Longman - főkép
>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-04-12

Sikeresen beszereltem a gyári légszűrőházat a helyére.
De ahogy az lenni szokott, akadt egy kis probléma, mégpedig az hogy mivel ez az AFM sokkal nagyobb mint a 2.5 AFM-je, és a 3.0 motor szívócsonkja is szélesebb, túl közel kerültek egymáshoz. Lehetetlen közelségbe és szögben..
Ráadásul a galvanizálás sincs még meg, sőt hogy fokozzuk az élvezeteket a nikkelezést sem vállalják, mert nem tudják megcsinálni ilyen felületre.
Aztán az egyik krómozó is visszaadta mondván nem tudja garantálni hogy fél év múlva nem-e fog elszíneződni a hőtől.. Ezek.. :SS

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-04-05

Nos, az autó extrém módon elkezdte a b*szakodást, nagyon idegesítő és balesetveszélyes ez már. Sziszegést hallani a szívócsövektől, meg a szívócsonk mögül is. Megszületett hát az elhatározás, szétszedem a szívórészt teljesen, mivel eszembe jutott az is, hogy annak idején az elég trehányul sietve lett összerakva. Mivel a szívósor csövei alatt van még egy közbetét amiben az injektorok is laknak, ott is szívhat falsot.
És egyébként is már rettentő csúnyán néztek azon a környéken ki a dolgok, a benzinhíd a csövek, a csavarok, a bilincsek, a nyomásszabályzó stb.
Megrendeltem hát a gyári tömítéseket a szívócsövek alá, az injektor talp és a hengerfej közé, a bilincseket a szívócsövek gumi csatlakozóira. Apróságoknak tűnnek de elég húzós az áruk. Vettem mellé jófajta tömítőmasszát is.
Aztán kiderítettem hol krómoznak a környéken, hogy legyenek szépek a szívócsövek, illetve gondoltam ha már szétszedem galvanizáltatok mindent amit lehet.. Végül ajánlották hogy ahol galvanizálnak ott tudnak nikkelezni is, legyen inkább nikkelezett a szívócső.
Szépen szétbontottam mindent, elkezdtem a pucolgatást, megérkeztek a gyári cuccok is, az összes csavarból vettem újat, savállót, rozsdamentest.
Persze nem egyszerű az élet a 4000 Huf-os gyári bilincs garnitúra amit az ePER hoz az autóra, természetesen nem jók, túl kicsik. Vissza nem veszik.. :(
Úgyhogy oda féltengely bilincsek kerülnek, bár vannak fenntartásaim.

Ha már itt járok ideje hogy bekerüljön valahogy a gyári légszűrőház is. Marklar bácsi volt oly kedves és a 16Vhez való után küldött egy 8V hez valót is.
A gond itt az, hogy a 155 2.5 V6 légszűrőház szája ugyan olyan formájú, mint a 164 3.0 AFM-je, csak kisebb. Ahogy a képeken látszik is. Namost nekem volt ott egy erősen tákolt közbetét ami ráadásul ki is takart az AFM érzékelőjét. Még jó hogy észrevettem így egy picit több mint 1 év után.
Tehát kellett készíttetni egy közdarabot esztergályossal, 6000 Huf volt. A képek lent láthatóak.

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-04-02

Itt a tavasz. És ezt nem csak a madarak sűrűbb, szebb csicsergése, és a fák zöldelése bizonyítja, hanem hogy + 15 fok fölött nem indul a kocsi.. :DD
Kollégám segítségével leadtam hát a tarcsi önindítómat felújításra a Delco Remy-be. Kiváncsi leszek

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-03-26

Észrevettem hogy 3 vízcsövön hajszálrepedések nyomai láthatóak..
Ez megint csak azt bizonyítja hogy milyen szar minőségű cuccokat lehet mindenfele kapni, elegem van már ezekből.. 1 évesek a csövek.
Nam baj, kicserélem őket szilikonra, rohadjon meg pénz nem számít. :SS

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-03-18

Sajnos egyre libegősebb a kocsi eleje, és jobban felüt a keresztbordákon mint eddig. Tényleg kuka lesz?

