Kiszereltem az első lengéscsillapítókat, és elvittem Felsőtárkányba, ahol egy magán műhelyben felújítással foglalkozik egy fickó, nagyon sok jót hallottam a munkájáról, és nem is csalódtam!
Egyébként tényleg kapja be az FK.. A teleszkóp szárat is cserélni kellett, mert vmilyen oknál fogva, lepattogott róla több helyen(!) a króm (ezeket kemény krómozással készítik) és amiatt kinyírta a szimmeringet, így szép lassan szétfosta magát.
Az ember asszonta direkt ilyen vékony rétegben viszik fel a krómréteget, hadd cserélgessen a paraszt. Bár nyilván közrejátszott kis hazánk frenetikus úthálózatának a minősége is.
Úgyhogy szárat is cserélt, ráadásul 2mm-el vastagabb lett, anyagában edzett. Szóltam hogy kellene "puhítani" is rajtuk minimálisan, sikerült is! Nagyon faszán megcsinálta, pozítívan csalódtam a lengéscsillapító felújításban, nagyon profin dolgoznak. Mivel szárat is kellett cserélni így lett 10K/db. Ha csak szimmeringezni kellett volna akkor 6K/db. Nem veszélyes árak, a minőséget is tekintve. Ja a cucc saját toronycsapágya is konstrukciós hibákkal küszködik, de ezt most nem részletezem. A lényeg nem ajánlom senkinek ezeket a drága fos cuccokat, tessék venni Koni-t, vagy fel kell tuningolni a gyári csillapítókat!
Ha már kint voltak elvittem galvanizáltatni a toronycsapágy házat, igaz csak a kupakja látszik ki, de akkor is szebb :P
No meg végezetül beraktam a 1,5 éve hánykolódó toronymerevítőt is, csont nélkül felment. :)
Egy kis összegzés!
Elsődleges műveletek:
- Lengéscsillapító felújítás
- Felnik görgőzése
- Tehermentesítő gyűrűk
- Belső féltengely csukló zsírzás
- Hátsó féknyergek felújítása
- Vízcsövek cseréje szilikonra
- Klímakompresszor felszerelés
- Generátor szíjfeszítő csere
- Klíma bekötés
- Klíma nyomáspróba
Másodlagos műveletek:
- Hátsó ablakfűtés
- Belső világítás zárlat
- Fűtéscsap mozgató csúszka
- xenon kiszerelés
- fejegység tápkábel igazítás
Alapvetően sosem tetszett a váltókar mozgása a kulisszában. Ezen kívül mindig is vonzott ez a short shifter dolog is. Találtam még tavaly egy leírást, hogy hogyan oldották ezt meg egy régebbi Alfába. Ekkor értettem meg a lényegét, és hogy meg lehet csinálni házilag is. Ráadásul praktikus okaim is lennének mert ha normális utakon mozogna a kar, akkor elvezetné az asszony is.. :) Lehetne kocsmázni! :)
Aztán egy jóbarát említette pár hete hogy az épített Punto-jának megcsinálta a rudazatát ilyenre, és elkészítené az enyémet is. Csak ki kellene szerelni. Na az a nem egyszerű..
Eddig sem volt a helyzet magaslatán a 2 hátsó féknyergem, mert
1. fékbetét/tárcsa cserekor mindkettő gyári széttört, és a '86os Uno Turbo-m megmaradt cuccaiból pótoltam
2. Volt eltérés a 2 oldal között nem kicsit műszakin, annak ellenére hogy újak a tárcsák/betétek
3. Állítólag kőkeményem blokkolnia kellene kéziféktől, de alig van fékhatása, pedig a kötelek, fékcsövek is újak.
Namost tetézte ezt azzal hogy a jobb hátsó enyhén fog folyamatosan, úgyhogy megrendeltem a felújító készletet hozzájuk. (2400 HUF)
Ma hideg volt. Reggel kicsit fűteni akartam, de nem jött a meleg levegő, ráadásul AUTO módban nem akart magához térni a rendszer, vagyis nem kezdett el magasabb fokozaton menni a venti.
Kicsit belenéztem és rájöttem hogy leakadt a fűtéscsapról a mozgató pálcika. Az okát nem tudom, de visszatenni sem lehet.. :O
Elérkezett ez is. Miután ,ég tavaly sikerült teljesen kiszereltem a régi R12 klímacsöveket, és beszerezni az R134 csöveket, nyomásszabályzót, hűtőt, kompresszort, és még márciusban ki is cseréltem akkor egyenlőre a hűtőt, ideje volt komolyan belecsapni a lecsóba. A csöveket ki,- és lepucoltam, a kompresszorházat is, vettem bele új csapágyat (5500 HUf) és galvanizáltattam a tartókonzoláját és a szíjtárcsát ill. a közepét is. Ezenkívül megvettem az összes csőcsatlakozáshoz való tömítéseket is (1200 HUF), és megrendeltem az új szárítószűrőt. (5800 HUF)
Az önindító cserekor volt elég hely hogy bekössem a belső elpárologtatóba csatlakozó 2 csövet is. Hát az sem volt egyszerű mutatvány, sokat kellett matekolni, hajlítgatni a csöveket, nehezen akartak összekapni a menetek is. De végül sikerült, bár csak remélni tudom hogy nem mozdult el a tömítés, és a menet is épen maradt, leszúrnám magam ha ott engedné majd el a nyomást a rendszer. Bár ahogy magamat ismerem..
