droberto2013-12-07 19:48:48 // 3346
Persze, csak ez Alfa és nem Ford. :)
droberto2013-12-07 19:37:52 // 3345
Persze a 19"-al jobban tapad, de a télivel valahogy nem szeretem feszegetni a határokat. Bár azok igen messze, vannak a CWC TS830-nál. (Még sosem vezettem ilyen jól tapadó téligumit.) Sajnálom a gumit, amikor a kis barázdák elhaljanak és ezer körömmel kapaszkodnak az aszfaltba. :)
A kanyarsebesség tényleg fantasztikus. Nehéz mint az állat, de a súlyelosztás kiváló, meg a súlypontja is középen és lent lehet.
A kanyarsebesség tényleg fantasztikus. Nehéz mint az állat, de a súlyelosztás kiváló, meg a súlypontja is középen és lent lehet.
droberto2013-12-07 19:15:18 // 3344
4. Az EGR visszatétel nem oldotta meg a kifújást. Ötletem most nincs, de az biztos, hogy én b@sztam el valamit, amikor nyáron a P1206 miatt szétszedtem.
droberto2013-12-07 19:11:14 // 3343
Egy kartárssal a héten arról diskuráltunk, hogy a sokat gyalázott gyári kiskerékkel mennyire komfortosan viselkedik a verda. Sokkal lágyabb, autószerűbb. Valószínű az is hozzájön, hogy nem kell annyira feszülten figyelni a kátyúkat, úthibákat. Bár itt meg a nyomvályús huplis úton lehet odaverni a bölcsőt.
Amit pedig a lejobban szeretek a pulykakerékben, az a fogyasztás. 10% km óra csalás ide-vagy oda, ezekkel ha forszírozva is haladok nem ugrik egekbe az étvágy. Ezen mindig meglepődök.
Mivel kisebb az átmérő okán a minimum tempomat sebesség is csökken, ezért a forgalmasabb városi etapokon is tudok kézigázolni, nézelődni. :)
Amit pedig a lejobban szeretek a pulykakerékben, az a fogyasztás. 10% km óra csalás ide-vagy oda, ezekkel ha forszírozva is haladok nem ugrik egekbe az étvágy. Ezen mindig meglepődök.
Mivel kisebb az átmérő okán a minimum tempomat sebesség is csökken, ezért a forgalmasabb városi etapokon is tudok kézigázolni, nézelődni. :)
droberto2013-12-07 18:57:58 // 3342
3. Kormány összekötő kopogás (egyre jobban).
droberto2013-12-07 18:56:54 // 3341
2. Ülésfűtés javítás.
droberto2013-12-07 18:54:42 // 3340
Van néhány apróság amit sürgősen orvosolnom kell, mert idegesít.
1. Nehezen indul, ha a motor hőmérséklete 40-70°C-os. Ezt régebben is csinálta, de 2-3-mp-es indítózás után elkapta. Most odáig fajult az ügy, hogy 6-8 mp után sem indul. És ez nem eseti, hanem rendszeres. A többszöri izzítás segít rajta talán (vagy a sok próbálkozás, ki tudja?!?). Az izzítógyertyák ellenállása tizedre megegyezik, ergo jó, hibát nem ír a Comp.
Ez tökre ciki, nem tesz jót az imidzsnek. SOS-es feladat. Holnap kikérdezem az ECU-t illetve a Google barátunkat. :)
Amire most halványan tippelnék az az akku fesz., de akkor hidegen is csinálná.
Ezért is kapja meg holnap este a CTEK-et...
1. Nehezen indul, ha a motor hőmérséklete 40-70°C-os. Ezt régebben is csinálta, de 2-3-mp-es indítózás után elkapta. Most odáig fajult az ügy, hogy 6-8 mp után sem indul. És ez nem eseti, hanem rendszeres. A többszöri izzítás segít rajta talán (vagy a sok próbálkozás, ki tudja?!?). Az izzítógyertyák ellenállása tizedre megegyezik, ergo jó, hibát nem ír a Comp.
Ez tökre ciki, nem tesz jót az imidzsnek. SOS-es feladat. Holnap kikérdezem az ECU-t illetve a Google barátunkat. :)
Amire most halványan tippelnék az az akku fesz., de akkor hidegen is csinálná.
Ezért is kapja meg holnap este a CTEK-et...
droberto2013-12-07 18:43:51 // 3339
droberto2013-12-07 18:20:55 // 3338
Holnap ha hazaérek én is lefuttatok egy szulfátlanító ciklust, ha már bent van a Pulser kapcsoló. :)
Fűtött garázsban van a Spider egyébként? Én a motorból kiveszem télire az akkut és felviszem a lakásba. Adok neki egy regen töltést, majd tavasszal mikor beteszem még egyet. 2 évente víz utánpótlás. Így már több mint öt éves, és még szolgál. :)
