Látod ezért, ezeket az autókat előttünk már valaki 1x "el"használja. Valaki jobban, valaki kevésbé.
Amikor a Zipo után átültem az 59-ba az maga volt a paradicsom. Persze tudtam, hogy van 10-15 olyan alkatrész ami életének végső stádiumában van. Sajnos ilyen az autóipar.
Akinél pénz van az úgyis cserél, vagy javít.
Pont ezt akarom elkerülni és hálás vagyok mindenkinek aki megosztja a tapasztalatát.
Senki nem dönt helyettünk, de több infóból jobb döntés hozható.
Egyébként, ezek szerint ha a porlasztóval kezdesz lehet még mindig lenne DPF-ed?!?
droberto2013-07-24 10:55:06 // 3196
droberto2013-07-24 10:48:51 // 3195
Csak az ePerre tudok hivatkozni.
Nem szedtem még szét.
Vagy fordulj a barátunkhoz. :)
Vagy airbag removal.
Nem szedtem még szét.
Vagy fordulj a barátunkhoz. :)
Vagy airbag removal.
droberto2013-07-24 10:33:26 // 3193
Egyet kérdezek: a Brerát újan vetted?
droberto2013-07-24 10:32:18 // 3192
Ezzel egyet értek.
A vizsgálat a legjobb, de vásárláskor általában nem kivitelezhető.
Ami viszont igen, egy hidegindítás és a befecskendezési korrekciók vizsgálata.
A vizsgálat a legjobb, de vásárláskor általában nem kivitelezhető.
Ami viszont igen, egy hidegindítás és a befecskendezési korrekciók vizsgálata.
droberto2013-07-24 10:29:43 // 3191
Az én szempontom az anyagi ráfordítás/használati idő.
droberto2013-07-24 10:27:55 // 3190
Még annyi, hogy a 159 DPF SZVSZ kiváló konstrukció. Legalábbis a konkurensekhez képest egyszerű mint a faék és olcsón üzemeltethető. Ez egyetlen baj vele, hogy nagyon optimálisan kell vele haladni, hogy a regenerációkor 600°C felett legyen végig a hőmérséklet és maximálisan kitisztuljon. Túl távol van a motortól és a hőt termelő katalizátortól. Ezt ugye az 1.6 és a 2.0 JTDm2-nél már orvosolták, hogy a DPF-et integrálták a leömlőbe/katalizátorba.
Ezért az kisebb de hatékonyabb. Ha jól az elgondolásom, pont ezért regenárál a MiTo-d gyakrabban. :)
Ezért az kisebb de hatékonyabb. Ha jól az elgondolásom, pont ezért regenárál a MiTo-d gyakrabban. :)
droberto2013-07-24 10:19:20 // 3189
Hibás, azért az tulzás, max kevésbé jó kunstrukció.
Tökéletes motor nincs és nem is lesz. Mindig reszelnek valamit a mérnökök.
+ ami a legfontosabb, hogy a feltételrendszer ily folyamatosan változik/változott. Nézd csak meg az alábbi Euro kibocsájtási szabványokat.
Egyébként kösz a képeket. :)
Tökéletes motor nincs és nem is lesz. Mindig reszelnek valamit a mérnökök.
+ ami a legfontosabb, hogy a feltételrendszer ily folyamatosan változik/változott. Nézd csak meg az alábbi Euro kibocsájtási szabványokat.
Egyébként kösz a képeket. :)
droberto2013-07-24 10:15:39 // 3187
Miért te szerinted például nálam most minden bedőlt?
Egyébként a neki Euro5 van.
Egyébként a neki Euro5 van.
droberto2013-07-24 10:13:03 // 3186
"valaki 3om év alatt 20e-et megy én 80e-et" - Pontosan ezért írtam évet és km-t is.
droberto2013-07-24 10:08:12 // 3185
Persze mert a PM mennyiséget (szilárd részecskét) illetően a határértéket az E4 az E3-hoz képest (csak felezte), az E5 az E4-hez képest meg ötödölte. Óriási különbség.
A részecske méretről nem is beszélve, ami a befecskendező rendszerek fejlődésével, nyomás növekedéssel a részecskék még kisebbek és ezzel együtt károsabbak lettek.
A részecske méretről nem is beszélve, ami a befecskendező rendszerek fejlődésével, nyomás növekedéssel a részecskék még kisebbek és ezzel együtt károsabbak lettek.
droberto2013-07-24 10:00:52 // 3184
Vagy a kopott befecs rendszer miatt füstöl, vagy a remap miatt.
