Blog >> tömítés
Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft
Km: 140880
Bontott pillangószelep
+ új tömítés az olajbetöltő kupakba. 3266 Ft
Fűtés terelő lapát állító motor cserélve. 2K
Szelepfedél tömítés cserélve.
Kuplung pedál feszítő rugó cserélve. 1K
Support+szelepfedél tömítés: 16K
Km: 177326
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, ami bő 1 hét alatt 200ft-os méretről, Bő A4-esre nőtt. Az olajszűrő-ház tömítése eresztett.
Már rég óta bosszantott ,hogy hideg időben ,indítás után hibajelzés tünt fel a kijelzőn ,miszerint nincs olajnyomás ,állitsa le a motort.A hiba oka az olajszivattyúnál lévő gumitömítés kikeményedése.
Dz tuningnál volt épp az offos kisteherem ,hengerfej hiba miatt ,és kérdeztem Zsoltitól ,be tudná-e vállalni Bocinátort egy ilyen tömités csere mutatványra. Plusz megint szivárgott rendesen az olaj a szelepfedéltől .Azt is javítani kellene.Mondta ,nem igér semmit ,millió a munka ,de végül mégis csak tudtam vinni az autót péntek délután.
Ki lett cserélve minden tömités ,most a szervószivattyúhoz is tömités került,legutóbb csak paszta. Remélem többet fog bírni ,nem szeretnék már olajfolyást látni fentről.
Sajnos a hatodik képen látható ,turbóhoz menő levegőcső eltörött a fütyijénél ,a fiuk megpróbálták megragasztani ,de nem jártak sikerrel . Majd nézek valami kétkomponensü ragasztót ,vagy veszek új csövet.
Az autó alatt bóklászva észre vettem ,hogy a 2.5 éves kipufogóm csereérett.. Venni kell sürgősen.
A szervíz folyamán cserélve lettek a tömítések ,vezérműszíj. Olajcsere Motul olajjal + Mann olajszűrővel,levegőszűrő.
Százas bácsival könnyebb lett a lóvétartótáska,de megszünt egy bosszantó hibajelzés ,és merem remélni ,hogy száraz marad a motor külseje.
Km állás:229964
Előző olajcsere óta megtett kilométerek száma: 8716 km
Kicsit csordogált az olaj... a képek láttán nem is csodálom. Viszont valaki túlságosan is megtépte a csavarokat... gondolom így próbálta ellensúlyozni az olaj szökését... kár volt... az egyik csavar elfáradt...
Új tömítés a helyén.
Korábban észleltem, hogy az autó az elejénél olajfoltocskát hagy, így az olajcseréhez kapcsolódva körülnéztem alul és úgy döntöttem, hogy az olajteknő tömítését kicserélem. Ezzel nem elégedtem meg, mert úgy láttam, hogy nem feltétlenül csak onnan jöhet az olaj... arra jutottam, hogy az olajszűrő előtt lévő olajhűtő csatlakozásnál lehet inkább a probléma... le is szereltem eme elemet és bizony az ott elhelyezett O gyűrű, már eléggé meg volt keményedve és ellapulva ahhoz, hogy szépen áteresszen. Cseréltem azt is.
219.250 km
Elvittem az autót szervizbe a reggeli dadogás durrogás miatt.A szerelő talált egy repedt trafót(talán a szigetelés folyhat belőle?) bontott megrendelve,remélem megoldja a problémám.Hogy ne legyen ilyen egyszerű a jobboldali gyertyák olajban úsztak,szelepfedél tömítést is cserélnem kell.Van egy szabadon lógó zöld kábelem(képen karikázva) ha valaki tudná hova megy leírhatná:D ja és egy alkatrész(ez is karikázva) ami nem tudom mi de a szerelő azt mondta le volt húzva a csatlakozója érdekelne hogy mi lehet az.
Kezdett zavarni, hogy az egyik hengernél kifúj a kipufogó, mert már elég hangos volt. Szerencsére elég könnyen ki lehetett hajtani a tőcsavarokat, ezért nem volt semmi probléma. A régi tömítés egyik fele teljesen szétégett, csak ezt kellett cserélni.
Az aknából lehetett látni, hogy a blokk hátulján a vezérműtengelyek végeinél minimálisan szivárog az olaj a fedelek alól. Gyártattam ide hőálló gumiból új tömítéseket, így már nem szivárog sehol sem az olaj. Elég drága volt, de ez legalább tartós lesz. Előttem már valaki próbálkozott valamilyen tömítő pasztával, de nem bizonyult sikeres mutatványnak.
Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!