Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Blog
Nekiálltam és kicseréltem a Csöritől kapott légszűrőt. Miután tegnapelőtt már gyakoroltam a kiszedést gyorsan ment.
Aztán nekiálltam, hogy kiszereljem a törött katalizátor tartó lemezt, amit délelőtt Csöri vett észre.
Nem volt egyszerű dolog, de meglett.
Sikerült egy ismerőssel meghegesztetni.
Folyt.köv.
update 2017.08.18.
A meghegesztett tartót sikerült visszarakni. Előtte persze lefújtam hőálló ezüsttel.
Probléma kipipálva :-)
Vasárnap este rendeletem: windschott.de
Ma délután megérkezett.
A beépítéséről a videó itt van.
Ár 139 Euro és további 22-ért házhoz hozzák.
Kicsomagolva profi cuccnak tűnik. Sokkal könnyebb, mint az házi készítésű régi volt.
Neki is ugrottam a beszerelésnek, de a projekt 12-es fúró híján leállt.
Folytatás szombaton...
Reggel - a longlife olajra való tekintettel - nagypapásan elgurultunk Várpalotára.
A terv két lényegi részre volt osztható. A szokásos karbantartásra és az autó tüzetesebb átvizsgálására.
A karbantartás:
- olajcsere (Selenia Racing)
- olajszűrő csere,
- termosztát csere (gyári)
- hűtőfolyadék cseréje (zöld helyett piros), mintha vért töltöttek volna bele,
- légszűrő csere (ezt majd itthon rakom be),
- szervóolaj csere,
- fékolaj csere,
- futómű átvizsgálás (semmi baj, a gumi lehetett szálszakadt).
Az átvizsgálás eredményeként néhány dologra fény derült:
- a rövid utas használat megviselte a kipufogó rendszert, a külső burkolat már itt-ott lyukas, egy-két éven belül cserélni kell,
- A leömlő tartó itt is eltörött, meg kell hegeszteni,
- A kocsi "egyben van" :-)
56.651 km
Hazafelé jöttek az első felhőtlen km-ek. Már kipörgettem 3-ban előzés céljából többször is. A hangja 4e felett nem olyan vad, mint a Póké volt, de még így is hihetetlenül szép. Mértem egy 0-100-at. Úgy tűnik, hogy hozza a specifikációt :-))
De hogy a macska rúgja meg, az 5 éves alig kopott Pirellik rettenetesek. (Elöl azok vannak.) Nagyon tolja az orrát kifelé az autó. Veszprémben az egyik körforgalomban rám is hozta a frászt. A következő szezonra ki kell cserélni őket. Addig tesztelem velük az első futóművet...
u.i.
Csöri rendelt gyári rendszámtábla tartót előre. A jelenlegi megoldás - a keret két csavarral van felfogatva a lökkösre - nem túl elegáns.
Ma felhívtam a kereskedőt németben. Megkértem, hogy hívja fel a régi tulajt, hogy nem maradt-e nála a bordó mesterkulcs. Kb óra múlva jött tőle az sms:
"Leider kein weiterer Schlüssel. MfG G. Malcher"
Szerintem már ő sem kapta meg 2009-ben az előző tulajtól.
Elmentem a gumishoz. A két hátsó gumi teljesen jó, az első "laposak", vagy 3-4mm-t ütnek.
A felnik jók.
A mai nap meglepetését a jobb első gumi hozta. A belső széle gyakorlatilag a karkaszon fut, annyira ki van vásva.
Mivel a németeknél nem tűnt fel több eshetőség van:
- sérült a gumi szerkezete (mintha lenne egy szálszakadás a futófelület alat, de ez lehet okozat is.)
- túl lapos volt hazafelé jövet és nem bírta (ebből hiányzott a legtöbb levegő)
- a futómű eszi a gumit (szépen fut, nem húz oldalra)
Szóval felugrott két új Continental PremiumContact 6 a hátsó kerekekre. Elöl maradt az eredeti két hátsó vagy 6 mm-es bordával. Nagyon nem hiányzott ez a kiadás.
A futómű ellenőrzés is felkerült a tennivalók listájára...
- életkor: 625 nap
- tankolások száma: 104
- km óra állás: 85670 km
- össz. menetidő: 1.160,93 óra (48,37 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.138,75 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,93 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,18 Ft/km
- átlagos napi futás: 137,07 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,74 %
1. Bejelentkeztem kerék kiegyensúlyozásra holnapra a helyi gumishoz.
2. Olaj+szűrő és termosztát cserére kaptam csütörtök reggelre időpontot Várpalotára. Felmerült a szűrő kérdés is, így biztos ami biztos, megnéztem a légszűrőt.
Jól tippeltem, rettenetesen mocskos. (4. képen látható, ami némi kocogtatás után kipotyogott belőle.) Cserélni kell.
3. Kicsit belemélyedtem a nem működő tankajtó nyitó és km nullázó gombokba is.
Nem egyszerű a szétszerelés, mert a LED-es világító panelt le kell forrasztani. A kapcsolóknak semmi bajuk sem volt, csak a benne lévő zsír megkeményedett és nem engedte a rugót mozogni. Valószínűleg régóta nem nyomogatták őket.
Tisztítás, bejáratás, összerakás. Mindkettő működik.
A tanksapkát nyitja, a km-t majd holnap kipróbálom.
Első lépésként rádugtam a MES-t:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2017.08.14. 16:53:18
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '98 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
1: P0606 - Vezérlôegység hibás (Microprocesszor)
ERROR DETAILS:
Vízhômérséklet: -48,0 °C
Motor fordulatszám : 0 rpm
Motor terhelés: 99,75 %
Levegôhômérséklet : -48,0 °C
Fojtószelep fok: 0,00 deg.
Akkumulátor feszültség : 0,000 V
ECU microprocessor error is indicated. Check that the ECU has ripple free voltage and solid ground supplies.
Clear the code and ensure that it does not reappear.
A hiba oka hogy a vezerlo ervenytelen jelzest kapot a szenzortol. A hiba most nem talalhato,valoszinuleg eltarolodott a memoriaban. torold a hibakodokat es ismeteld meg a kiolvasast Erre a hibara nem aktivalodott a hibajelzo lampa.
Szóval semmi komoly.
Lássuk a többit!
READING PARAMETERS:
Kilométer számláló: 52817,4 km
Írások száma: 0
Km-óra utolsó íráskor: 0,0 km
Vízhômérséklet: 25,5 °C
Levegôhômérséklet : 35,3 °C
Akkumulátor feszültség : 12,29 V
FRA 1 tényezô (aktuális terhelés): 1,00244
FRA 2 tényezô (aktuális terhelés): 1,01846
DTV 1 tényezô: 0,19
DTV 2 tényezô: 0,00
Az óra 56.5xx-et mutat, a comp meg 52817,4-et.
NINCS tekerve! :-))
Ma beszereztem az Alfa kötelező kellékét, a szelepsapkát.
Mellékesen a KRESZ miatt kötelező háromszöget is.
Szegény Póknak nem lett hosszú élete az új helyen.
Július 5-én vitték el, ma szólt Zselé Cartárs, hogy felkerült a hahu-ra.
u.i.
Nem értem az ilyet. Ennyi idő alatt ki sem lehet ismerni egy autót, a vélemény formálás elég felületes lehet. Megkockáztatom, hogy az új Spiderrel többet mentem, mint ő a Pókkal, de még messze nem mondanám, hogy kiismertem.
Értem én, hogy a "scuttle shake" már a vételkor is zavarta, de nem hiszem hogy ez ekkora baj.
u.i. 2.
Ha meg tényleg kiábrándult belőle,akkor meg se érdemelte.
u.i. 3.
Ha meg csak bizniszelni akar vele, akkor sz@rjon sünt.
update 2017.11.16:
Már két hirdetésben is fenn van a hahun a régi autóm...
1.550.000 Ft
egyre drágább lesz :-)
update 2017.12.25:
Már csak egy hirdetés és 1.499.000 Ft:
"ALFA ROMEO SPIDER 2.0 TS KOMPROMISSZUM
MENTES AUTÓ!!!
NAGYON PEDÁNS TULAJDONOS ÉS HASONLÓAN IGÉNYES
VEVŐNEK KERESSÜK EZT A MÁRA MÁR RITKASÁGANKSZÁMITÓ ALFA SPIDER-t! 2.0ccm MOTORJÁNAK
TELJESITMÉNYE TÖBB MINT ELEGENDŐ, BELSŐ KÁRPITJAI
GONDOZOTTAK KOPÁSMENTESEK, FÉNYEZÉS GYÖNYÖRŰ EZ
AZ ALFA CABRIO NEM CSAK AZ ÉVJÁRATÁHOZ KÉPES SZÉP
VALÓBAN GYÖNYÖRŰ ÁLLAPOTÚ, SZERVIZELT ÉS
KÖLTSÉGMENTES! A KÖZELMÚLTBAN ELVÉGZETT KOMPLETT
NAGYSZERVIZ BELEÉRTVE A VEZÉRLÉS, VIZPUMPA ÖSSZES
OLAJ, SZŰRŐK, FÉKEK ÉS KOMPLETT KIPUFOGÓ CSERÉJÉT,
ÉS 4 ÚJ GUMIABRONCSOT IS! TETEJE GYÁRILAG
MECHANIKUSAN MOZGATHATÓ ITT NINCS HIBALEHETŐSÉG,
VÁSZNA GONDOZOTT SZAKADÁSMENTES! AUTÓ
BESZÁMITÁS LEHETSÉGES ELSŐSORBAN: MERCEDES SLK! A
GÉPKOCSI NEM A KERESKEDÉS TULAJDONA GARÁZSBAN
TARTOTT, MEGTEKINTÉSE EGYEZTETETT IDŐPONTBAN
LEHETSÉGES!"