Az enyém is 2008/7 havi pedig 2007.09-12. közt szettek komponensei. :) A felprogramozás meg november- decemberben történt.
Alkatrészrendelésnél 2007.12. hónak szoktam mondani a félreértések elkerülése végett.
droberto2014-03-05 11:22:22 // 3746
droberto2014-03-05 08:48:58 // 3745
A topic egy aranybánya. Itt mindent megtalálsz, ha jól ásol. :) (És ez mindenkinek szól. :))
Itt van a keresett kincs. :)
Itt van a keresett kincs. :)
droberto2014-03-04 22:22:45 // 3744
Jó terv, asszem' én is követem.
droberto2014-03-04 20:51:37 // 3743
Remélem VTT-re összeáll neki a verda. Mindenesetre komoly fába vágta a fejszéjét. :)
droberto2014-03-04 20:40:24 // 3742
Nem segítettem, nem értek hozzá, a te ötleted volt, csak beszélgettünk. :)
droberto2014-03-03 23:34:55 // 3741
droberto2014-03-03 23:31:16 // 3740
A jó egy nyugis főút is, csak vissza kell tenni 4-be, a kedves közeg miatt. :) (Meg persze azért, hogy ne érj be túl hamar a következő településre vagy körforgóba)
droberto2014-03-03 23:19:57 // 3739
Erre inkább majd a Shadin fog válaszd adni, mert ő használja hasonló szakaszon.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
Egyébként nem csak a távolság a lényeg. Fontos, az ECU-nak az is, hogy egyenletesen, magasabb fordulaton menjél.
droberto2014-03-03 23:04:27 // 3738
A kényszerített regenkor elér a szűrő egy olyan hőmérsékletet, aminek égése ilyen füsttel jár. Normál viszonyok között ezt (ha jól emlékszem rendre 630°C fölött) nehéz elérni. A Forced regen jó a szűrőnek, de rossz a motornak (terheletlenül pörög és nincs menetszél sem ami hűtse).
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
Ami meg az olajhígulást illeti, az csak akkor lép fel, ha regen közben leállítod, nem kell aggódj.
droberto2014-03-03 22:58:07 // 3737
A százalékos érték egy számolt adat. A fene tudja, hogy a nyomáskülönbségen kívül miből számolja. Két dolog viszont biztos:
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
- tényleg nem a % a mérvadó
- nálam a képletbe (amiből számolja a százalékot) a nem megszokott használati körülmények rondítottak bele.
Akkor váltottam ki az első pályamatricámat és több mint 1.200 km-t mentem vele kizárólag pályán. (Ha emlékeztem, még örömködtem is, hogy hosszútávon alig dugul a szűrő) Amikor jött a krach, 70 valahány százaléknál állt a tömődés, holott már tiszta korom lehetett. Sajna nem volt nálam Notebook, és a maradék 60 km pesti dugózás feltette az i-re a pontot. Elkezdetek rondán kalimpálni a dugók és a szelepek. Battára a Zolihoz limp módba, még leevickéltem, de itt már olyan szintű volt a dugulás, hogy már a kényszerített regen se futott le (Olyan magas volt a nyomáskülönbség, hogy biztonsági okokból leállt.). Onnan vészmódban már csak 20 km-t tudtam, jönni mikor a motor belefullad a saját kipufogógázába.
Kezdek biztos lenni abban, hogy a megoldás itt tényleg az SW Update, ami már korábbi eltömődési százaléknál megindítja a regenerációt. Kicsit biztonsági megoldás, de jobb mint fekve maradni.
droberto2014-03-03 22:58:03 // 3736
A 144600 szerintem a DPF csere volt.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
A sok rövidtávra figyelned kell ezentúl.
droberto2014-03-03 22:57:59 // 3735
Fog neki, csak teremtse meg az ideális feltételeket.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
Menjen egyenletesen hosszabb ideig.
droberto2014-03-03 22:57:57 // 3734
Már múltkor is kérdezni akartam... Gond esetén, hogyan tekered ki a csavart. Cipelsz magaddal egy méteres dugókulcs hosszabbítót? :)
droberto2014-03-02 22:57:39 // 3733
HC + O2 → CO2 + H2O
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
Ez egész EU-s emisszióharc egy hazugság, dobjunk ki mindent.
droberto2014-03-02 19:18:24 // 3732
Igen, még jó, hogy te figyelsz. ;)
droberto2014-03-02 19:17:12 // 3731
Sajnos ez E4-es vasak még nem a legfelhasználóbarátabbak. Az E5-ösök már ilyen kényesek, de ott is vannak nyílván más jellegű kompromisszumok. Ennyi műszaki feltételnek nehéz ilyen rövid idő alatt megfelelni. :(
droberto2014-03-02 19:06:16 // 3730
Több embert ismerek akinek volt gondja remap után a szűrővel. De olyat is akinek nem. Pityukoma pl.
