Mekkora kereked van?
Neked szerintem 10%-nál többet csal az órád.
De ez még így is képtelenség!
Nekem téli gumival a rekordom főúton gps85-el, 70 km-en 5,3 l. Bár ugyanígy visszafele 5,5. Ekkor viszont már rosszul éreztem mag, mert ez Alfához méltatlan menés!
Ritkán megyek pályán, de idén vettem megint egy havi matricát. 140-nél lassabban nem mentem az ~1000 km alatt, mert cikinek éreztem, hogy egy sportos túrakocsit előzgetnek. Egyszerűen méltatlan az Alfához az állandó työtörgés!
droberto2014-07-12 09:01:34 // 3896
droberto2014-07-12 08:34:33 // 3895
72- vel menni négy órán keresztül igen szélsőséges. :)
Hányan előztek meg eközben?
Hányan előztek meg eközben?
droberto2014-07-09 06:56:02 // 3893
Mi a képen vagyunk! :)
droberto2014-07-07 00:24:58 // 3892
droberto2014-07-06 21:03:39 // 3891
droberto2014-07-04 11:28:22 // 3890
A szűrőcseréhez még:
Óvatosan a csavarokkal mert könnyen beeshetnek a kesztyűtartó mögé. Onnan meg kiszedni...
Óvatosan a csavarokkal mert könnyen beeshetnek a kesztyűtartó mögé. Onnan meg kiszedni...
droberto2014-07-04 11:26:37 // 3889
Pityukoma ez (is) frankón leírta. :)
Pollenszűrő csere
Annyit még hozzáteszek, hogy a bolhákat minél nagyobb hőmérsékleten szeded szét, annál jobbak a túlélési esélyeik. :)
Pollenszűrő csere
Annyit még hozzáteszek, hogy a bolhákat minél nagyobb hőmérsékleten szeded szét, annál jobbak a túlélési esélyeik. :)
droberto2014-07-03 08:06:13 // 3888
Nem lehet, hogy ezt a hibadetektálást kicsit elnagyolták, és beijesztettek?
Nem hinném, hogy a turbó lenne a gond. Főleg nálad, aki nagy figyelmet fordít a karbantartásra, gondozásra. Persze anyag, vagy gyártás hiba simán előfordulhat. (Lásd AutoBild.)
Lehet, hogy csak a tömlő sérült (pl.: a bilincsnél), vagy valami szétcsúszott.
Szerintem nem komoly. Hozd el egy Alfát ismerő és szerető szerelőhöz. :)
Nem hinném, hogy a turbó lenne a gond. Főleg nálad, aki nagy figyelmet fordít a karbantartásra, gondozásra. Persze anyag, vagy gyártás hiba simán előfordulhat. (Lásd AutoBild.)
Lehet, hogy csak a tömlő sérült (pl.: a bilincsnél), vagy valami szétcsúszott.
Szerintem nem komoly. Hozd el egy Alfát ismerő és szerető szerelőhöz. :)
droberto2014-07-02 13:00:01 // 3887
Nem.
droberto2014-07-02 07:28:34 // 3886
Köszi Uram! :)
droberto2014-07-02 00:08:27 // 3885
Ctlr + Alt + Del?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
:)
Ez te biztos megérted: Idáig miért volt jó?
droberto2014-07-02 00:08:26 // 3884
Egy biztos, a Novitec mindennek árt valamennyire. Véleményem szerint akkor is megbízhatóbb, mint egy bármilyen remap.
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
Vsz. egyébként azon idő alatt többet is tiportad a megszokottnál. :)
droberto2014-07-02 00:08:21 // 3883
Jelentem mögvan a hiba! :) Pontosabban a hiba következménye. Megtehetitek tétjeiteket... és hát persze, hogy P01206. Bár érdekes, hogy limp most nem vót', csak elmént a kraft. :)
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
Annyira nem volt eldugulva (alapjáraton 33, fordulaton ~500 mbar), hogy a kézi regent ne lehessen elvégezni. Most is ismét öröm és bódottá'. Azaz, minden jó, csak ne mennyek tartósan pályán. :(
Sajnos a hiba nem egyedi, ezért is érdekel a megoldás.
Annyi szent, hogy e hiba, az autó elhasználódásából, valamely alkatrészek/egységek kopásából ered. Fura, hogy ott, hiszen a pályán elvileg alacsonyabb a koromképződés mint pl. városban. De a kutya szerintem nem itt van elásva. Pályán a telítettségi százalék, egyszerűen alig megy fel. (Erről is már többen beszámoltak itt.) Mire elérné a 90-95%-os regen szintet, addigra jelentősen eltömődik a szűrő. Akár addig a szintig, hogy az csak külső beavatkozással tisztítható. A nem üzemszerű tömődés jól látszott a magas deltap-ből és a erőelmeneteltől (jelentős fojtásból).
