Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.
PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.
Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.
update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km
Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.
Beszereztem egy jól szituált Elring tömítést és visszaraktam a fedelet.
A tömítés a kritikus helye 3 tömítő élből 7 élbe megy át, így bizalmat szavaztam neki és nem tettem alá semmiféle ragasztót. A kiszedetten ezek az élet ki voltak töltve tömítőanyaggal és ha jól láttam maga a paszta engedett át, mert elrepedt.
Szóval hamarosan kiderül, mert a jó időre való tekintettel mégse zártuk le a szezont.
A gyertyákat is megnéztem és nem tetszett amit láttam. Annak ellenére hogy még lenne bennük 30e km a télen kicserélem őket.
A kifolyt olajat féktisztítóval lemostam ezért csak holnap indítom be.
Lekaptam a szelepfedelet, hátha látni valamit.
Lehetett. A kettes-hármas hengernél be volt gyűrődve a tömítés a gyertyák körül, de ott nem eresztett.
A saroknál viszont egyértelmű hogy szivárgott.
Kell egy új tömítés.
Két olajszivárgást is találtam:
- a szelepfedél alól elöl szinte végig (1-2. kép)
- olajleeresztő? (3. kép)
Egyik se akkora ami indokolná az olajfogyasztást. A kocsi alatt nincs tócsa, csak egy cseppnek van nyoma, amiatt kezdtem keresni.
Hidegindításkor nincs kék füst.
PHuBi ma reggelre megszáradt a tegnap esti fürdetés után, így jöhetett a viaszolás.
Szép lett.
A szokásos szezonzáró Tour de Balaton volt a mai program.
A kört egy jó ebéddel kezdtük Füreden, ami már bő 100 km itthonról.
Tihanyból komppal a túlsó oldalra, onnan irány Siófok.
Balatonvilágoson megnéztük a kilátót.
Siófokon találtunk egy fordított világot. Megnéztük mert pár hete voltam a német fordított világban. Sokkal durvább a magyar verzió, mert ferdébben áll és a mást látok mint amit érzek hatás sokkal erősebb.
A kör úgy lett teljes, hogy Tihanyt újra megkerültük (Ötvös Csöpi út).
A következő megálló Badacsony volt.
Végül az út porát mostuk le.
324 km-t tettünk meg végig nyitott tetővel, csodálatos napsütésben.
Köszönet az időjárásnak!
Sajnos az olaj megint fogyott bő decit...
Ott tartottunk hogy a magas olajfogyás miatt a Racing helyett kipróbáltuk a Motul-t.
Nagyon úgy néz ki hogy nem az olajon múlik a dolog.
Az elmúlt 2ezer km-en kb. 8-8,5 deci fogyott ebből is. Ráadásul autópályán nem is mentem tehát kiesik a tartós magas fordulatszám is mint ok.
Az innen-onnan szerzett infók alapján nagyon úgy néz ki hogy a dugattyú gyűrűket kell kicserélni. Pontosabban az olajlehúzót. Egyes vélemények szerint a 32310-es motorokba kicsit gyenge lehúzók kerültek.
Egy biztos, akármi is az oka szét kell kapni a motort...
...akkor meg már bármi is lehet belőle.
Tettünk egy 210 km-es karikát a sógoréknál.
Két magassági pontot is érintettünk:
- Guglhupf 778m
- Wenzelanger Sattel 719m - tavaly már megvolt, de útba esett
2016.05.06-án költözött be a Pók az új garázsba.
Ma befejeztük.
Felkerültek az OSB lapok a plafonra és még egy a falra faliújságnak.