Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-10-27 10:21:52 // 1396
Már én is rég az ülésfűtést mókólnám.... :(
Bár most F1 van.
droberto2012-10-27 10:20:12 // 1395
Nem hiszem, hogy az, mert gondolom nincs rajta "E" betű.
Viszont a Novitec toldatban levő gondolom szabályos, mivel azt eredetileg is menetfénynek vetted?!?
droberto2012-10-27 10:05:08 // 1393
A tompított mivelt szórt fényt bocsájt ki, nappal nehezebben észrevehető mint az irányított fényt kiadó LED.
droberto2012-10-27 10:02:51 // 1392
A gyári állapothoz, csak nagyon átgondoltan érdemes hozzányúlni.
droberto2012-10-27 10:00:52 // 1391
Köszönjük a kutatómunkát: :)
Ergo:
- fehér fény
- jóváhagyási jel, magyarul "E" betű
- meghatározottpozíció
droberto2012-10-27 09:50:40 // 1390
"A ledsoros nappali fény igazából divat, kuriózum ... SZVSZ gyakorlati értelme nem sok, csak annyi, hogy elmondhatod: neked már olyan van - vagánykodás." - Ebben tévedsz. A nappali fény komoly biztonsági funkciót lát el az autók elején (itt a tényleg komoly megoldásokról, pl. Cree LED beszélek, nem a karácsonyfafüzérről), segítségükkel a járművek könnyebben észrevehetők olyan helyzetekben is amikor a tompított fény nem használata nem kötelező. Az elterjedésének a másik oka meg a LED technika fejlődése, mely olyan jó fényerő/fogyasztás arányú LED-eket fejlesztett ki, melyek alacsony fogyasztásúak és így árammal való ellátásuk nem vesz igénybe sok (mozgási)energiát.
droberto2012-10-27 09:42:26 // 1389
Magyar rendszám, külföldi karattyolás - szerintem az első az amikor ilyenkor tesznek, hogy kérik, hogy igazold magad, ha nem teszed még meg is bilincselnek. :)
droberto2012-10-27 09:16:44 // 1388
A fényszórója (belső) ha megnézed, akkor alaphelyzetben is világít valamennyire.
droberto2012-10-27 09:15:28 // 1387
Én nem gondolnám... Meg kéne nézni mit ír a köhém rendelet. Bár jóváhagyási jelet vagy műbizonylatot talán kérhet.
droberto2012-10-26 23:08:22 // 1386
A ti sincs kijjebb beljebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
droberto2012-10-26 23:06:13 // 1385
A ti sincs kijjebb mint a tied:

A kavicsfóliázás praktikus, kozmetika után én is szeretnék.
A hátsó ajtónál levő részt kissé elspórolták gyárilag. :(
droberto2012-10-26 22:16:12 // 1384
A nappali fény használatát mi tiltja valami? Nem elég, egy műbizonylat?
droberto2012-10-26 22:13:36 // 1382
Most akkor van nyomtávszélesítőd, mert múltkor írtad hogy kilóg a kaszni alól vele, de az AC-s képen nem lógott ki?
Egy hibás szilenttől simán csinálhat ilyet.
A futóműgeometriához vajmi kevés köze van a felrakott kerék méretéhez!
Viszont egy kontroll évente célszerű csinálni, főleg 19"-os keréknél.
droberto2012-10-26 19:54:09 // 1381
Akkor gondolom rászállnak az utólagos Xenonosokra is.
droberto2012-10-26 19:52:06 // 1380
Tökéletes jól. Én is ezt mondom.
A kisebbteljesítményű autókat pozitív dőlés és pozitív összetartással hangolják, míg a nagyobb teljesítményűeket (általában) negatív dőléssel és széttartással.
Ezekkel a párokkal érik el, hogy a futófelület úttal való párhuzamosságát.
droberto2012-10-26 19:44:52 // 1379
Ezt már leírtam neked a 21043. Hsz-emben:

"Az összetartás gyáritól való eltérése csak egy dolog, az állítható, a dőlés viszont nem.
