Blog >> gumi
Kapott a jobb eleje egy lassú defektet, mire észrevettem már csak 0,7 bár volt benne. szépen le is nyalta a belső felét a guminak az így mászkálás, még az oldalfala sem úszta meg. Így a javítás helyett csere lett a defektből. Két első gumi lett cserélve újra.
A LingLong gumikba idáig lett 25630Km tökéletesen meg vagyok velük elégedve, sajnos ebben a méretben most nem sikerült jó áron találnom ezért a Superia ECO Blue gumikra esett a választás, leginkább az olcsósága miatt.
Jelenlegi óra állás: 269182Km
177.275 Km-nél:
-levegőszűrő
-olajszűrő
-pollenszűrő
-üzemanyagszűrő
-motorolaj
-első féktárcsa csere
-hátsó rugó
-jobb első lengőkar
-jobb felső lengőkar
-kézifékkötél: jobb, bal
-klímatöltés/fertőtlenítés
-futómű állítás
-vezérműszíj csere
Ezen kívül Hankook gumit kapott az autó, valamint egy csomagtértálcát.
Új gumik is felkerültek
Maradok az olasz márkánál, PIRELLI P7 BLUE 225/50 R17 XL TL 98Y
Egy elöregedett Michelinnel vásároltam. A különbség leírhatatlan, mintha sínen húznák azóta.
Egy apró negatívum, hogy sok súlyt kellett feltenni és ez nem mutat túl jól a felnin.
Marsonál vásároltam a gumit és ott is tetettem fel. Olcsók, normálisak és 3 év garancia van +500ft-ért
Egy év, ennyit bír egy ablaktörlő gumi. Bármilyen márkából sajnos. Bementem az autósboltba:
-Légyszi adj nekem 2db 51centis ablaktörlő lapátot.
-Nincs.
-Akkor 2db 53-masat...
Erre nézett egyet. - Nem fog beleérni sehol?
-Nem, mert levágom.
-MIiiicsináálsz?
-Levágom, mert úgyis csak a gumi kell belőle.
-Ja... miért nem cseréled ki már rendes cserélhető lapátosra?
-Pont azért mert mindenki lecseréli. Meg akarom tartani eredeti állapotban. Jobban is néz ki, 5 perc a csere.
-Aha te tudod... csak ha kifordul a gumi, összekarcolja az üveget
-Menni fog asszem, nem lesz gond :-)
Cserélnem kell a jobb hátsó gumit. Tervben is volt, meg is van a tartalék...az oka az, hogy egy idiótát elütöttem, na jó nem. Hanem nekem jött biciklivel, mert a piától mindenki okos. A kétsávos úton szlalomozott a külső sávban, amikor a zebrán úgy döntött, hogy balra fordul és keresztezi az utam. Hát még ilyet. Megálltam, de mutogatott, hogy menjek tovább, mert minden oké! Kit érdekel, hogy neki mi baja lett? Vicc! Mostanában veztni sincs kedvem, mert az emberek nem tudnak közlekedni. Nyomorékoskodnak az úton...amikor kikerülnéd, akkor odatapos...nem mesélem, mindenki tudja...veszek egy Zsigulit...
Mivel fogtam egy lyukat ezért vennem kellett két nyári gumit előre - 235/35R19 méretben. Azt hittem drágábbak ezek. Dunlop SportmaXX RT esett a választás. Kíváncsi vagyok, mert nagyon sz...dicsérik. 2 napig 17"-os télin gurultam (elől :) ). Gumis kérdezte ki volt az az ügyes, aki felrakta a kocsira a felnit. :D Hát mondom én, miért? :D Forgásirányos volt, amire természetesen nem figyeltem és a jobb volt baloldalon és fordítva. :D hehehe, de hát 2 napot csak kibírt. :)
Kép? Majd. :P Felniket le kell majd javítani, mert nem nagyon csodás...
Nagyon jó! Fogtam egy szép kátyút, amitől elég keményen szál szakadt lett a gumi belső része. Érdekesség, hogy nem rázta a kormányt, csak elszökkent a nyomás...szóval holnap téli gumi UP és várom a két új gumit...örülök neki, de nagyon...
Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.
Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.
Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15
A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.
A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.
Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.
Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.
Az autón téli gumik voltak, mikor megvettem, nyári szett nem volt hozzá. Így egy felső közép kategóriás szettet akartam nézni hozzá. Mivel a gyári mérete a 17-es felnihez 225/50 R17, ezért szívtam kicsit a fogam, mert 17 colos 225-ös gumi standard oldalmagassága a 45, az 50-esnek így majd egy 10-essel többe kerül darabja.
Kicsit vacilláltam, hogy az a kis csalás, amit a 45-ös gumi okozna, még nem vészes, és azt kéne venni, de aztán megembereltem magam és berendeltem 4-et a Hankook Ventus V12 evo2 50-es méretéből, összesen 139963 HUF-ért. Friss 0116 DOT-os gumikat kaptam.
Amikor elvittem a gumishoz, ő egyből azt mondta, hogy nem ezt a mintát kellett volna vennem, mert ez sportkocsikra való gumi, 10%-al kevesebbet fog bírni. Igazából Hankookból ez volt a méretben a legolcsóbb az Automaxnál, ezért vettem. 10% meg olyan 4000 km, ha 40ezret tud majd futni. Üsse kavics.
A felnire áthúzás, centrír és felszerelés a téli gumik betárolásával együtt 12ezer volt, így jött ki a végösszeg.
Update: A Michelin gumi összehasonlítója alapján egyébként a kategóriáján belül kimondottan jónak mondható a gumi kopás szempontjából (3. kép)
Update2: 2017 januárban eladtam az egy szezont futott nyáriakat, 18"-asra váltás miatt, 85 ezer Ft-ért. (Költségekből levonva)
A nyári gumik már meglehetősen öregek, így eljött az ideje a cserének.
215/40 r16 GT Radial Champiro Hpz-40 volt a 16-os Zender felnin.
Most egy új márka került fel, a Hankook gyártja (2016-tól Magyarországon) Laufenn néven, ebből is a LAUFENN LK01 S FIT EQ 205/45 r16 méretben.
Még csak pár kilométert tettem meg, de eddig tetszik.