Fűtött garázsban van a Spider egyébként? Én a motorból kiveszem télire az akkut és felviszem a lakásba. Adok neki egy regen töltést, majd tavasszal mikor beteszem még egyet. 2 évente víz utánpótlás. Így már több mint öt éves, és még szolgál. :)
droberto2013-12-06 19:16:55 // 3337
Ezért jók a gyári dolgok. Minden szempontot figyelembe véve felelnek meg.
droberto2013-12-06 18:15:06 // 3336
Ebből már én is kinőttem. Bár "csak" városba még talán most is vállalnám. :)
Egyébként amivel mentél az Pimpelt volt, vagy gyáriként is zavaró?
Egyébként amivel mentél az Pimpelt volt, vagy gyáriként is zavaró?
droberto2013-12-06 18:12:16 // 3335
Ez lehet az én bajom, de én a HGT hangot még egy V8 dízel hangjára se cserélnék le. (Persze csak, ha szigorúan a hangot nézzük.)
droberto2013-12-06 07:03:14 // 3334
Jó lenne egy ilyen városi játszósautónak. :)
Érdekes, hogy a hahu-n és a mobilén is 9 HGT van (csak). Ergo lehetetlenség olyat venni ami még nincs szétpimpelve és nem darabolták....
Érdekes, hogy a hahu-n és a mobilén is 9 HGT van (csak). Ergo lehetetlenség olyat venni ami még nincs szétpimpelve és nem darabolták....
droberto2013-12-06 06:53:38 // 3333
droberto2013-12-06 06:52:11 // 3332
Bravo HGT, Fiat Cupé: 2 liter, 5 henger, 20 szelep = libabőr.
Ezzel asszem' jó reggeltet is kívántam. :)
droberto2013-12-06 06:48:40 // 3331
Hurkás kormányosat. :)
droberto2013-12-05 22:12:45 // 3330
My10-től már csak olyat gyártottak.
droberto2013-12-05 12:54:09 // 3329
"A Chianti Olaszország leghíresebb vörösbora." - A név kötelez. :)
droberto2013-12-05 12:46:23 // 3328
Inkább fényezővel konzultálj.
Csak annyira agresszív oldószeres vagy alkoholos vegyszert használj amennyire nagyon szükség van, hogy óvjad a lakkozást.
Féktisztító/szintetikus higító/nitrohigító + dörzsölés ronggyal.
Vagy inkább fúrógépbe fogható matricaradírt.
Csak annyira agresszív oldószeres vagy alkoholos vegyszert használj amennyire nagyon szükség van, hogy óvjad a lakkozást.
Féktisztító/szintetikus higító/nitrohigító + dörzsölés ronggyal.
Vagy inkább fúrógépbe fogható matricaradírt.
droberto2013-12-04 20:26:59 // 3327
droberto2013-12-04 14:36:41 // 3325
Remélem sikerülni fog. Én is hamarosan nekifekszek.
Fotót azért publikálhatnál. :)
Fotót azért publikálhatnál. :)
droberto2013-12-03 22:03:51 // 3324
Dehogy, dehogy... :)
Csak emlékeztettelek rá. :)
Egyébként nálam van az emulátorod (a csomagtartó egy rekeszében). Megint észre vettem. Ezért nem akartam elhozni, mert tudtam, hogy mindig elfelejtem.
Csak emlékeztettelek rá. :)
Egyébként nálam van az emulátorod (a csomagtartó egy rekeszében). Megint észre vettem. Ezért nem akartam elhozni, mert tudtam, hogy mindig elfelejtem.
droberto2013-12-03 21:54:09 // 3323
droberto2013-12-03 21:39:04 // 3322
droberto2013-12-02 21:55:52 // 3321
Egészségedre. :)
Egyébként elvileg az még csak jobb lesz néhány hónap múlva.
A borászom is csapra verte a már a Merlot rosé-ját. Legközelebb már hozok is tőle.
Sőt, a VTT-n remélem ihatunk is belőle majd. :)
Én is most 13'-as bort kortyolok: Zweigelt, Cabernet Suvigon Cuvée-t.
Egyébként elvileg az még csak jobb lesz néhány hónap múlva.
A borászom is csapra verte a már a Merlot rosé-ját. Legközelebb már hozok is tőle.
Sőt, a VTT-n remélem ihatunk is belőle majd. :)
Én is most 13'-as bort kortyolok: Zweigelt, Cabernet Suvigon Cuvée-t.
droberto2013-12-02 21:49:42 // 3320
A lapátok tengelyeire gondolsz? Kérdés, hogy ez a kopásból ered, vagy üzemszerűen csinálja. Ha a második, akkor csak tegye. Engem csak a sziszegés zavart. Olyan volt mint egy szétpimpelt boyracer verda.
droberto2013-12-02 21:00:46 // 3319
Ma egy kicsit foglalkoztam (végre) a vassal.
Visszaragasztottam a felső motorburkolat gumibakját:


