Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Visszakerültek a féltengelyek.
A belső csuklót felfogató imbusz csavarok új önzáró anyákat kaptak. A kocsi alatt fekve elég pepecselős meló a visszarakásuk
Nemrég megérkeztem az ebay-en rendelt patent (keresőszó: Clip Seat Belt Stopper), ma kicseréltem.
A tizes csomagból még maradt 9.
Ha abból indulok ki hogy az eddig megtett 1,4m km alatt egy kellett, vélhetően egy darabig még elég lesz :-)
Pakolás közben megtaláltam a két tartalék hátsó Y lengőkart. Már régóta kerestem őket.
Délután összeraktam a féltengelyeket.
Már csak vissza kell rakni a helyére őket.
- tankolások száma: 30 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 15.487 km
- életkor: 116 nap
- össz. menetidő: 219,77 óra (9,16 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 1.210,37 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,38 Ft/km
- átlagos napi futás: 133,51 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,89 %
Tegnap hívtak, úgyhogy ma elgurultunk a Veszprémbe az Alutigris2007-hez a felnikért.
Csodaszépek lettek. Ráadásul a felni kerékagyra felfekvő része tiszta maradt, így tökéletesen illeszkedik majd a kerékagyra.
Ajánlom őket.
Kicsit trükkös volt, de bejött amit kalkuláltam.
Pont 15.000-et mutatott az óra amikor beálltam a parkolóba.
A szerviz gyakorlatilag olaj- és szűrőcsere. Mást nem cseréltek.
Ki lett olvasva a comp, nincs hibaüzenet és nincs semmi frissítés az autóra.
Jeleztem hogy az első szenzorokkal valami lehet, mert állandóan sípol. Felvetettem hogy nem-e a rendszám lóg bele. Feljebb rakták vagy fél centivel (többet nem enged a keret), de úgy is jelzett. A számítógépre dugva jelezte a rendszer az érzékelő hibát. Megrendelték. Mondjuk azóta egyszer volt hibás jelzés, de már nem kapcsol ki magától. A garázsba már segített beállni.
Rákérdeztem a tükör automata becsukás opció kikapcsolására. A válasz kapásból a menüből kapcsolás volt. Kicsit örültem hogy a szerelő se találta meg a menüpontot. A gyári beállítások visszaállítása menüpont se segített.
Kaptam egy ígéretet hogy amíg megjön a radar érzékelő utána néznek a dolognak.
Zsíroldóval lepucoltam a csuklókat és nekiálltam az összerakásnak. Az egyik hibátlan, csak a zsír kellett bele.(1-5 kép)
A másik ellenben elég durva berágódás nyomokat rejt. Ment a "kiszedett alkatrész" raktárba. (6-9 kép - telóval nem az igazi közelre fényképezni) Helyette a múltkor vásárolt csukló fog majd beköltözni.
Még egy gumiharangot kell venni.
Nekiálltam kipucolni a külső csuklókat.
Benzinben kimostam, majd WD40-el lefújtam hogy ne rozsdásodjon amíg belekerül a zsír.
Összeraktam a két belső csuklót.
Minden klappolt, csak a csuklóhoz kapott csavarok rövidek. (6. kép: a zacskóban a kapott, mellette az eredeti csavar) Egyenlőre a két fél összecsavarozásához használtam fel őket.
A tubusból csak úgy tudtam kiszedni maradéktalanul a zsírt hogy levágtam a végét. (5. kép)
Molly továbbra is érdeklődik a munkálatok iránt.
Tegnap Erhardnál beszereztem a szükséges zsírokat a csuklókhoz.
A héten valamikor megjöttek az önzáró anyák is az összeszereléshez.
Ma kiszedtem és szétszedtem a bal féltengelyt.
Érdekes hogy a belső csukló ezen az oldalon is akad. A külső nem.
Valószínűleg a külsők mennek vissza, míg a belsők cserések lesznek.
A csuklókban lévő zsír állaga itt is nagyon híg. A külső meg helyenként mintha ki lenne kristályosodva. Szóval lejárt az idejük.
A látható rész itt is kapott egy kék festést.
Molly-t egyre jobban érdekli az autószerelés :-)
2
465