Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-12-21 23:27:27 // 3396
Megy az akkor is csak akkor idul be, amikor megmoccan a hőmérő. Kb. 4-5 perc.
Gyujtáson álló motornál teszteltem. Egyébként tévedtem, mert csak olyan 50-60°C-os lehet a vezeték (3-ason).
droberto2013-12-21 23:13:35 // 3395
Az én véleményem az adalékokkal kapcsolatban:
Inkább sűrűbben cserélek olajat és szűrőket. Ezekből csakis gyárit, vagy hasonlóan jó minőségűt használok.
droberto2013-12-21 23:13:20 // 3394
Mindgyikből megy a víz. Két évente töltögetem. Általában csak a tetejéről a matricát kell leszedni, aztán hozzáférhetőek a kupakok. Múltkor a szomszédnak az S3 Bosh-áról nem tudtuk lepattintani a nagy "egybe" fedelet, mert akkor törött volna a pereme.
droberto2013-12-21 23:12:51 // 3393
Én felismertem egyből. :)
droberto2013-12-21 23:12:46 // 3392
Ezt még a legmerészebb álmomban sem gondoltam. Ekkora zsiványságot.
Jézus, hány és hány motor van büntetve ilyen moslékkal?
Hány és hány kereskedő és zugszervízes tukmálja rá a johiszemű én naiv autótulajdonosra ezt a szemetet?
Akkor százszor inkább Hunoil.
droberto2013-12-21 23:12:34 // 3391
No, hazaértem elkészült az ülésfűtés, + a fenyőfát is befaragtam a tartóba:

Szóval úgy néz ki sikerült a műtét. Nem a javított rész volt elszakadva (bár az is szinte magától szétesett), hanem a másik oldal:

Mivel azóta nem érte extrém igénybevétel (pl.: beletérdelés), ezért azt gondolom, hogy ez konstrukciós hiba (bár a jobbal semmi baj. Eddig.). A vékony vezetéket elszaggatja a huzat keresztbe menő drótja.
Szétkaszaboltunk mindkét oldalt, és a 0,2-es vezetékbe beletoldottunk 1-1 10 cm hosszú 0,75 mm2-es vezetéket.
Először feltekertem a vastagra a vékony vezetéket:

Majd érvéghüvellyel összpréseltem őket:

A két végét összeforrasztottam:

A végén meg feltettem rá a zsugorcsövet:

Aztán visszavarrtam a hordozó anyagra:

Az összerakás után teszteltem:

A beépített idegen vezeték szakasz természetesen nem termel hőt.
Végül, kárpitosfogóval visszatettem a lenyúzott bőrt:

Köszönöm a Barátomnak a segítséget:

A végén jól leteszteltük egy 10 km-es etapon. Isteni frankó.
Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy lassan (4-5 perc alatt) melegedik át. A céges 508 1 percen belül, bár az textil. Németbe egy bőrős G Astrával mentem. Annál is 2-3 perc alatt már érezhető volt a meleg. Ennyi baj legyen.
A lényeg, hogy tartós legyen és most már nem szaggassa szét a drót a vezetéket.
droberto2013-12-20 23:08:59 // 3390
Talán Adolf Zimmermann? :)
Szabad a gazda.

Egyébként nem sok mindent találtam a márkáról.
SZVSZ ez valami másodvonalbeli noname lötyi, amelynek németes nevét kihasználva nagyokat szakít Mo. legnagyobb autóalkatrész dealere.
Megannyi, autóba borogatják bele a kaszálni kívánó szerelők.
droberto2013-12-20 18:53:30 // 3389
Holnap retteghet az ülésfűtés, mert meg fogom javítani. :)
Beszereztem mindent hozzá. Van már kárpit patent fogóm is.
A szakadáshoz beteszek egy darab vezetéket, a toldásnál összefonom, érvéghüvellyel összekapcsozom, + a hüvely mindkét végén ipari ezüsttel keményforrasztom.
Ha így nem lesz jó, akkor sehogy...
droberto2013-12-20 18:32:25 // 3388
Csak nem a fantasztikus A.Z. Meisterteile...?
droberto2013-12-20 07:00:45 // 3387
Jut eszembe, a kanyarba bevilágító ködlámpáról (VW konszern, Bravo2) mi a véleményetek?
Tolják még ezt az új típusoknál?
droberto2013-12-20 06:58:50 // 3386
Én nagyon szívesen kipróbálnék egyet. Kíváncsi lennék, hogy futóműben tud-e többet mint a Barátom 1.9-es Bravo Sportja. Anyagokban, felszereltségben biztos jobb.
droberto2013-12-20 06:56:14 // 3385
A 2T-s olaj jó lehet, pl. egy dCi-nél, ahol a Delphi szivattyút nem tudja kenni rendesen a magyar gázolaj.
droberto2013-12-20 06:43:56 // 3384
Adalékolás: Mindenki saját hitvallása szerint tesz. Ki miben hisz. Az olajba sohase tennék semmit. Az üzemanyag már más tészta, de én nem tudok arról, hogy a Bosh CR rendszer vagy a motor ezt megkívánná.
droberto2013-12-19 23:02:52 // 3383
A fojtást nem tudjuk egykönnyen számszerűsíteni. Lehet az is hogy folyt (mint pl egy középdob), de lehet az is, hogy javít a teljesítményen. (Két ütemű motorjaimnál kísérleteztem, a kipuffal. Volt amelyiknek kellet egy minimális fojtás, mert különben rosszabbul ment.)
droberto2013-12-19 22:52:39 // 3382
Az a 190 lovas motor egy műszaki csemege, nem is értem, hogy miért csak a Lancia kapta.
Meg is kívántam. :)
Ez így jöhetne is.
droberto2013-12-19 22:52:27 // 3381
A pucoláskor tényleg többet eszik, de azért nem ennyivel (persze normál esetben).

Vegyünk átlagos egy példát (javítsatok ki, ha tévedek):

159 1.9 JTD 16V
500 km-enként regenerál 8-10 percig mondjuk sík főúton 100-al. Számoljuk 10 perc-el.
Ebben a 10 percben 2-3l-el eszik többet. Számoljuk 3-al.
Tehát 5,7, helyett 8,7 l/100km. (Bár ez igazából indifferens)

100 km/h-ás tempónál a 10 perc az 1/6 óra, 16,66 km-t jelent.
A 3l-es többlet 100km-re vetítve áll fent. Mivel mi csak egy 1/6 órát rosszalkodunk ezért ebben az esetben: (3x(1/6)=) 0,5 litert jelent.
Mivel 500 km a regenek közti táv, ezért a 0,5 liter osztjuk 5-el, s így 0,1 litert kapunk 100 km-re vetítve.

Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző

Ennyit nekem megér a csökkentett részecske kibocsájtás.
droberto2013-12-19 22:05:00 // 3380
Szerintem is vannak jó, sőt még talán jobb olajak is mint a Selénia (én egyébként a nem hamisított Castrolban és a Mobil1-ben hiszek), de mivel a Selénia gyári ezért azt adalékolják úgy, hogy a JTD- nek (sőt az összes Fiat motornak) jó legyen.
Nem tudom, hogy a 9.55535 szabvány pontosan miket ír még elő, az alaptulajdonságokon felül, de egy olajban az adalékok száma 10 feletti, ezért személy szerint én nem hiszek az univerzális dolgokban/olajokban. De ez már vsz. csak az én egyedi szemléletem.
(Egyébként ezért is vagyok az utólagos adalékolás ellen)
droberto2013-12-19 21:47:35 // 3379
Ezt a "jobban megy az autó és kevesebbet fogyaszt DPF nélkül" ezt próbálta már valaki úgy, hogy közbe nem kapot az ECU Remapot?
droberto2013-12-19 21:42:16 // 3378
Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja.
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.

Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
droberto2013-12-19 21:21:03 // 3377
Elmondtad a kulcsszót. Gyári. :)
droberto2013-12-19 21:20:00 // 3376
Hát igen a tied még kevésbé város kompatiblis a nagy turbóval (meg talán a váltó áttételezésed is "hosszabb").
droberto2013-12-19 21:16:53 // 3375
Szerintem nem teszi másképp, egyszerűen tisztább lesz, mivel a több (forró) levegő jobban átjárja a szűrőt.
A tiednek annyival van egyszerűbb dolga, hogy könnyebben eléri a 600+°C-ot, akár alapjáraton is, mivel a DPF közelebb van a motorhoz.
droberto2013-12-19 21:12:52 // 3374
Nem tesz jót semminek + az olajat higítod, meg pocsékolod a gázolajat.
droberto2013-12-19 21:10:09 // 3373
Megvolt ma az első ünnepek előtti bevásárlás. Szeretek menni, shoppingolni, de ez mosz kimerített. 3 óra alatt 12 helyen voltunk (csak élelmiszer). Ezer ember, mindenki meg van veszve, és azok mindet meg akarnak venni szinte bármi áron.
Konklúzió:
- Kacsacomb nincs sehol, csak ígérgetés (bár én nem is bánom, mert nem szeretem)
A 159 nem várásba való:
- Sima parkolóba nem lehet vele beállni, mert nincs semmi védőcsík az oldalán.
- Párhuzamos parkolás nem lehetséges, mert nagy a fordulóköre, hosszú, és drága a könnyűfém felni.
- Megfordulni a főúton nem lehet vele 30 autó feltartása nélkül a fentiek miatt.
- A motor lassan melegszik (65°C felé egyszer se ment), de annál gyorsabban hűl ki.
Ez meg is látszott a fogyasztáson: 11,4 l / 100 km 14,1 km-en.
És a fenyőfát még meg se vettem... :(
droberto2013-12-19 20:57:58 // 3372
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
droberto2013-12-19 20:56:42 // 3371
"Legutóbb Shel Helix ultra extra 5w30-at tettem bele, de 7000km után le kellett cserélnem" - Ha nem akarsz újabb meglepetést, akkor szerintem azt rakd bele ami bele való. Ne kísérletezgessél.
Itt leírtam az alapokat: Motorolaj információ
Ez nem egy teljesítményre kihegyezett motor/autó, nem egy Suzuki, vagy Opel.
droberto2013-12-19 20:51:55 // 3370
Jó kérdés, megpróbálok válaszolni.
Meggyőződésem, hogy önmagától a szűrő nem romlik el. Ha gyári olajakat, szűrőket használsz, jó minőségű üzemanyaggal, nem lehet gondod. Normálisan a szűrőt 300-1000 km-enként tisztítja az ECU. A távolság a használat körülményeinek függvénye. Legjobban alapjáraton dugul, városban, közepesen lakott területen kívül, legkevésbé pályán. Ha eldugul utóbefecskendezéssel tisztít, a lényeg, hogy minél magasabb legyen az égési hőmérséklet (T≥620°C). Regeneráláskor fontos még a nagy tömegáram, a kipufogóban, ezt a felsőbb fokozatokban 2-3000-es fordulatnál érheted el. Regeneráláskor érdemes konstans gázpedálállással haladni. A padlógáz ellenjavallt, mivel akkor nincs utóbefecskendezés.
Városban is képes regenerálni, csak kevésbé tisztul ki (az fent említett okok miatt), ergo hamarabb fog ismét eltömődni. A lényeg, hogy mikor regenerál, ne szakítsd meg, magyarul ne állítsd le az autót. Lehetőleg próbálj meg az előzőeknek megfelelően közlekedni.
Az ECU igyekszik akkor tisztítani, amikor egyenletesen haladsz. A Regen ideje: 5-10 perc.
Javaslom, hogy szerezz be egy MES/ELM interfész kombót, és kövesd figyelemmel a tömődés mértékét, melyből következtethetsz a következő tisztítás idejére.
A tömődést %-ban jelzi, a régebbi szoftvereseknél 90-100% fölött áll neki a tisztításnak, az újabbaknál már jóval előbb 70-80%-nál. A tisztítással 10-20%-os tömődés (tisztulás) érhető el.
Hogy hogyan veszed észre, hogy regenerál. Legegyszerűbben, hogy megemelkedik a pillanatnyi fogyasztás, és motorféknél nem megy vissza 0-ra (2-re a fogyasztás). Továbbá kicsit lomhább lesz, mélyebb hanggal és egy jellegzetes szaggal.
Remélem segítettem.
droberto2013-12-19 19:21:03 // 3369
Jut eszembe.. Nem tom' mennyire skubizzátok a WTCC versenyeit, de idén Marrakech-ben a 159 versenypályára lépett. Ő volt Saefty Car:

:)
droberto2013-12-17 23:12:09 // 3368
Egyébként ez tiszta 159VTT-s nyársalós menü. Hagyjál ám májusra is belőle. :)
droberto2013-12-17 23:10:10 // 3367
Így nem hozza karira a Jézuska az Alfás karórát. :)
Ellenben, hogy leálltam a garázzsal és a könyököm miatt offolnom kell az edzést is, így híztam 3 kilót. Mondhatni küzdök... Ma este csak egy fél zsemle vajjal, meg a szokásos bor gurult le.
droberto2013-12-17 19:30:44 // 3366
Pedig az a 2 cm hidd el, hogy sokat számít.
A nyárival soha sehol nem ért még le.
Pl a házunk előtt, a télivel nem tudok leállni, a nyárival meg simán.