A helytelen gumikopást a kettő együtt hozhatja létre. Bizonyos dőléshez, meghatározott összetartás kell, hogy a gumi futófelülete párhuzamos legyen az autó alsó síkjával (úttal).
Itt találsz egy hasznos kis írást a futóműállítással kapcsolatban."

(Pozitív) összetartást, pozitív dőléssel szokás kompenzálni a negatívot, pedig negatívval.
A MiTo-t nem ismerem, de a 159 nálam, eddig a gyári értékek (melyek nagyjából egybevágnak az Autodata 2009-es adatbázisával) beváltak (első tengely - negatív összetartás, magyarul széttartás), eddig a megtett 7k km-en nem tapasztaltam eltérő kopást a gumiabroncsok külső és belső oldalánál. Ergo eddig nincs okom kételkedni a gyárilag megadott értékekben.
"ja a 1,5 fok kerékdölés pedig nem sok,attól nem fogja a gumit enni
(3 fok körül már számít)
" - nálam is 20'-el többet dől a jobb mit kéne, melyet szemmel is jól látok. Eddig tényleg úgy néz ki nem eszi jobban belül.
Abban tényleg megegyezünk, hogyha a Dömpinél nincs félrekopás és kormányelhúzás, rátkódás akkor nem érdemes b@sztatni a futóművet. Viszont ezt a melléklet jegyzőkönyv alapján erősen kétlem.
droberto2012-10-26 18:11:05 // 1378
A mai "shoppingtúrakor" a múltkor említett A oszlop takaró - műszerfal kombó elviselhetetlen hangorgiába csapott.
Nincs mese szét kell szednem még egyszer és megpróbálok rájönni a szivacs szerepére. Legvégső esetben levágok belőle, mert így nagyon odafeszíti a kárpitot a műszerfalnak.
droberto2012-10-26 18:08:09 // 1377
Ez az látod... nekem még zeném sincs... :(
Egyébként ezek tényleg olyan pici zajok, amit fel sem lehet venni egy "mezei" telefonnal.
droberto2012-10-26 17:51:27 // 1376
Ne bánd! A vasad eredetit érdemel!
droberto2012-10-26 17:50:32 // 1375
Kerék: Ezeket tetted most is fel? A dísztárcsát és lemezfelnis télikereket a kocsihoz kaptad, vagy már te vetted utólag?
Futómű: Ezek nem a legjobb értékek. :(
- Az első összetartás igaz csak 0,1 mm, de annak negatívnak, -2±0,8 mm-nek, tehát széttartásnak kéne lennie, a negatív dőlés kompenzációja miatt.
- A jobb első kerék - ahogy sokunknak - túlzottan dől (a tetején befele). A helyes beállítás a könyve szerint -35'±20', az Autodata szerint pedig -20'±20'-nak kéne lennie. Ezen csak mókányolással lehetne állítani. Ezzel a geometriával a köpeny belső fele túlzott kopásnak van kitéve.
- A csapterpesztés és a csapdőlés jobb oldalon stimmel, de a bal oldal "sántít".
Nem tudom mi alapján állította, de én megfontolnám, hogy visszavigyem. Itt vannak a helyes értékek.
droberto2012-10-26 14:20:22 // 1374
Bocs, 26065-re akart menni a válasz. :)
droberto2012-10-26 14:19:08 // 1373
A villanyülést, a tükörbehajtást és a küszöbjeit szívesen kicsemegézném belőle! :)))
droberto2012-10-26 14:17:22 // 1372
Utólagos ti felni porig ültetve (min 40 mm).
droberto2012-10-26 14:16:48 // 1371
Azért véleményem szerint nem is állna olyan sok sorból a táblázat. Az 159 SZVSZ egy kiváló minőségben összeszerelt autó, de vannak olyanok, akiket még az apró kis hangok is zavarnak....
droberto2012-10-26 13:39:51 // 1370
Sajnos ez ilyen, viszont nélküle is egész elviselhetőek a mínuszok, mert hamar átmelegszik.
droberto2012-10-26 13:36:44 // 1369
De van az 59-ben is, de ez a nyüszögést egy másik része generálja. Pontosan még nem detektáltam, mert csak ritkán hallani és akkor is csak az utasnál.
droberto2012-10-26 11:39:16 // 1368
Valaki tudja, hogy ezek a kiegészítő motormelegítő fűtő"berendezések" hol vannak?
A biztosítékjaik helyén nekem nincs semmi. :(
Kiegészítő fűtőberendezés (hűtőfolyadék előmelegítő 600W) F72 50A akkumulátor felett
Kiegészítő fűtőberendezés (hűtőfolyadék előmelegítő 300W) F08 30A akkumulátor mellett
droberto2012-10-26 10:46:42 // 1367
Vsz. elszakadt a fűtőszálad.
Sokunk szenved ebben a problémában. Típushiba sajnos!
Ha valahol eszakadt egyik sem működik (vsz. sorba van kötve a kettő). Azt meg, hogy langyos a tested melegétől érzed (a sok bőrellenesnek ezt megmutatnám szívesen).
A probléma elhárítására három megoldás ismert:
1. A rossz (vsz. az alsó) fűtőbetét újra cserélése (20-30k Ft). (Erhard tagunkat ajánlom ez ügyben)
2. A rossz (vsz. az alsó) fűtőbetét újra cserélése (alsó+felső ~18K).
3. A rossz fűtőbetét javítása. Ez több kevesebb sikerrel működik/működött a kartársaknál. Vannak róla blogok is, Csabiii159 pedig így csináltatta.
droberto2012-10-26 10:37:08 // 1366
Egyszer kéne csinálni, egy ilyen 159 zörgés táblázatot. Biztos sokan mosolyognak ezen, de hasznos lenne és sokunknak megoldana egy csomó ideget.
Sok ilyen tagunk van (sajnos az egyik már elment†) aki vette a fáradságot és leírta őket, sőt sokan még a megoldást is...
droberto2012-10-26 10:21:52 // 1365
Ha jól emlékszem anno a Piritunak (és talán másnak is) volt ilyen gondja. Az emelőszerkezet szétszedése és bezsírzása úgy tudom megoldotta a gondját. Azt írta ha egy kicsit elállította utána jó volt egy darabig.
A másik ami lehet (nálam is hasonló van) - amit meg a Liquid mondott -, hogy az öv csatfogadó része ér hozzá az üléshez, melynek hangja lovaskocsi feelinget biztosít.
droberto2012-10-25 16:31:11 // 1364
Úgy látszik indigót kell cseréljek. :)
droberto2012-10-25 16:29:22 // 1362
Természetesen csak megbecsülni tudom mindkettőt.
Fordulatszám:
Megszámolom, hogy másodpercenként mennyit forog, és a kapott értéket beszorzom 60-al. :)
Frekvencia:
Ez tapasztalat, mivel szeretem a hangokat. :(
Itt pl vissza lehet ellenőrizni. Bár egy hang nagyban függ a felharmónikusoktól is.
droberto2012-10-25 15:04:26 // 1361
Azzal. :)
Mér' te nem? :)
droberto2012-10-25 14:38:29 // 1360
Szerintem ezt az Orobica Line-ra írja ami a képeken is van. Ez meg nem gyári, mert, mint ahogyan az első féke sem.
droberto2012-10-25 14:34:51 // 1359
Szerintem ezt az Orobica Line-ra írja ami a képeken is van. Ez meg nem gyári, mert, mint ahogyan az első féke sem.
droberto2012-10-25 11:41:38 // 1358
"A felni témához: nekem 19-es Orobica Line felnim van, pogácsával van feltéve. Kilóg a kaszni alól, de nekem így tetszik. Amúgy mióta fém kp.gyűrűvel van szerelve gond nélkül fut." - Lehet, hogy én nem emlékszem, de a pogácsát még nem mondtad! Egyébként a képeken nem lóg ki a kereked a kaszni alól (fent kell nézni).
droberto2012-10-25 11:38:52 // 1357
"Van egy másik hang a műszerfalközepe irányából, de kívül nem hallani. Olyan, mint amikor valamilyen forgó mozgást végző fém valami kenés nélkül, szárazon menne. Már mindent megnéztünk, mindennek van kenése." - Ez lehet, hogy a motortérből jön. Cseréltél mindent a vezérlés tájékán (szíjak görgők, vízpumpa)? Főtengely ékszíjtárcsaát is?
Mikor hallani a hangot, milyen fordulatszáma van?
droberto2012-10-25 11:33:52 // 1356
Amióta leszedtem a bal "A" oszlop takaró kárpitot és vissza ragaszottam normálisan az alján levő szivacsot nekem is jön onnan hang. Valószínűleg nem tökéletesen tökéletesen raktam vissza, mert a szivacs nagyon a műszerfalhoz feszíti a kárpitot, és innen ered a hang.
droberto2012-10-25 11:27:45 // 1355
Nekem is már eléggé elkopott, de eddig még nem jelzett.
droberto2012-10-25 11:21:24 // 1354
Lehet, a Giu megjelenése után jött a 159-re. Az árlistákba benne is van. Mailben átküldtem őket.
A 2011 végiben:

A 2012 elejiben:
droberto2012-10-24 13:14:36 // 1353
Akkor erre felém dobja! :)))
Sőt, még akkor ingyen odadnám az enyémeket is!
Csak akkor a frankón felgumizott 16-osoknak mennie kéne...
droberto2012-10-23 09:35:21 // 1352
A kedves Cartárs - ahogy ismerem - úgy értette, hogy a "B"-s WR-t, fizikálisan kell összekeverni valami "C"-s olajjal. :)))
droberto2012-10-23 09:33:09 // 1351
A sikerhez az kéne, hogy bizonyíthatóan mindig márkaszervízben legyen szervízelve.
Egyébként meg szerintem is, csak a pereskedés maradna... :(
droberto2012-10-22 16:41:31 // 1350
Néztem, hogy a TC-on még nincs publikálva.
Úgy látom, hogy az olajos kérdéseket nem lehet kommentelni, pedig piszkos kíváncsi lennék mit íronának + meg persze a trollok is érdekelnének... :)
droberto2012-10-22 16:36:02 // 1349
"a normál SAPS szint által
biztosított kopárgátló képességre és bázistartalékra"
- Szulfáthamu, foszfor és kén. Ezek kellenek a kopás ellen? Ez egyre misztikusabb. Egy biztos így-vagy úgy, deez is szerepet játszhatott a 2.4-es motor palettáról levételében.
Arra nagyon kíváncsi lennék, hogy mit mondanak a márkaszervizek, mit mond az importőr vagy mit mond a gyártó. Mi a hivatalos állásfoglalás ez ügyben?
droberto2012-10-22 14:32:19 // 1348
De emlékszem rá! Nekem ettől függetlenül szimpatikus az egyesületi forma és ráadásul magyarok is.
Külföldön sokkal elterjedtebbek az egyesületes biztosítók.
Sokan nem tudják, de a Signál és a Groupama anyacége is egyesület.
Mindezeken bármely működési formájú biztosító tönkremehet.
Én megelőlegeztem a bizalmat a KÖBE-nek és számok is ezt igazolják.
Továbbá érveim: ez lett a legolcsóbb, van náluk kátyú biztosítás, tavaly is - miután egy vita után megegyeztünk - elégedett voltam velük, nem küldözgették a TVK (Tudatos Vezetők Klubja) kérdőíveit, így maradtam (újrakötéssel) náluk.
droberto2012-10-22 13:41:42 // 1347
Igazad van, ezt én is olvastam. Itt van a KÖBE alapszabálya, mely leírja, hogy:
- A KÖBE nonprofit szervezet, tehát nem cél a nyereség termelése, és így abszolult versenyképes az árszabása.
- Bevételük négy részből tevődik össze:
1. tagok tagdíja,
2. a tagok, mint a művelt biztosítási módozatok szerződői által fizetett biztosítási díj,
3. egyéb források,
4. pótlólagos befizetés.
- Pótlólagost befizetést pedig csak szükséghelyzet esetén rendelhet el az igazgatótanács vagy a PSZÁF.
Ez ügyben én nyugodt vagyok, mert az egyesületi biztosítótársaságok virágzanak egész Európában, és egy részvénytársasági formát választó biztosító is csődbe mehet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.