Longman - főkép
>> AutóápolásAlfa 155 GTA :)) // 2009-12-23

A napfénytető a múltkori beázás óta nem produkált semmit, pedig állt rajta 15cm hó, esett eső, szóval minden volt, de beázásnak legkisebb jelét sem produkálta szerencsére!
Viszont ettől függetlenül vannak bajok, pl. szarul áll, nem találja meg a középhelyzetét, stb. Maklárnál a bontásra szánt autókban szebben állnak az üvegek! :((
Szóval az lesz hogy:
1. Rá kell jönni hol a középállás érzékelője, mért nem működik.
2. Megpróbálni beállítani az üveget rendesen.
3. Hozni Maklártól üveget tömítéssel (Webasto)

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-12-14

megint megszólalt a generátor szíj görgője, egyenlőre még csak 0 fok alatti hőmérsékleten hidegindításkor, de már biztos cserélni kell majd, listaára 22.000 HUF

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-12-12

Soha nem hagyom télen behúzott kézifékkel az autómat állni, főleg hogy jópár évvel ezelőtt véletlenül úgyhagytam és jól összefagyott minden.
Azért is lepődtem meg hogy miután leesett az elő hó, és egy szép jobb kanyarban rárántottam úgy is maradt.. :) Mint kiderül mikor pár hónapja cseréltem, nem ment a helyér rendesen a bal gumi porvédő és bevizesedett, majd fagyott..
Ez az eset viszont végképp rávilágított arra, hogy hiába újak a tárcsák-betétek hátul, szart sem fog főleg a kézi, úgyhogy mindenképp vagy új féknyergek, vagy felújítás következnek..
Aztán lehet munkahengeekre bíznám a kéziféket is.. :P Csak ne lenne olyan költséges az ABS működését nem befolyásoló verzió.. :S

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-12-05

Nos, az egyik cső talpának lefogatásához picit hosszabb csavart használtam mint kellene, az megakadt, elhitetve velem hogy lehúztam.. Közbe meg nem. Szóval kellett egy rövidebb csavar.,,
Ettől most megint jobb lett egy fokkal, de úthibán még mindig felpörög egy kicsit. Nem tom hol szívhatja még. Végig fújkáltam minden csőösszetételt hidegindító spray-el, de semmi...

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-12-04

Sikerült lebontanom a vacak R12 klíma 50%-át hogy tavaszra átadhassa helyét az R134nek.

Viszont a nagy matatásban az ellenőrizendő dolgok között sajnos kiderült, 2 db féltengely belső csukló cserés lesz, és kuplung munkahenger folyik ismét(nem tom hogy a fél éves felújító készlet bírta-e eddig, vagy végleg meghalt), a

Na meg szopat is megen: egy ideje megint azt csinálta hogy úthibákon meglódította az autót, mintha padlóztam volna, nem volt nincs motorfék mert nyitva a pill. szelep, alapjárat 800-1000-1300-1800-2200-2800 mikor hogy. Kicseréltem a szívócsövet savállóra, ott nem szívhat felsot, lecseréltem az alapjárati motort egy faxára, s még mindig ez.
Aztán gondoltam csak fals lesz ez (év elején mikor elkezdtem használni hasonlóan viselkedett azt leszámítva hogy akkor komolyan torpant is, és a szívósor tömítetlensége okozta), úgyhogy lebontottam a szívósort, + azt is észrevettem hogy ha ránehezedek a szívócsonkra megjavul... (????). A bilincsek is eléggé szarok voltak már. Szóval szétszedtem egyesével, a talpakon a tömítéseket megpótoltam masszával, és fent a gumitömítések alatt is.. Szóval azt gondolná az ember hogy nem lehet már szar. És de.. Sőt szarabb. Én nem tom hogy én vagyok a fasz, vagy mi van, de most még az egyik henger sem megy alapjáraton. Fordulaton meg nincs baja, menetteljesítmények is jók. De alapjáraton 5 hengeres..
Jah és persze a fordulatszám is ugyanúgy ingadozik. És elég éles sziszegő hang hallható a szívósor felől, de hogy pontosan honnan és hogy megvolt-e ez eddig is az passz.. És ugyanúgy abbahagyja ha ránehezedek a szívócsonkra. :SSSS Vmelyik gyújtástrafó kábele szopatna??

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-11-28

Mivel jó ideje fogyogatott a fagyállóm, párásodtak az ablakok, és vizes volt a bal lábtér, egyértelmű volt hogy ereszt a fűtőradiátor csapja. Pedig ez már hekkelt, felújított verzió volt.
Úgy döntöttem hogy nem csak a csapot cseréltetem, hanem az egész radiátort. Maklárnál sikerült is találni egy szinte teljesen új darabot.
És milyen jól tettem hogy az egészet cseréltem: nem csak a csap szivárgott, hanem maga a radiátor is lukas volt!

