Blog >> gumi
Történt ,hogy eladtam hirtelen a 17-es Selespeed felnijeim, amik télre már fel voltak készítve, így gyorsan új felni után kellett néznem.
Amit tudtam,hogy kisebbet,és keskenyebbet akarok a 225-os télik helyett ,így elkezdtem keresgélni 16os sportcsomagos felniket.
Egy helyre beírtam ,hogy keresek, jelentkezett rá egy cartárs, hogy neki van ,nincs padkázva, egy helyen pattant meg a festék ,de azt leszámítva szép állapotúak.
Na hagyjuk is azt a nincs megpadkázva dolgot, 4ből 3 megvolt ,mindnek volt valami baja....
Kérdezem ,hogy a kupakok szépek?
Igen, szépek ,nincs bajuk.
Nem tudom Ti ,hogy vagytok vele, de a sómart kupak nálam NEM tartozik a szép kategóriába.
Erőt vettem magamon, hogy lefényezzem a kerekeket.
Minden padkasérülést, és egyéb ütődést kicsiszoltam, egy gramm gitt nem kellett neki sehova!
Majd matt fekete alapozót kapott, arra 2réteg metál bázist, és 2 brutálvastag lakkréteget... Ha már téli felninek készül.
A kupakokra csináltattam matricát, majd azt is rálakkoztam a felületre.
A matricát természetesen GT cartást készítette nekem!
Csillog az is ,mert a lakkba kevertem candy pink, és candy lime effectport is.
A színe ezüst ,de nem az a gyári gagyi, némileg sötétebb, és napon picit látni a csillámporokat.
Röviden-tömören.
Szépek :)
Ma felrakattam a téli gumikat rá, 205/55R16-os méretben, kapott új szelepeket is ,ki lettek centírozva. Szóval már nemsoká mehet fel.
Megyek be a gumis műhelybe, a gumisok simogatják ,hallom mondják milyen szép.
Odaszólnak:
-Te ez nem gyári fényezés ugye?
-Nem, tegnap elötti,úgyhogy vigyázzatok rá :D
Sajnos nem készítettem képet ,hogy milyen volt, de koránt sem tökéletes!
Barátom intézett 4db, egy kocsiról származó, egyenletesen kopott 6-6,5mm-es profil mélységű gumi garnitúrát. A GoodYear Eagle F1-eket beszámították és a szerelési díjat is elengedték. Így került 40e Forintba.
Hát van különbség. Az újak komfortosabbak, halkabbak, később csúsznak fékezéskor ill. kevésbé tudom elpörgetni őket.
Soha nem veszek többé erősített oldalfalú (XtraLoad) gumikat. Lehet, hogy nem torzulnak annyira kanyarban, de szétverik a veseköveket.
Nagyon keveset járok télen az autóval, de nem baj, ha van téli kerék. 205/50 R17 méretben a Vaterán találtam használt, de jó állapotú Nokian garnitúrát, amit nem lehetett otthagyni. Bár még messze van a téli szezon, de ettől még nem baj, ha lassan összerakom a kerekeket. A felniket még le kell fényezni, aztán lehet összeszerelni.
Sajnos nem birták sokáig a vredestein gumik meg a hátsó pzero-k is elkoptak!
Helyüket 70% Conti Sportcontact 2 gumik vették át!Elvileg defektűrő, így még jobban meg van erősítve az oldalfala...ezt érezni is a menetkomforton, de a kezdeti tapasztalatok ettől függetlenül pozitívak!...ja és tapad mint állat:)
Szerencsésen elkaptam egy kátyút :-( Még jó hogy kb. 1500-2000Km-t mentem az új gumikon. Szinte még szőrös a futófelület.
A jó a rosszban, hogy úgy néz ki a gumi tompította az egészet.
(kb. 2 hete vettem 5 csavart a mankókerékhez, mert csak hosszú alufelni csavarjaim voltak. De jól tettem.)
Múltkoriban elgurultunk Egerszalókra egy pár nap pancsira. Aldebrő-Feldebrő irányából közelítettem, valami olyan úton, amit utoljára a tatárok tataroztak. A brutális kátyúk között szlalomoztam fél órát, és mindkét kerékkel sikerült elkapnom egy-két nagy lukat.
Éreztem hogy kicsit remeg az autó, otthon megnéztem a kerekeket. A bal elsőn szép kis daganat képződött a belső falán, a j.e.-n meg egy 10 cm-es mély repedés keletkezett. Ekkor már tudtam hogy zsebbenyúlás lesz!
Végül találtam a Taylor-guminál két használt gumit (de van nekik több pár is!), patent kis mintázattal, 9900/db áron. Az egyik felni ütött rendesen, görgőzni kellett. 6 pénzért megcsinálták. Összesen 30000-ből megúsztam, és ollyan szép simán gurul az autó, mint még soha! Taylor gumiszervíz, Méta u. Mindenkinek ajánlom!
A héten sikeresen felraktam a nyári kerekeimet, egyelőre ideiglenes gumikkal. Meglátom hogy viselkednek. :)
Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.
Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.
Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.
Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.
Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.
Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.
Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.
Good year téliről Pirelli nyárira. Így fair.