Egyébként a szar meg relatív. Az enyém is nyom egy kis pamacsot (amikor VTT-n nyomkáltuk a vasaknak Shadin vette észre) + a kipuff vége is bekormolódik 100 km alatt, de teljesen használható mértékben. Szépen indul és elfogadható a befecs. korrekció is.
"szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna" - és nemcsak alfában nagyjából mindenben. De oknyomozás helyett egyszerűbb kiütni, mint a valós problémát elhárítani.
Egyébként a szar meg relatív. Az enyém is nyom egy kis pamacsot (amikor VTT-n nyomkáltuk a vasaknak Shadin vette észre) + a kipuff vége is bekormolódik 100 km alatt, de teljesen használható mértékben. Szépen indul és elfogadható a befecs. korrekció is.
"szerintem nagyon sok alfaban maradhatott volna a DPF ,és a porlaszto felujitàs megoldotta volna" - és nemcsak alfában nagyjából mindenben. De oknyomozás helyett egyszerűbb kiütni, mint a valós problémát elhárítani.
droberto2013-07-24 09:54:08 // 3183
Persze tudom, hogy erre gondoltál, de az zicher, hogy a Holland nem cserélt/tisztított EGR-ert, MAP-ot, DPF-et, meg szívósort.
droberto2013-07-24 09:51:59 // 3182
Szosza, értem én meg minden, de mit csináljak?
Szar-szar, meg minden de akkor is a piac számunkra legjobb autója, bazi jó designal, motorral futóművel, extrákkal...stb.
Tönkrement valami, (igazából mindenki csak találgat) megpróbálom megjavítani kicserélni.
A füst terén pedig, nem fogok a levetett Passat-ok Audik szintjére süllyedni. (Nem akartam senkit megbántani.)
Szar-szar, meg minden de akkor is a piac számunkra legjobb autója, bazi jó designal, motorral futóművel, extrákkal...stb.
Tönkrement valami, (igazából mindenki csak találgat) megpróbálom megjavítani kicserélni.
A füst terén pedig, nem fogok a levetett Passat-ok Audik szintjére süllyedni. (Nem akartam senkit megbántani.)
droberto2013-07-24 09:42:01 // 3181
Nem olyan kiforrott mint az E5-ös MiTo és Giu ez tény, de ezekkel is lesznek idővel problémák.
Hiszem, hogy a hibás alkatrész cseréjével a problémák megoldódnak.
El kell fogadni, hogy az emisszókorlátozó részegységek is kopó dolgok, melyeket kb. az autó teljes élettartamának felénél cserélni szükséges.
Aki meg nem fogadja el, annak is költség, mivel a szoftverből is ki kell iratni.
De ehhez társul a tudat, hogy az autó gusztustalanul környezetszennyező lesz.
(A részletekbe most nem szeretnék belemenni.)
Hiszem, hogy a hibás alkatrész cseréjével a problémák megoldódnak.
El kell fogadni, hogy az emisszókorlátozó részegységek is kopó dolgok, melyeket kb. az autó teljes élettartamának felénél cserélni szükséges.
Aki meg nem fogadja el, annak is költség, mivel a szoftverből is ki kell iratni.
De ehhez társul a tudat, hogy az autó gusztustalanul környezetszennyező lesz.
(A részletekbe most nem szeretnék belemenni.)
droberto2013-07-24 08:42:29 // 3180
Az a másfél, az 5! és a hozzá társuló 200.000 km!
droberto2013-07-24 08:41:17 // 3179
Azért annak nagy a valószínűsége, hogy nem az egész emissziókorlátozó rendszer dőlt be.
droberto2013-07-23 23:08:17 // 3178
Volt ma nálam Alfa 159 Zico, csináltunk neki diagot.
(Ide fotó jött volna, ha Nokia barátunk lementette volna)
Üdv neki innen is. :)
Érdekességképpen mondom, hogy 850-es fordulatnál 105,97 %-os eltömődésnél volt 16 bar a nyomás a DPF bemeneti felén.
Hazafele össze is jött neki a Regen.
(Ide fotó jött volna, ha Nokia barátunk lementette volna)
Üdv neki innen is. :)
Érdekességképpen mondom, hogy 850-es fordulatnál 105,97 %-os eltömődésnél volt 16 bar a nyomás a DPF bemeneti felén.
Hazafele össze is jött neki a Regen.
droberto2013-07-23 23:08:08 // 3177