Jelenleg nincs más hátra mint kicserélni a kompresszorokat (ezt összekötöm a generátor szíjfeszítő cseréjével (12.000 HUF), és összekötni az egész rendszert. Aztán nyomás próba. :)
Nos kész lett az önindító felújítás, így hát nem volt más hátra csak beszerelni..
Ez nem egy egyszerű feladat egy V6-on mert hátul van a leömlő alatt. Tehát kipuff le, leömlő le, kábelek le, stb, stb.
És még nem tudtam az önindítót mi fogja, hogy fogja..
Mindenesetre ha le kellett szedni a hátsó leömlő-katalizátor közötti csövet is, hát megvettem végre a flexibilis elemet is hozzá, és kollégám beleheggesztette a csőbe.
Nos eztán mondhatni rutinosan vettem le a kipuff. csövet, a hátsó váltótartó bakot és a leömlőt.
Aztán az önindító. 1 csavar, 2 csavar, a 3.? Hopp de "jó" helyen" van.. Hopp, nincs is benne csavar. Jah, hogy emiatt nem indult melegben? A jó q*ߤ÷׸¨°˘^!!!
Nem baj, már megszoktuk.. Azé lecseréljük.
Persze rájöttem mért nem volt benne az a hátsó csavar. Mert olyan szintű szopás berakni hogy olyat nem hordott hátán a Föld! :S
Mindegy, kész lett, jó lett. :)
Jah és ingyé volt a felújítás.. :D
Nos úgy tűnik az első lengéscsillapítók végleg elhaláloztak. Hát nem 1 évet vártam egy 160.000 HUF-os FK Highsport állítható szettől.. Megint egy bizonyték magamnak hogy autótuning alkatrészekterén csak a parasztvakítás megy manapság.
Most az hogy konkrétan a lengécsillapító maga a szar, vagy az utak tették tönkre a fene sem tudja.
A megoldás hogy egy felújtással foglalkozó cég kezelésbe veszi őket, kicsit puhábbra fogom hangoltatni ha lehet, mert ez így ebben a formában valóban nem tudott mit kezdeni a durva keresztbordákkal kis hazánk útjain..
Nos megkaptam a cuccokat a galvanizálóból szépek lettek, úgyhogy elkezdtem összerakni.
kollégám rábeszélt hogy vegyek fémszövetes üzemanyag csöveket is, nem sokkal drágább mint a gumi viszont sokkal biztonságosabb. így is tettem.
Aztán összeraktam, szerintem nagyon szép lett, csillog minden, így az igazi, megérdemelte már..!
De a próbaút jobban érdekelt. Első indítás, állt vagy 3 hetet.
Alig akart indulni.. Ledadogott. Aztán már indult, de nagyon egyenetlenül, 3000 felett simult ki. Mivan rosszul raktam össze valamit, már megint szopat hogy álltában romlott el valami más is? Levert a víz, de én voltam a bamba mert nem húztam le a szívósor bilincseit.. Miután megtettem hibátlan volt. :)
Tehát a próbaút: No itt megint a feketeleves következett. Pár km autózás után sajnos megint elkezdte az ingadozást.. :SS
Első mérgemben ennyi munka után már tényleg csak a nyomásszabályzóra vagy a potméter jeladóra tudtam gyanakodni.
Leszedtem mégis Vittorio tartalék motorjáról a nyomásszabályzót és kicseréltem. A csere közben észrevettem hogy a saját nyomásszabályzóm tetején lévő kis vákumcső csonk elforog, mintha elengedte volna magát. Itt is szívhatott falsot.
Szóval kicseréltem és sokkal-sokkal jobb lett!! Végre. Tényleg csak nagyon ritkán túráztatta fel magát.
De még nem volt tökéletes. Na akkor lássuk: vegyünk egy jó szűk vákumcsövet a nyomszabályzóra, és a biztonság kedvéért cseréljük ki az alapjárati szelep szívócsőre csatlakozó tömlőjét. Vettem fasza 90 fokos hajlítású csöveket, összeraktam, és azóta jó, mit jó, hibátlan!!! VÉGRE! Mázsás súly esett le rólam.. Hogy mi volt a hiba oka? Nem tudom.. :))
Nos a megoldás egy saválló csövek gyártásával foglalkozó ismerőstől jött. Mivel más megoldást nem láttam gondoltam próba szerencse, nézze meg aztán meglátja mit tud tenni.
Elsőre úgy láttam megrettent, de 2x1,5 óra méregetés, rajzolgatás, próbálgatás után megtalálta a méretet, szöget, úgyhogy elkezdhette legyártani.
Ráadásul a szívócsöveket is bevállalta hogy felpolírozza.
A végeredmény látható, szerintem szép lett, és a féltengely bilincsek is jól mutatnak.
0
547
Fórum
Friss topicok
- Junior (Milano)
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- Coffee - Minden ami kávé
- MiTo
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Virtuális Romeo
- Giulia