Valaki, most lehet magára ismer. :)))
Helyreállítottam az EGR-t.



Remélem, megszűnik a töltőlevegő rendszer tömítetlensége (nem fog 1,5 bar felett kifújni). Szerintem a nagyobb tömítésnél fújt ki. Látszik is a nyoma. Nem húztam meg erősen a csavarokat, hogy vigyázzak a menetre.
Bízom abban is, hogy nem jön elő a nyáron tapasztalt hiba. Ha igen, akkor nagy a valószínűsége, hogy az egér okozta a hibát. Mindegy, néhány ezer km alatt bizonyosan kiderül.
Ja, és ami korom látható az az elmúlt három év termése. Gyakortlatilag tiszta.
Egyébként teljesen rossz ilyen hidegben szerelni.
Visszaragasztottam a felső motorburkolat gumibakját:


Valaki, most lehet magára ismer. :)))
Helyreállítottam az EGR-t.



Remélem, megszűnik a töltőlevegő rendszer tömítetlensége (nem fog 1,5 bar felett kifújni). Szerintem a nagyobb tömítésnél fújt ki. Látszik is a nyoma. Nem húztam meg erősen a csavarokat, hogy vigyázzak a menetre.
Bízom abban is, hogy nem jön elő a nyáron tapasztalt hiba. Ha igen, akkor nagy a valószínűsége, hogy az egér okozta a hibát. Mindegy, néhány ezer km alatt bizonyosan kiderül.
Ja, és ami korom látható az az elmúlt három év termése. Gyakortlatilag tiszta.
Egyébként teljesen rossz ilyen hidegben szerelni.
droberto2013-12-01 22:56:35 // 3318
Biztos, hogy az eBay is tele van ilyesmivel. Csak kéne tapasztalat, mert nincs kedvem kísérletezni.
droberto2013-12-01 15:03:22 // 3316
Ha tennék valamit akkor én is csak ilyen GSM modulosat.
Ha találsz valami, jót olcsón akkor azt megoszthatnád. :)
Ha találsz valami, jót olcsón akkor azt megoszthatnád. :)
droberto2013-12-01 00:02:07 // 3315
droberto2013-11-30 23:54:44 // 3314
Köszi!
Ma is reszeltem egy kicsit... most végeztem.
Huzat, fény, áram mellett immáron van vizem is. :) Még szárad a festés, aztán felteszem a bilincset is, és akkor jól fog állni a cső is.
Pityukoma, lefotóztam, hogy mennyi hely marad a verda mellett:



(nem sok)
Ma is reszeltem egy kicsit... most végeztem.
Huzat, fény, áram mellett immáron van vizem is. :) Még szárad a festés, aztán felteszem a bilincset is, és akkor jól fog állni a cső is.
Pityukoma, lefotóztam, hogy mennyi hely marad a verda mellett:



(nem sok)
droberto2013-11-28 21:05:00 // 3313
Köszi, meg a többieknek is. :)
Melós volt, de szép
Igazából a Brera-ról volt csak szó. Kinézte a legolcsóbbat, amiről próbáltam lebeszélni. Erre meg jött a Bravóval. Igazából jól döntött. :)
Melós volt, de szép
Igazából a Brera-ról volt csak szó. Kinézte a legolcsóbbat, amiről próbáltam lebeszélni. Erre meg jött a Bravóval. Igazából jól döntött. :)
droberto2013-11-28 20:37:58 // 3312
Köszi...
Nem tettem, az a páraérzékelő. Befér a vas 15-15 cm hely marad, de a szekrény előtt kell kiszállnom. Ennyi kompromisszum kellett a sok cucc miatt.
Nem tettem, az a páraérzékelő. Befér a vas 15-15 cm hely marad, de a szekrény előtt kell kiszállnom. Ennyi kompromisszum kellett a sok cucc miatt.
droberto2013-11-28 12:24:29 // 3311
Azért, mert a gazembereket nem lehet megfogni és pénzt leszedni róluk.
Szerezz egy GPS-et és csekkold le.
Szerezz egy GPS-et és csekkold le.
droberto2013-11-28 00:05:42 // 3310
Én még az izzókat nem cseréltem, de tervezem én is NightBreakerPlus-ok beszerzését.
A vélemények szerint ez a legnagyobb fénysűrűségű izzó. Az élettartama viszont kevesebb a hagyományosnál.
Egyébként én nem vagyok elégedetlen az 59 fényszórójával. A Tipo után megváltás!
A vélemények szerint ez a legnagyobb fénysűrűségű izzó. Az élettartama viszont kevesebb a hagyományosnál.
Egyébként én nem vagyok elégedetlen az 59 fényszórójával. A Tipo után megváltás!
droberto2013-11-27 23:59:59 // 3309
Üdv Cartársak!
Újra a fedélzeten. :)
Jó sok minden történt velem, mióta eltűntem. Most, hogy beköszöntött a tél és a hideg, több időm lesz az Amore-ra. Bár vigyáznom kell, hogy ne váljak (ismét) függővé. :)
Szóval egy kis képes beszámoló a teljesség igénye nélkül:
Elkészült a garázs:








(Köszi Pityukoma az öntapadós szigetelést).
Lecseréltem hétvégén a kerekeket:






A kerékcsavar rozsdával még mindig küzdök. A kupak minősége is hagy némi kívánnivalót:


Egy barátom alól kiütötték a Grande-ját. Helyette néztünk Brerát, de győzött a racionalitás. Bravo 2-őt vett, Sport felszereltséggel (bordó szín, antracit frontcsiszolt 17-es kerék, sportülés és kormány, karbonhatású műszerfal. Alcantara szerű ülés). 1.9-es 16V-es 150 Le-ős motor. Bazi jól megy. Sokkal jobban mint a 300 kg-al nehezebb 159. És persze sokkal kevesebbet is eszik. A Novitec-kel meg egy versenyautó! Kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha egy 2.4-es 159-el összekerülne. Futómű kiváló, gázelvételkor megindul a fara. ESP engedi a játékot. Egyszóval nagyon príma ár/érték arányú autó.
A szétszervózott érzéketlen kormányzás viszont nem tetszik.

Újra a fedélzeten. :)
Jó sok minden történt velem, mióta eltűntem. Most, hogy beköszöntött a tél és a hideg, több időm lesz az Amore-ra. Bár vigyáznom kell, hogy ne váljak (ismét) függővé. :)
Szóval egy kis képes beszámoló a teljesség igénye nélkül:
Elkészült a garázs:









Lecseréltem hétvégén a kerekeket:






A kerékcsavar rozsdával még mindig küzdök. A kupak minősége is hagy némi kívánnivalót:


Egy barátom alól kiütötték a Grande-ját. Helyette néztünk Brerát, de győzött a racionalitás. Bravo 2-őt vett, Sport felszereltséggel (bordó szín, antracit frontcsiszolt 17-es kerék, sportülés és kormány, karbonhatású műszerfal. Alcantara szerű ülés). 1.9-es 16V-es 150 Le-ős motor. Bazi jól megy. Sokkal jobban mint a 300 kg-al nehezebb 159. És persze sokkal kevesebbet is eszik. A Novitec-kel meg egy versenyautó! Kíváncsi lennék, hogy mi lenne, ha egy 2.4-es 159-el összekerülne. Futómű kiváló, gázelvételkor megindul a fara. ESP engedi a játékot. Egyszóval nagyon príma ár/érték arányú autó.
A szétszervózott érzéketlen kormányzás viszont nem tetszik.