Nagyon köszi a tippeket. Tegnap óta keresem én is az összefüggéseket a hibajelenségek és a hibakódok közt.
A MAP hőmérsékletjel hiba csak limp módos haladáskor jelentkezett.
Az első vészmód olyan 80%-os tömődésnél jöhetett. Vagy legalábbis azt hihette a motorvezérlő, hogy 80% a tömődés. A tömődésről egyrészről a ΔP szenzor ad információt, másrészről meg különböző empirikus értékek (idő, hőmérsékelt, használat, fordulatszám, terhelés... stb). Bár ennek meg kissé ellent mond a 800-as fordulatnál a 116 mBar-os nyomás.
Ha EGR a hunyó, és az több időt volt nyitott állapotban a kelleténél, akkor ezzel okozhatta a magas szívótéri hőmérsékletet. Más részről pedig csökkentette az égési hőmérsékletet, mint ismeretes. Ezzel párhuzamosan nőtt a szilárd részecskék száma mely okozhatta a DPF idő előtti tömődését, amiről az ECU erről tudomást nem szerzett. Vagy pedig, ahogyan te mondod, nem is tudott regenerálni a limp miatt.
"autópályán pedig már a MAP hőmérséklet érzékelője nem tolerálta a magas hőmérsékletet jött a vészüzem" - Kérdés, hogy egy a DPF hiba előtt vagy után jött a MAP hiba? Tényleg de jó is lenne látni a hibák időben sorrendiségét.
Úgy gondolom, hogy amire szükségem van:
- DPF hőmérséklet szenzor (előtte azért még kimérem)
- DPF tisztítás kiszerelt állapotban
- 1 db DPF karima tőcsavar
- 1 db DPF karima tömítés
- Force regen
- Rendes regen
- EGR lehúzás
- Teszt, teszt, teszt
- Vsz. egy új EGR
- Egy rakat szerencse, hogy jók a találgatásaink :)))
A MAP hőmérsékletjel hiba csak limp módos haladáskor jelentkezett.
Az első vészmód olyan 80%-os tömődésnél jöhetett. Vagy legalábbis azt hihette a motorvezérlő, hogy 80% a tömődés. A tömődésről egyrészről a ΔP szenzor ad információt, másrészről meg különböző empirikus értékek (idő, hőmérsékelt, használat, fordulatszám, terhelés... stb). Bár ennek meg kissé ellent mond a 800-as fordulatnál a 116 mBar-os nyomás.
Ha EGR a hunyó, és az több időt volt nyitott állapotban a kelleténél, akkor ezzel okozhatta a magas szívótéri hőmérsékletet. Más részről pedig csökkentette az égési hőmérsékletet, mint ismeretes. Ezzel párhuzamosan nőtt a szilárd részecskék száma mely okozhatta a DPF idő előtti tömődését, amiről az ECU erről tudomást nem szerzett. Vagy pedig, ahogyan te mondod, nem is tudott regenerálni a limp miatt.
"autópályán pedig már a MAP hőmérséklet érzékelője nem tolerálta a magas hőmérsékletet jött a vészüzem" - Kérdés, hogy egy a DPF hiba előtt vagy után jött a MAP hiba? Tényleg de jó is lenne látni a hibák időben sorrendiségét.
Úgy gondolom, hogy amire szükségem van:
- DPF hőmérséklet szenzor (előtte azért még kimérem)
- DPF tisztítás kiszerelt állapotban
- 1 db DPF karima tőcsavar
- 1 db DPF karima tömítés
- Force regen
- Rendes regen
- EGR lehúzás
- Teszt, teszt, teszt
- Vsz. egy új EGR
- Egy rakat szerencse, hogy jók a találgatásaink :)))
droberto2013-07-23 21:35:27 // 3176
A topicban többször linkeltem már az eLearnből kiszedett fotókat.
Keress rá! :)
Keress rá! :)
droberto2013-07-23 01:53:44 // 3174
A lényeget persze kifelejtettem: Szóval a nem állt le a vas indítás után. Ebből az következik, hogy a DPF irdatlanul tele van.
droberto2013-07-23 01:47:35 // 3173
Ha ki is venném, előbb gyártanék egy passzdarabot a helyére egy 60-as csőből.
droberto2013-07-23 01:45:22 // 3172
Ma nagyon sokat törtem a fejemet a problémák lehetséges okain. Több emberrel beszéltem a CarTársakon kívül. AR szervíz, Bosch szervíz, Novoth Tibor...stb.
A lényeg, hogy folytattam a hibafeltárást.
Korszerű autódiagnosztika:

