Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Mint sokan mások ma mi is Esztergomba mentünk.
A mai nap néhány állomása képekben: 1. Pápa indulás 2. Győr gyülekező 3. Pihenő és zászlókitűzés valahol útközben 4. Sorompónál áll a konvoj 5. Alfa Maci is jól érzi magát 6. A Bazilika lépcsőinél 7. Az olasz tesztlappal holtversenyben elsők lettünk, a díj 8. A Duna túlsó oldala
373 km gondtalan kocsikázás a téli nagy bütykölés után, megérte :-))
Mivel az időjárás felelősök ma is jól végezték a munkájukat mióta megvan továbbra sem mentünk még esőben a Pókkal :-))
Elérkezett az idő hogy a típusszámot írja ki a km számláló, ráadásul duplán.
Mivel amúgy is arrafelé volt dolgom megálltunk egy kis pihenőre egy sokak által ismert helyen. Jó volt felidézni a film jeleneteit :-))
Ma felkerültek a nyári kerekek, mivel tavaly őszre elkoptak a gumik ezért új Nokian V 205/55x16 94V-k kerültek fel, természetesen Alfás szelepsapikkal :-)
Az örömbe némi üröm is vegyült, mert a gumisnál elszakadt a kézifékkötél, szerencsére közel volt a segítség, megrendeltük, pénteken csere.
km óra állás: 155.560
Már az első utakon kiderült, hogy hátulról elég komoly huzat érkezik. Valami védelem kell. Nem hiába gyártják a szálfogó hálókat. Anno gyors megoldásként egy Alfás törölközőt terítettem az ülések hátára. Nem volt kérdés, hogy háló kell, de az árát egy kicsit sokallottam. A többiek hálóit tanulmányozva egyszerűnek tűnt a dolog. Egy csőkeret, amire szúnyogháló van kifeszítve.
Két buktató van:
- Hogyan rögzítem a tartó keretet oldalt és hátul a kocsihoz: Megoldás két spéci T-alakú vas tartó a két oldalra. Hátul L-alakú a hátfalra csavarozva.
- Hogyan tüntetem el a csővázra erősített háló varrását: Itt a megoldás a bevonás bőrrel.
Érdekes dolog derült ki miután a kartonból kivágott szabásminta alapján elkészült a csőből hajlított váz. Nem fért el a becsukott tető alatt. A szabásminta készítésekor elfelejtetem a tetőt…
Nos, kivágtunk egy darabot a csővázból, most már befér a zárt tető alá és a két oldalt felnyíló műanyag fedelet se éri el. Jöhet a tavasz :-))
Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.
Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)
A HiFi projektet ezennel lezárom..
Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.
Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.
Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.
A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.
Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.
Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...
Ma megtaláltam a régi bőrápoló viaszt, ami Angliából származik és drága bőrgarnitúrákhoz adták anno a BNV-n. Szóval bekentem vele mindent ami bürke. Hősugárzóval befűtöttem a kocsiban. Holnap meglátom az eredményt.
A kocsi elkészült, bakokról lekerült, áramtalanító kapcsoló ON helyzetbe, kulcs a helyére és elfordít....
....több mint 3 azaz három hónapi állás után talán ha ötször körbefordult a főtengely és jár a motor!
Km óra állása: 137.090
Pár percnyi alapjáratozás és több mint 4 hónapnyi egy helyben álldogálás után kigurultunk a garázsból, és kocsikáztunk vagy 20 km-t. Minden működik, a féket még egyszer légteleníteni kell, a fékpofáknak össze kell kopni, de a HANG amit 5ezer felett ad a motor, az csodás.
Megérte a rengeteg idő, amit eddig rááldoztam. :-)
Kép az nincs, mert elhagyta magát az akku a fényképezőben-