Kedves olasz mérnökök! Mi adja meg a százalékos értéket, ha nem a a nyomáskülönbség érzékelő? Merre kell keresgélni a tettes elhasználódó egységet?
Ami érdekes, hogy restart után újra megy a paripa, igaz aztán ismét hamar elgyengül.
Egyébként jól sejtettem: a pályára felhajtás előtt kezdte a regent, és most hogy összevetettem a Dashboard és MES értékeit jóval Dunaföldvár után hagyta abba. Furcsa volt ugyanis a 8-9 l-es pill.fogyi 140-él. Ellenben motorféknél pedig lement 2-re. Dunaújvárostól visszaállt a megszokott 140-es tempónál a 6,3-6,5-re. Mindegy is.
Tényleg jó lenne kiépíteni egy nyomásmérő órát valahova az utastérbe...
droberto2014-06-28 10:21:56 // 3882
Sajnos a tavalyi autópályás DPF-es tünet is visszatért.
(Most megyek még csak diagolni, de vsz. ua. lesz a hiba.)
Annyiban tért el a múltkoritól, hogy most nem volt limp, hibaüzenet. Jöttünk már haza az M6-on, Újváros magasságában - pont ott ahol tavaly letérdeltünk -, fokozatosan elment a motorerő vagy 80%-a. Úgy vettem észre, hogy mentünk fel a dombon, aztán tempomat ellenére elkezdett le-le esni néhány km/h-át a sebesség. Padlógázra pedig már nem gyorsult jobban. Pillanatnyi fogyi sem ment feljebb. Motorhőfok, jó, turbónyomás rendben. Ami érdekes, hogy restart után egész jó lett (visszajött az erő 80%-a), de kis idő után újra legyengült, illetve kissé remegett a motor. Most ott volt a Laptop, de siettünk, nem akartam baszakodni vele.
Egyébként meg Egerben benne volt a fejemben, hogy nézek egy nyomáskülönbséget, de lusta voltam. :(
Szerintem megint elfelejtett regenerálni a drága.
Tehát ismét felütötte a fejét a tavalyi talány:
Miért megy fel autópályán lassabban, a tömődés százaléka?
A nyomáskülönbségen kívül, mér-e mást, mikből számolja a dugulás értékét?
Miért térdel le annyi 159 a pályákon?
(Most megyek még csak diagolni, de vsz. ua. lesz a hiba.)
Annyiban tért el a múltkoritól, hogy most nem volt limp, hibaüzenet. Jöttünk már haza az M6-on, Újváros magasságában - pont ott ahol tavaly letérdeltünk -, fokozatosan elment a motorerő vagy 80%-a. Úgy vettem észre, hogy mentünk fel a dombon, aztán tempomat ellenére elkezdett le-le esni néhány km/h-át a sebesség. Padlógázra pedig már nem gyorsult jobban. Pillanatnyi fogyi sem ment feljebb. Motorhőfok, jó, turbónyomás rendben. Ami érdekes, hogy restart után egész jó lett (visszajött az erő 80%-a), de kis idő után újra legyengült, illetve kissé remegett a motor. Most ott volt a Laptop, de siettünk, nem akartam baszakodni vele.
Egyébként meg Egerben benne volt a fejemben, hogy nézek egy nyomáskülönbséget, de lusta voltam. :(
Szerintem megint elfelejtett regenerálni a drága.
Tehát ismét felütötte a fejét a tavalyi talány:
Miért megy fel autópályán lassabban, a tömődés százaléka?
A nyomáskülönbségen kívül, mér-e mást, mikből számolja a dugulás értékét?
Miért térdel le annyi 159 a pályákon?
droberto2014-06-28 10:04:42 // 3881
Megjöttünk az Egerből. Tegnap még Vzolee tanácsára :) kerültünk egyet Lillafüred-Miskolc irányába. Mit is mondjak? 30 km tömény szerpentin a Bükk szívében. Lélegzetelállító látvány volt.






Nem volt most kőkemény raccing, de a fékezni nem fékeztem. Belőttem a tempomatot 58-ra, és csak úgy faltuk a kanyarokat. :)
~700 km-t mentem, és a nagyfogyim 6,8 lett (1 dl-t ment vissza az odaút fogyija). Ebben volt 520 km autópálya, 100 km hegyi szerpentin, és 80 km város.






