Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Csöri küldött pár képet azokról az eseményekről amin nem tudtam ott lenni :-)
u.i.
PHuBi kedvéért beszereztek egy gyűrű szerelő készletet, a horonytisztító is abban volt :-)
Nézzük mi lett kiszerelve PHuBi-ból:
1. Kipufogó tömítés
2. Hengerfej tömítés
3. Szívósor tömítés
4. Karter tömítés
5. Vezérműtengely szimering
6-7. Szelepszár szimering
8. Vízpumpa (látni a piros víz nyomát)
9. Hengerfej csavarok
10. Hajtókar csapágyak
11-12. Dugattyúgyűrűk
4 nap távollét után hazatértünk Csöritől.
Ami ki lett cserélve:
- dugattyúgyűrűk (egyértelműen el voltak kopva, gyűrűhézag nagy, felfújt mellette az olaj),
- hajtókarcsapágyak (látható nyomok),
- szelepszár szimmeringek (szívószelepen jól kivehető olajnyomok)
- vezérműtengely szimmering (ha már ki volt szedve),
- vízpumpa (sajnos szivárgott ezért nem került vissza a régi),
- hengerfej csavarok (a régi nem rakható vissza),
- tömítések - hengerfej, kipufogó, szívósor, karter (ezeket se illik visszatenni),
- motorolaj - Selenia Racing (visszaállt az eredeti rend),
- olajszűrő,
+
- Szelepcsiszolás (ha már le lett véve a hengerfej),
- motor belső tisztítása,
- kipufogó tőcsavarok beragasztása (ez az én kérésem volt, mert a régivel sokat kínlódtam, levett hengerfejnél könnyebben megy),
A költségeket nem írom le, mert úriember pénzről nem beszél :-DD
Szóval van egy 69.848 km-t futott autóm bejáratós motorral :-)
Hazafelé vígan gurultunk, talán még csendesebb lett a motor.
Köszönet a Csörgő Autószerviznek a lelkiismeretes, gyors és precíz munkáért!
Szét lett bontva a motor.
A dugattyúk mellett feljött az olaj, jól láthatóan lemosta a kormot.
A dugattyúgyűrűk elkopva, a hézag 0,6 mm körül a megengedett 0,2 helyett.
A henger nem kopott, a hónolás nyoma jól látható.
A doktori konzílium eredménye:
- gyűrűhornyok tisztítása,
- gyűrűcsere,
- hajtókarcsapágy csere,
- szelepcsiszolás,
- szelepszár szimering csere,
- új tömítések,
- új hengerfejcsavarok,
- stb.
Ha minden igaz jó esély van a gyógyulásra.
Elvileg csütörtökön már gurulhatunk.
PHuBi elgurult Várpalotára hogy bentlakásos kezelésen vegyen részt. Cél az olajfogyasztás csökkentése.
Az út azért is emlékezetes mert a feleségem vezetett. Először ült a kormány mögé és rögtön 100 km-t ment vele :-)
Visszakerültek a nyári kerekek.
150.250 km
A téliek a szezonban 12.995 km-t mentek, így összesen 33.365 km van bennük. Még egy szezont tuti kibírnak.
A nyáriakban eddig 22.815 km van.
Végre megjöttek az ebay-en rendelt kilépőfények.Negyedikre sikerült a rendeltet küldeni. Van egy pár Ford és két pár Tesla lámpám a korábbi téves küldésekből.
Mivel ugyan úgy néz ki mint a gyári lámpa csak be kell pattintani és kész :-)
- ülések vissza,
- tükörfűtés reléje vissza,
- tetőcsavar leméretezve,
- akku feltöltve, visszakötve,
Kulcsot elfordít...
...pöcc-röff :-)
Garázsból kitolatva elindul a szezon.
69.652 km
A téli álom 141 napos volt.
Gyors kocsimosás, tankolás és egy 60 km-es kör a környéken.
Az utolsó 20 km-re kinyitottuk a tetőt.
Ma 569 napja gurulunk együtt.
Úgy volt hogy megyünk ma egy kört, de az időjárás másképp döntött.
Reggel esett az eső.
Vettem egy Nigrin szőnyegtisztítót és egyet a szokásos Sonax bőrápolóból.
Hazaérve nekiugrottam:
- keréknyomás visszaengedése (2,7/2.5)
- ablakmosó feltöltés (kb. 2 litert tettem csak bele)
- Ülés kiszerelés, ápolás
- szőnyegtisztítás
Jó volt végre valamit csinálni a garázsban.
Holnap megy vissza minden a helyére
Ma elértük a 150.000 km-t.
Helyzet 25-én:
- tankolások száma: 187
- km óra állás: 149.824 km
- össz. menetidő: 1.954,20 óra (85,08 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.928,78 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,35 Ft/km
- életkor: 1.185 nap
- átlagos napi futás: 126,43 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,18 %