Fórum >> Típusok >> 159

droberto2014-03-05 11:22:22 // 3746
Az enyém is 2008/7 havi pedig 2007.09-12. közt szettek komponensei. :) A felprogramozás meg november- decemberben történt.
Alkatrészrendelésnél 2007.12. hónak szoktam mondani a félreértések elkerülése végett.
droberto2014-03-05 08:48:58 // 3745
A topic egy aranybánya. Itt mindent megtalálsz, ha jól ásol. :) (És ez mindenkinek szól. :))
Itt van a keresett kincs. :)
droberto2014-03-04 22:22:45 // 3744
Jó terv, asszem' én is követem.
droberto2014-03-04 20:51:37 // 3743
Remélem VTT-re összeáll neki a verda. Mindenesetre komoly fába vágta a fejszéjét. :)
droberto2014-03-04 20:40:24 // 3742
Nem segítettem, nem értek hozzá, a te ötleted volt, csak beszélgettünk. :)
droberto2014-03-03 23:34:55 // 3741
Én meg Szardíniába vágyom. :)
droberto2014-03-03 23:31:16 // 3740
A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
droberto2014-03-03 23:19:57 // 3739
Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
droberto2014-03-03 23:04:27 // 3738
A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
droberto2014-03-03 22:58:07 // 3737
A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
droberto2014-03-03 22:58:03 // 3736
A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
droberto2014-03-03 22:57:59 // 3735
Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
droberto2014-03-03 22:57:57 // 3734
Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
droberto2014-03-02 22:57:39 // 3733
HC + O2 → CO2 + H2O
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
droberto2014-03-02 19:18:24 // 3732
Igen, még jó, hogy te figyelsz. ;)
droberto2014-03-02 19:17:12 // 3731
Sajnos ez E4-es vasak még nem a legfelhasználóbarátabbak. Az E5-ösök már ilyen kényesek, de ott is vannak nyílván más jellegű kompromisszumok. Ennyi műszaki feltételnek nehéz ilyen rövid idő alatt megfelelni. :(
droberto2014-03-02 19:06:16 // 3730
Több embert ismerek akinek volt gondja remap után a szűrővel. De olyat is akinek nem. Pityukoma pl.
Múltkor a Göbölyös írta a TC-n és nagyon tetszett: A motornál, ha valamely tulajdonságokon javítanak a mérnökök (pl. fogyasztás, teljesítmény vagy emisszió trimvirátus), akkor az valami másnak a rovására megy. Ez van a boxal is. Előbb-utóbb szétmegy tőle valami. Pontosabban hamarabb mint nélküle.
droberto2014-03-02 18:59:58 // 3729
Miért rossz az EGR? Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent? :)
Baj akkor van, ha valami elb@szódik. Na ez az amit nehéz detektálni és javítani. Ekkor szokott kezdődni a kidobom ezt és azt, mert az nem kell.
Nekem az EGR és környékén kevesebb mint 0,5 mm-es lerakódás van, hogy maradjunk az egzakt dolgoknál.
droberto2014-03-02 18:47:50 // 3728
No meg még annyit, hogy a városi regen nem optimális (piros lámpát írtál). Minél gyorsabban, egyenletesebben mész, annál jobban tisztít, kevesebb gázolajból, rövidebb idő alatt.
droberto2014-03-02 18:42:09 // 3727
Én 1 dl-et írtam. Optimális esetben ennyi. Ha érdekel a számításom visszanézed az említett hsz.-omat.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
droberto2014-03-02 18:30:42 // 3726
Erre Csabiii(már nem 159 :)) válaszol, ha akar.
droberto2014-03-02 18:29:26 // 3725
Azok még sosem vezették le a számításaikat. :)
droberto2014-03-02 18:27:29 // 3724
Nem szoktam ilyet, de ez most:
droberto2014-03-02 18:24:17 // 3723
Dömpi, a kaparós 159-es :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
droberto2014-03-02 18:19:16 // 3722
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto2014-03-02 18:16:42 // 3721
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
droberto2014-03-02 18:02:22 // 3720
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
droberto2014-03-02 13:33:38 // 3719
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
droberto2014-03-02 13:33:35 // 3718
A Filtronról már mástól is hallottam, hogy jó az ér/érték aránya.
droberto2014-03-02 13:03:47 // 3717
Természetesen ez Giuntini-nak ment. ;)
droberto2014-03-02 13:02:48 // 3716
Általában jó a gyári (persze vannak kivételek). A gyári is beszállítótól van. Ált. Mann, Ufi Mahle vagy Hengst. Ha aftermarketben ua. olcsóbb akkor megéri olyat venni. Típus és típus közt lehetnek eltérések. Lásd az én légszűrőmet...
droberto2014-03-02 10:10:51 // 3715
Szerintem nem a merevítéssel van önmagában probléma, hanem a lemez - gumi találkozással, és vagy a gumival.
droberto2014-03-02 09:29:09 // 3714
A perforált lemez ellenére, némely szűrők veszítenek magasságukból, mely által már nem képesek elszeparálni a szűrt és a szűretlen teret, nem látják el tömítő funkciójukat és falsot szívnak.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
droberto2014-03-01 22:55:16 // 3713
Milyen helyre gondolsz?
SW-be van tetősínes, de igazából mindegyikre van tetőcsomagtartó.
droberto2014-03-01 22:33:51 // 3712
Egyébként az olaj szűrő tartóra rá van írva, hogy Mann-Hummel.
És csak érdekesség képpen az 1.4 PDTI szűrője:


