Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
- tankolások száma: 45 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 23.740 km (már csak 1.451 km kell az 1.000.000 alfás km-hez)
- életkor: 186 nap
- össz. menetidő: 333,59 óra (13,90 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.838,44 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,51 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,83 Ft/km
- átlagos napi futás: 127,63 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,47 %
Mozgalmas lesz a nyár. Egy a GDPR miatt meg nem nevezhető Cartárssal kerülünk egyet Dél-Tirolban.
1.465 km, 3 ország, 3 szállás, két fekete Spider :-)
Pár nevezetes pont, az első az Európában autóval elérhető legmagasabb aszfaltozott út:
0023 2829m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal
0025 2805m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Tiefenbachferner
0026 2803m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Sessellift Pitztaler Jöchl
0037 2675m Ötztaler Gletscherstraße - Schwarze Schneidbahn
0038 2672m Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Nordportal
0039 2670m Ötztaler Gletscherstraße - Parkplatz Seilbahn Rettenbachjoch
0057 2509m Timmelsjoch 2x
0095 2239m Pordoijoch
0097 2234m Penser Joch
0103 2192m Valparolapass
0119 2105m Passo di Falzarego
0121 2094m Jaufenpass
0131 2055m Col Gallina (Strada Passo Falzarego)
0234 1752m Karerpass
0414 1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco)
Összeállt a nyári túra útvonala.
11 nap - 2.900 km - kb. 52 óra kocsikázás - 4 ország, 4 szállás és néhány hágó:
0032 2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello
0042 2642m Col du Galibier
0048 2556m Refuge du Galiber
0073 2360m Col d'Izoard
0074 2350m Col de la Lombarde
0099 2220m Platriere-Pass
0104 2188m Kleiner Sankt Bernhard
0117 2109m Col de Vars
0129 2058m Col du Lautaret
0152 2000m Col de la Madeleine
0155 1991m Col de Larche
0166 1968m Diga di Place Moulin
0169 1950m Colle san Carlo
0268 1640m Joux-Pass
0283 1607m Col de Turini
0288 1566m Col du Télégraphe
0312 1500m Col St. Martin
0353 1371m La Cabanette
0532 1002m Col de Braus
0534 1000m Escous-Pass
0651 796m Montvernier-Straße
0699 706m Castillon-Pass
0724 642m St.-Jean-Pass
0762 477m Col de Vescavo
A régi tanksapkának elszakadt a kikötő gumija.
Ma kapott egy újat.
A gumi végét még nem kötöttem be, majd később.
A tankot kinyitva benzinszaga volt, tehát még nem romlott meg a tartalma.
Első napirendi pontként PHuBi lekerült a bakokról. Tavaly November 2-án, pont 3 hónapja került fel rá.
Amióta beraktam a dallamkürtöt zavar hogy lassan fújja a nótát. Már arra gyanakodtam hogy 24 Voltos kompresszor van benne. Direktbe rákötöttem az akkura és lőn az eredeti tempóban szólalt meg. Szóval más gond lesz. A csatlakozásokat végignézve a testelő csavar lett gyanús, mintha valami alászorult volna a sarunak. Letisztítottam a fémig, majd a saru rögzítése után ment rá egy kis festék. Tesztelni nem tudtam, mert nincs a helyén az akku. Ha így nem lesz jó akkor külön kábelt kell neki hozni.
Utolsóként kiszedtem a tempomat kapcsolóit, hogy valami más megoldás legyen helyette. Jelenleg a + és a - külön dombon van, így egyszerre is meg lehet nyomni. Eddig kínosan figyeltem, mert nem tudni hogy az ECU hogy reagálna. Most majd kap egy kétirányú billenőkapcsolót és egy új fém alaplapot. Mivel az egész a hamutartóban van kell még egy 5 pólusú csatlakozó is hogy ki lehessen szedni.
- tankolások száma: 38 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 20.361 km
- életkor: 166 nap
- össz. menetidő: 290,15 óra (12,09 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.579,72 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,49 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,50 Ft/km
- átlagos napi futás: 122,65 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,28 %
Mint a Trip B is mutatja, mióta E10 megy a tankba és fenn van a téli szett emelkedik a fogyasztás...
Csütörtök reggel bevittem a felniket és a gumikat a gumishoz. Jól kalkuláltam, egész napra csak ez a négy kerék jutott nekik, sikerült is szépen felszerelni. Semmi sérülés, karcolás.
Ma visszakerültek a helyükre.
Előtte meghúztam a tengelyanyákat és "rögzítettem őket.
A bakokról még nem vettem le, mert hátha eszembe jut még valami.
Két helyen jól láthatóan szivárog az olaj:
- váltó bal oldala
- váltó-motor csatlakozása elöl
Pénteket átjött Sanyi és az általuk használt kétkomponensű ragasztóval visszaragasztotta a német műhely által letört csavartartót.
A hidegre való tekintettel kapott két napot száradni, közben kapott némi meleg levegőt is a ventilátortól.
Felkerült az új burkolat, majd a görgők és az ékszíjtárcsa is.
A bordásszíj a korábbi emlékeimmel ellentétben simán visszament a helyére.
Már csak a dobbetétet kellene visszaraknom, de kimerült az akku a lámpában, így az elmaradt.
Majd a legközelebb.
Kb. két hete megrendeltem a kocsiba az autó- és telefonspecifikus tartót a Brodit magyar oldalán.
USB csatlakozósat rendeltem, így ha a telót beleteszem tölti is és a rádióra való csatlakoztatás is megvan.
A héten megjött, ma beszereltem.
A szerelés adja magát a leírás alapján.
A telefont odapróbálva úgy döntöttem hogy a telefontartót a tartó legaljára csavarozom fel.
A tartó csatlakozóját bedugtam a könyöklőbe és próbaüzem.
Királyság van, minden működik. A telefon kijelzője normál esetben fekete, ha kell a billentyűzete használható. Nem remeg a tartóban a készülék.
Szóval ez is kipipálva.
Miután meglettek a csavarok összeraktam az első fékeket. A bal oldalra felkerült a dobbetét is, az kész. Már csak a féltengely anyát kell meghúzni.
A jobb oldali is kész, itt is a tengelyanyát kell még meghúzni. A betét még nem került fel mert a korábbi német szerviz pusztítását még rendbe akarom tenni.
Első lépésként leszedtem a vezérműszíj burkolatát.
Igazi kihívás a szíj műanyag görgője volt, mert a hossztartótól nem fért be a racsnis kulcs. Egy régebbi készletből feláldoztam egy 15-öset. Mindkét végéből leköszörültem annyit hogy beférjen.
Anno jól eltettem a letört darabot a csavarral együtt, így megvan. (Utolsó kép) Holnap (vagy holnapután) vissza lesz ragasztva. Utána mehet vissza az egész hóbelevanc...