RomeoOne - főkép
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-11-04

215 ezer km-nél már érett a vezérműszíj és a hosszbordás szíjak cseréje. Ezen kívül a sebességváltóban lévő olajról sem volt tudomásom, hogy mikor lett cserélve.
Meglátogattam Csörit, aki beszerezte a szükséges alkatrészeket és elvégezte az autó karbantartását. A sebváltóolaj fekete volt, mint az éjszaka, kicsit olajsaras is. Nagyon ráfért már a frissítés.
Vezérműszíj készlet, vízpumpa, Tutela Matryx olaj, hosszbordás szíj és a munkadíj költségét kellett állnom.

 
>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-26

Az autóval vett Dunlop gumiszett újra áthúzva a felnikre. Centrírozás és nyári gumik betárolása включены

>> AutóápolásAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-10-08

Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)

Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €

A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.

>> AutóápolásAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-23

Mivel nincs garázsom és a közeljövőben nem is lesz, de az autót nem akartam simán a szabad ég alatt tartani, ezért kellett valami megoldás. Autóponyvát akartam, de nem volt tapasztalatom még vele. Az Alfacity-n kint volt a Coverwise, gondoltam, ez lesz a jó lehetőség, hogy szakembertől tudjam meg a kérdéseimre a választ. A cég képviselője nagyon képben volt a témában és eloszlatta minden kétségemet. Így már biztos voltam benne, hogy mit akarok, bár amikor megláttam az árát, azért kicsit felugrott a szemöldököm.
Augusztus legvégén elindultam Pátyra, hogy a cég műhelyénél leméressem az autót. Mivel tudtam, hogy fényeztetni és políroztatni fogom, ezért úgy akartam időzíteni, hogy mire az meglesz, addigra a ponyva is itt legyen. Jó két hét múlva meg is érkezett.
A ponyva mellé járt még egy zsák is, amibe bele lehet tenni. Meglehetősen nagy egyébként, elfoglalja a csomagtartó negyedét. Afelől is voltak kétségeim, hogy a fél perces felhelyezés és levétel mennyire valós, ugyanis a cég ezt állította róla. Ma felraktam és levettem, majd elcsomagoltam a csomagtartóba háromszor. Én is meglepődtem, de ez tényleg gyerekjáték csak kicsit be kell gyakorolni a mozdulatokat. Az anyag is baromi jó, érezhetően minőségi a külseje és a belseje is. Eddig teljesen hozta a felé támasztott elvárásaim. Remélem a jövőben is ugyanilyen elégedett leszek vele.

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-07

A fóliázás miatt szélvédőt cseréltettem, ahogy az előző blogbejegyzésben részletesen kifejtettem. Mivel az eddigi lapátok teljesítményével nem voltam teljesen megelégedve, csíkoztak - sőt, én úgy láttam, hogy enyhe karcolást is hagytak az üvegben - ezért mindenképp új lapátokat akartam az új üveg mellé, hogy azt nehogy tönkretegye.
Droberto barátom ajánlásával így a Bosch Aerotwin mellett döntöttem. Roberto még a nagy kedvezményt is elintézte az Unix-nál nekem, így a 450-es és az 575-ös lapát csak 3605, illetve 4118 Ft-ba került. A katalógus szám A084S. Nagy köszönet neki ezúton is.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-09-06

Mindig is odavoltam a lefóliázott üvegű autókért. Na persze nem azokért, amelyek B oszloptól hátra vannak csak megcsinálva, még csak azt sem tartottam sosem esztétikusnak, ahol bevállalják az első ajtók üvegének fóliázását. Ez mindig is csak azt az érzést keltette bennem, mintha valakinek a sofőrje lenne a vezető, hátul doboz, elöl akvárium.
Nem, az igazi az, amikor teljesen körbe van fóliázva a gép, telibe a szélvédő is. Egy Alfánál nem is lehet másról szó, itt minden a vezetőről és az esztétikáról kell, hogy szóljon. Ja, hogy szabálytalan? Ahogy a közmondás tartja: A szépségért szenvedni kell ;]
Bár sokan próbáltak lebeszélni, soha meg sem fordult a fejemben, hogy máshogy csináljam. Megbüntet a rendőr? Levehetik a rendszámot? Nem megy át műszakin? Szóba jöhető kényelmetlenségek. Az eszméletlen jó kinézet és az egyediség megéri.
Llumar ATR 50 fólia ment körbe. A fentebb felsorolt okokból nem akartam megkockáztatni a 35-öst, de ez is nyújtja azt a látványt, amit vártam. Nem halálfekete, de pont elég sötét.
A művelet elég hosszú ideig elhúzódott. Az első szélvédő kivételével az üvegek július legvégén lettek lefóliázva. Otthagytam a kocsit, aztán rámcsörgött a fóliás (Szekszárd, Mihály Gábor), hogy nem csinálja meg a szélvédőt, mert nagyon sok rajta a kőfelverődés, túl nagy az esély, hogy összetörne az üveg a fólia applikálása közben. Ez eléggé elrontotta a kedvem, de tudtam, hogy amit egyszer elhatározok, annak úgy kell lennie. A megoldás: vennem kell egy új szélvédőt, azt lefóliázza a behelyezés előtt, aztán az üveges elintézi a többit. El is indítottam a folyamatot, de a nyári szabadságok meg saját külföldi utak miatt is végül több, mint egy hónappal az első lefóliázás után lett teljesen kész a kocsi. Az üvegek fóliázása a szélvédő nélkül 31 ezerbe került, a fóliázott szélvédő berakással, mindennel együtt 60 ezer. Ebből 13 ezer volt a fóliázása, 27 ezer az üveg, a többi az a keret, munkadíj, stb.
Az eredmény? Teljesen megérte! Nem tudom, hogy képeken mennyire jön át, hogy hogy néz ki, félek annyira azért nem. De eddig, aki élőben látta, mindenki el volt tőle ájulva. Az üveges is csak hüledezett, hogy ő még ilyet sosem látott és sosem csinált, hogy telibe fólázni a szélvédőt. De nagyon jól néz ki, csak nem tudja, hogy ki fogok-e este látni rajta :D Belülről egyébként egyáltalán nem érezni sötétnek, de majd éjszaka még ki kell próbálni. Szerintem sötétben sem lesz gond, de kíváncsi leszek.