>> Tuning és extraAlfa 155 GTA :)) // 2009-11-28

Végre elkészíttettem a szívócső hű mását savállóból. Nagyon tuti lett, már csak azért is mert a gyári végig volt szakadva..
Viszont azt is eldöntöttem hogy visszaalakítom gyári szerűvé a szívóoldalt, úgyhogy rögtön 2 féle csövet is gyártattam.
Az egyik ami a képen is látható ehhez a konfighoz kell, a másik csak olyan "hosszú", ahogy a 2. képen lévő jelölés van. Utána szilikoncsővel fog csatlakozni az LMM fejjel lefelé, hogy le lehessen zárni a motorháztetőt, aztánt újra szilikon cső a légszűrőházhoz ami a gyári helyén lesz. Viszont a házból csak a 16V-é jó, mert annak van kör alakú csatlakozása, a 8V-knek és V6-oknak pedig kocka mert közvetlenül az LMM csatlakozik hozzá.

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-11-27

Beszereltem végre a pollenszűrőt, érezni is a hatását, kevésbé párásodik az autó, még így is hogy még ereszt egy kicsit a fűtőradiátorom (holnap az is cserélve lesz).

Aztán rögzítettem a fűtő-ventillátor csokiját is, meg még rengeteg pepecselős apróságot.

Amivel viszont nem boldogulok, az továbbra is az ablakfűtés:
tehát a manual szerint az alábbiakat kell ellenőrizni:
1. relé megfelelően kapcsol-e (ezt mondjuk nem értem, mert ha nem kapcsol egyáltalán a fűtés, akkor hogy ellenőrizzem?? :) ) egyébként már a 3. relé van benne, tehát az 99% hogy nem rossz.
2. A bajuszkapcsolón ellenőrizni hogy megvan-e a test (0V) - ez nálam ok!
3. Benyomva tartva a gombot, ellenőrizni a folytonosságot a két vezeték között a bajuszkapcsolón - ezt nem egészen értem, de nem volt rajta mérhető fesz. Egyébként angolul így hangzik: Pressing the switch to engage the defroster function , check continuity between pins B4 and B9 of lever group B68.
Amiket még megnéztem ezzel kapcsolatban:
A bajuszkpcsoló a biztosítéktábláról kapja a testet, azt is leellenőriztem és OK (G1 - B4)
Ha hátul a "kalaptartó" alatt közvetlen összezárom a vezetékeit akkor kapcsol a fűtés, világít a piktogrammja is..
Ugyanígy bekapcsol ha elöl a biztosítéktáblánál zárom össze. (G1 - E4) szintén még a piktogram is világít.
Szintén bekapcsol ha a biztosítéktáblánál a bajuszkapcsolóra menő vezetéket zárom össze (G1 - B4-B9)
Egyenlőre ennyi, nem haladtam semmit.. :S

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-11-12

Itt a tél..
Sajnos itt-ott vizesedést fedeztem fel, legszembetűnőbb a csomagtartó volt. A jobb oldala csúnyán beázik.
Felszedtem a kárpitot, és megtaláltam egy lukat, és egy kis repedést. A luk valszeg patentnek való, csak az idő vasfoga és a rozsda kitágította. Gyorsan orvosoltam..

 
>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2009-11-05

No megint egy Part 1., azaz több epizódos történet.. Egyre több van.. :(
Szóval amíg a benzincsövek miatt állt, folyamatosan szakadt az eső és nem tudni miért (pont eresz alatt volt és folyt rá a víz, no meg ferdén is állt csavarodhatott annyit) teljesen beázott az utastér.
Azt már előtte is észrevettem hogy ha sokat áll vízben elkezd a tetőkárpit vizesedni, az ablak bal hátuljának vonalában. De ennyire még nem ázott be sohasem.
Miután kiszárítottam, eldöntöttem hogy elegem van belőle, helyre kell rendesen rakni!
A gond egyébként ott van hogy magának az üvegnek a kerete szét van rohadva, és hiába tisztítottam le, hiába a 14.000 Forintos gyári tömítés, az egész szarul áll..
Elmentem a Fiatba hogy árajánlatot kérjek a beállítására, a munkafelvevő ismerős, inkább azt javasolta hogy nézzem meg a vízelvezetőket, mert gyári leírás szerint az üveg körüli tömítés csak a szélzajt hivatott elzárni, ha ott víz jut be, arra úgy van tervezve az autó hogy mindent el tudjon vezetni.
Mivel az első vízelvezetőket már ellenőriztem a hátsók voltak hátra, és mit ad a balé hátsó teljesen el volt záródva. Kiszabadítottam, majd meglátjuk mi lesz..