Múltkor a Göbölyös írta a TC-n és nagyon tetszett: A motornál, ha valamely tulajdonságokon javítanak a mérnökök (pl. fogyasztás, teljesítmény vagy emisszió trimvirátus), akkor az valami másnak a rovására megy. Ez van a boxal is. Előbb-utóbb szétmegy tőle valami. Pontosabban hamarabb mint nélküle.
Múltkor a Göbölyös írta a TC-n és nagyon tetszett: A motornál, ha valamely tulajdonságokon javítanak a mérnökök (pl. fogyasztás, teljesítmény vagy emisszió trimvirátus), akkor az valami másnak a rovására megy. Ez van a boxal is. Előbb-utóbb szétmegy tőle valami. Pontosabban hamarabb mint nélküle.
droberto2014-03-02 18:59:58 // 3729
Miért rossz az EGR? Persze azon kívűl, hogy nem töm tele korommal mindent? :)
Baj akkor van, ha valami elb@szódik. Na ez az amit nehéz detektálni és javítani. Ekkor szokott kezdődni a kidobom ezt és azt, mert az nem kell.
Nekem az EGR és környékén kevesebb mint 0,5 mm-es lerakódás van, hogy maradjunk az egzakt dolgoknál.
Baj akkor van, ha valami elb@szódik. Na ez az amit nehéz detektálni és javítani. Ekkor szokott kezdődni a kidobom ezt és azt, mert az nem kell.
Nekem az EGR és környékén kevesebb mint 0,5 mm-es lerakódás van, hogy maradjunk az egzakt dolgoknál.
droberto2014-03-02 18:47:50 // 3728
No meg még annyit, hogy a városi regen nem optimális (piros lámpát írtál). Minél gyorsabban, egyenletesebben mész, annál jobban tisztít, kevesebb gázolajból, rövidebb idő alatt.
droberto2014-03-02 18:42:09 // 3727
Én 1 dl-et írtam. Optimális esetben ennyi. Ha érdekel a számításom visszanézed az említett hsz.-omat.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
Hidd el, hogy nem megy jobban DPF nélkül. Amitől jobb lesz az a Remap vagy egy box.
Amit látsz, az nem az ami káros. Egyébként az enyém nem füstöl. Regen közben nem szabad padlózni, mert amúgy is erősen utóbefecskendez.
droberto2014-03-02 18:30:42 // 3726
Erre Csabiii(már nem 159 :)) válaszol, ha akar.
droberto2014-03-02 18:29:26 // 3725
Azok még sosem vezették le a számításaikat. :)
droberto2014-03-02 18:27:29 // 3724
Nem szoktam ilyet, de ez most:


droberto2014-03-02 18:24:17 // 3723
Dömpi, a kaparós 159-es :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
(Tényleg kapart!)
Végül van benne egy kis logika.
Az enyémben pl csúszik és nem is nagyon kapar pedig nem Stock. :)
droberto2014-03-02 18:19:16 // 3722
VDC nincs (az Impression-ben). :)
droberto2014-03-02 18:16:42 // 3721
Nem akarok veled vitázni és meggyőzni sem, de azt vedd figyelembe, hogy rövid szakaszoknál természetes, hogy jobban megdobja az átlagot a regen. Mivel az átlag fogyasztás 100 km-re van vetítve. A 44978. hsz.-ban számoltam, magamat idézve: "Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző"
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
Nekem ez megér annyit, hogy maradnak a gyári üzemi körülmények, a gyári állapot és talán a legfontosabb, hogy nem eregetem a bazi káros kis részecskéket.
droberto2014-03-02 18:02:22 // 3720
Szintén bringás hasonlat ellentmond ennek: Az új 29"-os montikat nehezebb megindítani, mint a 26"-okat, viszont könnyebb lendületben tartani, mert könnyebben átgurulnak mindenen. Irodalom.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
Ezért mondom mindig, hogy nagy kerékkel szarabbul megy (de elsősorban a nagyobb átmérő miatt) és magasabb a fogyasztás, ha sok a kigyorsítás. Konstans tempóban viszont ugyan annyit kér. Ez a különbség kiválóan érződik a legkisebb és a legnagyobb gyári méret közt.
