Blog >> gumi
Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg
Ma megjöttek az új nyári gumik. Barum Bravuris 5HM-re esett a választás 225/40 R18 méretben.
156-on is Barum van már 2013 óta, nagyon szeretem. Remélem a Juliskán is ilyen jók leszenk a tapasztalatok vele.
Holnap fel is rakatom a felnikre.
Ha jó idők lesznek a következő hónap elején megy is fel a kocsira.
Sokáig kitartott a jó idő ezen az őszön, de most már tényleg beköszönt a tél, ezért eljött az ideje, hogy felrakassam a télieket. Amúgy is nagyon vártam, hogy láthassam, hogy hogy mutatnak a felújított gyári felnik a kocsin. A gumis gyorsan felrakta a 2 pár gumit a felnikre, hátra mentek azok, amik már futottak egy fél szezont, előre meg az újak.
A nyári kerekeket szokás szerint a gumisnál betároltattam. Mindenestől 19 ezret fizettem.
Még tavasz elején vettem 4 db gyári felni kupakot, hogy a megszépített felnik összképét ne rontsa el a viseltes kupak. Ezek 12 ezerbe kerültek
A végeredmény tetszik. Sötétebb lett a felni, mint amilyen az eredeti elképzelésem volt. Egy kicsit morcosabb karaktere lesz így az autónak.
Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.
253.266 km
Téli állványról le, nyári egy mosás után állványra fel. :)
Nyári eddig futott: 5282 + 7161 + 8907 + 9556 = 30.906 km :)
Téli futott: 3367 + 4987 + 4006 = 12.360 km (2db új a lényeg) most folytatja.
Felkerültek a téli kerekek, még 6 mm mintával rendelkeznek.
Km: 190.507
A nyáriak futottak ebben a szezonban és összesen 8.073 km.
Ki lettek centírozva a nyáriak is, tavasszal csak fel kell tenni őket. Plusz kapott a téli is és a nyári is egy mosást.
Megúntam már a szétszakadozott hátsó csomagtér kédergumi jelenségét (folyamatos beázás, bukkanókon ajtó kattogás). Rendeltem a zsombishop-ból méterre univerzális csomagtér szigetelő gumit, amit Ladához ajánlanak.
Összesen 4 méterre volt szükség és kb 5 cm felesleg maradt csak. Nem egy eredeti minőség, de a funkcióját teljesen el fogja látni. Az eredeti profilnak az egyik oldala a műanyag burkolatok széleit takarta el, na az itt nincs, de ez legyen a legkisebb baj. Az ajtó szépen záródik vele, nem kell durván lecsapni és nem is lötyög.
Kapott a kocsi egy szett új Kumho Wintercraft XL-t 225/55 R17 méretben. Remélem a /55 miatt már nem fog leérni az alja. Nyári szett után megszokást igényel a látvány.
Gumi: 109e
Szerelés: 12e
Km: 148500
2 db újszerű (6,5-7 mm) használt nyári gumit sikerült vennem (Continental Contisportcontact 5, 235/45 R17, DOT3716)