Ui: A bal oldalról fényképezett képeken látszanak sajnos egy BMW-vel való találkozás nyomai.

Update: A hiba kijavítva.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mikor megvettem az autót, már láttam, hogy a kipufogóval kezdeni kell valamit, mert az a 40-es rozsdás bádogcső, ami kijött a gép alól, szégyen volt. Később kiderült, hogy a dob is elég rossz állapotban van. Kinézetre is és kigyorsításoknál is morgó hangon berezonált.
Próbáltam szakembert keresni a célra a környéken, azonban mindenkiről lebeszéltek, hogy csak mókolnak. Így bár, ha nem is volt egyszerű megoldani, hogy BP-i szakihoz hozzam, végül mégis megoldottam. A neten is az első találatok között volt és itteni referencia is akadt, nem is egy, így a Dinamit-dob műhelyébe vittem az autót.
Levettük először a dobot kíváncsiságból, hogy milyen hangja van, de én akárhogy füleltem, se hangszínben se hangerőben semmiféle változást nem vettem észre. Próbáltuk, hogy egy vékony sportdobbal esetleg mit lehet rajta hangolni. Gyakorlatilag semmit. Hát hiába, a turbódízelből nem nagyon lehet hangot kicsiholni, főleg ebből, aminek már fent van a részecskeszűrője.
Így lekerült a dob és a helyére csak egy cső került. Egy ferdén elvágott, kör alakú, szép perforált 100-as króm véget kapott. Szerintem nagyon jó lett. A srácokkal is nagyon elégedett voltam és az egész cég hozzáállásával. Közvetlenek, segítőkészek, ügyfélközpontúak. Bátran ajánlom őket másnak is.

Továbbá, a másik oldalon kicsit csálén állt a kipufogó takaró műanyag. Megpróbáltuk megigazítani, de kiderült, hogy le van törve az egyik fül. Egy kicsit jobban néz most ki, de emiatt nem tudtuk tökéletesen a helyére illeszteni (utolsó két kép a before-after).

>> AutóápolásAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-26

Mióta megvettem az autót, tudtam, hogy a bőröket ápolni kell majd. Adódott hát, hogy az itt reklámozott Autoglym-et rendeljem meg erre a célra. Elég jó véleményeket lehetett róla olvasni. Most megérkezett, aztán kíváncsi vagyok, hogy mit fog nyújtani.

>> Tuning és extraAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-08-03

Kicsit elégedetlen voltam az autó menettulajdonságaival. Nem is az erejét keveselltem, hanem a gázpedál-karakterisztika volt nagyon nyugger. Letapostam tövig, aztán egy másodpercig gondolkozott, mire elkezdett volna húzni. Megkerestem Manky-t, akiről itt már mindenki ódákat zengett. Elmagyaráztam a problémám, de sok szót nem kellett vesztegetnem, tudja a dolgát. Egy már kipróbált és bevált gázpedál-térképet töltött a gép agyába. Ezen kívül 1-esben és 2-esben is jócskán megemelte a nyomatéklimitet. Padlógáznál szintén emelete a befecskendezett üzemanyag mennyiséget és 1,7-ről 1,8-ra növeltük a turbónyomást, így 170-ről valahova 200 ló körülire nőtt az ereje .
Mintha új autóban ülnék. Letaposom a gázt és a kocsi ugrik, mint egy gazella. Előzésnél nem kell sokat gondolkodni. Eddig 2x is meg kellett gondolnom, hogy bele merjek-e menni egy manőverbe, ha jöttek szembe. Most viszont, ha 200 méternél messzebb van a szembejövő, akkor nem kell izgulni, ki lehet csapni az orrát és csak taposni kell. Az eddigi legjobb dolog, ami ezzel az autóval történt, amióta nálam van...

>> SzervizAlfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2016-07-13

Eljött az első olajcsere ideje. Mióta megvettem, nem volt rendes szerelőnél (leszámítva a gumist meg egy xenon izzó cserét), ezért már én is kíváncsi voltam, hogy mit látnak, ha belenéznek. Csörihez vittem, aki egy óra alatt lecserélte a motorolajat, az olajszűrőt, üzemanyag-, pollen- és levegőszűrőt.
A szíjakra ránézve, azt mondta, hogy azok is cserések lesznek, a következő olajcserénél megejtjük ezeket is (vezérműszíj, hosszbordás szíj stb.).
Egyébként az autó rendben van :)