Persze a tömeg is szélesség is játszik de kisebb mértékben.
droberto2014-03-02 13:33:38 // 3719
Hát ja, nem egy hármasgolf. :)
droberto2014-03-02 13:33:35 // 3718
A Filtronról már mástól is hallottam, hogy jó az ér/érték aránya.
droberto2014-03-02 13:03:47 // 3717
Természetesen ez Giuntini-nak ment. ;)
droberto2014-03-02 13:02:48 // 3716
Általában jó a gyári (persze vannak kivételek). A gyári is beszállítótól van. Ált. Mann, Ufi Mahle vagy Hengst. Ha aftermarketben ua. olcsóbb akkor megéri olyat venni. Típus és típus közt lehetnek eltérések. Lásd az én légszűrőmet...
droberto2014-03-02 10:10:51 // 3715
Szerintem nem a merevítéssel van önmagában probléma, hanem a lemez - gumi találkozással, és vagy a gumival.
droberto2014-03-02 09:29:09 // 3714
A perforált lemez ellenére, némely szűrők veszítenek magasságukból, mely által már nem képesek elszeparálni a szűrt és a szűretlen teret, nem látják el tömítő funkciójukat és falsot szívnak.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
Ami meg a Mahle körömhiányát illeti, arra gondoltam, hogy a szűrő nem állt meg így magától a szívócsonkon mint nálad a második képen. Bár ennek csak annyi jelentősége van, hogy szereléskor a szűrőt a szűrőház alsó fedelével kell a helyére emelni.
droberto2014-03-01 22:55:16 // 3713
Milyen helyre gondolsz?
SW-be van tetősínes, de igazából mindegyikre van tetőcsomagtartó.
SW-be van tetősínes, de igazából mindegyikre van tetőcsomagtartó.
droberto2014-03-01 22:33:51 // 3712
droberto2014-03-01 22:29:44 // 3711
Ez még jobban összeesett. :(
Gondolom gyári.
Itt négy "köröm" is van. Az ovál rövid tengelyén is.
Gondolom gyári.
Itt négy "köröm" is van. Az ovál rövid tengelyén is.
droberto2014-03-01 22:28:13 // 3710
A Knecht-re gondolsz, nem?
droberto2014-03-01 22:27:01 // 3709
droberto2014-03-01 22:21:32 // 3708
Ezért mondtam, hogy ortodox dolog ez a váltóméret.
droberto2014-03-01 22:20:16 // 3707
159-hez még nem láttam dupla merevítéseset. Talán majd, ha Mann végre készít bele... merthogy a katalógusuk a légszűrőre "előkészületben"-t ír. Egyébként Mann-t akartam, de maradtam a Mahle-nál, mert azt már bevált az olajszűrőben. A légszűrőre kíváncsi leszek...
droberto2014-03-01 22:13:46 // 3706
A 16 is gyári meg a 19 ti is. :)
Akkor?
Akkor?
droberto2014-03-01 22:07:41 // 3705
10k km.
Ami a nagyobb baj, hogy össze esett. Filtron volt, ha valakinek érdekes.
Ami a nagyobb baj, hogy össze esett. Filtron volt, ha valakinek érdekes.
droberto2014-03-01 22:06:37 // 3704
A kettővel ezelőtti cserénél megtépték, és szét kellet nyírni, hogy kijöjjön.
droberto2014-03-01 20:57:13 // 3703
droberto2014-03-01 20:42:38 // 3702
Ez a váltóméret mizéria elég ortodox kérdés .
205/55-16-tól 235/40-19-ig minden gyári (persze az ezek közti átmérőket illetően).
Ami a lényeg szerintem, hogy a gyári mérettől kisebb ne legyen. Illetve, ha nő az átmérő az óra kevesebbet mutat a korábban mutatott sebességnél, ezáltal a comp által számolt fogyasztási adatok is nőnek. Továbbá, ha nő a szélesség, a rugózatlan tömeg és csökken az ET akkor nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve a futóműalkatrészek.
205/55-16-tól 235/40-19-ig minden gyári (persze az ezek közti átmérőket illetően).
Ami a lényeg szerintem, hogy a gyári mérettől kisebb ne legyen. Illetve, ha nő az átmérő az óra kevesebbet mutat a korábban mutatott sebességnél, ezáltal a comp által számolt fogyasztási adatok is nőnek. Továbbá, ha nő a szélesség, a rugózatlan tömeg és csökken az ET akkor nagyobb igénybevételnek lesznek kitéve a futóműalkatrészek.
droberto2014-02-27 07:24:37 // 3700
Jut eszembe...piszkosul jól megy a vas ezekben a 10°C-os időkben. :)
droberto2014-02-26 22:10:32 // 3699
Csak nem te is a 4.1.2-es android hibában szenvedsz, ami kinyomja automatikusan 1s után az ébresztőt, amikor feloldódik a billentyűzár? :)
droberto2014-02-26 21:56:38 // 3698
Szabadnapot rendelt el neked. :)
droberto2014-02-26 21:53:37 // 3697
Ne légy már ilyen konvencionális. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
0
Vendég0
695
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Stelvio
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
- Alfa reklám
- Off-os verdák, tapaszta...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV