Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma lezártam a szezont. Október 13-óta nem is mozdultunk.
Gyakorlatilag csak fel kellett pumpálni a kerekeket 3-ra.
69652 km
A szezonkezdés március 11-én volt, 58.316 km-nél.
A szezonban 11.336 km-t mentünk,
887,6 liter benzint tankoltunk,
7,83,-at fogyasztottunk átlagban 100 km-re
és 247 napig voltunk az utakon.
Az idei volt a leghosszabb nyitott tetős év :-)
Elkezdtem felragasztani a garázs falára a kirándulásokon készített képeket.
Szerencsére van elég hely a falon és a plafonon a többinek is :-)
Sok-sok TS km után úgy döntöttem hogy kell egy a garázsba. Nélküle nem teljes az élet.
Szóval ma megjött a rendelt komplett rögzítő készlet.
Kemény 7.653 Ft volt postával :-)
"Product Description
Kit includes camshaft setting plates for locking the camshafts in the timed position. The plates are positioned in place of the camshaft bearing caps.
The kit also includes timing and balance shaft belt tensioner adjusters.
Applications:
Alfa Romeo Twin Spark,
1.4/1.6 16V Engines; 145/146/147/155/156 (96-10),
1.8 16V Engines; 145/146, (96-01), 155/156 (96-06), Spider/GTV (98-05),
2.0 16V Engines; 145/146 (96-01), 147 (01-10), 155/156 (95-02), 166 (98-07), Spider/GTV (96-05).
Engine Codes:
1.4/1.6 - 321.02, 321.03, 321.04, 335.03, 676.01
1.8/2.0-323.01,672.04,162.01,323.10,671.06,322.01,671.02,322.05, 341.03, 363.01
Plate Applications: Purple; 1.4, 1.6, Blue; 1.8, 2.0
Felraktuk a téli kerekeket.
137.255 km
A nyáriak 114.440-nél kerültek fel. Nyáron 22.815 km-t mentek.
A téliekben 20.370 van, ehhez képest jól tartják magukat :-)
A Giuliettával elgurultunk Paksra egy 159 találkozóra.
Hogy mindez hogy kerül a Spider blogba?
Nos, hoztam pár dolgot. Szerszámokat Shadintól (ha netán itthon állnék neki jól jönnek) és egy garnitúra 50 ezres gyertyát. Igaz ez nem a gyári szett, de csak ki kell segítenie a mostani készletet a csereperiódusának a végégig hátra lévő bő 30e km-en.
- tankolások száma: 168
- km óra állás: 135.606 km
- össz. menetidő: 1.849,20 óra (77,05 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.072,38 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,07 Ft/km
- életkor: 1.065 nap
- átlagos napi futás: 127,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,23 %
Miután 2016-ban megnéztük a partraszállás helyszínét, most elgurultunk az első nagy háború 1915-18-as csatáinak pár színhelyére.
Doberdó/Isonzó...
Első helyszín a Monte San Michele erőd és lövészárok rendszer. (Az első gáztámadás színhelye1915-ben.)
A második Redipugliában az osztrák-magyar katonai temető (14.550)
Végül a szintén Redipugliában az olasz temető. (100.187) Sajnos zárva volt, nem lehetett felmenni.
A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 699 magassági pont
- reálisan bejárható: 677 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 635 pont - megvolt: 149
- Autóval járható hágó: 589 - megvolt: 109
- Autóval járható magassági pont: 111 - megvolt:40
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 62 pont - megvolt: 28
A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
1. - Spider "Pók" : 60 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 98.202 m
2. - Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
3. - Spider "PHuBi" : 41 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 57.997 m
4. - Autó nélkül: 28 db - legmagasabb: 3.275 m - összesen: 55.052 m
5. - Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
6. - OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
7. - Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m
A szezon végére sikerült egy 605 km-es körutat szervezni a sima aszfaltutak hazájába Ausztriába.
Autópályát kerülve és isten háta mögötti hágókra vezető utakat haladtunk. Több 100 km-en át még szaggatott se volt az út közepén. Kátyút és a "jó"-nál rosszabb minőségű utat nem találtunk. Ki lehetett használni a 225-ös gumik adta lehetőségeket a kanyarokban.
PHuBi végig remekül muzsikált. Hála az időjárásnak a délelőtti első órát kivéve végig nyitott tetővel lehetett menni.
Olaj:
Odafelé még érezni lehetett az égett olajszagot a kocsi körül, de hazafelé már feltűnő volt hogy nem.
Az olajfogyásra kíváncsi leszek, holnap reggel nézem meg. Útközben Kb. egy decit töltöttem rá.
update másnap:
Még egy deci kellett rá - bő 2 dl / 600 km
Hozzám került egy 11mm-es véggel rendelkező endoszkóp Miután kitekertem a gyertyákat kipróbáltam.
A felbontása csak VGA és a vége nem elég hajlékony hogy körbe lehessen nézni, de így is látni valamit. Főleg fekete felületet.
A felvett videót átnézve azért érdekes képeket tudtam rögzíteni.
1. kép: A bal oldali henger. Gyakorlatilag csak a kormos dugattyúfedelet látni.
2. kép: A második henger. Gondolom lejjebb lehet a dugattyú, mert a szélét is lehet látni. Mintha a gyűrű is kilátszana, de sokallom a hézagot a két vége közt.
3. kép: A harmadik henger. El se tudom képzelni hogy mi az a hupli a dugattyú szélén.
4. kép: A jobb szélső henger. Itt is csak a feketeség látható.
Egyre érdekesebbnek tűnik a motorbontás...
Van még a látókörömbe még egy endoszkóp, holnap megnézem hogy milyen vastag a szára. Hátha többet látni vele.