Nem volt most kőkemény raccing, de a fékezni nem fékeztem. Belőttem a tempomatot 58-ra, és csak úgy faltuk a kanyarokat. :)
~700 km-t mentem, és a nagyfogyim 6,8 lett (1 dl-t ment vissza az odaút fogyija). Ebben volt 520 km autópálya, 100 km hegyi szerpentin, és 80 km város.
droberto2014-06-28 09:44:32 // 3880
Ez nem volt korrekt hozzászólás. Pontosabban nem kellett volna általánosítanod.
Akit pedig érdekel, a blogomba elolvashatja a saját tapasztalataimat.
Akit pedig érdekel, a blogomba elolvashatja a saját tapasztalataimat.
droberto2014-06-28 00:16:54 // 3879
Láttál már, próbáltál már boxot, vagy csak a szomszédod sógorának a barátja olvasta ezt az interneten?
droberto2014-06-23 23:17:42 // 3878
Múltkor kiszedtem a boxot és folyton azt hittem belimpelt, mert alul döglött volt. :)
droberto2014-06-23 23:14:49 // 3877
Egyébként most értünk haza a kocsikázásból. Mentünk itt az Egri hegyvidéken egy fincsi 60 km-es etapot. Hát nem egy Grossglockner, de azért jó volt. :)
Induláskor bejártuk a várost, és a belvárosban egy kicsit rosszalkodnom kellet. :) Belémállt egy bontószökevény Civic. Nem tudom mire gondolt, de minden gyorsításkor lemaradt. A VTI, mire átváltott, a JTD, már rég lelépett. :)
Sajnos egy lámpánál megálltam, ő meg még átslisszant. Pedig kicsaltam volna a városból. :)
Induláskor bejártuk a várost, és a belvárosban egy kicsit rosszalkodnom kellet. :) Belémállt egy bontószökevény Civic. Nem tudom mire gondolt, de minden gyorsításkor lemaradt. A VTI, mire átváltott, a JTD, már rég lelépett. :)
Sajnos egy lámpánál megálltam, ő meg még átslisszant. Pedig kicsaltam volna a városból. :)
droberto2014-06-23 23:06:06 // 3876
Majd jövőre amikor ráülteted, a Conti Sport Contac 5-ös ti felnire. :)
droberto2014-06-23 23:04:28 // 3875
Pedig a nyomaték sokkal magasabb, és szélesebb fordulatszám tartományban áll rendelkezésre. Ergo lejjebb is használhatóbb. Nálam már 1800-2000-nél megtáltosodik. :)
Ezt meg most nem teljesen értem.
Ezt meg most nem teljesen értem.
droberto2014-06-23 22:51:22 // 3874
Bassz...
Ti merre voltatok?
Talizhattunk volna. :)
Ki vagyok éhezve egy jó kis Alfás dumcsira. :)
Ti merre voltatok?
Talizhattunk volna. :)
Ki vagyok éhezve egy jó kis Alfás dumcsira. :)
droberto2014-06-23 15:40:17 // 3873
Basszus... ez olyan mint egy katalógusfotó.
droberto2014-06-23 15:37:40 // 3872
"1 sok 2 kevés" - mondtam én, hogy kell neked a Novitec! :)
droberto2014-06-23 15:29:50 // 3871
Áhh... az már túl jampis lett volna. :)
droberto2014-06-23 10:36:53 // 3870
Indulás után pont megállítottak (Alfával először). A pálya előtt, alig kijöttem a városból. Azt mondta, hogy azért állított meg, mert nem volt a fényszóró (még) felkapcsolva.
Egyébként mezítláb vezettem. :) Itt már csak a Tripet leolvasni ültem vissza. :)
Egyébként mezítláb vezettem. :) Itt már csak a Tripet leolvasni ültem vissza. :)
droberto2014-06-23 10:22:13 // 3869
Szerintem mindkettő. :)
Az elsőt a Google Földön meg tudod nézni. :)
Az elsőt a Google Földön meg tudod nézni. :)
droberto2014-06-23 00:42:52 // 3868
droberto2014-06-22 08:25:43 // 3866
Hát ezt majd Erhard megmondja! :)
Én értem, és tökre elfogadom ezt a Honda függőséget. Megvan a maguk varázsa amiért rajongani lehet értük. Meg hát ugye ott van náluk is a sport múlt, a kivételes műszaki fejlesztések.
Ezeket viszont a mai verdáikban nem nagyon találom.