Ami benne volt, az asszem' Wix. Szintén a nem ajánlatos kategória.
droberto2014-03-01 22:29:44 // 3711
Ez még jobban összeesett. :(
Gondolom gyári.
Itt négy "köröm" is van. Az ovál rövid tengelyén is.
droberto2014-03-01 22:28:13 // 3710
A Knecht-re gondolsz, nem?
droberto2014-03-01 22:27:01 // 3709
Egy dolog szólt a Filtron javára, hogy benne volt a két kis "köröm, dudor" a belső peremnél, ami fenntartja a helyén:
droberto2014-03-01 22:21:32 // 3708
Ezért mondtam, hogy ortodox dolog ez a váltóméret.
droberto2014-03-01 22:20:16 // 3707
159-hez még nem láttam dupla merevítéseset. Talán majd, ha Mann végre készít bele... merthogy a katalógusuk a légszűrőre "előkészületben"-t ír. Egyébként Mann-t akartam, de maradtam a Mahle-nál, mert azt már bevált az olajszűrőben. A légszűrőre kíváncsi leszek...
droberto2014-03-01 22:13:46 // 3706
A 16 is gyári meg a 19 ti is. :)
Akkor?
droberto2014-03-01 22:07:41 // 3705
10k km.
Ami a nagyobb baj, hogy össze esett. Filtron volt, ha valakinek érdekes.
droberto2014-03-01 22:06:37 // 3704
A kettővel ezelőtti cserénél megtépték, és szét kellet nyírni, hogy kijöjjön.
droberto2014-03-01 20:57:13 // 3703
Ma kollektív olajcserét tartottunk:


Kipróbáltuk a Novoth által használt Auto-Com diagot. Az olaj és a szerviz ezzel lett kiütve.
droberto2014-03-01 20:42:38 // 3702
Ez a váltóméret mizéria elég ortodox kérdés .
205/55-16-tól 235/40-19-ig minden gyári (persze az ezek közti átmérőket illetően).
Ami a lényeg szerintem, hogy a gyári mérettől kisebb ne legyen. Illetve, ha nő az átmérő az óra kevesebbet mutat a korábban mutatott sebességnél, ezáltal a comp által számolt fogyasztási adatok is nőnek. Továbbá, ha nő a szélesség, a rugózatlan tömeg és csökken az ET akkor nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve a futóműalkatrészek.
droberto2014-02-28 13:59:41 // 3701
Ezt a dolgot anno kiveséztük.
Javaslom a kereső használatát. :)
droberto2014-02-27 07:24:37 // 3700
Jut eszembe...piszkosul jól megy a vas ezekben a 10°C-os időkben. :)
droberto2014-02-26 22:10:32 // 3699
Csak nem te is a 4.1.2-es android hibában szenvedsz, ami kinyomja automatikusan 1s után az ébresztőt, amikor feloldódik a billentyűzár? :)
droberto2014-02-26 21:56:38 // 3698
Szabadnapot rendelt el neked. :)
droberto2014-02-26 21:53:37 // 3697
Ne légy már ilyen konvencionális. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.