Fórum >> Típusok >> 159

droberto2018-09-15 22:31:59 // 5946
Én is lemostam a KUL porát és meg is tankoltam.

5,7 lett a mai fogyim:



90 és 100 között mentem, de senki nem előzött meg hazafele. :)
Regen nem volt.

A nagy fogyim:


Teletankos módszerrel számolva, 6,7 l/100 km
80% főút
20 % város
Úgy tűnik nagyon jót tett a fogyinak a segédberendezések cseréje.
3-5 decivel simán kevesebbet eszik.

Amikor még volt pálya matricám:

7,2-7,5-et evett nagyátlagban:
Ekkor általában:
70% pálya (GPS 140)
20 % város
10% főút (GPS 105)

A felújítás óta 3.200 km-t mentem.

Elégedett vagyok, viszont ma kettőt is sz@rt a kutya:

- Elfosta magát a szelepfedél tömítésem. Pedig ez mát a második és idáig jó is volt. 28 Nm-nél járok, de ezt úgy tűnik, lényegtelen, pasztázni kell.
- Elszakad a tanksapka zsinegem. Pedig sose rángattam. Mikor feltettem legutóbb a kupakot még semmi baja sem volt.

:(((
droberto2018-09-14 21:07:24 // 5945
Ma nekem is hízott a májam. :)
Egy 5 főből álló 16 éves bringabanda rámcuppant a mosóban amikor szupermosiztam a vasat. Rendes fotói voltak az autómról az egyiknek a strand mellől. :)
Mondták, hogy ők inkább Audisok, de hogy ez mégis milyen szép...
Egy halom kérdést tettek fel. Én meg persze tökre élveztem válaszolni. :)
Remélem egy kettőnek beütött a fejébe a Dolce Vita. :)
droberto2018-09-14 20:50:18 // 5944
Nem mértem, de ha erősebb az oldalfal, akkor nyílván nehezebb.
Lehet, hogy típusonként eltér, de akkor is nehezebb. Minden deka számít, a komfort szempontjából.
(A felnivel nem tudsz mit csinálni.)
A te felnid tömege egyébként meg volt adva?
droberto2018-09-14 17:19:04 // 5943
Szerintem felesleges rugózatlan tömeg, ami nagyban rontja a komfortot.
droberto2018-09-14 13:34:35 // 5942
A koreaiak nem a Japó receptet követik, hogy mindent ők akarnak csinálni/eldönteni, hanem Európai designereket, mérnököket alkalmaznak.
Ha már az Eu piacra gyártanak...
droberto2018-09-12 07:24:35 // 5941
Hihetetlen ahogy az 59 kanyarodik. Nagyon semleges, ahogy fordul a feneke. Szerintem 1 G-t jóocskán felülmúló kanyarsebesség érhető el vele. (Aszem a Giu QV tud 1,5-öt)
Tegnap elmentem erre különösebb ok nélkül élvezkedni. Annyi, hogy azóta megcsiálták az utat.
Sokkal másabb ez mint a Rolee 55-ösével.
Az utcánk aljában levő kifele lejtős, csúszós aszfaltos, két töréspontos (szűkülő) kanyarban:

brutálisan viselkedik.
Az első törésben egyszerre veszti el a négy kerék a tapadását és kilicsel előre kanyarodik, a második nagyobban, ahol eddig minden autó amivel mentem alulkormányozott volt, ennek rendesen körzőzik a hátulja is.
Kíváncsi lennék a súlyelosztásra...
droberto2018-09-12 07:07:55 // 5940
Hidd el, van kivétel, aki értékeli, ez ebbéli igyekezetet.
Ott van például Ofi autója. Ő is megadott neki mindent, még eladás előtt is egy zsák pénzt burogatott bele.
Nem nagyon van már kevés km-es dízel ötvenkilenc. 200 körül meg jöhetnek a több százezres hibák.
Ha gyári alkatrészekkel újítasz fel, gyári technológiával, kötőelemekkel, bilincsekkel azt szerintem helyes dolog, és hiba lenne általánosítani.
Legyél rá büszke, hogy széllel szembe h@gyozol! :)
SZVSZ úgy jó, ahogy te csináltad, nem a gányolást kéne alapnak venni.
droberto2018-08-31 22:34:55 // 5939
Az ET szerintem ua.
Szélességben és átmérőben is kissebb mint a ti 235/40-19 mérete.
Így elfér.
De nézd meg kalkulátorral az átmérőt. :)
droberto2018-08-31 22:23:27 // 5938
Jó sokat fog elmenni ezekkel a szilentekkel. :)
droberto2018-08-31 22:09:18 // 5937
ePER-ben nem találod?
Nincs nálam a gépem.
Ha jó sejtem ez a hátsó ajtó üveg mögötti belső burkolata...
droberto2018-08-31 22:06:42 // 5936
Elvileg felmegy, de a furatokat fel kell fúrjad.
Az átmérő különbség nem olyan nagy.
droberto2018-08-31 21:50:15 // 5935
Nekem is tökre tetszik az új szívósorral, hogy vannak lapátok.
Elég nagy a különbség a két szívócsatorna kialakításban.
Sajnos a különbséget nem tudom megfogalmazni, mert 10 hónap után állt össze.
droberto2018-08-30 11:06:45 // 5934
Szóval akkor igen!?!
:)
droberto2018-08-29 05:53:35 // 5933
Én cseréltem az összeset, mivel hosszútávra tervezek és nem akartam vele többet bajlódni.
Több JTD-n cseréltem és nem volt vele gond.
Viszont most egy 1.6 TDCi-vel megszívta a kollégám.
droberto2018-08-28 19:15:35 // 5932
Segíts rá húzás közven, egy laposcsavarhúzót befeszítve a fej és a test karimájs közé.
droberto2018-08-28 05:51:01 // 5931
Sok volt a buli, nem gyúrsz eleget! :)
Az enyém fog, de tényleg az átlagnál emberesebben kell húzni.
Majd összenézzük....
Illetve ami engem zavar, hogy nem lehet kézifékkel fordulni (nem mintha ha kellene segíteni a fenekének kanyarodni), egyszerűen nem csúszik meg. Csinálom, mint régen, de szar érzés, és tényleg mintha nem lenne fékerő, vagy nehéz lenne a bódé.
(A Ste, Giu-soktól ezt az opciót, már el is vették a villanykézifékkel.)
droberto2018-08-26 09:35:16 // 5930
Ez a hőmérő szenzor a szűrőben és a Kat.-ban.
Az más.
A kerámiaeltörés/alap meghibásodás típushiba. (Ez még a 2.0-ra igaz.)
Nekem már mindkettő volt.
droberto2018-08-26 09:32:24 // 5929
Nem fog regenerálni nélküle szerintem. A szenzor szerves része a ciklusnak. Még akkor is ha a tömődési %-ot nem csupán a szenzor értékei adják, hanem mindenféle számolt értékek.
Ezekre lennék én nagyon kíváncsi...
droberto2018-08-26 09:29:05 // 5928
A -1 mbar állandó érték.
Alapjáraton 5-20 körül kell lennie tömődés függvényében.
Hibakódnak motorlámpának és vészmódnak is kell lennie.
Vedd le pucold meg levegővel, javíts kontaktot és ellenőrizd MES-el az értékeket szájjal megfújva.
A szenzor ott van a tűzfalon, két csonkja van. Az egyik rövid, ez méri a motortéri nyomást, a másik pedig egy Dayco müa. tömlőn keresztül a DPF belépőoldali nyomását méri. E kettő különbsége adja a villamos jelet.
Érdemes a csövet is kifújatni.

Ha lehet ne használjátok, mert lefojtja a motort és szétk@r mindent.
droberto2018-08-10 12:29:36 // 5927
Ha már nem gyári, akkor Dayco. Ilyenek a szíjak, a hosszbordás ékszíjtárcsa és talán az összes görgő.
A generátor szabadonfutó INA. Görgőkből ez se rossz, de a Ruville-al se lősz nagyon mellé. A vízpumpa nehezebb ügy. Én most a fémlapátos olasz Metellit vettem, miután az Airtex széthullott 8.000km után. Persze lehet egyedi eset úgy, ahogy itt is néhány gyárival történt ilyen anno.
droberto2018-08-08 13:23:13 // 5926
Nem értem, miért adod, el ha ennyit ráköltve faszán megcsinálod!?!
droberto2018-08-06 09:46:34 // 5925
Gratulálok én is! :)
droberto2018-08-01 22:06:55 // 5924
Fapad. :)
droberto2018-08-01 22:05:30 // 5923
Vicc, hogy abban még izofix sincs.
droberto2018-07-29 00:03:44 // 5922
Friss:
droberto2018-07-29 00:00:43 // 5921
És akkor mi van? :)
Leeresztett ablaknál egy az zárnál levő léc kitámasztása mellett visszahajlítod.
A gyárban is így állítja egy mókus be.
Nyugodtan feszítsd csak.
Egy horokkal meg húzd meg a kilincset.
droberto2018-07-03 22:44:34 // 5920
Megelőztél. :)
droberto2018-07-03 22:43:03 // 5919
Inkább egy Y elosztó/visszacsapó.
droberto2018-07-02 22:34:01 // 5918
Smith volt itt a Dealer. Kérdezz rá, hátha van még neki.
droberto2018-06-29 10:26:55 // 5917
TC - Focus, napszemüveghez - by Csikós

Szerintem a 45 topicba szánta. :)
droberto2018-06-29 10:25:20 // 5916
Azzal nem ment.
KKL-el.
droberto2018-06-29 07:53:06 // 5915
Nem teljesen értem ezt, de a kódokat az ELM engedi átírni/leokézni, de nem jegyzi meg (ha vissszamész a régi kódot látod).
A KKL-es kábel át is írja rendesen.
droberto2018-06-28 22:43:25 // 5914
Minden gyári új.
A feszkón én is gondolkotan.
Hibakód csak a DPF volt.
droberto2018-06-28 21:58:04 // 5913
Egy kis segítséget szeretnék kérni:
Összeraktam az autót (turbó, szívósor, egr, termosztát, kipuff szelepek, befecskendező). Összeraktam, DPF tisztítva, vezérlés ok, új IMA kód MES-el beírva, proxi sorbarendezés, öntanuló funkciók, olajcsere, szervíz intervallum nullázás pipa.
A hosszbordás kör még nincs fent.
A befecskendező csere funkcióra pedig hibát dob:

A motor szépen beindult, viszont a korrekciók gyalázatosak:
-5 és +4.

A kipuff füstöl, mint állat, le is kormolta 20 perc alapjárati járás mellet:

A fogyasztás is nagyon magas. 20 perc alatt 15 liter.

A kérdés, hogy a rossz korrekció ok vagy okozat.
Remélem nem mechanikai hiba....
droberto2018-06-26 14:41:54 // 5912
Szervíz menüben tudod megtenni.
droberto2018-06-26 14:40:32 // 5911
Biztos meg lehetne ezt is jól hegeszteni, csak más technológiai körülémények közt (pl.: előmelegítés, hőkezelés).
A jó technológia kidolgozása viszont ott kezdődik, hogy alapanyag analízis....
droberto2018-06-26 14:39:36 // 5910
Biztos ezt is meg lehetne ezt is jól hegeszteni, cak más technológiai körülémények közt (pl.: előmelegítés, hőkezelés).
A jó technológia viszont ott kezdődik, hogy alapanyag analízis....
droberto2018-06-26 00:20:04 // 5909
Gratula! :)
droberto2018-06-23 12:46:18 // 5908
Akkor ott valami más gond lehetett. A szűrő csak áldozat volt. (ua. a sztori mint a DPF-el)
(Én is most belefújtam, de simán jött a levegő.)
droberto2018-06-23 12:43:44 // 5907
Tud valaki olyan oldalt, ahol van fotó a cikkszámokra. Nem is mert mindent a Google.
Kicsit szenvedek a csavarokkal, hogy melyik hova való. (Hasonló méretű csavarból is sokféle van.)
Pl.: ez hogy nézhet ki:
16285924
droberto2018-06-23 12:35:18 // 5906
Neked egyébként el volt dugulva?
Hangsúlyozom még egyszer, hogy nekem 200k km után nem volt benne említésre méltó szennyeződés.
droberto2018-06-23 12:29:02 // 5905
Szerintem ott lehet a kutya elásva, hogy ugye ez jóval finobban szűr mint az olajszűrő.
droberto2018-06-23 12:27:47 // 5904
Lassan összeáll a motorom.
Szerintek mit húzzak, le, hogy (ne iduljon be) le tudjam dry tesztelni tényleges beindítás előtt?
Az olajat bele akarnám terelni az olajcsőbe az olajpumpával éles idítás előtt...

Az izzítógyertyákra gondoltam, de úgy lehet beindulna.
droberto2018-06-23 12:08:24 // 5901
Én inkább a Garratnek hiszek (ha már a gyártónak nem), mint bármilyen magyar kisiparosnak. Bocsi.
Ha meg így félünk egy szűrőtől, akkor inkább cseréljük ki minden második olajcserénél. + 4000 pénz.
droberto2018-06-23 11:55:30 // 5900
Hallod Gyuri légyszi neee!!!
Ha így is tetted, azt akkor inkább ne írd le, mert sokan komlyan elhiszik.

Én 200k km-nél cseréltem turbót és kurvára semmi baja nem volt a szűrőnek.

Semmi szennyeződés nem volt benne.
A teknőm is így nézett ki:

Perszem, ha 30-60k cserélsz olajat akkor inkább szedd ki, de ezt inkább hagyjuk meg a BMW-seknek.
25 éve teljesen más volt a turbó csapágyazása mint most, ne legyünk már okosabbak mint a turbó és motorfejlesztő mérnökök/tribológusok!!!
droberto2018-06-23 11:42:07 // 5899
Minden turbócserekor, a szürőt (csavart) és a csöveket + tömítéseket ki kell cserélni!!!
Garancia is csak így tud lenni!
Mindegyik turbó leírásában benne van.

Sőt nagyon javasolt a teknőt is leszedni és kipucolni az olajsarat!
Remélem senki nem gondolja komolyan, hogy a turbót szűrő nélkül üzemeltesse.
Ennyi erővel a légszűrőt és az olajszűrőt is kidobohatnánk, ha eltömődik.
Ez még viccnek is rossz!
droberto2018-06-20 15:10:01 // 5898
Feltöltötted rendesen? Többször AC-tél? Vízstekkert visszadugtad, gyorscsatikat rendesen rádugtad?
droberto2018-06-20 15:07:37 // 5897
Több lehetőséged van. Vegyük sorba drasztikusság szerint:
Magasnyomású mosó meleg vízzel, dörzsölés az ujjaiddal, matrica radír, féktisztító + pamut rongy, és a nyugalom megzavarása végett enyhén nitrós pamut rongy.
:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.