Nem mondom, sztahanovista módon picit még élvezem is, csak ne lenne minden olyan drága.
Először visszatettem a szenzorokat a stekkerekre.
Kiolvastam a hibákat amiket a hazaúton gyűjtöttem:
1: P1206 - Részecskeszûrô
2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)
3: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén
Részecskeszűrő eldugulás: 96,19 %
Leellenőriztem a nyomáskülönbség szenzort. Szájjal fúkodtam.

Megfelelőnek ítélem, bár a villamos mérést is szeretném még elvégezni.
310 mBar-t tudtam max-ba fújni, ami nagyjából egyezik a 0,25 bar-ral ami a gumiabroncs nyomásmérőbe tudtam fújni.

Ezután beindítottam az autót leömlővel, DPF és dob nélkül.
Hibakódok:
1: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén - Ergo tönkrement. Rájöttem, hogy az a kis téglatest alapú, hasáb formájú kerámiának középen kéne lennie.

Nem tudom, hogy a hibát ez okozta-e (erre hibakód korábban nem volt), vagy nálam törött el (ment tönkre), de most nem ad jelet. Illetve ad, 999°Cot mutat a MES.

Sajnos ilyet vennem kell.
És most jön a meglepetés (Piritu már mosolyoghat :)):
2: P0401 - EGR szelep - Lehet, hogy minden baj okozója az EGR szelep volt?
Gyorsan le is ellenőriztem:

Szó se róla, elég digitálisan viselkedik. Lehet ez is vadászni ment? Netán meg kéne próbáljak egy tisztítást?
Egyébként ez megmagyarázná a szívótérben levő magas hőmérséklet jelet illetve a motor egyenetlen járását (amit a Pesti lámpánál csinált) alapjáraton.
Video
Az indulás után rögtön jött az a ronda hang amit Pesten is csinált (38-39 mp), kissé konszolidáltabb változatban. Illetőleg nem csak hang hanem pamacs is jött.
Nézegettem az EGR viselkedését is (4:40 - 7:00-ig).
KIpuff nélkül nem olyan hangos mint azt először gondoltam. Viszont DPF nélkül k@rva büdös. Ha fent van is undor keltő a dízel szag (jobban bírom a benzinesek szagát), de nélküle pont olyan mint egy 2 milliót futott Ikarusz busz.
Egyébként amit hiányolok a hibakód kiolvasásban, az az, hogy nem írja ki MES a hiba fellépésének idejét. Nem tudom, hogy a gyári Examiner képes-e erre?
Jó lenne arra is rájönni, hogy miért indul nehézkesen és furán röviddel azután, hogy leállítjuk az autót.
A lényeg, hogy folytattam a hibafeltárást.
Korszerű autódiagnosztika:

Nem mondom, sztahanovista módon picit még élvezem is, csak ne lenne minden olyan drága.
Először visszatettem a szenzorokat a stekkerekre.
Kiolvastam a hibákat amiket a hazaúton gyűjtöttem:
1: P1206 - Részecskeszûrô
2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)
3: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén
Részecskeszűrő eldugulás: 96,19 %
Leellenőriztem a nyomáskülönbség szenzort. Szájjal fúkodtam.

Megfelelőnek ítélem, bár a villamos mérést is szeretném még elvégezni.
310 mBar-t tudtam max-ba fújni, ami nagyjából egyezik a 0,25 bar-ral ami a gumiabroncs nyomásmérőbe tudtam fújni.

Ezután beindítottam az autót leömlővel, DPF és dob nélkül.
Hibakódok:
1: P2085 - Hõmérs. érz. a részecskeszûrõ bemenetén - Ergo tönkrement. Rájöttem, hogy az a kis téglatest alapú, hasáb formájú kerámiának középen kéne lennie.

Nem tudom, hogy a hibát ez okozta-e (erre hibakód korábban nem volt), vagy nálam törött el (ment tönkre), de most nem ad jelet. Illetve ad, 999°Cot mutat a MES.

Sajnos ilyet vennem kell.
És most jön a meglepetés (Piritu már mosolyoghat :)):
2: P0401 - EGR szelep - Lehet, hogy minden baj okozója az EGR szelep volt?
Gyorsan le is ellenőriztem:

Szó se róla, elég digitálisan viselkedik. Lehet ez is vadászni ment? Netán meg kéne próbáljak egy tisztítást?
Egyébként ez megmagyarázná a szívótérben levő magas hőmérséklet jelet illetve a motor egyenetlen járását (amit a Pesti lámpánál csinált) alapjáraton.
Video
Az indulás után rögtön jött az a ronda hang amit Pesten is csinált (38-39 mp), kissé konszolidáltabb változatban. Illetőleg nem csak hang hanem pamacs is jött.
Nézegettem az EGR viselkedését is (4:40 - 7:00-ig).
KIpuff nélkül nem olyan hangos mint azt először gondoltam. Viszont DPF nélkül k@rva büdös. Ha fent van is undor keltő a dízel szag (jobban bírom a benzinesek szagát), de nélküle pont olyan mint egy 2 milliót futott Ikarusz busz.
Egyébként amit hiányolok a hibakód kiolvasásban, az az, hogy nem írja ki MES a hiba fellépésének idejét. Nem tudom, hogy a gyári Examiner képes-e erre?
Jó lenne arra is rájönni, hogy miért indul nehézkesen és furán röviddel azután, hogy leállítjuk az autót.
droberto2013-07-22 00:41:33 // 3171
Vagy lambdaszonda...
droberto2013-07-22 00:14:28 // 3170
A bőr műszerfal az nem kutya, igazi ritkaság.
A km gyanús picit, főleg az alacsony ár tükrében.
Egyébként meg: Instant Get! :)))
A km gyanús picit, főleg az alacsony ár tükrében.
Egyébként meg: Instant Get! :)))
droberto2013-07-22 00:06:33 // 3169
No, megkezdtem a hibafeltárást.
Mindenkinek hálásan köszönöm a tippeket, tanácsokat ötleteket.
Sokra nem mentem eddig, csak szétszedtem. Robbantott 159:

Sikerült egy tőcsavar eltörnöm. Lusta voltam elővenni a csavarlazítót. :(
A hőmérséklet és a nyomáskülönbség érzékelőhöz kéne szereznem egy referencia adatsort, hogy milyen értékeknél mekkora feszt kell adjanak.


Aztán mehetne a teszt.
Az mondjuk gyanakvásra ad okot, hogy a hőmérő szondában elszabadult egy kerámiadarabka:

A szűrőn nem láttam semmi érdekeset. Belefújtam, nehézkesen ment át a levegő, de mivel nincs viszonyítási alapom ez csak érdekesség.
Mindenkinek hálásan köszönöm a tippeket, tanácsokat ötleteket.
Sokra nem mentem eddig, csak szétszedtem. Robbantott 159:

Sikerült egy tőcsavar eltörnöm. Lusta voltam elővenni a csavarlazítót. :(
A hőmérséklet és a nyomáskülönbség érzékelőhöz kéne szereznem egy referencia adatsort, hogy milyen értékeknél mekkora feszt kell adjanak.


Aztán mehetne a teszt.
Az mondjuk gyanakvásra ad okot, hogy a hőmérő szondában elszabadult egy kerámiadarabka:

A szűrőn nem láttam semmi érdekeset. Belefújtam, nehézkesen ment át a levegő, de mivel nincs viszonyítási alapom ez csak érdekesség.
droberto2013-07-21 23:52:39 // 3168
Nem gondolom, hogy rosszak. Mert 2-3 mg-on belül vannak a korrekcióim.
droberto2013-07-21 23:51:18 // 3167
Én is a nyomáskülönbség szenzorra gyanakszom...
A DPF-re (1206-ra). Csak a 1206 jön vissza.
A DPF-re (1206-ra). Csak a 1206 jön vissza.
droberto2013-07-21 23:30:26 // 3166
Ha érdekel, én kiolvasom neked! :)
droberto2013-07-20 00:35:45 // 3165
Hazaértem.
Nagy élmény volt 70 km-t egy Jumper mögött vontava megtenni. :(
Pont ugyanúgy jártam mint Tozo néhány hete.
Tegnap az út előtt MES buherálás. DPF OK. 67 % és csaknem 600 km. Elégedetten konstatáltam, hogy jót tesz neki az autópálya, lassabban tömődik.
Ma reggel irány M6, Budapest. Tempomat 130. Dunaújvárostól vészmód. Többször restart, újból limp. Kis pihenő Biatorbágyon, majd át Budapesten 1 órás dugóval. A cél előtt egy lámpánál a motor alapjáraton fulladozik (RPM 600 alatt), össze vissza kalimpál, csörög. Gázadásra recseg-zörög. Pulzusom 300! Félrekecmergek, leállítom. Külsőleg minden OK, olajszint OK. Újraindít, a célig vészmódba, néha meg-meg torpanás. Hazafele vészmódba át Budapesten (nagy élmény volt), beugrottam Shadinhoz (mivel pont reggel tettem ki a Notebookot), hibakódolvasás:
1: P1206 - Részecskeszûrô
Egyébként minden rendben. Tömődés szépen megy fel, pont úgy ahogy tegnap számítottam rá:
Nyomáskül. érzékelõ: 1 mBar
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 90,14 %
Távolság az utolsó regenerálás óta: 801,6 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 655 km (Ebben benne van egy elbaltázott városi regen.)
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 509 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 620,66 °C
2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)
Hibák törlése. Vészmód visszajön. Újból törlés. Az autó gyenge. Limp ismét visszajön.
Próbálkoztunk erőltett regennel, dehiába, nem futott le.
Kifújtuk a nyomáskülönbség jeladó csövét sűrített levegővel. Semmi.
Indulás haza 30 LE-vel. M6. 4.-ben végig 3500-as fordulaton. A motornak olykor-olykor fura hangja. Egyszer csak rezdül egyet, éreztem, hogy elment minden erő. Pont volt egy lehajtó, amin kigurultam, de tovább sehova. 1-ben lefuladtam. Restart után rögtön lefulladtam. Lásd lenti fotó.
Elméletem: Olyan szinten eldugult a DPF, hogy már kényszerített regennel se tudott tisztítani. A kipufogógázok nem tudtak kiáramolni. Egy részük visszatért a szívósorba. Erre jelezhetett a MAP.
Remélem a motor nem látta ennek kárát.
A költő kérdéseim:
Mi a f@szért nem regenerált? Meg se próbálta!
Milyen nyomáskülönbségek alapján kalkulálja az ECU, a tömődés %-át?
Miért autópályán jönnek a DPF problémák sokunknál? Elvileg az a legmegfelelőbb környezet számára.
Miért nem volt ennek az egésznek semmi, de semmi előjele?
Holnap kiszedem a szűrőt és a deltaP szenzort és megvizsgálom őket.
Nem fér az egész a fejembe....
Nagy élmény volt 70 km-t egy Jumper mögött vontava megtenni. :(
Pont ugyanúgy jártam mint Tozo néhány hete.
Tegnap az út előtt MES buherálás. DPF OK. 67 % és csaknem 600 km. Elégedetten konstatáltam, hogy jót tesz neki az autópálya, lassabban tömődik.
Ma reggel irány M6, Budapest. Tempomat 130. Dunaújvárostól vészmód. Többször restart, újból limp. Kis pihenő Biatorbágyon, majd át Budapesten 1 órás dugóval. A cél előtt egy lámpánál a motor alapjáraton fulladozik (RPM 600 alatt), össze vissza kalimpál, csörög. Gázadásra recseg-zörög. Pulzusom 300! Félrekecmergek, leállítom. Külsőleg minden OK, olajszint OK. Újraindít, a célig vészmódba, néha meg-meg torpanás. Hazafele vészmódba át Budapesten (nagy élmény volt), beugrottam Shadinhoz (mivel pont reggel tettem ki a Notebookot), hibakódolvasás:
1: P1206 - Részecskeszûrô
Egyébként minden rendben. Tömődés szépen megy fel, pont úgy ahogy tegnap számítottam rá:
Nyomáskül. érzékelõ: 1 mBar
Részecskeszûrõ állapot: normál eldugulás
Részecskeszûrõ eldugult: 90,14 %
Távolság az utolsó regenerálás óta: 801,6 km
Utolsó 5 regen. átl. távolsága : 655 km (Ebben benne van egy elbaltázott városi regen.)
Utolsó 5 regenerálás idõtartama: 509 sec
Utolsó 5 regen. átlaghõmérséklete: 620,66 °C
2: P0095 - Levegõhõmérs. érz. (a feltölt. nyomás érz. belsejében)
Hibák törlése. Vészmód visszajön. Újból törlés. Az autó gyenge. Limp ismét visszajön.
Próbálkoztunk erőltett regennel, dehiába, nem futott le.
Kifújtuk a nyomáskülönbség jeladó csövét sűrített levegővel. Semmi.
Indulás haza 30 LE-vel. M6. 4.-ben végig 3500-as fordulaton. A motornak olykor-olykor fura hangja. Egyszer csak rezdül egyet, éreztem, hogy elment minden erő. Pont volt egy lehajtó, amin kigurultam, de tovább sehova. 1-ben lefuladtam. Restart után rögtön lefulladtam. Lásd lenti fotó.
Elméletem: Olyan szinten eldugult a DPF, hogy már kényszerített regennel se tudott tisztítani. A kipufogógázok nem tudtak kiáramolni. Egy részük visszatért a szívósorba. Erre jelezhetett a MAP.
Remélem a motor nem látta ennek kárát.
A költő kérdéseim:
Mi a f@szért nem regenerált? Meg se próbálta!
Milyen nyomáskülönbségek alapján kalkulálja az ECU, a tömődés %-át?
Miért autópályán jönnek a DPF problémák sokunknál? Elvileg az a legmegfelelőbb környezet számára.
Miért nem volt ennek az egésznek semmi, de semmi előjele?
Holnap kiszedem a szűrőt és a deltaP szenzort és megvizsgálom őket.
Nem fér az egész a fejembe....
droberto2013-07-19 22:07:31 // 3164
Köszi Shadin a segítséget.
droberto2013-07-19 22:06:32 // 3163
Cserben hagyott a DPF, azt aki legjobban fogta a pártját. Olyan szinten eldugult, hogy az erőltetett regen se segített rajta. Sajnos haza se értem vele, a tömődés megfojtotta a motort teljesen. Ha elindítom lefullad.
Pont tegnap konstatáltam elégedetten,hogy a pályázás milyen jót tesz a sz7rőnek. A százalékos kijelzés lóf@szt sem ér.
A többit otthonról...

Pont tegnap konstatáltam elégedetten,hogy a pályázás milyen jót tesz a sz7rőnek. A százalékos kijelzés lóf@szt sem ér.
A többit otthonról...

droberto2013-07-19 00:33:59 // 3162
droberto2013-07-18 16:51:57 // 3161
Csak legyen jó a szín meg lakk mintája...
droberto2013-07-18 16:47:55 // 3160
Az elején. Később már neked is lesznek tapasztalataid, meg véleményed. :-)
droberto2013-07-18 16:45:09 // 3159
Több 1000 fekete szín létezik a járműiparban. A gyöngyökről már mem is beszélve.
Csak tippelek, hogy a Llumarnak max 20 féle fekete fóliája lehet.
Csak tippelek, hogy a Llumarnak max 20 féle fekete fóliája lehet.
droberto2013-07-18 15:06:15 // 3158
Én nem hallok semmit. :(
droberto2013-07-18 15:05:51 // 3157
SZVSZ tutkó hogy nincs színazonos fólia. :(
Még festékből is van 3-4 árnyalat, a sok gyártóról már nem is beszélve....
Még festékből is van 3-4 árnyalat, a sok gyártóról már nem is beszélve....
droberto2013-07-17 14:38:14 // 3156
Az igaz.
Jónéhány típusnak sárgul a plexije. Pl. Renault Megane II.
Illetve több 5+ éves prémium típusnak is. Ami megdöbbent.
Nekem a Tipo-ba is Carello volt. Szerettem. Bár még az üveg volt.
Jónéhány típusnak sárgul a plexije. Pl. Renault Megane II.
Illetve több 5+ éves prémium típusnak is. Ami megdöbbent.
Nekem a Tipo-ba is Carello volt. Szerettem. Bár még az üveg volt.
droberto2013-07-17 14:00:07 // 3155
Nem. Ez csak kátyú-, defeket- és fényszórókár biztosítás. Ezért is maradtam ennél a töketlen KÖBE-nél.
droberto2013-07-17 13:58:40 // 3154
Milyen? TYC? :)
Akko' már egy bontott. :)
Akko' már egy bontott. :)
droberto2013-07-17 13:57:52 // 3153
Elég amatőr levél. Még a fellebezést sem írták le a végén.
Ezek után én már csak azért sem engednék a 100-ból!
Fizessenek csak, ha ennyi eszük van. Egyébként kénytelenek lesznek fizetni, mert nem volt figyelmeztető jelzés. Egyetlen adu van a kezükben az avultatás.
Jövő tavasszal talán előbb észbe kapnak.
Adok egy kis energiát. :) Nekem ebből 120-at sikerült kiharcolnom, a közút biztosítójától:









