Anno egy Golfban cseréltem komponens szettet, a gyárit, alsóközépkategóriás Impact-re. Sajnos nem szolt jobban mint a gyári lemezkosaras, kismágneses, papírmembrános mélyközepekkel. Tartok tőle, hogy itt is ez lenne a szitu... nem a hangszóró a szűk keresztmetszet, hanem a fejegység végfoka, melynek tutira 2% felett van a torzítása.
Ettől és az intenzív mélyhangkiemeléstől pukkant el a hangszóró.
droberto2013-07-15 19:07:02 // 3146
droberto2013-07-15 19:02:20 // 3145
Neked meg grat. És öröm és bodottá? :)
Egyébként az elpukkadás nem olyan vészes (egyenlőre). Bizonyos frekvenciatartományban, bizonyos hangerő felett jön kvarcogás. Sokan észre se vennék.
Lehetett érezni is egy kis amperszagot...
Egyébként az enyém is "leszabályozta" mindig a teljesítményt, amikor betorzított.
Egyébként az elpukkadás nem olyan vészes (egyenlőre). Bizonyos frekvenciatartományban, bizonyos hangerő felett jön kvarcogás. Sokan észre se vennék.
Lehetett érezni is egy kis amperszagot...
Egyébként az enyém is "leszabályozta" mindig a teljesítményt, amikor betorzított.
droberto2013-07-15 14:09:06 // 3144
Ami a gyári hifit és a 100 Hz alatti hangokat illeti, az örmöm idáig tartott. :-C. Chris Layer kinyírt két! db mélyközepet. Pedig mindig vissza szoktam venni a hangerőt. Ennyit a torzíztás védelemről...
Sajnos muszály lesz építkeznem. De addig is kell szereznem két gyári mélyközepet.
Vigyázzatok az EQ-val.
Sajnos muszály lesz építkeznem. De addig is kell szereznem két gyári mélyközepet.
Vigyázzatok az EQ-val.
droberto2013-07-14 23:12:12 // 3143
0,15-öt akártál mondani!?!
droberto2013-07-14 16:01:17 // 3142
A scdetto már problémássabb. Lehet azt is, de túl macerás. Max csak a bajuszt...
droberto2013-07-14 15:56:20 // 3141
Az a két tíz centis darab, nekik már hulladék.
Meg tudod csinálni. ;-)
Meg tudod csinálni. ;-)
droberto2013-07-14 15:53:49 // 3140
Már megint kéccáz felett mentél... :-)
droberto2013-07-14 09:43:41 // 3139
Szerintem az Ildikónak, most az emblémára kell. :)
Egyébként a karosszérián levő fóliákat iszonyatosan alul méretezték. :(
Egyébként a karosszérián levő fóliákat iszonyatosan alul méretezték. :(
droberto2013-07-14 09:41:21 // 3138
Gratula.
Mezei autófóliásnál fogsz kapni, aki pl. szélvédőt és ablakot is fóliáz.
Kavicsfóliát kell kérned.
A fólia márkáját nagy titokként szokták kezelni, de 3M-el vagy a Llumar-al nem fogsz nagyot tévedni. :) A lényeg, hogy vastag és rugalmas legyen.
Ha teszed fel a szikézésnél nagyon vigyázz a lakkozással, mivel a fólia nyúlékony és nehezen vágható.
Mezei autófóliásnál fogsz kapni, aki pl. szélvédőt és ablakot is fóliáz.
Kavicsfóliát kell kérned.
A fólia márkáját nagy titokként szokták kezelni, de 3M-el vagy a Llumar-al nem fogsz nagyot tévedni. :) A lényeg, hogy vastag és rugalmas legyen.
Ha teszed fel a szikézésnél nagyon vigyázz a lakkozással, mivel a fólia nyúlékony és nehezen vágható.
droberto2013-07-14 09:17:34 // 3137
Gratula.
Mezei autófóliásnál fogsz kapni, aki pl. szélvédőt és ablakot is fóliáz.
Kavicsfóliát kell kérned.
A fólia márkáját nagy titokként szokták kezelni, de 3M-el vagy a Llumar-al nem fogsz nagyot tévedni. :) A lényeg, hogy vastag és rugalmas legyen.
Ha teszed fel a szikézésnél nagyon vigyázz a lakkozással, mivel a fólia nyúlékony és nehezen vágható.
Mezei autófóliásnál fogsz kapni, aki pl. szélvédőt és ablakot is fóliáz.
