Blog >> gumi
A téli gumi garnitúrából kettő már kukás. Ma megérkezett helyettük az új. :)
Hamarosan fel is kerülnek a helyükre...
Felkerültek! 2015.11.08. 215.282 km
Tegnap felraktam a téli kerekeim.
Vettem 4db Michelin Alpin téligumit használtan , 1db frankón ki volt szakadva az oldalfalon ,szóval kva jó biznisz volt. Huza-vona a visszacserével kapcsolatban végül abban teljesedett ki ,hogy mérgemben vettem két olcsó, új téligumit (Azóta sem lett visszacserélve)
Eltértem a gyári 205/55R16-os mérettől 195/55R16-ra gondoltam ez jobban áll majd a keskeny felnin, és nem annyira ballonos. Hát túl nagy különbség sajnos nincs optikailag.
Számokra vetítve :
Átmerő
195/55R16 : 620.9mm
205/55R16 : 631.9mm
Differencia : - 11mm
A régi teledial felnim eladtam, vettem egy külsőre lepattant állapotút, amit természetesen újjá varázsoltam. Próbáltam egyedit alkotni, nem nagyon láttam még ilyent 16-ba. Felgumiztattam, felraktam. Minden ok!
214980km-nél cseréltem le a télire, azaz a nyári gumi : 5655km-t futott a szezonban.
A cím arra vonatkozik, hogy most október 22-ére végre felkerültek a nyári gumik... :-p
Na jó, ez így túl hatásvadász, valójában arról van szó, hogy a - nyilván a gumik élettartamáig értve - végleges konfiguráció ekkorra állt össze.
Az első kerekeket már megírtam: lényegében a hátsó kerekek csapágycserénél feltárt gumiproblémájának orvoslása maradt a legvégére. Pár nappal a gumihibák felfedezése után már biztos voltam abban, hogy a korábban is hátul szolgált, durván tízéves (!) és a sárvédőívvel meggyepált túlméretes gumijaim helyett - ha egy mód van rá - egy mérethelyes, használt, de jó állapotú és a költségek kímélése végett az autó terhelési-tapadási jellegéhez illően "non-prémium" gyártmányú gumikat szerzek be.
Az első Dunlop-okat szállító illetőnél volt is ilyen, így miután a fedezet is meglett ünnep előtti kora délután, indulhatott az akció:
-elmentem a Wiking abroncsokért (érdekes módon csak 2000 forinttal, viszont jóval kevesebb eladói felmagasztalással voltak kevesebbek, mint az elsők...).
-rohanás egy, az általam gondolttól valóban útbaesőbb és az eladó által is javasolt gumishoz, ahol némi várakozás után egyre inkább úgy tűnt, hogy akár ki is csúszhatok az időből (ráadásul az eladó visszafogott minősítése miatt szerettem volna a felszerelő gumis áldását is kérni az új gumikra - már pedig ez nem túl hiteles az eladóval esetleg üzleti kapcsolatban állótól) így továbbálltam...
A másiknál viszont szívélyesen és teljes kapacitással fogadtak, a szerelői minősítéstől és a megtakarítva nagyságrendekkel jobban és jobbnak kinéző gumik látványától a lelki békém is helyreállt.
Csak egy apró érdekesség: az udvaron kolbászoló fiatal dolgozó némi homlokráncolás után lehajtotta a csomagtérajtót, majd a rajta lévő lóherés matricától és márkajeltől csak részben felvilágosulva megkérdezte, "ez milyen Alfa?".... Lassan visszaigazolódik a döntésem, az autóm hivatalos/piaci értékén gyúnyolódó jampi okostóniknak is legtöbbször elég csak ezt a kérdést feltenni : "az utóbbi fél évben hány ilyen autót láttál az utakon?" ...
Tudom még talán egy kicsit korai a csere, de most volt rá alkalmam hogy vidéken lecseréltessem (pesti gumi cserében nem is gondolkodtam). A kocsit téli gumikkal vettem februárba, de azok már használhatatlanok, ezért 1 hete megrendeltem az új téli gumikat egy webshopból,
Continental WinterCont. TS 850 (195/60 R15 88T).
Az ADAC-on szépen szerepelt ez a gumi, talán most a legjobb téli gumi.
81524Ft volt a 4 és további 990Ft-ért szállították haza darabját.
A gumi csere 4600Ft-ba került.
Szóval újra 15" felnin és téli gumin. :-)
Ez a nyár rettenetesen sz.r volt minden szempontból - az autófelújítás (vö: kész nincs, de le van vizsgáztatva) sem kivétel, most kell belehúznom...