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-03-03

Pár hetet mostanában állt az autó, nem használtam, túl vagyok egy csomagtér világítás zárlaton, akku sarü rögzítésen és cserén, ill. némi kábel szigetelésen.
A fordulat ingadozás jelenleg ott tart hogy régi képeket nézegetve mikor még eredeti helyén volt a motor, észrevettem hogy 2 vákumcső nem oda volt kötve ahová most van..
Mégpedig a szívócsonkon van 2 kivezetés egy vastagabb és egy egészen vékony keresztmetszetű, a kisebb a nyomásszabályzóra megy a vastagabb a párologtatóra (Fuel Vapor Evaporator vagy mi..:) . No ezek össze voltak cserélve a vastag csonkra ment a vékony és fordítva. Ezeket megigazítottam és a csöveket is kicseréltem. Nem tudom van-e egyáltalán jelentősége, mindenesetre 3 napja nem produkál hibát. A külső hőmérséklet 5-12 fok között volt.
Azért meg fogom venni a fojtószelep jeladót is hozzá, biztos ami tuti.. :)

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-01-31

2 napot bírt. Sajnos újra száraz időben kezdte el a szarakodást, tehát a vizes idő elméletet akár ki is lehet zárni.
Sajnos a V6 TB motoron nem olyan üzemanyag nyomásszabályzó van mint az enyémen úgyhogy a próba sem lehetséges, legalábbis most úgy tűnik. Viszont az alapjárati motor ugyanaz abban is, de nem ez a lényeg hanem hogy abban egy sokkal stabilabb egység fogja oda a szívócsonkhoz, nem csak egy "szaros" bilincs mint ebben. Azt kipróbálnám majd..
Újabb észrevétel hogy a hiba előcsalható ha sokszor engedem motorfékkel 1200-as fordulat alá. Ha sokszor ezt eljátszom akkor máris produkálja a hibát, ilyenkor a kuplungot kinyomva úgy csinál, olyan mint az ember akinek lenyomták a fejét a víz alá és feljön levegőért kapkodni..
A másik amivel szinte azonnal előcsalható a hiba, a havas út kitűnően alkalmas rá, amikor pl. hintáztatással próbálok továbbjutni a hóból, vagy csak egyszerűen lassan indulok el és folyamatosan kipörög a kerék, erre kinyomom a kuplungot hogy megtapadjon, aztán újra gázt adok, újra kipörög, újra elveszem, és így tovább.. Na ettől teljesen megbolondul pl. szinte azonnal...
Nem tudom már tényleg mi a szar ez.
Mindenesetre megjött a gyári légszűrőházam, úgyhogy vissza lesz alakítva szépen gyárira. Bízom benne, de sajnos van egy olyan érzésem hogy ez sem fog segíteni.
Utána cserélek üzemanyagszűrőt és egy tank tisztításon is gondolkodom.

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-01-28

Az autó reggelre teljesen tünetmentes lett, semmi baja ismét

>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-01-27

Másfél hét állás után beindítva az autót, ahogy melegedett alapjáraton, újra elkzdte a jelenséget, először csak finoman, aztán egyre agresszívabban. Az is megfigyelhető tehát hogy az ingadozás üteme is változó, tehát van hogy szépen lassan ejtegeti a fordulatot pl. 85-1200 között, de van hogy 850-2000 között, de mikor agresszívabbá válik akkor pl. magasabb fordulaton egészen piciket ugrál, viszont sűrű ütemben..pl. 2200-2500 között.
Az idő viszont teljesen száraz volt.. :S

 
>> SzervizAlfa 155 GTA :)) // 2010-01-27

Készen lettek az elkorhadt részek, melyeken keresztül ázott az autó. Mivel előre szóltam hogy nem sietős, 1,5 hét alatt lett készen.
Viszont sajnos jobb hátul továbbra is ázik picit, de rájöttünk hogy hiányzik egy műanyagdarab a sárvédő és a lökhárító közül, így fel tudja verni ide a vizet a kerék.
Marklártól pótoni!