droberto2013-10-16 22:31:35 // 3308
Igen, ezt már a Tipo is tudta.
Engem kimondottan idegesít, hogy fékezéskor kereszteződés előtt nem tudok előrehajolni, hogy jobbra nézzek. Főleg az újabb vasaknál, ahol méteres oszlopok vannak. :(
Engem kimondottan idegesít, hogy fékezéskor kereszteződés előtt nem tudok előrehajolni, hogy jobbra nézzek. Főleg az újabb vasaknál, ahol méteres oszlopok vannak. :(
droberto2013-10-05 22:07:19 // 3307
Nekem 6,7-ről (Pakstól) felment 7,3-ra, azt most Szászvárig 6,9-re ment vissza.
droberto2013-10-05 22:04:15 // 3306
Egyébként a lassulás tudatos volt. Egyrészt a konvoj miatt, másrészt a sok kis település közti 6-800 m-es szakaszon nem láttam értelmét 70-80 felé felgyorsulni. Csak szétszakadtunk volna, meg tele volt minden trafival amúgy is.
droberto2013-10-05 21:58:01 // 3305
Ja, mert Dombóvárig a kanyargós részen, lekapcsoltatok 1-2 hengert, azt nem bírtatok követni. :)
droberto2013-10-05 21:54:00 // 3304
Húhh... 600Mb? Akkor az három darabos lesz.
droberto2013-10-05 21:46:41 // 3302
Nem sajna, még az is jegelve van. Mint ahogy a fenéklemez alvázvédőzés, üregvédelem, és a féltengelycsukló zsírozás befejezése is.
Kell még 3 doboz 3M polír a munkálathoz.
Egyébként tényleg szép a képen. A Sanyi feltette a szépítő objektívet. :)
Kell még 3 doboz 3M polír a munkálathoz.
Egyébként tényleg szép a képen. A Sanyi feltette a szépítő objektívet. :)
droberto2013-10-05 21:30:23 // 3301
Ez provokatív! :)
Én is örülök. Jó volt dumálni veletek.
Én is örülök. Jó volt dumálni veletek.
droberto2013-10-05 21:26:33 // 3300
Pedig piszkosul kívánom a képeket eredeti felbontásban. Sajna otthon maradt a gépem.
Tedd fel Zippy-re. :)
Tedd fel Zippy-re. :)
droberto2013-10-05 21:23:18 // 3299
Lázasan lett a kifutópályák hőse. :)
droberto2013-10-01 19:54:43 // 3298
Sziasztok Alfások! :)
Egy átlagos hétköznap délután:

:)
Na jó, ez kivétel.
Valójában ez megy több mint egy hónapja:

Nagyon várja a vas, hogy elkészüljön a kérója:

:)
Remélem mielőbb visszatérhetek a billentyűzet elé is...
És még valami... A hétvégén a pécsi tali után előhúztam a ponyva alól a vasat - már szinte elvonási tüneteim voltak - és a sok OFF-os után egy nagyot autóztunk.
Pénteken pedig a főnököm vicces kedvében volt:

:)
Annyit megjegyzek, hogy az 508 SW (SW - bruhaha), futóműve igen távol áll az Alfáétól.
Ja, KUL-ra megyek ám.
Addig is Üdv Nektek.
Egy átlagos hétköznap délután:

:)
Na jó, ez kivétel.
Valójában ez megy több mint egy hónapja:

Nagyon várja a vas, hogy elkészüljön a kérója:

:)
Remélem mielőbb visszatérhetek a billentyűzet elé is...
És még valami... A hétvégén a pécsi tali után előhúztam a ponyva alól a vasat - már szinte elvonási tüneteim voltak - és a sok OFF-os után egy nagyot autóztunk.
Pénteken pedig a főnököm vicces kedvében volt:

:)
Annyit megjegyzek, hogy az 508 SW (SW - bruhaha), futóműve igen távol áll az Alfáétól.
Ja, KUL-ra megyek ám.
Addig is Üdv Nektek.
droberto2013-08-23 17:01:37 // 3297
Az EGR-t, meg a mindet kiíróknak (TC cikk Fóruma).
Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"
NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.
Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.
A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.
Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
Hozzászóló: "Megoldás az ilyen esetekben ha a kocsi 0 km-es korától kezdve kiköti az ember a kartergáz visszavezető csövet és ledugózza a szívóoldali csatlakozónál?"
NT: "Nem. Az a megoldás, ha valakinek nincs megfelelő likviditása karbantartani egy ilyen autót, akkor ne vegye meg.
Persze próbálkozni sokmindennel lehet. Sajnos az emberek néha hajmeresztő dolgokat művelnek az autójukkal az interneten összeszedett tudás birtokában.
A karterázvisszavezetés egy gondosan megtervezett része az egész motornak. A turbós benzineseken kettős visszavezetés van, egy a fojtószelep és a hengerfej közötti szakaszon, egy pedig a turbó elé. Ha ezeket lekötjük, imádkozhatunk, hogy pl ne lője ki a szimmeringeket.
Persze ez csak az én véleményem, én mindig követem a gyári előírásokat. Ügyfél autóval kísérletezni nem fogok. "
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.