Piritu - 1.000.000 - főkép
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-07

A múltkor már kicseréltem a "szofitát" LED-re. A másikba egy sima 5Wattos kell. Korábban már vettem oda is egy LED-et, de az nem jó irányba világított. Ráadásul a lámpában megfordul a polaritás is, így a LED nem világított.
Rendeltem az ebay-en több LED-eset. Nos ez se világít a fordított polaritás miatt.
Vagy a lámpában kellene megfordítani a polaritást (3. kép két nyíllal jelölt pálya) vagy valahogy az "izzóban".
A lámpát nem akartam kendácsolni, így maradt az izzó.
A végén lévő forrasztást melegítve az egész kihúzható. A két drótot fordítva hajlítva a korábbi "test"-et forrasztottam a végére.
Királyság, működik :-)

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-08-05

... illetve olaj nincs.
A tegnapi Spider találkozón az oda és visszaúttal kb 500 km-t mentünk.Ebből 2x50 km autópálya 120-130-al (így volt kellemes nyitott tetővel), Herend-M7 (oda-vissza) 110-el, a többi nyugis tempóval.
Hazaérve kb fél liter olajhiányt tapasztaltam, ami már egy kicsit sok.
Nagyon úgy néz ki, hogy 110 alatt nem fogy, de felette...
A múltkor egy Herend-M7 (oda-vissza) 110-es utat tartalmazó túra kb. 1,5 decibe került. Előtte országúton szinte semmi.

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-30

A csütörtök esti kocsikázásnál kicsit keveselltem a tompítottat.
Hazaérve nekiugrottam a netnek és elkezdtem kutatni a HB3-as izzókat.
A Lumenet oldalán elég sokat találtam. Mindegyikhez ott a specifikáció is. Érdekes, hogy a "normál" izzó 1700 Lumen-t tud. A +120%-osnak mondott meg 1860-at, ami akárhogy osztom-szorzom csak +10%. Egyedül az élettartama látványosan kisebb.
Szóval inkább Lumenre válogattam.
A választás egy 1860 Lumenesre esett, nagy élettartammal:
Osram
Egy dolog kerülte el a figyelmemet, hogy ez HB3A típusú, nem "sima" HB3. A csatlakozója egyenes, nem 90 fokos.
A berakásnál szerencsére nem okozott gondot. Teszt később.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-27

Már a vétel óta zavar, hogy a külső tükrök lötyögnek, zörögnek.
Ma leszedtem a bal oldalit és megnéztem hogy a csavarok meg vannak-e húzva. Nos, megvannak. Mégis jobb lett mint volt.
Az egyik csavar természetesen beleesett az ajtóba, amit aztán szétszedtem. Az is természetes, hogy nem találtam meg a csavart.
update másnap:
Útközben hallottam, hogy leesik a csavar, tehát már megvan, csak ki kell szedni.

update 2018.08.10.
Ma sikerült kiszedni a csavart. Egyúttal a zár gombjának rúdján is állítottam, hogy könnyebben záródjon.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-27

349 nappal és 10.000 km-el ezelőtt tankoltam először a kereskedés mellett és vágtunk neki a közös útnak.
A 10e km eddigi útjának több mint 15%-a, az életének 6% alatt.
Nálam 28,31 km-t tett meg átlagosan naponta, míg korábban 9,92 km-t.
Magyarul időarányosan nálam ment eddig a legtöbbet, korábbi gazdái szerencsére nem hajtották ennyit.

Jártunk sok helyen, sok felé. Minden km élvezetes volt, remélem még nagyon sokáig így is lesz.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-18

A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 684 magassági pont
- reálisa bejárható: 668 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 630 pont - megvolt: 137
- Autóval járható hágó: 564 - megvolt: 101
- Autóval járható magassági pont: 66 - megvolt: 36
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 38 pont - megvolt: 21

A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
- OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
- Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m
- Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
- Spider "Pók" : 59 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 96.313 m
- Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
- Spider "PHuBi" : 27 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 46.051 m

 

- tankolások száma: 153
- km óra állás: 124088 km
- össz. menetidő: 1.685,60 óra (70,23 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 7.400,54 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,92 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,79 Ft/km
- életkor: 960 nap
- átlagos napi futás: 129,26 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,32 %

 

A hibaüzenet kiolvasásakor érdekes dolgot találtam:
Mûkôdési idô: 103749 Min
A tankolás táblázatomba írom a comp adatait. Aszerint 1.673,97 órát ment a kocsi, ami 100.438 perc.
3% az eltérés :-)

 
>> EseményAlfa Giulietta 2.0 JTDm 175 LE TCT E6 // 2018-07-11

Ma reggel Br-re indultunk. Kb. 15 km után közölte velem a kijelző, hogy vizsgáltassam meg a motort, mert baj van. Mellesleg le is állt.
Mindezt szakadó esőben.
Próbáltam újra indítani, de a sárga tengeralattjáró visszajött és erős gázolaj szag kezdett lenni.
A motorháztetőt felnyitva egyszerre feltűnt, hogy a gázolaj szűrő csatlakozása leugrott.
Visszapattintottam, innentől újra dolgoztak a harkályok. A tengeralattjáró maradt és még további infóként megtudtam a kijelzőről hogy a start/stop nem áll rendelkezésre.
Visszafordultunk és itthon kiolvastam:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
Aha, szóval lecsúszott csatlakozóval kevés a nyomás. Töröltem, azóta megtettünk bő 400 km-t.
Már csak a motorteret kellene kitakarítani...


READING ERROR CODES:
1: P0094 - Üzema. nyomás (szabályozó a nagynyom. sziv. bemenetén)
ERROR DETAILS:
Mûkôdési idô: 103749 Min
Motor fordulatszám : 1441 rpm
Vízhômérséklet: 87,56 °C
Akkumulátor feszültség : 14,400 V
Teljes gázolaj menny.: 24,480 mm³/i
Mért levegô mennyiség: -200,0 mg/i
Atmoszférikus nyomás : -30975 mBar
Mért turbónyomás: -31682 mBar
Mért turbó állás: -17,20 mm
Mért EGR állás: 103,27 mm
Fojtószelep el.szelep. nyitás: 9,64 %
Mért gázolaj nyomás: 171,40 bar
Levegõhõmérs. (turbó): 323,58 °C
Levegõhõmérs. (légmenny. mérõ): 213,52 °C
Izzítógyertya vezérlés: 85,55 %

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2018-07-07

- 2 Pók
- 2 fülig érő szájú tulaj
- 4 ajtó
- 8 henger
- 16 gyertya
- 32 szelep
- 300 LE
- 220 liter csomagtér
:-)