Blog >> gumi
Némi matekolás és szívszaggatás után úgy döntöttem, hogy márpedig télire is alufelnim lesz, mert ezen a szép formán barbarizmus az acélfelni pőrén, dísztárcsával meg alig volt különbség a két megoldás ára között. Végül egy szépen felújított klasszikus tojástartó dizájnos felnit vettem 50ezer viktoriánus valutáért. A nagy csoda az volt, hogy a Toyota acélfelnijeit bevették a munkadíjért cserébe, amikért én magam egy fillért nem adtam volna, de ők a szagemmerek, ők tudják. Gumiból a Toyotáról levetett Pirelli Snowcontrol2 lett felrakva, mert méretben "stimmel" a 195/60R15 ehhez az autóhoz is, eladni nem lehetett volna értelmes pénzért és egy szezont még vígan elfut 5mm mintával. Majd jövő télre kap új, méretes gumit.
(február 12-ig sikerült kb 2000km-t menni vele, úgyhogy jóformán nőtt rajta a profilmélység :P )
Téli gumi + felni beszerezve Csabi cartárstól.
Reménykedtem, hogy nem kell téli gumi idén se --> lehullott egy nagy hó. Szükségessé vált téli gumi szett vásárlása... Goodyear ultragrip 8 lett felrakva....
Kellett vennem 4 db téli gumit. A használt gumikban csalódtam már eleget, így újakra esett a választásom. Mivel nyárra vettem 18-as felniket, így télre megmaradtak a 16-os Speedline-ok. Nyár végén kaptak egy görgőzést. Gumiból a Continental, a GoodYear, a Dunlop és a Michelin jöhetett számításba. A Continental mellett döntöttem. Eddig tapasztalatom az, hogy szárazon is és vizesen is jól tapad, csendes abroncs. Havon még nem volt szerencsém kipróbálni, viszont lefagyott hídon igen.
Zsámbékon a Drivingcampben szerelték fel őket a Continental vezetéstechnikai napon. Sajnos a bal oldali kerekeket nem húzták nyomatékra és a bal első fellazult. Ennek következménye az lett, hogy bal elölről kattogás lehetett hallani. Ha gyorsítottam, akkor abbahagyta, ha tartottam a tempót vagy motorfékeztem, akkor erősödött. Szerencsére a felnin a csavarlyukak épek maradtak, csak néhány csavar ment tönkre,
Maga a vezetéstechnikai training jó volt, mondjuk szerintem néhány dolgot rosszul oktattak, főleg az ABS nélküli Puntós kollégának. Csúszós utat szimulálva 60-ról állj meg minél előbb és azt mondják neki, hogy nyomjon satuféket. A pálya utáni aszfalton meg is állt. Vittek egy Ford Rangerrel a tereppályán, 50-60%-os emelkedők, lejtők. Volt Continental előadás gumikról, ahol sok érdekes dolgot hallottam amiknek a hétköznapokon is hasznát vehetem. Összességében jó volt a rendezvény.
Km: 155 119
A múlt héten vettem 4db használt Barum Polaris3 225/50 R17 98H XL gumit. A gyártási dátumuk 2014 31.hete, profil mélységük 7.5mm-es. Végre használhatom rettegés nélkül a vasat. Nem kell aggódnom a nullára kopott még gyári(!) nyári mintás Michelinek miatt. A jobb hátsón egy vadi új Pirelli volt amihez jövőre veszek 3 ugyanolyat.
4 darab új téli gumiabroncs.
Megjött a hideg, téli gumi fel, eddig 11000 km van benne, jó lesz idén is! Idén is családi segítséggel cserélünk, így nincs költség.
Hazaérve a gumissal felrakattam a "Lineaccessori" felnikre a már kiválasztott Nokian gumikat. Bepakoltam a Párducba őket, hogy holnap reggel el tudjam vinni Győrbe.
A felni adatai:
"KIT CERCHI IN LEGA
DIS. 50903121
A 10 razze doppie.
Misure 7,5 x 17".
Da abbinare a pneumatici 225/50 R17.
Non catenabili. Composto da 4 cerchi 50903122
e da 4 fregi 50501564.
Utilizzare le colonette di origine."
Felkerült egy új téli gumi garnitúra az autóra. Hankook W452
Jönnek a hidegek, meg mivel a csomagtartóban várta a 4 lengéscsillapító hogy bekerüljenek a helyükre ezért szerelőnapot tartottunk. Lengéscsillapítók kicserélve (még a gyáriakat leltük meg), téli kerekek feltéve, és elég volt a fél nap rá. Jah meg bekerült a régóta kerülgetett mélyláda is erősítővel együtt. Már csak a kötelező dolgok cseréje várat magára, mert még nem érkezett meg a csomag . Hamar elment a 10000 km.
Km állás: 216.000 km