Lehet ezért is van az itteni hivőknek is csupa 2000 előtti gépsárkánya... De ez már-már a roncsderbi kategória. Szegények nagyon le vannak gatyásodva (2-3 kivételtől eltekintve).
Én értem, és tökre elfogadom ezt a Honda függőséget. Megvan a maguk varázsa amiért rajongani lehet értük. Meg hát ugye ott van náluk is a sport múlt, a kivételes műszaki fejlesztések.
Ezeket viszont a mai verdáikban nem nagyon találom.
Lehet ezért is van az itteni hivőknek is csupa 2000 előtti gépsárkánya... De ez már-már a roncsderbi kategória. Szegények nagyon le vannak gatyásodva (2-3 kivételtől eltekintve).
droberto2014-06-21 23:26:45 // 3865
Fék, váltó, kormány. Minden jobb, mint pl. egy Accordban, vagy bármályik Hondában.
Régen legalább voltak motorjaik, de az Emisszó csökkentés hazavágta őket. Mostan meg erőlködnek a ződ kacat űrhajóikkal. Ez a Honda se az már ami volt. :(
Régen legalább voltak motorjaik, de az Emisszó csökkentés hazavágta őket. Mostan meg erőlködnek a ződ kacat űrhajóikkal. Ez a Honda se az már ami volt. :(
droberto2014-06-21 23:22:18 // 3864
droberto2014-06-21 23:18:59 // 3863
Voltam a héten a Bridgestone gyárban

és, hogy kicsit udvaroljak - bár egyáltalán nem esett nehezemre - elkezdtem dicsőíteni a Potenza RE050A-t. Erre kollégám elszólta magát, hogy megrögzött ALFA-ás vagyok... Ekkor a pöcs beszerzező, elkezde a Hondáit ajnározni. Mondom fasza.
Előadta, hogy csóri kollégáját sikerült lebeszélni egy ötvenkilencről. Vetetett vele egy Accord III-at. Ironikusan hozzátette, hogy nincs még abban az anyagi helyzetben, hogy Alfázzon. Bevágtam a fapofát és betettem a prémium autót drága fenntartani lemezt... :)
Azért a volt ami teccet:



és, hogy kicsit udvaroljak - bár egyáltalán nem esett nehezemre - elkezdtem dicsőíteni a Potenza RE050A-t. Erre kollégám elszólta magát, hogy megrögzött ALFA-ás vagyok... Ekkor a pöcs beszerzező, elkezde a Hondáit ajnározni. Mondom fasza.
Előadta, hogy csóri kollégáját sikerült lebeszélni egy ötvenkilencről. Vetetett vele egy Accord III-at. Ironikusan hozzátette, hogy nincs még abban az anyagi helyzetben, hogy Alfázzon. Bevágtam a fapofát és betettem a prémium autót drága fenntartani lemezt... :)
Azért a volt ami teccet:


droberto2014-06-21 23:04:58 // 3862
A futóművet nem vette észre?
Meghogy anyagból van?
:)
Meghogy anyagból van?
:)
droberto2014-06-21 22:56:01 // 3861
Holnap 270 km fincsi Alfázás. :) Megyünk Egerbe egy hétre.
droberto2014-06-21 16:19:49 // 3860
Jónak tűnik, csak 10 fps kicsit kevés HD-be. Bár az is igaz, hogy már csak 9.000,-Ft az ára.
A BL-5C replika :) Nokia akksi is komoly.
A BL-5C replika :) Nokia akksi is komoly.
droberto2014-06-21 16:04:45 // 3859
Egyébként nagyon durvák ez a kínai piac. Itt van ez a kamera is. Egy tízessel olcsóbb mint a Concorde+még egy kis kamerát is kapsz hozzá. A nagynevű gyártók termékeit másolják, de ez szerintem egy és ugyanaz.
Vettem itthon univerzális teló tartót és annyira megtetszett, hogy megkerestem e-bayen ugyan azt. Megkerestem a legolcsóbb helyen (nem volt egyszerű, majd egy órát bogarásztam), aztán kevesebb mint féláron vettem még egyet. A tartó hátulján ott a mélyedés is, ahová az importőr vagy kamugyártó teheti a matricát.
Vettem itthon univerzális teló tartót és annyira megtetszett, hogy megkerestem e-bayen ugyan azt. Megkerestem a legolcsóbb helyen (nem volt egyszerű, majd egy órát bogarásztam), aztán kevesebb mint féláron vettem még egyet. A tartó hátulján ott a mélyedés is, ahová az importőr vagy kamugyártó teheti a matricát.
droberto2014-06-21 15:40:19 // 3857
Nekem ezek az autós kamerák tetszenek:
Ambarella A7 és A5 chippesek
1.
