Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-08-02 13:00:01 // 3246
Az! :)
Itt van!
A kék-naracssárga elterjedtebb, elvielg ua., barátomnak van olyan.
droberto2013-08-02 09:37:42 // 3245
A BT az mindig szopás szerintem is. Egy picit az ELM-nél is, ha megkavarodnak a portok.
A kényelem viszont felbecsülhetetlen. (Főleg amikor a motortérhez, vagy az aknába oda tudod vinni a gépet.)
Egyébként az enyém tényleg mindenhez csatlakozik az ABS-t leszámítva.
Hamarosan veszek OBD hosszabbítót, azt meghekkelem :) + nem kell a műszerfal ajtaját nyitni, csukni.
Bár a mini ELM327 BT is izgat (főleg, hogy csak 1500 pénz), de erről jót nem olvastam.
droberto2013-08-01 23:31:37 // 3244
Egy normális Interfész kell, mellyel az ABS kivételével mindenhez tudsz csatlakozni.
droberto2013-08-01 15:18:24 // 3243
Addig egy tapottat se mozdulj, amíg el nem végzed a Motorok tesztjét MES-el.
Keríts valakit. Én megnézném neked szívesen, de mesze vagyok tőled.
droberto2013-07-30 18:15:35 // 3242
Félreértesz.
Én csak azt mondom, hogy az utólagos kínai gagyi Xenon (szintszabályozás nélkül) engem vakít.
droberto2013-07-30 16:53:21 // 3241
Pont a teszt írja le, hogy a méret sem stimmel, azért nem homogén, foltos az eloszlás.
droberto2013-07-30 16:49:58 // 3240
Pont ezért mondtam, hogy egy gyári xenont is be kellet volna tenni a tesztbe.
Kíváncsi lettem volna...
droberto2013-07-30 16:46:15 // 3239
Már ott is a megengedett határérték (1 LUX) feletti volt. + A fény eloszlás az ideális helyzettől igen messze van, mivel a halogén foncsort Wolfram spirálra fogadására tervezték. Illetve fontos a fényforrás (fókuszpont) pontos pozíciója, no itt vérzett el a kínai Xenon.
A teszt akkor lett volna érdekes, ha egy gyári Xenon lámpát is megmérnek.
droberto2013-07-30 16:33:39 // 3238
Persze minden tönkre megy!
A LED marha kis feszültség tartományban üzemképes. Ha nem ezt kapja tönkremegy.
A hűtés is sarkallatos pont, ha túlmelegszik meghal, ez evidens.
A nagy teljesítmény meg erős hőfejlődéssel jár.
De ha van jó fesszabályozó és hűtő, az élettartam az örökkévalóság.
A másdik résszel pedig nem értek veled egyet, a LED-ek az elmúlt 5-10 évben ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül. Hasonlíts csak össze egy halogénizzós és egy power LED-es zseblámpát.
Sokkal jobb a teljesítmény/fénysűrűség, ha úgy tetszik Watt/Lumen arányuk.
LED és LED közt is óriási a különbség. Gondolj csak a Cree-re. Elképesztő LED-ekt gyárt.
Tartom magam, hogy a Xenon ideje meg van számlálva.
droberto2013-07-30 16:19:34 // 3237
100 simára jut 6-8 Xenonos.
droberto2013-07-30 16:18:28 // 3235
A Halogén izzókra tervezett foglalat nem Xenonizzókra van kitalálva.
Így az vakít!
NKH állásfoglalás
TC-os - szakcikk (Tungsram mérés)
droberto2013-07-30 15:54:50 // 3234
Ezt én nem is vitattam.
Sajnos ez majdnem mindenhol problémás. A hátsó híd egy igen korrozív közeg a jeladónak.
Anno a Tipomon is be volt gyógyulva.
Igen, anno 19-20 éve volt benne automata magasság állító.
Ja, és az full hidraulikus volt. :)
droberto2013-07-30 15:51:13 // 3233
Mivel a Xenonak teljesen más szórásképe ezért van szükség a dinamikus magasság állításra.
Lehet, hogy nem olyan gyors, de figyelmen kívül veszi a változó első és hátsó terhelést, végig ugyanabban a szögben világít az aszfalthoz képest.
droberto2013-07-30 15:47:13 // 3232
Gondolom az még kevésbé kiforrott. Gondolom abba se a LED, hanem a vezérlő elektronika hal el.
A LED egyszerű mint a faék és leghosszabb élettartammal rendelkezik.
droberto2013-07-30 13:38:36 // 3231
Domboknál bukkanóknál ugyanúgy a szemedbe világít, ha nincs benne dinamikus magasságállítás.
droberto2013-07-30 13:25:10 // 3230
Akkor adtál is választ magadnak.
Én spec. utálom a barkács Xenon-osokat az úton. Ezért se akarok.
droberto2013-07-30 13:14:14 // 3229
Jelölés van rajta (fekete műanyagon).
Majd lefotózom.
"Egy 159 xenon nélkül szerintem sem az igazi." - Kinek mi... Én is vágyok rá nagyon, de csak gyáriban. Egyébként a normál wolframszálassal is megelégszem. Pedig nem is emelt fényerejű.
Amikor vettem az 59-et (egyébként nagyon jó ár/műszaki állapot aránnyal), a Xenon csak a másodvonalas extra volt.
Számomra fontosabb volt:
- Distinctiv szerkók
- VDC
- digit klíma
- tempomat
- bőr
- billenthető ülés
- ülésfűtés
- ködfényszóró
A Xenonnal kapcsolatban pedig nem kell 5-6 év és már egy autóba se fogják szerelni. A LED jóval olcsóbb, jobb hatásfokkal bír, nincs magaszfeszkó és nem megy tönkre évente-kétévente.
droberto2013-07-30 13:02:25 // 3228
Tudok olyat aki szerelt be.
droberto2013-07-30 12:33:40 // 3227
Felénk nézik és keresik a spriccnit, meg, hogy nincs magasságállító.
droberto2013-07-30 10:05:31 // 3226
Nem a fényerőség több 60%-al egy adott pontban, hanem a fénysűrűség az egész autó előtti területen.
A TC tesztelte is őket.
A CarTársak tapasztalai szerint ami jó, az az OSRAM Nightbraker Plus. A nagyobb fénysűrűségér ára a rövidebb üzemidő.
droberto2013-07-30 00:01:40 // 3225
Grat, akkor legalább még 2-3x ennyi boldog 159-es km-t! :)
droberto2013-07-30 00:00:49 // 3224
Esetek túlnyomó részében nem a DPF-el van a gond.
droberto2013-07-29 19:53:31 // 3223
Exide?

Neked ez kicsi lett volna gondolom.
droberto2013-07-29 19:49:44 // 3222
A ZAP-nak tényleg jók a paramétereik...
droberto2013-07-29 19:20:51 // 3220
+ méretben, kapacitásban is technológiában is egyformák.
droberto2013-07-29 19:19:44 // 3219
Mindkettő gyártója a Johnson Controls. :)
droberto2013-07-29 18:31:45 // 3218
Varta Bosh egy kutya!
Full ugyanúgy néz ki és ugyanott készül.
Láttam rajtuk a címkét az Akkumaxnál.
droberto2013-07-29 15:29:56 // 3217
Részvét! Ilyenkor szólj máskor, és ha tudok segítek! :)
droberto2013-07-29 07:46:07 // 3216
Nem gondolnám. Már csak a leszerelt EGR miatt sem.
droberto2013-07-29 07:44:22 // 3215
Mi is kompoztunk sokat. De leginkább saját járművel keltem a Dunán fel-alá.
Este teszek fel róla képet.
Amióta nincs hajóm, nagyon hiányzik.
Egyébként Szelid is marha jó. Szép, közel van, bazi olcsó és az igényeimet abszolút kiszolgálja.
Köszi! :)
droberto2013-07-29 07:19:46 // 3214
Mindjárt jön Vermacy és elmondja, hogy Ő hogy szokta full kézi gáz vezérléssel megtenni a maga kis etapjait, 4,8-as fogyasztással. :)))
Bocs Uram, de ezt nem hagyhattam ki! :)))
droberto2013-07-29 07:17:08 // 3213
Most egy kicsit megyek egér nélkül. :)
droberto2013-07-29 07:16:08 // 3212
Teljesen egyetértek. Így adja a maximális nyugalmat a 159.
Bár én még BP-en is használom. Kicsit már függő is vagyok. :)
Az nem szeretem benne, hogy egy sebesség beállítást, gázadás után nem lehet felülbírálni.
Magyarul: Többször van ilyen, de tegnap pl. megyek az 51-esen 105-el. Utolérek egy konvojt, ami 90-el halad. Egyből nem lehet előzni, mert jönnek szembe. Motorféküzem tempomattal, az ő sebeségükre. Miután szabad az út, előzés. Nagy gáz, mert hosszú a sor és jönnek szembe. Gyorsulás nem publikus tempóra. Majd az előzés után ismét motorfék. Ezután ha felhúzom a kart 105-nél, nem állítja be, hanem az előző Setup-ot akarja előhozni. Ekkor inaktiválom az automatikát, majd ismét rögzítem a 105-öt.
Tudom ez már függőség, de nekem ez nem jön be.
droberto2013-07-28 19:33:32 // 3211
Ez volt amúgy is tervbe véve.
Komp feeling, de drága és az 59 igazi élményautó. :)))
Egyébként végig rajta volt a MES, de nem regenerált. Úgy látszik csak akkor fog amikor 90% fölé ér. Legalábbis kellene neki. :)
Csak beírta a 69,5 %-ot.
Egyébként tuti 100%, hogy most nincs több benne 30%-nál. Tegnap erőltetett regenkor a kis állapotablakba néztem a hőmérsékletet, végig 640°C volt, ami meg jó.
droberto2013-07-28 19:27:58 // 3210
Ja, az egész Giu csomagterét elfoglaló nagypárna. :)
A nagykombis meg az 59 csomagterét foglalná el. :(
droberto2013-07-28 14:57:33 // 3209
Ki monda,hogy szerelek? :-)
Üdv Szelidiről!
droberto2013-07-28 09:38:17 // 3208
Így néz ki:

04.4182 - Előkatalizátor
17.00002 - Részecskeszűrő oxidációs katalizátorral.
Nem, erről nincs szó.
A kényszerített regen során adta a hőt rendesen.
Egyszerűen az ECU nem látta elérkezettnek az idejét az utóbefecskendezésnek.
Az előkatalizátor és a DPF-ben levő katalizátor a részecskeszűrő hőforrása. Ezt a mérnökök nagyon frappánsan oldották meg. Ugye a kat. feladata mindig ez elégetlen szénhidrogének ártalmatlan és kevésbé ártalmas anyagokká bomlasztása katalízissel.
A nyerő hármas:
EGR - Semlegesíti a Nitrogén dioxidok nagy részét, az égési hőmérséklet csökkentésével. Emiatt egy kicsit több szilárd részecske keletkezik.
CAT - A szénhidrogénekből és a káros szén-monoxidokból oxigént és vizet állít elő.
DPF - Megfogja a szilárd részecskék 98% feletti részét. Regenkor ezekből víz szén-dioxid keletkezik.

Egyéb olvasnivaló.
droberto2013-07-28 04:04:35 // 3207
Ez gondolom nem időjárás és UV álló.
Úgy lehet ez megoldás - ahogy Dömpi is korábban mondta -, hogy két tekercset beszabnánk, ragasztanánk egy jobb féle mezei, de minőségi ponyva alá. Szerintem vízálló kéne ebből is. (Utálom, amikor átázik az enyém).
droberto2013-07-28 03:56:48 // 3206
A hét végéhez közeledve felgyorsultak az események.
- ALFA159 csütörtökön felhívott, hogy küld nekem egy DPF hőmérőt. Bazi nagy hála ezért neki. :)
- Pénteken délelőtt kifújattam 7 bar-os nyomással, irgalmatlan levegő tömegárammal a szűrőt. :) Videó.
Szintén délelőtt forgácsoltattam egy DPF karima tőcsavart.
- Délután kiszedtem a karimából és az anyából a beletört csavart.
- Este egy barátom segítségével összeraktuk a kipufogórendszert.
- Kiszedtük (életemben először) az EGR-t. Látszólag az égvilágon semmi baja. Korom max 0,5 mm-es rétegben. A működtető rész felé, korom áramlásnak nyoma nincs. Minden szépen mozog. Gyári szűkítő bent.
Egyébként tévedtem. Paul-i már cseréte az EGR-t. A szelepen 2010.04.-es gyártási dátum szerepel.
- Visszaraktam az EGR, de működtető rész nélkül. Köszi Shadin a nagyszerű ötletért. :)
- Autó indít. Elindul és megy. DPF hőmérő jó.
Kissé kelekótya az alapjárat EGR nélkül, és hangosabb is a motor hiányában.
- MES vallatás: P0401 - EGR hiba. Kiváló. Eddig semmi.
- EGR tárótestet tengelyét kézzel benyomom 100%-ig, mellyel ugye utat engedünk a kifuff gáznak a szívótér irányába. Erre lecsökken az alapjárat, a motor fulákol, majdnem leáll.
- Szóval elindultunk a város határába egy Force Regenre.
- Mire odaértünk lemerült a Notebook. Kiváló. Hajnal kettőkor már nem volt kedvem töltögetni.
- Vissza a garázshoz. MES elő: P0401 és P1206. Na-na, kezd érthetetlenné válni. Lehet, hogy az EGR benyomásakor jött elő a 1206?
- Ma este folytatva a problémák megoldását, gondoltam filtert égetünk. :) Ki egy városszéli parkolóba. Erőltetett regen. Elindul 2000, 3500 RPM, majd egy két perc múlva megáll a tisztítás.
"Coolant temperature out of range" - 106°C-nál a víz. Hiába meleg volt...
Azért 104%-ról visszament 96%-ra a tömődés.
- No, gondoltam menjünk le Szekszárdra, hátha elő lehet a tisztítást normál körülményekkor is csalogatni.
- Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. Nem volt kedve a tisztításhoz. :(
- Ha már Szekszárd, odamentünk a Tracky által szervezett taliba.
Ott megtudtam GYML-től, hogy a tömődést az Audi gramm-ban, nem %-ban jelzi.
- Hazafele üres tankra Shell V-Power Nitro+ Diesel.
A hangja nem lett kisebb.
Teljesítmény változást nem éreztem.
Regen ismét elmarad.
- Pakson Notebook elő. Forced regen. Gyönyörűen lefutott (szegény motor), végig 630°C felett a szűrő.
Az eredmény 69%. Elvileg ezután fog egy igazit pucolni.

Persze a P0401, mindig bejön.

Reggel megyünk a Szelidi-tóhoz, remélem minden rendben lesz és lefut egy természetes regeneráció.
A fiatal korú EGR-re még egy komoly vallatás vár, hogy kiderítsem hibás-e bármiben. Addig nélküle használom a vasat. :(
droberto2013-07-28 00:48:52 // 3205
Így gyakorlatilag hordozhatatlan és értelmetlen.... :(
droberto2013-07-28 00:47:46 // 3204
Jó nagy kamu ez a kép:

A legkisebb ponyvát odaraktákták egy bazi nagy Caddy (vagy mi a szösz) mellé.
Gyakorlatilag a legkisebb ponyvát odarakták egy bazinagy Caddy mellé.
droberto2013-07-26 14:22:03 // 3203
Testkábel = Oxidáció!

Javaslom a kontaktzsír használatát!

Mindenki nézze át, azt javaslom.
droberto2013-07-25 23:10:32 // 3202
Nekem mélyládába volt Mac. :)
Na jó csak viccültem. :)
De lehetett volna....
droberto2013-07-25 23:09:11 // 3201
Így van egy idegbaj leszedni a burkolatot.
Nálam ez történt.
A lényeg, hogy jó meleg legyen.
droberto2013-07-25 23:06:41 // 3200
Kavicsfóliázás.
Vágni gusztustalan (szikével és ollóval is), mert nyúlik össze-vissza.
droberto2013-07-24 13:02:28 // 3199
Illetve talán a legfontosabb az elmúlt 5 regen átlaghőmérséklete.
droberto2013-07-24 13:01:00 // 3198
Nálad szinte mindig pályán regenerál, meg ahogy tapasztaltam ott lassabban is tömődik (bár ez már lehet a hibámmal összefügg).
Tisztítás után neked milyen százalékokat ér és mennyi a nyomáskülönbséged?
Nekem 20%-ig szokott tisztulni. Egyszer 12,54% lett.
droberto2013-07-24 11:04:31 // 3197
Igaz: a befecskendezési korrekció az egyenletes, rezonanciamentes alapjáratért felel.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.