Vsz az oldalfal deformálódása is szerepet játszik. Bár nem lineális, de ugyanakorra benyomódást kb. 2-3x akkora erővel lehet előidézni. A futófelület szélességről nem is beszélve. Így a 19,5 mm-ből máris 4-5 centi lesz. :)
droberto2013-12-17 19:23:47 // 3365
Szar:

:)
Kb. úgy kell vezetni, mint egy Boyracer verdát.
droberto2013-12-16 20:20:02 // 3364
Voltam ma megint dokinál (remélem utoljára). Direkt ezért kihoztam a vasat, mert ugye neki is 159 van. Adtam neki üdvözlőnaptárt, bár elég jól ismeri az oldalt meg a márkát.
A kezelés végén persze ki is jött a parkolóba dumcsizni, pedig vártak rá.
Rendes emberek ezek az Alfások. :)
Remélem csatlakozik közénk.
Üdv Péter innen is! :)
Azt el is felejtettem, neki mondani, hogy van már orvos Cartársunk...
droberto2013-12-10 21:56:01 // 3363
Nekem gyári van de ahhoz (is) szerszám kell, és nem olyan egyszerű mint elvárnám egy gyáritól.
droberto2013-12-10 21:53:15 // 3362
Köszi!
Egyébként annyira nem fájt, de már a könnyű fizikai taccsra tette.
2 hónapig pihentettem, izomszorító, meg bla-bla, semmi sport, azt betelt a pohár.
Remélem a szuri segít. :)
Bár azóta is fáj...
droberto2013-12-09 22:06:33 // 3361
Most jöttem a ortopédus magánrendeléstől, mivel a garázs projekt kicsinálta a könyököm.
Kaptam egy szurit, most majd besz@rok.
A doki normális volt nagyon és végre rájöttem, hogy az övé a néha a Városi Rendelőintézet előtt parkoló fekete 159 SW ti.
Legközelebb asszem' még jobb ellátást kapok. :)
droberto2013-12-09 22:02:48 // 3360
Jót ettünk, boroztunk és pálinkáztunk.
Nagyon király volt!
Remélem jövőre a többiek is tudnak maradni. :)
droberto2013-12-09 17:56:35 // 3359
Az is igaz, én is csak egyszer vettem az elmúlt két évben matricát, mióta eltörölték a 4 naposat. :( (Korábban évi 4-5-ször.) P..csfejek.
Bár a kimondott növekedés tényleg fél éve az HuGo bevezetése óta tapasztalható
droberto2013-12-09 17:46:17 // 3358
És miért nem 500, vagy MiTo? :)
droberto2013-12-09 17:21:17 // 3357
Nem hiszem. A személyautó a sok. Vasárnap este hat előtt Kakasd után egy mezei volán busz miatt volt a torládás. A busz ment 70-el mögötte meg vagy 20 autó. A Sióagárdi 4 sávosig nem oszlott fel a forgalom. Ennyi személy autó nem szokott lenni rajta. Bármikor mentem az elmúlt 4-5 évben max. 1-2-őt kellett előznöm. Most meg átlagosan 3-4-et előzök engem meg vagy öten-hatan.
droberto2013-12-09 17:04:36 // 3356
Múltkor említettem, hogy a téli kerék csodálatos hatással van a fogyasztásra.
Ez tegnap csak erősödött. 70 km Szászvár-Paks alatt brutálisat fogyasztott a vas.
Figyelem a következő képanyag, sokak lelkiállapotára izgató hatással lehet. :)

Persze egyből hozzá is teszem, csúcsforgalom volt és nem én akartam az első lenni.
Egyébként nem értem, hogy az elmúlt fél évben miért növekedett a 4-5 évvel ezelőtti szintre a 6-os út forgalma...
droberto2013-12-09 16:56:37 // 3355
Cseréld be a Fiestára! ;)
droberto2013-12-08 14:34:31 // 3354
Nyílván van ilyen, de ha eladná akkor a kis futást be is árazná.
droberto2013-12-08 14:18:31 // 3353
Miért? Tökre hihető. Megvette 8-ért, ment vele évi 4500-at, hogy bukhasson évente egy millát. :)
droberto2013-12-08 13:18:30 // 3352
Szerintem. :)
droberto2013-12-08 13:18:02 // 3351
Szerintem ez nem lehet kérdés. :)
Szerintem ismét a májust kéne megcéloznunk.
droberto2013-12-07 20:51:40 // 3350
Városban, autópályán egy számjegyű főúton jó, a többi necces.
droberto2013-12-07 20:02:02 // 3349
Persze az enyém se úgy teker (kisebb fordulattal) mint fullra töltve.
Viszont azért zárnám ki az akksit, mert az első indítás hidegen jó. Addigra meg vissza kell töltse azt amit az indítás kivesz belőle. Meg a te akksid is új.
droberto2013-12-07 19:57:47 // 3348
Látom legalább figyeltek... :)
droberto2013-12-07 19:51:51 // 3347
Jó, hogy ezt írtad, mert azt hittem azóta jó.
Nyáron még ilyen volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.