- Típus:156 2.0TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Azzurro Nuvola
Már régóta nem tökéletes az ablakmosó rendszer, visszaengedi a csőből a folyadékot, így ablakmosáskor az ablaktörlő töröl 2-őt mire elkezd spriccelni. Ezt javítottam meg. Az ablak előtti jobb oldali burkolat alatt (ahol a pollenszűrő is található) van egy Y-elágazás. Ez lenne hivatott meggátolni a folyadék visszafolyását. Ezt cseréltem ki.Eper cikkszám alapján jött a Hegyaljától.
a téligumi garnitúrát eleve rejtett szeleppel szereltettem össze, az első szezonban nem volt gond, de tavaly állandóan elszökött a nyomás a 3 keréknél is, ráadásul nehezen fújható volt a szelep. Idén kicseréltettem a Pandánál már bevált másfajta szelepekre. Közben kiderült hogy az egyik kerékben volt egy jókora szög.
Át lett szerelve mind a 4 kerék, centír, defektjavítás + a szelepek
Alfacityben nyertem egy DefedLock váltózárat, így nyáron kissé lassan őrölnek a malmok, agy csak most került beépítésre.
A DefendLock szerelője eljött Győrbe és a Re-Cartánál (ők a helyi viszonteladók) beszerelte.
utángyártott Marelli teleszkópok voltak a csomagtérajtón, de sajnos csillapítás nélkül, így teljes erővel felvágódott az ajtó. Trencsikről szereztem be egy pár gyári bontott teleszkópot. Ezek ugyan jóval gyengébbek, de csillapítottak.
Mesa segítségével rátaláltam az ebay-en egy nagyon jóarcú és pofátlanul olcsó USB-s OBD csatolóra.
"USB kkl Cable Interface OBD2 OBD-II-2 Vag-com Audi Seat"
Eredetileg fócvágenekhez reklámozzák, de ismeri az Alfadiag és a FiatECUScan is. Ez utóbbival teszteltem, szépen olvas/töröl hibát, mutat adatokat stb.
A Panda-hoz is jó.
Homasita felé jártam, beugrottam körülnézni és vettem 2 pár oldalra világító helyzetjelzőt.
"SMD LED - W.BAX9"
Sajna az előzőt sikerült tönkretennem. Az egyik eltört mikor csak nehezen tudtam kioperálni a foglalatból lámpacserekor.
A benzintank szivárgás sajna ismét előjött, állandósult. Csörire bíztam a megoldást, ami úgy néz ki sikerült is, az AC tömítését kellett cserélni. Ha már Várpalotán állomásozott a gép, kapott új olajat (Selénia 20K AR) és szűrőket, illetve műszakit újabb évre. A vizsgabiztosok morogtak a gumik miatt, amik valóban kellően kopottak, ráadásul a belső oldalt megette a futóműállítás előtt. Szóvan nem voltam jó ügyfél, elnézést is kérek miatta, de a lényeg hogy minden rendben volt, nem kellett szerelni semmit. A xenon-ba nem kötöttek bele, igaz megvolt minden hozzá (gyűjtőlencsés lámpa, mosó, bólint).
Már egy ideje csikorgott néha a hátsó fék, most a hétvégén viszont bedurvult és melegedett a felni is. Lehet hogy hozzájárult ehhez a téli kézifékkötél probléma is amikor befagyott a fék...
Ferrodo tárcsa és Ferrodo betét került fel + új fékfolyadék.
Elöregedett a szívócső vége, ami belemegy a folytószelep-házba. A flexibilis résznél kirepedt. Mivel időközben változtattak rajta és a kartergázcső becsatlakozása hátrébb került, így a kartergázcső feszült. később az is elrepedt. Mindkettőt cseréltem gyári újra.
(a szívócső 10000, a kartergázcső 8200ft)
Igazából a szívócsövet már tavaj nyáron kicseréltem, csak nem emléxem pontosan mikor :)
elkészült a "bólintó" elektronika is. A tompított ráadásakor bemozdítja a lámpákat majd visszaáll alaphelyzetbe. Egy általános időzítő kapcsolást alakítottam át. Ez elektronikai boltban kapható, csak össze kell szerelni, a boltos fószer segített kicsit, és módosította annyiban, hogy ne ismételje a ki-be kapcsolást, hanem az idő letelte után szakítson meg, majd többet ne csináljon semmit. Ezt még egy relével megtoldottam. A gyári kereket kiszereltem és az is rá van kapcsolva, így állítható, amikor az elektronika aktív akkor egy ellenállást kapcsol párhuzamosan az állító kerékkel így csökken az ellenállás, bólint a lámpa, majd mikor megszakít minden visszaáll.