2014-08-23 22:31:54 // 3969
Egyébként Cartárs, lesz ez még rosszabb is.
Mostanra beelőztük a 166 flottát:

1,5-2 év alatt megduplázódtunk. Az új tagok zöme viszonylag "csendes" tag.
Nem sok idő és jön a sok pupák ide is, ahogy zuhan egyre lejjebb a típus ára.
Talán van még néhány szép éve a topicnak.
Egyébként nagyon kíváncsi lennék, hogy mi van a 2005-2009-10 közti lakóval ők pl. teljesen eltűntek. Erhard az egyedüli kivétel, de ő is csak a fenti intervallum vége óta van itt.
droberto2014-08-23 22:22:52 // 3968
Egyébként szászvári cuvéé-t, folyóbor edition-be. Frankó íz. Ritkán iszom üvegest, amolyan tartogatós fajta vagyok. Az autót is lehet ezért konzerválom. :) Persze tudom, hogy nem ésszerű, de élvezem. :)
Itten van ez is, beköltöztek már a lakók:


Egy-kettővel szívesen megismerkednék azért. :)
droberto2014-08-23 22:10:08 // 3967
Most érdeklődsz, vagy csak dicsekszel? :)
droberto2014-08-23 22:04:38 // 3966
Meggyőztél, kimegyek én is egyért. :)
droberto2014-08-23 21:53:16 // 3965
Nem egy olcsóság, de nincs más alternatívám jelenleg. Ha megveszem és beválik, hálás leszek. :)
A Robogón hellyel-közzel ez vált be.
Szürkében szerényebb a hőállósága és nem korrózióálló.
droberto2014-08-23 21:30:19 // 3964
Inkább arra adj ötletet, hogy kipuffal mit csináljak.
Tartós festék nem igazán létezik rá. Horganyozni meg bajos lenne. :(
droberto2014-08-23 21:25:37 // 3963
Kátránylemezt gondoltam gázperzselővel rámelegíteni, amit zsindely alá használnak a tetőfedők.

:)

Peti... hát persze, hogy Permafilmről beszélünk. :)
droberto2014-08-23 21:18:57 // 3962
Patika lett:

Még nem tudom, hogy a hátfalat alvázvédőzzem-e. Szépen le van lakkozva.
droberto2014-08-23 21:02:35 // 3961
Igyál egy fröccsöt! :)
droberto2014-08-23 20:58:38 // 3960
180-nál már majdnem mindegy. :)
droberto2014-08-23 17:06:28 // 3959
Még jó, hogy hazajöttem eprezni. :)
Sejtettem, hogy a lámpa alatt is van csavar.
Hátsó lökhárító leszerelés:
(Csak, hogy meglegyen itt is.)
droberto2014-08-23 16:55:22 // 3958
B@ssz... nincs infó fent 159-es hátsó lökös leszerelésről.
droberto2014-08-21 21:43:57 // 3957
Nézd meg a biztosítékát.
droberto2014-08-21 21:37:00 // 3956
Szerintem nem.
Lehet akkor én vagyok kivétel. Szimplán csak imádok suhanni. :)
droberto2014-08-21 21:15:53 // 3955
Nekem csak egy kicsi bicska van a térdem előtti lukban. Mire kicsomagolnám, kinyitnám már csak áldozat lennék. :) Lassan beteszek én is valami aggresszív szado-mazo segédeszközt mert elszaporodtak ezek a pirostáblás pupákok. :)
droberto2014-08-21 21:12:13 // 3954
Lassan teljesen rádmaradnak akkor a szarolaszok! :)
droberto2014-08-21 21:10:41 // 3953
Komolyak vagytok! Üdv mindnyájatoknak. :)
droberto2014-08-21 21:08:19 // 3952
Nem egyedi problem.
A pöcs franciák annyira majmolták az 59-et az 508 tervezésekor, hogy még a helyhiányosságot is lemásolták. :)
droberto2014-08-21 20:46:47 // 3951
Még mindig az autópályás kultúránál tartok. :)
Nem fér a fejembe, hogy egy gyér forgalmú autópályán mi a picsáért nem bírják az emberek elviselni, hogy valaki megelőzi őket minimális tempókülönbséggel.
A kollégámmal jöttünk haza, ő mögöttem teherautóval. Pont meséltem neki a telón a keddi sztorit, közbe konstans GPS132. Hát nem megint belebotlunk egy verébbe. Az jobkormányos állatot 4x! előztük meg mire felfogta, hogy ő nem is akar ilyen gyorsan jönni. Az utolsó előzés után rögtön fogtunk fogtunk még egy verebet, sőt ez már inkább pelikán volt. Engem még hagyott előzni, de a kollégámat már nem engedte el, belejött a seggembe, de már csakazértsem sem engedte el a belsőben. Sem én sem a Kolléga nem gyorsított, haladtunk vagy 3 km-et egy 3 m-es háromszögben. Kíváncsiságból visszatoltam 5-be, egészen 160-ig húzattam. A pelikán még mindig bent a seggemben. Ekkor a kollégának elgurult a gyógyszer és elment mindkettőnk mellet. A madár közben végig bent a seggemben. A lehajtó előtt 700-m-el kamion amit már nem akartunk megelőzni. 100-ig lassultunk vissza mire, de hősünk nem volt hajlandó előzni. Azt hittük, hogy most is megkapom a piros táblát, meg a járőröket.
No Comment!
Pedig tök szép ritka régi SAAB-ja volt agysérültnek. Kár alá.
droberto2014-08-21 20:26:38 // 3950
Pedig csak egy szarolasz! :)
droberto2014-08-20 08:29:57 // 3949
Nem tudom, hogy mit lehetne ez ellen tenni.
Valószínű 150 felett, már ők is félnek a Trafitól.
droberto2014-08-20 08:26:44 // 3948
Esélyem nem volt, hogy lerázzam. 140-nél bégetve 4k felett forog az 1.6 benzines szerencsétlen. Vicc egy teljesítménye van. Ha Alfával vagyok, akkor a lehajtóknál és a körforgóknál 1 alatt kettőt adtam volna. :)
droberto2014-08-19 22:56:53 // 3947
Ami ugyanolyan csúnya mint az összes fémkarikával használt példány. :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.