Blog >> nyári
Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.
Számvetés:
Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.
Futásteljesítmény a szezonban:
3.878 km
Futásteljesítmény összesen:
3.878 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm


Mivel megszűntek a reggeli fagyok és sajnáltam már a téli Bridgestonokat koptatni a 20 fokban így szombaton visszakerültek a nyári gurigák! A Téli gumik már átlépték a 15 ezer km-t az elsők szemmel láthatóan és mérhetően jobban kopnak lehet a következő szezonra megcserélem a hátsókkal kopjanak azok is! A felnik is átalakuláson mennek át nyáron ha minden igaz sötét színbe "öltöznek" de ez még csak terv remélem nem csak az marad! Km óra állás 23000




Az előző széria nyári gumik teljesne szétmentek, újakra volt szükség. Mármint nekem újakra, mert p ersze használtat vettem. Igen jó állapotú P6-os gumikat sikerült találnia kedvenc gumisomnak, darabját 12 ezer forintért. Át is szereltük.
Március 18-án nem csak a 2012-es Forma 1-es idény kezdődött el, de a téli kerekeket felváltották a 17"-os GTA görgők. Hihetetlen, mennyire más karaktert kap mind külsőleg, mind vezetésileg tőle az autó!
Vége a téli komfortos rugózásnak, elérkezett a kátyúfigyelés-miatti-csiga tempó időszaka. :D

A mai napon felraktam a ti felniket a gyári csavarokkal és a kerékőrökkel.
Az eredmény: Alfa Romeo 159 Crosswagon.
Az autó, majd 2 cm-rrel magasabb lett, olyan mint ha egy teljesen más autó lenne. Mondhatni, kicsit terepjárós lett.
A csavarokat ismét rozsdátlanítottam RO55-el, bízva abban, hogy a rozsda nyáron nem üti fel a fejét!
Emeléskor történt egy kis baleset, melyről később majd beszámolok...
A cserkor leszereltem a bal oldali műanyag doblemezt, mely jövő héten megy a műanyaghegesztőhöz javításra, pótlásra! Hasonlóan a jobb oldalihoz!
A gumikba előre 2,9 bar, hátulra 2,7 bar levegőt tettem.
Konklúzió:
+
A kinézet hibátlan! Ez a grafitos antracit nagyon megy a feketéhez. A felni gyönyörű szép. A hasmagasság 19,5 mm-t nőtt.
-
A fogyasztás megemelkedett. Pontos értéket még nem tudok, de ahhoz meg kell még mérnem a sebességet GPS-el is. Az óra most lefele csal és nem felfele. Az autó ráz elég rendesen, minden úthibára, keresztbordára hangosan, idegesen reagál. A kormányt kis tempónál nehéz tekerni, érezni, hogy a futóműalkatrészeknek a nagy kerék nincs ínyükre. Nagyobb tempónál minden apró kormánymozdulatra jobban reagál. Kevésbé megbocsájtó. A gumik gördülése sokkal zajosabb a télieknél!
o
A gumi tapadásáról még nem tudok beszámolni. Eddig még nem volt szívem bántani az autót velük.
Minden összevetve, majd elválik...
UPDATE: 2012.03.18.:
Egy 230 km-es etap után megállapítottam, hogy a kerék 0,5 l-t tesz rá a fogyasztásra 90-es tempónál!
UPDATE: 2012.05.30.:
Egy teljes tanknyi távot (980 km) autóztam tuningbox nélkül a ti kerekekkel! A fogyasztást a kerék, a korábbinál mért, jóval kisebb mértékben emelte meg, átlagban 2-3 dl-el. A drasztikus fogyasztás növekedés (6-8 dl) leginkább városban figyelhető meg! Városon kívül konstans normál tempónál a sebesség korlátokat betartva 1-2 dl a növekmény!
Továbbá a computer által írt fogyasztási adatok a valóságban 1,5-2 dl-el alacsonyabbak, a kerekek átmérőkülönbségéből adódóan!
Ezen mérések nem tekinthetőek reprezentatívnak a kis számú mintavételezés miatt!

