Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Elmentünk ebédelni a Huszár étterembe Örvényesre. Aztán hajókirándulás is lett belőle a Badacsony körül, meg egy kis kirándulás Vonyarcvashegyen...
Kedves Mesterházi Sándor!
Ön sikeresen feladta ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS 916 hirdetését a Használtautó.hu oldalon!
Azonosítója: 11612364, lejárata: 2017. 07. 08.
Ma mentem vagy 15 km-t a Pókkal.
Hogy vinné el az ördög az euro 2-es szerkezetet! Olyan örömet okoz menni vele, amit nehezen lehet megfogalmazni. Jó így este is visszagondolni rá...
Az együtt megtett 51e km sokkal nagyobb ragaszkodást tudott kiváltani, mint a 159 majd kétszázzal, vagy a Giu 70-el...
Tényleg több, mint egy motorizált vasdarab.
Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.
- életkor: 549 nap
- tankolások száma: 85
- km óra állás: 70.477 km
- össz. menetidő: 957,9 óra (39,91 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.224,51 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,29 Ft/km
- átlagos napi futás: 128,37 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %
A legjobbnak tűnő autó az összes közül maradt a végére. Nyári használat, egy tulaj, 36.500 km, piros/fekete belső, maga a szent Grál. 7.400 Eurót kértek érte, amit a leírás és a tulaj elmondása alapján meg is ér a kocsi.
A tulajt még az indulás előtt felhívtam. Mára van egy érdeklődője, ha az nem viszi e, akkor mehetek. Az időpontban is megegyeztünk. A kérése az volt, hogy ha a közelben vagyok, akkor hívjam fel.
Az egész túra ehhez az időponthoz lett igazítva.
A falu szélén felhívom a tulajt, hogy megvan-e még és mi a pontos cím. A válasz "az autó elkelt".
Amíg a navit programoztam el is húzott mellettünk az új tulajjal. (A menetfényről könnyű megismerni.) Egy darabig még mentünk utána...
Még egy lett volna, de a tulajnak el kellett mennie otthonról, így nem tudtunk találkozni.
Egyenlőre ennyi, hazajöttünk...
...és a 546. napon eléré a számláló a 70.000 km-t...
A háromnapos túra keretében megtettünk 2.175 km-t és ellátogattunk több érdekes helyre.
A legtávolabbi pont Einbeck volt, ami pont 1.000 km-re van. A legismertebb talán Fulda városa.
A többit az izéé.... nem is tudom milyen blogban...
Két tulajt nem sikerült elérnem. Villanylevélre nem válaszoltak, telefont nem vették fel.
Egy hirdetést levettek, már fel se hívtam a tulajt.
Egy ezüst fekete belsővel volt a következő, kereskedés árulta. 81.500 km, 2001-es üzembe helyezéssel.
- alja szép, kivéve a két hátsó emelési pontot, ami nagyon csúnya,
- első embléma ratyi, a hátsó már az új dizájnos,
- hátsó futómű újnak néz ki,
- más gumik vannak elől és hátul,
- ülések nagyon csúnyák, a sofőré durván kikopva/kiszakadva (Az első kép a hirdetésből van. Nagyon ügyes volt aki készítette, semmi sem látszik.)
- tető szép.
Összességében egész jó lenne, csak a színe nem tetszik. A kereskedőt már ki se hívtuk.
Ja 5.900-at kértek volna érte.
Útba ejtettünk egy másik piros/fekete belsőset. Szintén 2003-as, 87e km-el, 4.800 euróért.
- Nyári autó a rendszám alapján is és
- az alja mintha új lenne,
- kivéve azt a két helyet a küszöb alsó élén, ahol a "szakik" megemelték és összegyűrődött a perem (gondolom lusták voltak megkeresni az emelési pontot)
- friss műszaki,
- hátsó teleszkópok újak (műszakira kellett cserélni),
- fékek jó állapotúak, a kör alapján fognak is ahogy kell,
- a kocsi buta matricákkal van körbe ragasztva, de legalább le lehet szedni,
- a tető szép, a hátsó ablak tiszta újnak tűnik,
- hűtő még az eredeti, már látszik a porladás nyoma,
- az alapjárat egyenetlen,
- a klíma jó,
- az ülések és úgy általában a beltér ép, de némi ápolásra szorul,
- króm csövezés van benne, a kivitelezés nem túl esztétikus,
- lámpák újak (műszakira kellett cserélni)
- 2x2 kipufogó vég van a kocsin a hátsó dob viszont hiányzik (belül kellemes morgós hangja van),
- 20 mm-t ültetve van,
- kormány totál lekopva.
A lényeget a végére hagytam:QUARTZ INEO Longlife 5W30 PD olaj van benne a motortérben fityegő papír alapján.
A kérdésre, hogy ez hogy kerül bele a tulaj elvisz a szervizbe (általános szerviz), ahol a szerelő meggyőződéssel mondja, hogy "ez kell bele". Az arca viszont nagyon érdekes lett, amikor megmutattam a motorház belsejében lévő piros címkét. Gondosan elolvasta és közölte, hogy ő jót tett bele, mert az ACEA minősítése ennek jobb. Már a múltkor is az ment bele és lám nincs is semmi baja. A tulaj megjegyezte, hogy nem is nagyon használta az autót azóta, évi 1000 km-t tesz meg nagyon nagypapásan, mert nem jól lát már.
Szóval kérdem, hogy ki tudná-e cserélni az volt a válasz, hogy menjek vele nyugodtan. Pár kérdés után tiszta volt, hogy fingja sincs az Alfákról. Itt már nagyon ciki kezdett lenni a helyzet, mert rájött a fickó hogy nagyot hibázott, de ha beismeri sokba kerülhet neki. Már a tulaj is kezdett morgolódni, tehát javasoltam, hogy lépjünk le.
A szomszédban a Nissan szervizben - ahol a tulaj szintén ismerős volt - is nagyon lestek. Ők se nagyon láttak még 10W60-as olajat.
...ezt se hoztuk el.
A gazda végül már 4.500 Euróért is odaadta volna.
...szóval ott tartottam, hogy "A baj az, hogy nagyon tetszik..."
Elindultunk vadászni. Több hirdetéssel felfegyverkezve bepattantunk a Giuliettába.
Elsőre egy "kiváló" állapotúnak hirdetett 191ezret futott autót néztünk meg, amiben cserélve lett a motor és most 61e km van benne. A motorcserekor minden cserélve lett. Vezérlés, balansz, görgők, olaj (váltó is), vízpumpa. Hűtő és az akku új.
Az autót megnézve, kb. 10 perc alatt:
- 2001/01
- fékeket cserélni kell, nagyon vállasak,
- a hátsó fék be van ragadva - mint az enyém is volt - alig fog a tárcsán,
- vezérlés módosító cserés (majd fél percig kerreg, de nem hallgat el teljesen),
- hidrotőkék hangosak,
- kipufogó szarrá rohadva, csoda hogy még a helyén van,
- a küszöbön alul vastagon rozsdásak,
- a kocsialja is, de nagyon,
- ülések kiszakadva,
- az öveket barnára fakította a nap és a használat (tuti nem megy át a műszakin),
- a szürke szőnyeg iszonyatosan mocskos, néhol barna rozsda színű,
- a jobb oldali ajtó tele van huplikkal, a gazda szerint vásárlás nyomok,
- a tanksapka környéke lakatolva, festve (szépen megcsinálták, nem látszik),
- motorház festése teljesen ép, nincs rajta kavicsfelverődés (191ekm után valószínűtlen, inkább festve volt),
- klímában nincs gáz.
- kevés a hűtővíz, alig látszik a tartályban ( a régi motor megfőtt).
A gazda tegnap volt vele kocsikázni, szerinte hibátlan.
Mindezért 3.950 Eurót kér.
Próbakörre el se mentünk, megköszöntem a lehetőséget és odébb álltam.