2.
Samoon GS6000
+
Novatek 96650
Itt meg egy összehasonlító táblázat:

Érdekes, hogy a 170°-os látószögűeknél 5-ről 3 MP-re esik a felbontás. Holott ez csak objektív kérdés. Kár, hogy a fényerőt és a CMOS méretet nem írják.
Ambarella A7 és A5 chippesek
1.
2.
Samoon GS6000
+
Novatek 96650
Itt meg egy összehasonlító táblázat:

Érdekes, hogy a 170°-os látószögűeknél 5-ről 3 MP-re esik a felbontás. Holott ez csak objektív kérdés. Kár, hogy a fényerőt és a CMOS méretet nem írják.
droberto2014-06-19 23:15:19 // 3856
Rengeteg olyan ember van aki nemhogy a gázolajszűrőt, de még a levegő és az olajszűrűt se cseréli. Vagy ha igen, akkor is a leggagyibbat veszik bele. Ismerek számtalan ilyet. Nagyon sokan UFO-nak néztek, hogy vételkor én minden forgó-mozgó részt cseréltem a vezérlésen. Bár mondjuk egy polgári autó inkább tolerálja ezt mint egy prémium.
Kivétel ez alól a magasnyomású rendszer.
Ami pedig téged igazol a Delphi féle dCi. Ennek pl.: nem elég a magyar szabvány által megkövetelt kenőképesség. Nálunk SZVSZ elég egy rendes kutas gázolaj + prémium szűrő.
Kivétel ez alól a magasnyomású rendszer.
Ami pedig téged igazol a Delphi féle dCi. Ennek pl.: nem elég a magyar szabvány által megkövetelt kenőképesség. Nálunk SZVSZ elég egy rendes kutas gázolaj + prémium szűrő.
droberto2014-06-19 22:41:29 // 3855
Szerintem a gyártási hely nem nyom sokat a latban, ha jó a minőségbiztosítás.
Ezek a legjobb szűrőmárkák, és kifejezetten ajánlott használatuk. Nézd meg a Peti egyik blogjában a videókat, ahol szétvágva hasonlítgatják őket össze.
Ezek a legjobb szűrőmárkák, és kifejezetten ajánlott használatuk. Nézd meg a Peti egyik blogjában a videókat, ahol szétvágva hasonlítgatják őket össze.
droberto2014-06-19 22:23:24 // 3854
Ma megjött a csájnából a második dualos USB töltőm.
Belkin F8J109. Necc, hogy eredeti. Ha kamu is, elég jó a kidolgozása. Remélem ez már tartós lesz. (Komolyan nem is értem hogy mért nem alaptartozék a mostani autókon min 2 db USB aljazat?)
Belkin F8J109. Necc, hogy eredeti. Ha kamu is, elég jó a kidolgozása. Remélem ez már tartós lesz. (Komolyan nem is értem hogy mért nem alaptartozék a mostani autókon min 2 db USB aljazat?)
droberto2014-06-19 22:14:41 // 3853
A jóféle szűrűt se felejtsük el. :)
Szerintem pancsolt olaj elkerülése mellett, ez a legfontosabb.
Szerintem pancsolt olaj elkerülése mellett, ez a legfontosabb.
droberto2014-06-19 22:12:31 // 3852
Kulcsos kapcsoló, a gyerekülés miatt van. Mivel a gyerkőcöt érzékeli a jelenlét érzékelő, és hát nem lenne jó, ha egy balesetkor hátba csapná a légzsák.
Egyébként van itt olyan aki így szállít gyereket? Tudtommal nem ajánlott menetiránnyal fordítva beszerelni...
Egyébként van itt olyan aki így szállít gyereket? Tudtommal nem ajánlott menetiránnyal fordítva beszerelni...
droberto2014-06-19 08:12:33 // 3850
Felnyitottad volna mint egy konzerves dobozt. :)
Lett volna egy Audi bontód. :)
Lett volna egy Audi bontód. :)
droberto2014-06-19 06:32:40 // 3849
Bassz... Ez szép mentés volt. Jó a reakcióidőd.
Ezt olcsó, de még középkatis gummával se tudtad volna megcsinálni.
Ezt olcsó, de még középkatis gummával se tudtad volna megcsinálni.
droberto2014-06-18 16:03:23 // 3848
droberto2014-06-15 11:05:02 // 3847
Már én is megfigyeltem, de bazi okosan és egyenletes tolja a levegőt automatán, ezért nem zavar.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
598
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Spider
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- 4C
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- benebp
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki