Blog >> gumi
Tegnapi nappal legyártódtak az új nyári gumijaim. Tehát teljesen friss, DOT1516.
Hankook Ventus S1 evo2 lett a választott, 235/40r19 méretben.
Nem sokára felkerülnek a ti felnikre.
A gyári 225/50 R17 méretről 235/45 R17-ra váltottam 2-2 db használt Continental Sportcontact 3 illetve 5 gumipárral.
Idén már használhatatlan állapotúnak nyilvánítottam a JTD-ről örökölt nyári gumikat. Egyrészt közel 10 évesek, ezen túl kezd láthatóan öregedni, repedezni, a belső éle pedig nullára kopott. A téli kerekek se frissek, 8 év körül járnak, minta még ugyan van rajta.
Végiggondoltam mit is szeretnénk. Két garnitúra új gumit egy évi 6e-res városi futásra tökéletesen felesleges venni. 10 év alatt kopna el talán. 20 éves autóra nem biztos hogy jó döntés.
A használt gumi... lehet bejön, lehet nem. A JTD-ről örökölt gumikkal nem lehetett melléfogni, azokat ismertem, de minkét garnitúra a végét járja. Akkor meg már ne legyen használt gumi.
Pár ellenvélemény és a családon belüli pozitív tapasztalat után úgy döntöttem, hogy a TD-t négyévszakos gumival szereltetem fel.
Tudom, többen győzködtek, hogy se nem nyári, se nem téli, nem lesz jó. Biztos életveszélyes döntés azzal egyetemben, hogy magam cserélem a kerekeket és nem nyomatékkulccsal húzom le véglegesre a kerékcsavarokat... :-)
Szóval Vredestein Quatrac 5 lett. Egyrészt mostmár minden gumim Vredestein, a JTD téli és nyári garnitúrájával is tökéletesen elégedett vagyok, nagyon jó gumik.
Másrészt ha már négyévszakos, akkor azon viszont nem spórolok, legyen az élmezőnyből.
Pár 10km tapasztalata 20 fokban. Köze nincs egy téli gumi viselkedéséhez. Nem nyúlik, nem visít. Minden eddigi használt nyárinál lényegesen(!) jobb. Eddig nem bántam meg. Kíváncsi leszek vízen és majd télen mit tud.
Ja és a TD visszakapta a gyári felniket, mégis ez tetszik jobban. Kingának is.
218.649 km-nél átvedlettünk a nyári szettre. :)
Téli futott: 3367 km (2db új a lényeg)
Nyári eddig futott: 5282 km, most folytatja. :)
Ugyan az autót kb 5mmes Dunlopokkal vettem, de nem voltam velük maradéktalanul elégedett. A tapadással nem volt különösebb probléma, de volt egy zavaró dübögés 40-es tempó körül jobb hátulról. Így elkezdtem gumit nézegetni és végül a korábbi jó tapasztalatok miatt Hankook lett, abból a még nagyjából teszteletlen Ventus Prime 3 modell, de úgy voltam vele, hogy VP2 volt és jó volt, csak nem csinálnak helyette rosszabbat :)
Eddigi tapasztalatok alapján nem volt rossz választás, de azért a Vredestein Sportrac 5-öt kipróbálnám még, hogy megnyugodjon a lelkem :P
A nagy átlaghoz képest kicsit puhább a oldalfala, ezért érdemes lehet 1-2 tizeddel túlfújni, én 2,4-en használom most, ha melegebb lesz, lehet felviszem 2,5-re. 2-3 szezont így is el fog futni, többre meg nem raknám fel jó szívvel amúgy se.
A gumik az auto-stop.hu-tól jöttek, 69/garnitúra áron (205/55R16 91V), szerelés 6k, régiek elmentek 15-ért, így jön ki a végösszeg.
Sajnos a GoodYear és Firestone merevített oldalfalú gumijaimból az egyik belső felén szálszakadás, a másik tengelyen egy lemezcsavar okozta szakadás miatt idő előtt cserélnem kellett. A GT tali előtt 3 nappal jól jött! Gyorsan rendeltem az interneten egy szett KUMHO ECSTA gumit. Tök jól működik a rendszer Magyarországon, hiába rendelsz egy szett gumit, időpontot nem kapsz hozzá, hogy fel is szereltesd. Sajnos mindenütt "Már csak a jövő hétre tudnám elvállalni" szöveggel ráztak le, míg találtam egy helyet, ahol épp nem érkezett meg az időpontra a kliens, pár perc várakozást követően telefonon jelezte, hogy késni fog, mire a guis meg, hogy akkor már ne is jöjjön és beálltam, s megtörtént a csere, némi plusz Ktg. ellenében, azonnal :D
Kb 14.000 km-t mentek a nyáriak. (az előző szezonban 13.500 km-t futottak, összesen így 27.500 van bennük)
294200
Felkerültek az új nyári pacskerek. A futómű is be lett állítva. Most már könnyű tekerni a kormányt és újra sinautó lett az alfából.
Mai nappal visszakerültek a nyári gumik. 157812 km A téliek a szezon alatt 2693 km-t tettek meg.