Visszarakattam a nyári papucsokat az Autóra, és ezzel a lendülettel a gumiszőnyegeket is visszacseréltem a szövetekre.
A Michelin téligumik 3 és fél hónapig voltak fent, bő 3000 kilométert tettem meg velük. Pár nap múlva bővebben is írok róluk, ha már újra hozzászoktam a nyári Vredesteinekhez.
Az előző blogbejegyzésben mutattam be, hogyan alfásítottam az alufelniket, és készítettem fel a kerekeket a nyári üzemre. Mivel ezekhez azért kellett némi idő, csak most jutottunk el odáig, hogy a leszedjük a téli kerekeket, és felkerüljenek a nyáriak. Ha már megyünk a szervizbe, ezen kívül egy két dolgot még szeretnék megejteni:
- váltó-olaj csere
- kormány szervó-olaj csere
- új csavarok a kerekekhez
- kerékőr
- klíma tisztítás
Az első két pontot azért érzem szükségesnek, mert az előző tulajék ki tudja mikor csináltattak ilyeneket utoljára. A kormány a végpontokban bugyborékoló hangot ad ki, úgyhogy szerintem indokolt a csere, a váltó meg miért ne alapon :) Természetesen mindkét esetben csak gyári Selénia olaj jöhet szóba.
Az új csavarok a kerekekhez azért kellenek, mert a régiekkel ugyan semmi baj sincs, csak látványosan nem újak, nem mutatnak túl szépen a felújított kerekeken. A kerékőr pedig ugye azért hogy nagyobb biztonságban legyenek a szép kerekek :) (ezeket magam vásároltam egy másik helyen). Klímatisztítás pedig, mert jön a nyár, és legyen rendben :)
Költségek:
Kerékmosás: 1400 Ft
Centrírozás (alu): 5200 Ft
Alufelni szerelés: 2600 Ft
Csavarok (16 db): 8320 Ft
Központosító gyűrű (4 db): 4000 Ft
Selénia Tutela Car ZC 75 Synt 75/W80 GL-5 (2 liter): 8790 Ft
Váltó-olaj csere: 4400 Ft
Klímatisztítás: 7500 Ft
Ezen kívül észrevették a szervizben, hogy a benzincső betöltőnél mintha nem lenne jó az illesztés és kis benzin szivárogna betöltéskor. Ezt egy új bilincs felrakásával orvosolták.
A figyelmesek észrevehették, hogy a kormány szervo-olaj cseréről nem tettem említést, erről némi meglepetés miatt a következő blogbejegyzés fog szólni.
Km óra állása: 175 828
Ma megérkezett a négy Sportrac 3, és egy jó órával később már azokon gurult az autó. Végülis még csak július vége van. :)
A szervizben viszon kiderült, hogy időszerű lenne kicserélni a felső lengőkarokat és az első lengéscsillapítókat. Újabb két tétel a "minél előbb elintézni" listán.
Liában most már kb 151200 km van éppen. 1000 km-rel korábban Ferkénél kapott új olajat és szűrőket, ezúton is köszönöm neki a segítséget :))
Érdekes, hogy ugyanúgy megy, mint a csere előtt:)) ezek szerint nagyon jó időpontban volt az olajcserém. Selénia WRD került bele, kicsivel több, mint 4 liter. maradt egy kevéske, de ha így megy tovább, nem is fog kelleni, egy csepp olajat nem evett. Meg is értem, én sem szeretnék egy cseppet se meginni:)
Szóval olajcsere és szűrőcsere. Ezen kívül a J1 előtti zajvédő burkolat került vissza a helyére, és kiderült, hogy a középső kijelzőm nem is működik. vagyis nem elromlott, ahogy a "szakszervíz" váltig állította, hanem csak simán nincs beépítve. Hát igen, ilyen a "szakszervíz". Nem viszem oda többet, az tuti.
Ellenben visszakerültek a rég várt nyári gumik:) a téliket kb már kézzel lecsipegettem volna, annyira szét voltak hullva, zúgott, rezonált.... szóval minden zajos volt. Na de most :))
Lia szépen, halkan suhan, nagyon jó ez így:)