Kavicsfóliát kell kérned.
A fólia márkáját nagy titokként szokták kezelni, de 3M-el vagy a Llumar-al nem fogsz nagyot tévedni. :) A lényeg, hogy vastag és rugalmas legyen.
Ha teszed fel a szikézésnél nagyon vigyázz a lakkozással, mivel a fólia nyúlékony és nehezen vágható.
droberto2013-07-14 08:45:12 // 3136
Miért is kéne egy bőrbelsőnek csillognia? Nem kispolszki ez meg Lada. A csillogó kocsibelsőről meg már a nepperek is kezdenek leszokni, hál Istennek. Ha prémium terméket akarsz, akkor kutatsd fel a netet,hogy a profik mit használnak...
droberto2013-07-13 23:29:33 // 3135
A kihangosítás akkor megy csak, ha van Blu&Me-d.
Ha van, az eLum-on megleled a manualját.
Mi bajod az AG-es bőrápolóval? Eddig mindenkinek bejött...
Van sok jó termék egyébként, de nem a "csináld magad" mozgalomban. Ergo ipari termékek, amik nincsenek mezei autós boltokban.
Ha van, az eLum-on megleled a manualját.
Mi bajod az AG-es bőrápolóval? Eddig mindenkinek bejött...
Van sok jó termék egyébként, de nem a "csináld magad" mozgalomban. Ergo ipari termékek, amik nincsenek mezei autós boltokban.
droberto2013-07-13 21:50:56 // 3134
Csak megtetted a BMW-t!?!
320d?
320d?
droberto2013-07-13 00:47:45 // 3133
droberto2013-07-12 21:47:44 // 3131
Az Audison netes kép, de az enyém ugyan ilyen.
(Valami csoda folytán nincs róla fotóm.)
(Valami csoda folytán nincs róla fotóm.)
droberto2013-07-12 21:45:52 // 3130
droberto2013-07-12 21:30:45 // 3129
Nekem sikerült jóféle 100 Hz alatti hangokat előcsalogatnom, tűrthető hangerőn.
Legközelebb megmutatom. :)
A blogjaidat olvastam már néhányszor. :)
Legközelebb megmutatom. :)
A blogjaidat olvastam már néhányszor. :)
droberto2013-07-12 19:42:29 // 3128
Egyébként beírtam a barátunkba, hogy "Alfa 159 fejegység" és ott virít az ISO C-m. :)
droberto2013-07-12 19:36:09 // 3126
Ezt inkább mutatni tudnám, mint mondani. Ha odaérsz a "User EQ _ _ _ _ _ _ _" részhez nyomva tartod a "lefele nyíl" gombot .
droberto2013-07-12 10:31:41 // 3125
Egy ismerősöm ilyenre cserélte a sima hangszóróit.
Eleddig nem panaszkodott a fej.
Eleddig nem panaszkodott a fej.
droberto2013-07-12 10:30:18 // 3124
Mielőtt felmelegítené a nap a vas oldalát a klíma már azelőtt bevatkozik - a szolár szenzornak köszönhetően -, elkerülve ezzel a nagy hőingásokat, mely javítja a komfort/hőérzetet.
droberto2013-07-11 23:29:09 // 3123
Osztom az előttem szólót, de azért a gyárit is be lehet úgy-ahogy konfigurálni.
Speciel kezd elmúlni az elégedetlenségem (fejegységkirályunk :) megmutatta, hogy lehet a 7! sávos EQ-t előhozni, és lemosni a középhangok dominanciáját.). Lehet öregszem. :)
Egyébként ha a csereberébe kezdesz, én először javaslom, hogy erősítőt vegyél.
Erősítő+komponens szett hangváltóval + becsületes kábelek, kontra gyári zene = ég és föld! :)
Speciel kezd elmúlni az elégedetlenségem (fejegységkirályunk :) megmutatta, hogy lehet a 7! sávos EQ-t előhozni, és lemosni a középhangok dominanciáját.). Lehet öregszem. :)
Egyébként ha a csereberébe kezdesz, én először javaslom, hogy erősítőt vegyél.
Erősítő+komponens szett hangváltóval + becsületes kábelek, kontra gyári zene = ég és föld! :)
droberto2013-07-11 23:18:25 // 3122
Még a nevét se tudom leírni helyesen : BMW
droberto2013-07-11 23:11:02 // 3121
A hozzászólások elején volt valami tóbiás:
"Alfa 159 Sportwagon? Egyértelműen nem konzultáltál Pistával, hiszen öt perces internetes keresés után egyértelmű, hogy mindnek széthullanak az örvénycsappantyúi, és kitakaríthatatlanul összekormolják az EGR szelepet. Vagy eltömíti a részecskeszűrőt, széthullik a kettőstömegű lendkereke, stb... :D
Ezért is kaptad meg kettőháromért, hiszen egy hasonló, gránittömb BMW 525td... öö... pontosan ugyanannyi? Hoppá. Megyek Alfát venni." - Szerintem pont a Pista az aki inkább rábeszélte az Alfára.
A Pupák Úrnak megmutatnám azt az öt perces keresést, hogy mennyi a találat a 159-nél az örvénycsappantyú meghibásodásra. Pontosan 6 db találat.
"Kitakaríthatatlanul összekormolt EGR" - Komolyan, mindjárt sírok.
Bírom az ilyen szenen szedett hazugságokat.
Tényleg az ilyen barmok miatt olcsóbb az Alfa Romeo, mint a BMV.
"Alfa 159 Sportwagon? Egyértelműen nem konzultáltál Pistával, hiszen öt perces internetes keresés után egyértelmű, hogy mindnek széthullanak az örvénycsappantyúi, és kitakaríthatatlanul összekormolják az EGR szelepet. Vagy eltömíti a részecskeszűrőt, széthullik a kettőstömegű lendkereke, stb... :D
Ezért is kaptad meg kettőháromért, hiszen egy hasonló, gránittömb BMW 525td... öö... pontosan ugyanannyi? Hoppá. Megyek Alfát venni." - Szerintem pont a Pista az aki inkább rábeszélte az Alfára.
A Pupák Úrnak megmutatnám azt az öt perces keresést, hogy mennyi a találat a 159-nél az örvénycsappantyú meghibásodásra. Pontosan 6 db találat.
"Kitakaríthatatlanul összekormolt EGR" - Komolyan, mindjárt sírok.
Bírom az ilyen szenen szedett hazugságokat.
Tényleg az ilyen barmok miatt olcsóbb az Alfa Romeo, mint a BMV.
droberto2013-07-11 22:44:30 // 3120
Igen, abban van, a végén.
Érdemes végig hallgatni, mert beszélnek a BMW-PSA 1.6-ról, a hosszú olajcsereciklusról, az olajadalékokról is.
Érdemes végig hallgatni, mert beszélnek a BMW-PSA 1.6-ról, a hosszú olajcsereciklusról, az olajadalékokról is.
droberto2013-07-11 22:42:32 // 3119
Gratula! :)
Hangügyi tapasztalat?
Hangügyi tapasztalat?
droberto2013-07-11 22:39:18 // 3118
Ki, de nem biztos, hogy a műszerfalon van, nincs fotóm (csak ez), de inkább a légbeömlő rostélyon.
droberto2013-07-11 22:18:53 // 3117
Meg az is érdekelne, hogy mikor az adott problémát beütötte a google-be, hol találta meg a választ.
Azért van egy tippem. :)))
Azért van egy tippem. :)))
droberto2013-07-11 22:15:51 // 3116
A manual klíma miatt.
droberto2013-07-11 22:14:59 // 3115
Örvénycsappantyú? Ez gondolom a szívósori áramláskorlátozó pillangószelep.
Nem nagyon olvastam róla, hogy a 2007 utámiakkal problémák lennének...
Főleg nem az 1.9-nél.
Kíváncsi lennék mi romlott el neki, amit fillérekből megcsinált a Szamosi.
Egyébként én is mindig ezt mondom, ha kérdeznek: Ha nem lennék az autók és az autózás szerelmese, akkor vsz. egy Ford Focus kombim lenne.
Az érzés tényleg csodálatos, amikor meglátod, felhúzod a kilincsét és beszippantod a kárpit illatát.
Hmm...
Szép 159-es álmokat! :)
A Karottának meg sok boldog Alfás km-t. :)
Éljen a kiváló motor és kettős keresztlengőkar! :)
Nem nagyon olvastam róla, hogy a 2007 utámiakkal problémák lennének...
Főleg nem az 1.9-nél.
Kíváncsi lennék mi romlott el neki, amit fillérekből megcsinált a Szamosi.
Egyébként én is mindig ezt mondom, ha kérdeznek: Ha nem lennék az autók és az autózás szerelmese, akkor vsz. egy Ford Focus kombim lenne.
Az érzés tényleg csodálatos, amikor meglátod, felhúzod a kilincsét és beszippantod a kárpit illatát.
Hmm...
Szép 159-es álmokat! :)
A Karottának meg sok boldog Alfás km-t. :)
Éljen a kiváló motor és kettős keresztlengőkar! :)
droberto2013-07-11 20:49:40 // 3113
Szemfüles vagy! :)
Akko csak meggyőztük. :)))
Biztos olvas is mán minket! :)
Kérdés, hogy mikor regisztrál. :)
Akko csak meggyőztük. :)))
Biztos olvas is mán minket! :)
Kérdés, hogy mikor regisztrál. :)
droberto2013-07-11 12:49:43 // 3112
A realitás pedig az 5,6 de inkább az 5,7.
(Mielőtt valaki félreérti, ezek rövid szakaszok átlagai, a valós telitankos átlagfogyasztásom az télivel 7,2, a nyárival 7,5-8 liter, függően, hogy mennyi benne a város. A natúr városi etapjaim pedig a nagykerékkel 8,5-11 liter közt alakulnak.)
Ekképpen ezek az adatok önmagukban teljesen értelmetlenek, maximum csak hencegésre valók.
(Mielőtt valaki félreérti, ezek rövid szakaszok átlagai, a valós telitankos átlagfogyasztásom az télivel 7,2, a nyárival 7,5-8 liter, függően, hogy mennyi benne a város. A natúr városi etapjaim pedig a nagykerékkel 8,5-11 liter közt alakulnak.)
Ekképpen ezek az adatok önmagukban teljesen értelmetlenek, maximum csak hencegésre valók.
droberto2013-07-11 12:45:07 // 3111
Nekem ha a csillagok is jól állnak, sík úton hosszabb etapon (≥50 km) a rekordom valós, (tehát nem comp szerint) 5,3-5,4 volt, 90-es tempomatnál.
droberto2013-07-11 12:42:27 // 3110
Máshol is van sík út, nemcsak az Alföldön, de ahol te mentél ott vagy lejtő volt, vagy babakocsikerék volt a vasad alatt, mert a 1.9-es 159, valós 90-él, 5,2-5,4 alatt nemigen tud fogyasztani. Berlinával sem.
Ahogyan te is mondtad, a katalógus adatot (4,8) lehetetlen produkálni. :)
Ahogyan te is mondtad, a katalógus adatot (4,8) lehetetlen produkálni. :)
droberto2013-07-11 11:42:16 // 3109
droberto2013-07-11 11:35:53 // 3108
A Turismo egy felszereltségre épülő csomag, mint pl. a Sportiva vagy a ti.
droberto2013-07-11 08:48:26 // 3107
Láttam a hétvégén. :)
Nagy dumás csávó:
"A 159-es Alfában a 120LE-s, 8v szelepes a LEGJOBB MOTOR, abban ugyanis nincs benne a 16 szelepes motor leggyengébb pontja, a változó hosszúságú szívótorok, ami a motor gyenge pontja." - Így kell az egyszerűségből előnyt kovácsolni. Az más kérdés, hogy a fele (se) igaz. Változó hosszúságú szívótorok... jó is lenne. :)))
Nagy dumás csávó:
"A 159-es Alfában a 120LE-s, 8v szelepes a LEGJOBB MOTOR, abban ugyanis nincs benne a 16 szelepes motor leggyengébb pontja, a változó hosszúságú szívótorok, ami a motor gyenge pontja." - Így kell az egyszerűségből előnyt kovácsolni. Az más kérdés, hogy a fele (se) igaz. Változó hosszúságú szívótorok... jó is lenne. :)))
droberto2013-07-08 15:16:44 // 3106
Ezen én is sokat gondolkodtam. Picit sokallom a 20-es árat. Jobban mondva keret nincs rá. :(
Kutakodtam az eBay-en szombat este csomót, meg gyártásban is gondolkodtam, de arra jutottam, ha tudnék is megfelelő anyagokat szerezni az se lenne olcsóbb, a tartósságról meg ne is beszéljünk.
Kutakodtam az eBay-en szombat este csomót, meg gyártásban is gondolkodtam, de arra jutottam, ha tudnék is megfelelő anyagokat szerezni az se lenne olcsóbb, a tartósságról meg ne is beszéljünk.
droberto2013-07-08 15:08:17 // 3104
Ha neked egy teljes objektív teszt nem mérvadó, amikor 100 km/h-ról egy prémium gumi tud 36-38 m-t, míg egy kína 50+, akkor nincs miről beszélnünk. (Ezt anno bővebben is kifejtettem)
Egyébként mentem már távolkeleti gumival, tudom miről beszélek.
Mint mondtam, nincs azzal gond, hogy kipróbálod, de ne minket akarj meggyőzni, mert csak unszimpátiát váltasz ki.
Egyébként mentem már távolkeleti gumival, tudom miről beszélek.
Mint mondtam, nincs azzal gond, hogy kipróbálod, de ne minket akarj meggyőzni, mert csak unszimpátiát váltasz ki.
droberto2013-07-08 14:58:12 // 3103
Ha 800 km-re volt jó, szerintem ne agonizáld túl. Vsz. bőven 100% fölé ment a tömődés, és regen közben többször leállítottad. Egyszer menj vele egy jó regen-es kanyart (ne a kényszerített) és megint le lesz vele a gond. Utána már csak oda kell figyelni a tömődés állapotára.
Ezért lenne jó egy visszajelző (Erhardnak nem mert ő nem szereti, meg úgyis kifúrja :)), legalább látná a driver a tömődés állapotát.
Ezért lenne jó egy visszajelző (Erhardnak nem mert ő nem szereti, meg úgyis kifúrja :)), legalább látná a driver a tömődés állapotát.
droberto2013-07-08 14:53:30 // 3102
Nehéz magadat megtartóztatni. Tegnap én is inkább rámentem Paks és Szekszárd közt a pályára, pedig ez egyrészt kerülő, másrészt az a szakasza a 6-osnak jó minőségű és gyér forgalmú, főleg vasárnap este.
droberto2013-07-08 14:50:47 // 3101
Az emberek hajlamosak ideológiákat gyártani, és ha ebbe valaki más ember nem fér bele, akkor hajlamosak őt megvetni. :(
Nem vagyunk egyformák el kell fogadjuk egymást. Nincsen is ezzel semmi gond.
Azt viszont bizonyossággal kijelenthető, hogy a különbség Pirelli és a kínai gumiabroncs közt pusztán marketing, nem csak téves, hanem egyenesen ostobaság!
Gondolj csak az objektív mérésekre.
Az, hogy neked megfelel a kínai, még elfogadom, de ha rám hallgatsz, ezt ne reklámozd! Főleg itt ne, egy Alfás közösségben. Csak felesleges feszültséget keltesz.
Nem vagyunk egyformák el kell fogadjuk egymást. Nincsen is ezzel semmi gond.
Azt viszont bizonyossággal kijelenthető, hogy a különbség Pirelli és a kínai gumiabroncs közt pusztán marketing, nem csak téves, hanem egyenesen ostobaság!
Gondolj csak az objektív mérésekre.
Az, hogy neked megfelel a kínai, még elfogadom, de ha rám hallgatsz, ezt ne reklámozd! Főleg itt ne, egy Alfás közösségben. Csak felesleges feszültséget keltesz.
droberto2013-07-08 14:40:49 // 3100
A kényszerített regen olyan mint halottnak a csók, ki kell menni városon kívülre és miután elkezdi a tisztítást konstans gázállásnál 2.500-3.000-es fordulaton kell menni vele.
droberto2013-07-08 14:38:28 // 3099
A ti-hez 330-as kell.
droberto2013-07-08 14:28:58 // 3098
FIAT márkaszervíznél, Erhard 242 tagunktól, vagy bármilyen helyi autósboltban meg tudod vásárolni.
droberto2013-07-08 14:27:49 // 3097
Magamat ismétlem, de a gumi szélességének nincs köze a fogyasztáshoz konstans sebességnél!
Hétvégén és is 5,5-et mentem valós 90-el 235-ös gumival. Az már más kérdés, hogy a városban meg elkérte (immáron üzemmelegen) a 9,6-ot. De tartok tőle, hogy itt a nagy átmérő és a nagyobb rugózatlan tömeg több szerepet játszik a többlet kialakulásában mint a szélesség.
Hétvégén és is 5,5-et mentem valós 90-el 235-ös gumival. Az már más kérdés, hogy a városban meg elkérte (immáron üzemmelegen) a 9,6-ot. De tartok tőle, hogy itt a nagy átmérő és a nagyobb rugózatlan tömeg több szerepet játszik a többlet kialakulásában mint a szélesség.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.