Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
22 magassági pontot gyűjtöttünk be PHuBi-val:
0018 Cime de la Bonette 2 802 m
0019 Col de l’Iseran 2 770 m
0025 Col de la Bonette 2 715 m
0027 Restefond-Pass 2 680 m
0033 Col du Galibier 2 642 m
0038 Refuge du Galiber 2 556 m
0041 Granges-Pass 2 513 m
0060 Col d'Izoard 2 360 m
0064 Val d'isiére La Signal 2 330 m
0083 Platriere-Pass 2 220 m
0099 Col de Vars 2 109 m
0110 Col du Lautaret 2 058 m
0168 Col de Montgenèvre 1 854 m
0205 Col de Madeleine 1 746 m
0250 Col du Télégraphe 1 566 m
0265 Kartitscher Sattel 1 530 m
0270 Col de la Forclaz 1 527 m
0284 Col des Montets 1 461 m
0351 Grand Montets induló állomás 1 235 m
0493 Rengg 959 m
0673 Chillon vára 373 m
0679 Passo S. Giovanni 287 m
További ötöt nélküle:
0006 Les Grands Montets 3 275m
0040 Brévent 2 525m
0113 Brévent 2 053m
0142 Lognan 1 970m
0198 Monte Baldo 1 760m
(Az első szám a listámban elfoglalt helyet jelenti.)
Km óra állás: 64.788 km
Együtt megtett út: 9.288 km
Együtt töltött idő: 326 nap
Tankolt üzemanyag: 789,43 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,88 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,95 Ft/km
Napi átlagos futás: 28,49 km/nap
Összes költség: 312,52 Ft/ km
- 8 ország (H - A - D - FL - CH - F - MC - I)
- Cime de la Bonette - 2.802 m
- sok-sok hágó
- 3.232 km
- 262,57 liter E95
PHuBi zokszó nélkül teljesítette, de valami nem stimmel. Egyre jobban fogyasztja az olajat. Összesen 1,6 liter fogyott el.
Részletek később,,,
Nekiláttam a végső teendőknek:
- olajszint ellenőrzés, maxra töltés,
- szervóolaj (maxon),
- fékolaj maxra töltés,
- ablakmosó teletöltés,
- szerszámok bekészítése az akku elé,
- tűzoltó készülék bekészítése (olaszban kötelező),
- defektjavító kompresszorának kipróbálása (ok, még sose lehetett bekapcsolva),
- tartalék motorolaj berakása a szervószivattyú mellé,
- akkusaruk után húzása,
- fekete váltógomb visszarakása,
- rádió SD kártya + USB feltöltése zenével, kabaréval,
- izzókészlet ellenőrzése,
- két fényvisszaverő mellény bekészítése
- a váltógombot visszacseréltem a feketére.
update holnap:
- kocsimosás,
- kerékpumpálás,
- tankolás,
- ablakpucolás,
- műanyagápolás,
- porszívózás,
- szőnyegtisztítás.
Nagyjából ennyi.
Bepakolás holnap.
Találtam helyben futóművest aki a hátsó részt is tudja állítani.
Egyedül a bal hátsó kerék dőlése maradt kicsit határin kívül, de azt nem is lehet állítani.
Kormány egyenes, autó nem húz semerre, könnyen gurul.
Lassan indulhatunk....
Tegnap este még kimentem valamiért a kocsiba. A sötétben feltűnt, hogy egész halványan dereng a rádió kijelzője. A rádiót a "gyújtás" szál vezérli, ezek szerint onnan kap valami jelet és nem kapcsol ki teljesen. A kocsi előző gazdái a kapcsolt 12Voltot egyszerűen a szivargyújtóról szedték.
Gyorsan belemértem az aljazatba és nem kis meglepetésre 1,1 Voltot találtam.
A tempomatot ON-ba téve nulla lesz, egy ilyenkor ezt a pontot a comp-ra köti.
Ha bedugom a szivargyújtót, az nem melegszik fel, de ismét nulla lesz.
Ha bármilyen kis terhelést - mondjuk navitöltőt - teszek rá akkor is nulla lesz.
Rövidre zárva mérhető áram nem folyik.
Valami kóbor delej lesz.
Megkerestem a hozzá tartozó rajzot a manual-ban.
Külön biztosítékja van, ha azt kiveszem eltűnik az 1,1 Volt. Visszaraktam.
Ha kiveszem a hozzá tartozó szivargyújtó relét (B), akkor is megmarad. A relé jó.
Sorra kiszedegetve a reléket az "E"-t eltávolítva eltűnik. Mi köze van a tükörfűtésnek a szivargyújtóhoz?? A rajz alapján annyi, hogy a relé ide van kötve a kapcsolt 12 Voltra, hogy csak gyújtás mellett működjön a fűtés. A relé tekercsén keresztül meg "visszajön" valami gyenge delej a vezérléséből.
A rajzok alapján normálisnak tűnik a helyzet. Ha csak a szivargyújtó van rajta semmit sem jelent.
Némi töprengés után feláldoztam a tükörfűtést és kivettem a relét. Talán sose volt használva, most már nem is lesz.
1,1 Volt eltűnt, rádió teljesen kikapcsol.
A kapcsolt 12 Voltot a szivargyújtó adja.
A kapcsolókat beköt már csak egy ellenállás méréses ellenőrzés jött, hogy a csatlakozó megfelelő érintkezőjéhez megy-e a jel.
Próbaút.
Királyság van, működik.
Piros gomb SET+
Fehér gomb SET-
Zöld gomb RESUME
A kapcsoló értelem szerűen a ki-be kapcsoló.
Most már tényleg limitált szériás PHuBi!
Nem hinném hogy van még egy Spider, amiben gyári tempomat működik!!!
A csatiba bekötött vezetékeket hozzáforrasztottam egy 4 eres kábelhez, majd azt behúztam az utastérbe.
A vezérlő kapcsolók a hamutartóban lesznek, ehhez megcsináltam egy lapot a kapcsolókkal.
Már csak be kell kötni és +12 Voltot adni.
Folytatás holnap.
A múltkor szereztem egy 145 csatlakozó, hogy abból bányásszak ki kontaktot.
Ma nekiálltam, hogy bekössem. Első lépésként áramtalanítottam az autót.
Majd szétkaptam a csatlakozót és belefűztem a hiányzó vezetékeket. A 7-8 képen lévő állapotban a felső részen a megfelelő lyukba bedugtam a vezetéket. Visszahúzva és a többivel egy irányba fordítva csipesszel bepattintható az alsó részbe.
A bekötés az utolsó képen.