Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Ma bejelentkeztünk a 80ezres szervizre. A jövő hét szerda 8-ra kaptunk időpontot Rieglerékhez.
A szokásos menün felül kértem még az egr hűtő műanyag fedelének is a cseréjét.
Nem lesz meg arra a 80, de minden valószínűség szerint 16-án a Giuliettával indulunk a Nagy Túra 2017-re. Jobb a betervezett 3.100 km előtt megejteni az ilyesmit...
Sikerült kiszedni a betört részt. A gumit kúpos fogóval csipkedtem ki, a műanyagot meg sikerült sok-sok forgatás után elpattintani. A maradékot már ki lehetett venni a gyertyával együtt. Igaz előtte komoly szöszmöszölés folyt a beletört, belepotyogott apró darabokkal. Aztán szívószállal sikerült őket kiszippantani.
Jól látható volt, hogy a réz érintkezőt rögzítő fém rugó nem volt hajlandó lejönni a gyertya végéről. Amíg tekertem jól látható nyomot hagyott. Ezt a részt lehet, hogy meg kell csiszolnom, hogy a következő pipa ne járjon így.
A többi rész simán mozgott.
Már csak tömítést és egy új kábelt kell szerezni...
Olajos a blokk a vezérlés felől. Elsőre a gyanúm a főtengely szimeringre esett, aztán a balansztengelyre. Szereztem Csöritől két tömítést és nekiálltam.
A fedelet levéve biztossá vált, hogy nem a szimeringek a felelősök. Vissza is raktam mindent.
Gyanúsítottá lépett elő a szelepfedél tömítése bal első csücske is.
A gondok itt kezdődtek. A harmadik henger segéd gyertyájáról nem akart lejönni a pipa. Kicsit erősebben húzva egyszerűen elszakadt.
A benne maradt részt laposfogóval próbáltam kiszedni, de csak a gumi rész szakadt.
Taktikát kell változtatni, de majd holnap...
- életkor: 580 nap
- tankolások száma: 92
- km óra állás: 75.342 km
- össz. menetidő: 1.019,18 óra (42,47 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.523,13 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,93 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,28 Ft/km
- átlagos napi futás: 129,90 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,32 %
Ma németbe jövet a belső sávban egy fehér 2.0 Audi után mentem (valami újabb cucc). Épp egy előző teherautót "követtünk". Mögöttem meg nagyon nyomult egy indiánfejes embléma (mint kiderült Superb volt). Nem igazán értettem, hogy neki miért jó a seggembe jönnie. A kettővel előttem menő kamiont nehéz volt nem észrevennie.
Teherautó ki, mi az Audissal szintén ki, mögöttem jövő mint az őrült nyomult. Ekkor kapcsolt az előttem menő, hogy itt erőpróba lesz. Giu D-be, és elindultunk utánuk. Aztán 2k felett mindkettő félreállt.
GPS szerint 222 tartósan megvolt...többet nem láttam őket.
Km óra állás: 184.488 km
Együtt megtett út: 51.300 km
Együtt töltött idő: 2.908 nap
Tankolt üzemanyag: 4.207,19 liter
Tankolt üzemanyag ára: 1.608.882 Ft
Átlagfogyasztás: 8,20 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,27 Ft/km
Napi átlagos futás: 17,641 km/nap
Szervizelés és egyéb kiadások: 2.752.611 Ft
Átlagos költség: 123,09 Ft/km (vételár+kiadások+üzemanyag)
Ma is megnéztem egyet.
Tíz év, 135e km, 8900 ójró.
A hirdetés alapján ez kell, a valóságban is, de csak majdnem:
- festés szinte hibamentes, szép,
- vezető ülés oldaltámasz kicsit kopott (nem vészes),
- összbenyomás belül nagyon jó,
- alu középkonzol, mint az új,
- motoros ülések,
- Blaupunkt navis rádió,
- kormány normálisan kopott, élhető,
- váltógomb cserére szorul,
- szőnyegek szépek,
- nincs se pótkerék, se javítókészlet,
- szervizkönyv vezetve, utolsó bejegyzés 2016 végéről,
- a motorházban lévő cetli szerint is,
- km stimmel a szervizkönyvvel,
- a motorházban valami állat járt, pár helyen a hangszigetelés megkezdve (nem vészes),
- fékek jónak tűnnek (kisfékes),
- kuplung érzésre jó,
- tető szép, kopásnyom mentes,
- felnik épek (érdekes, hogy lehet padkázás nélkül is közlekedni),
- gumik (225/50*17 Pirelli) még bőven jók,
- egész éves autó, nem csak nyárra van bejelentve,
- motorházban sok a rozsdás dolog (csavarok, klímacső, függesztő elemek).
- segédalvázra nem láttam rá,
- alu részek (pl. váltóház) teljesen oxidálódva, fehéren virít minden,
- hátul alul kezdődő rozsdásodások,
Az első nagyon is pozitív benyomások sajnos le lettek rombolva.
Az a baj, hogy túl jó a tető és télen is szívesen használják...
A jövő héten folytatom, de csak ténylegesen nyáron használt GTV-Spiderekkel.
Lipcsébe menet útba esett Drezda, így megnéztem.
Bár ne tettem volna....
Pár perc eredménye:
- nagyon szép kékben, eddig ez a szín tetszik legjobban!
- 9500 Euróért van kirakva a kereskedésben, a hirdetés 8900-ról szól,
- CSAK téli gumik vannak hozzá,
- 18”-as felnik padkázva, lekopva, emblémák szarok,
- első embléma fehér,
- ülés bőre nagyon elhanyagolt, talán sose volt ápolva,
- a szőnyeg olyan szinten koszos így takarítás után is, hogy erről diplomamunkát lehetne írni,
- váltógomb lötyög,
- motor segédalváz rozsdás,
- alul hátul alánézve több helyen kezdődő rozsdát látni,
- nincs törve,
- motortér rendben,
- nincs pótkerék, de a többi cucc is hiányzik (emelő, defektjavító)
- kulcskártya megvan,
- jobb ajtón hosszú karcolás (festeni kell??)
- kulcsról minden felirat lekopva ( a 159 még ép volt)
- leharcolt hangulatú a belseje,
- de nincs kiszakadva sehol,
- kormány bőrözni kell,
- tető jónak tűnik,
- motoros, memóriás ülésállítás,
- ülés mögött rekeszek nagyon kicsik,
- a középső alu borítás összekarmolászva, helyenként kifényesedve,
Bakker ennél a kétszer ennyi idős Spiderem is jobb összbenyomást kelt, a jó állapot szubjektív...
Hogy szaggassa ki minden Alfák hollója a máját annak, aki így bánt ezzel az autóval!
Megtaláltam a garázsban a tavalyról maradt Sonax bőrápolót.
A találatot tett követte, leápoltam az üléseket és az ajtókat.
Már kellett is, mert kezdett kiszáradni a bőr.
Tanulság: A legközelebb ezzel kell indítani a szezont.
Bevittem, végigküldték a soron, fogást nem találtak, így újabb két évre kiengedték a forgalomba.
184.446 km