Blog >> gumi

Tavaly a Toyotáról örökölt Pirelli Snowcontrol serie II gumikkal futotta le a téli szezont az Alfa, mondván az még arra jó lesz 5mm-esen. Idénre kellett viszont gumi és hosszú agyalás után arra jutottam, hogy mivel a tél kishazánkban az utóbbi pár évben érdeklődés hiányában elmaradt, így négyévszakos abroncsokat kap a téli szezonra a paripa. Ennek az okoskodásnak az egyik nem elhanyagolható szempontja volt az is, hogy ajövőbeli tervek között szerepel a 17"-os nyári garnitúra és sportfutómű beszerzése, így ezek kímélésre is jól jön balkáni útviszonyok közé a négyévszakos kerék 15"-ban a tojástartó felniken.
A csapásirány kijelölése után további micimackós fejvakarás következett azügyben, hogy melyiket válasszam. Michelin CrossClimate, Vredestein Quatrac 5 és Goodyear Vector 4seasons Gen 2. volt versenyben. Végül a Vredesteinre esett a választásom, mivel ez rendelkezik téli mintával is és árban is a legkedvezőbb, 195/65R15-ben kb 17ezer Ft-os áron mérik darabját (CC 20e, Goodyear 24e). Lázasan elkezdtem keresni a legkedvezőbb beszerzési forrást, mikor megláttam az Apollo Alnac 4G Allseason gumit, amely a Vredesteint felvásárló Apollo csoport névadó márkája. Európában ők a B márka személyautók terén, ám ár-érték arányban eléggé jók. Átlagosan 14ezer Ft körül mozog a gumijuk, ami további kutatásra késztetett és nem találtam róla elrettentően rossz teszteket, egy erős középkategóriát tud a négyévszakosok között. Még rágódtam a kérdésen, amikor hirtelen leakciózták a gumit 11090, valamit 11690 Ft-ra (T és H sebességindex). Legyünk urak alapon a H-st választottam, szerencsére teljesítették is a megrendelést. Elvittem a kerekeket, a régi gumikat beszámolták, így a felnire szerelt gumikért összesen 50ezer Ft-ot fizettem kereken. Ugorjunk két hetet előre. Otthoni cserét terveztem egy, egy ismerősöm segítségével és kérésére, merthogy legyen tapasztalat a gumiról, mielőtt megrendeli ő is. Oké, legyen, cseréljük ki Ez az első csavarnál bukott el, mert teljesen be voltak rohadva a csavarok és az elsőnél letört a dugókulcs feje. Irány az éjjel-nappali gumis a Szentmihályi úton. Két méteres szárral kinyitották a csavarokat, amik be is voltak rohadva és a menet is meg volt menve rajtuk, úgyhogy rögtön vettem új csavarokat is. Szereléssel együtt 15ezer Ft volt a műtét.
A gumik egy hete vannak fent, melegben sikerült őket kipróbálni már, esőből csak 10 percet kaptak. A nyomatékot annyira nem szeretik, könnyebben pörögnek ki a nyáriknál, mondjuk a kb 160 ló és a 350Nm azért tényleg nem kevés, azzal is elég sokszor villogott a kipörgésgátló és nyikkant a gumi. Fékezésnél jól viselkednek, kanyarban is jól tartanak, persze alacsonyabb a tapadáshatár, mint a nyári guminál. Előnyös, hogy idejekorán elkezd sírni a gumi, így még a kontrollvesztés előtt van tájékoztatási fokozat a tempó visszavételéhez. Ekkor még terhelhető a gumi, egyenletesen veszti el a tapadását.

>> EseményBomi // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-07-08

Szinte egyik napról a másikra nagyon durván berepedezett a bal első gumi az autón.
Érdekes mert nem volt még régi sem, 6mm minta van rajta de hát így nem lehet használni:(
Rendeltem egy újat helyette , szerencsére még lehet kapni Sportcontact2-est is, 2016 10.heti gyártás ,ez teljesen rendben van...most már nyugodtabban nyomom a gázt :)
Holnap már ezzel indulunk Alfacity-re :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-07-07

Kapott a jobb eleje egy lassú defektet, mire észrevettem már csak 0,7 bár volt benne. szépen le is nyalta a belső felét a guminak az így mászkálás, még az oldalfala sem úszta meg. Így a javítás helyett csere lett a defektből. Két első gumi lett cserélve újra.
A LingLong gumikba idáig lett 25630Km tökéletesen meg vagyok velük elégedve, sajnos ebben a méretben most nem sikerült jó áron találnom ezért a Superia ECO Blue gumikra esett a választás, leginkább az olcsósága miatt.
Jelenlegi óra állás: 269182Km

 
>> Szervizptom // Alfa 159 Progression 1.9 JTDM 16V SW // 2016-07-03

177.275 Km-nél:

-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere

Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2016-06-30

Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.

Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2016-06-20

Egy év, ennyit bír egy ablaktörlő gumi. Bármilyen márkából sajnos. Bementem az autósboltba:

-Légyszi adj nekem 2db 51centis ablaktörlő lapátot.
-Nincs.
-Akkor 2db 53-masat...
Erre nézett egyet. - Nem fog beleérni sehol?
-Nem, mert levágom.
-MIiiicsináálsz?
-Levágom, mert úgyis csak a gumi kell belőle.
-Ja... miért nem cseréled ki már rendes cserélhető lapátosra?
-Pont azért mert mindenki lecseréli. Meg akarom tartani eredeti állapotban. Jobban is néz ki, 5 perc a csere.
-Aha te tudod... csak ha kifordul a gumi, összekarcolja az üveget
-Menni fog asszem, nem lesz gond :-)

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-06-04

Cserélnem kell a jobb hátsó gumit. Tervben is volt, meg is van a tartalék...az oka az, hogy egy idiótát elütöttem, na jó nem. Hanem nekem jött biciklivel, mert a piától mindenki okos. A kétsávos úton szlalomozott a külső sávban, amikor a zebrán úgy döntött, hogy balra fordul és keresztezi az utam. Hát még ilyet. Megálltam, de mutogatott, hogy menjek tovább, mert minden oké! Kit érdekel, hogy neki mi baja lett? Vicc! Mostanában veztni sincs kedvem, mert az emberek nem tudnak közlekedni. Nyomorékoskodnak az úton...amikor kikerülnéd, akkor odatapos...nem mesélem, mindenki tudja...veszek egy Zsigulit...

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-06-01

Mivel fogtam egy lyukat ezért vennem kellett két nyári gumit előre - 235/35R19 méretben. Azt hittem drágábbak ezek. Dunlop SportmaXX RT esett a választás. Kíváncsi vagyok, mert nagyon sz...dicsérik. 2 napig 17"-os télin gurultam (elől :) ). Gumis kérdezte ki volt az az ügyes, aki felrakta a kocsira a felnit. :D Hát mondom én, miért? :D Forgásirányos volt, amire természetesen nem figyeltem és a jobb volt baloldalon és fordítva. :D hehehe, de hát 2 napot csak kibírt. :)
Kép? Majd. :P Felniket le kell majd javítani, mert nem nagyon csodás...

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2016-05-23

Nagyon jó! Fogtam egy szép kátyút, amitől elég keményen szál szakadt lett a gumi belső része. Érdekesség, hogy nem rázta a kormányt, csak elszökkent a nyomás...szóval holnap téli gumi UP és várom a két új gumit...örülök neki, de nagyon...

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.