Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Még nem terveztem, de a Selenia Rally megadta a kegyelemdöfést az első gumiknak...
A Selenia után egyre feltűnőbb lett hogy sima úton furcsán ráz a kormány és olyan hangja van, mint amikor a felni megsérül.
Ma elvittem a két első kereket a gumishoz.
A felnik tökéletesen futnak.
Nem úgy a gumik, a futófelület mint a Zalai-dombság.
Tavaly a futómű állítás előtt úgyis kicsit jobban megkopott a belső fele. Azóta nincs további kopás, de a kettő együtt oda vezetett hogy megnéztük a gumis készletét.
Mivel volt neki Contonental Premium Contact 6, így csere lett.
A gumik az udvar új lakójának, Mollynak is tetszettek :-)
72.150 km
A projekt anno április 18-án kezdődött, amikor is kiderült hogy nem T10-es hanem T5-ös izzó kell a felső féklámpába.
Seleniáról hazafelé vettem is a Homasitában 8 db-ot. Még nevettem is hogy kettesével van csomagolva, nekem meg 7 db kel...
Aztán a 8 is kevés lett, mert nagyon könnyen törik a foglalatba benyomáskor az üveg...vagy csak letörik az a vékony drót ami kiáll az üvegből. Szóval a végén csak 6 világított.
Közben kiderült a lámpa hátuljáról hogy 2,3Wattos izzó kell bele.
Szóval rendeltem olyat, a korábbiakból okulva 10-et.
Egy maradt.
Kezdem érteni hogy a leírás miért a komplett lámpa cseréjét javasolja :-DD
kb. 800km oda-vissza a versenytávval.
PHuBi hibátlanul teljesítette.
14 perccel később érkeztünk, ami 28 pont levonást jelentett.
A tesztekből 105-öt szereztünk, így 77 maradt.
Az első 10-be nem kerültünk be.
A szálloda nagyon jó hely volt, teljes kényelemmel.
Jó hétvége volt, köszönet a szervezőknek!
Ma lett hivatalosan átadva az új épület Győrben és egyben a 25. szülinapját is ülte a Riegler Kft. Nagy ünnepség volt, a végén eszem-iszom.
Az ünnepségre én is kaptam meghívót. Köszönet érte.
A ceremónia nagy részét a kiállított piros Giuliában üldögélve töltöttem Ákossal.
Egyre jobban tetszett...
Megjött az ebay-ről rendelt tetőfesték.
Először a szokásos ragacsos hengerrel eltávolítottam a pont, aztán hajrá...
Kicsit szűkszavú a használati utasítás, de adja magát.
A leírás a végén említi hogy vízzel higítva teszteljük. Innen jöttem rá hogy higítani kell kb 1/4-1/3 vízzel, akkor ecsettel jól kenhető.
Ha túl sűrű, akkor nem lehet elkenni, ha túl híg, akkor pillanat alatt beszívja a tető és megint csak nem lehet elkenni.
Kicsit olyan mint amikor fára ken az ember lazúrt.
Szóval most 24 órát szárad és újra kenem.
A második rétegre szintén 24 óra után mehet az impregnáló.
2019.05.08.
Ráment a második réteg.
2019.05.09.
Impregnáltam
- tankolások száma: 192
- km óra állás: 154.441 km
- össz. menetidő: 2.107,20 óra (87,80 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.184,70 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,37 Ft/km
- életkor: 1.240 nap
- átlagos napi futás: 124,55 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,08 %
Mosás, viaszolás volt a mai menü.
Gradóból hazafelé jövet valahol Ausztriában megálltunk egy kávéra. A parkolóban keletkezett némi tumultus, mert a lengyel urak úgy gondolták hogy otthon vannak és össze-vissza álltak be.
A helyzet megoldása során sikerült nekitolatnom az oszlopon lévő tűzoltó készüléknek.
A tolatóradar természetesen csak a kocc után kezdett sípolni.
Az oszlopot még érteném hogy nem vette észre, de ott volt a tűzoltó készülék, a kanna és a járdaszegély is.
Szóval megint bukott a technika....
A garázs falán egy táblára írom a teendőket.
Ma hármat kihúzhattam:
- Jobb első ajtóról lejött a szigetelő gumi. Visszaragasztottam.
- Mozgott a váltógomb. A betét műanyagját levágva immáron jó helyre fognak a csavarok.
- A vezetőülés övét sehogy se tudtam rendesen elvezetni. Mint kiderült meg volt csavarodva a tető rekeszében. Az alsó csaton kellet egy kört tekerni.
PHuBi születésnapjára megjött a rendelt LED csomag. Nekiálltam hogy kicseréljem a felső féklámpában az izzókat.
Nos nem jött össze, mert sokkal kisebb izzó kell bele. Ment minden vissza a helyére.
Közben rájöttem hogy miért nem nyereséges az Alfa gyártása.
Ennél az egy lámpánál is millió féle alkatrész van.
Csak a felcsavarozáshoz 5 alkatrész oldalanként:
- csavar
- alátét 2 db
- gumi alátét
- önzáró (!!) anya
Az összefogató csavarok alatt szilikon alátét van. Külön gumi tömítés a két fél között és gumiharmonika a csatlakozón.
Más gyárak egy fél autóba raknak ennyi alkatrészt :-)