A RONAL-okból kettő már esztétikailag kihívásokkal küzdött, az egyiknek a vegytisztítás nem tett jót (denszesztől foltos lett) , a másik le lett padkázva. Ezek hátul voltak eredetileg, végül úgy oldottam meg, hogy a hibátlan elsők hátra kerültek , elöl fennmaradt a vazsfelni téli gumival
sajnos ez nem volt jó húzás biztonságtechnikailag, részben ennek is köszönhető a júliusi kis "garambol"-om :-p
Így az elsőket el tudtam vinni lefújatni, majd vissza már újszerű (DUNLOP SportBluResponse) és főleg váltóméretű (195/50 R15) gumik mentek rá a felnikkel együtt kapott, de mind széltében, mind átmérőben túlméretes (205/50) , öregek/elhasználtak helyett.
a JE pereme elkopott a kerékbéléstől és a kilóméteróra is csal...na , ha működne!!! :-p - egyébként volt időszak jó műszerrel és ezzel a kerékkel, 100 km méréshez 103 km tényleges út tartozott
Így végre október első hetében :-p felkerültek előre is a nyári kerekek, sokkal komfortosabb lett, pedig 1 cm-rel keskenyebb csak.
Miután a klíma-projektet a kompresszor felől indítva elakadtam (majd később beszámolok róla) úgy döntöttem, a másik végéről kezdem: felújítom a klímaboxot és akkor egyrészt végre befejezhető az utastér, másrészt a motortérből folytatható a klímaszerelés is...Mivel a radiátorból és a szellőzőmotorból a mostanival együtt lesz 1-1 csere-/donordarab, az evaporátor (utastéri elpárologtató) volt a szűk keresztmetszet, elvittem hát nyomáspróbára.... Tegnap kaptam vissza, a klímások szerint jó viselte a "nyomatást" - kapott két dugót egyelőre - így felcsillant végre némi reménysugár, talán jövőre lehet már klímánk...
végre itt a jóidő, visszakerültek az alufelnik nyári gumival (195/55 r15), sokkal jobban mutat. meg elment a 10 000 km is, igy olajcsere szűrőkkel együtt, lehet újra hasítani
km: 206.100
sikerült szerezni 4 db jó állapotú téligumit 165/70 r14 méretben. nem a legszebb acélfelnivel, de legalább a gyári dísztárcsa takar :D
km: 200.000
Megérkeztek a 18"-os gumik. A Facebookon adtam fel hirdetést, hogy 225/40 R18-as abroncsot keresek. Meglepően gyorsan jött is egy visszautasíthatatlan ajánlat, mégpedig egy garnitúra használt, de kiváló állapotú Bridgestone Potenza RE050A 92Y képében. Szinte ajándék áron érkezett Debrecenből, GLS futárral. Folyt. köv. még a héten. :-)
Bár a szervizkönyves km szerint még nem, de az évek előrehaladta miatt úgy gondoltam, esedékes egy vezérlés csere. Sokáig keresgéltem a környéken megbízható szerelőt, aki elvállalja, de nem találtam meg a megfelelő embert. Aztán Sugár cartárs volt olyan jó fej, és kölcsönadta a vezérlésrögzítő célszerszámot, és mivel ezen kívül rendelkezésemre állt a szakmai- és műhelyfelkészültség, magam csináltam meg.
A főtengelyről a PK-szíj tárcsáját volt egy kicsit szopás levenni, mert az hajlamos rárohadni a vezérműszíj-tárcsa tengelycsonkjára, de egy nagyobb méretű dornival, és kalapáccsal ez a kötés is oldható.
Beépített alkatrészek:
- vezérműszíj (Dayco)
- vezetőgörgő (Ruville)
- feszítőgörgő (Ruville)
- vízpumpa (Starline, fémlapátos)
Az alkatrészárakat nem tudom, mert a szettet a családtól kaptam, születésnapomra :)
Olaj+szűrő 12000 Ft.
Km óra állása: 222300 km.
Előző olajcsere 213000-nél, csak a bejegyzés elfelejtődött.
220000-nél nyári gumi garnitúra került fel, kicsit belenyúltunk a szezonba a téliekkel, de azoknak már úgyis mindegy volt. Sikerült egy garnitúra keveset futott Michelin Primacy HP 205/55 R16 gumit szerezni, azok kerültek fel. 15000+4000 Ft.