Ezek után én már csak azért sem engednék a 100-ból!
Fizessenek csak, ha ennyi eszük van. Egyébként kénytelenek lesznek fizetni, mert nem volt figyelmeztető jelzés. Egyetlen adu van a kezükben az avultatás.
Jövő tavasszal talán előbb észbe kapnak.
Adok egy kis energiát. :) Nekem ebből 120-at sikerült kiharcolnom, a közút biztosítójától:









droberto2013-07-17 13:28:46 // 3152
Nekem 1600 az éves díj és fényszóróra is vonatkozik. Igaz csak 30.000,-Ft-ig.
droberto2013-07-17 00:27:35 // 3151
Meglepő az erős ellenállásuk.
Egyébként jó a levél, de van egy észrevételem:
SZVSZ a lánctalpas részből túl kilátszódnak az érzelmeid és zavart is kelthet a címzettben, mivel leírod, hogy tudod, hogy rossz az úthálózat minősége.
Egyébként jó a levél, de van egy észrevételem:
SZVSZ a lánctalpas részből túl kilátszódnak az érzelmeid és zavart is kelthet a címzettben, mivel leírod, hogy tudod, hogy rossz az úthálózat minősége.
droberto2013-07-16 15:20:35 // 3150
Megnéztelek. :)
A 19-es kerék veszélyes tud lenni a fogyasztásra, ha kihasználod a teljesítményt és gyorsítgatsz. Ilyenkor 20-30%-al több a fogyasztástöbblet, mint egy 2 centivel kisebb 16-os kerékkel (ezért is írtam a városi fogyasztást külön).
Ha városon kívül megy az oktatás :), akkor jellemzően egy literrel több a lentebb írt fogyasztásom.
Automata: Jó kérdés. Egy, másfél lityót biztos rátesz a fogyira. :(
A 19-es kerék veszélyes tud lenni a fogyasztásra, ha kihasználod a teljesítményt és gyorsítgatsz. Ilyenkor 20-30%-al több a fogyasztástöbblet, mint egy 2 centivel kisebb 16-os kerékkel (ezért is írtam a városi fogyasztást külön).
Ha városon kívül megy az oktatás :), akkor jellemzően egy literrel több a lentebb írt fogyasztásom.
Automata: Jó kérdés. Egy, másfél lityót biztos rátesz a fogyira. :(
droberto2013-07-16 15:12:57 // 3149
Egyébként meg olvass vissza itt, vagy keress rá "fogyasztás" kulcsszóval. Eredmény itt. :)
Sokkal egyszerűbb az élet így és hatékonyabb.
+ sokunk blogjaiban és az autók adatlapján is láthatod a fogyasztást
Sokkal egyszerűbb az élet így és hatékonyabb.
+ sokunk blogjaiban és az autók adatlapján is láthatod a fogyasztást
droberto2013-07-16 15:09:46 // 3148
Én most jöttem meg egy 500 km-es túráról.
~150 km autópálya (~135 km/h)
~ 50 km város
~ 300 km városon kívül (~95 km/h)
Átlag: 6.55 l/100 km
Egyébként:
Város: 205/55 R16 => 8-8,5 liter; 235/40 ZR19 => 9-10,5 liter
Városon kívül valós 90 km/óra: 5,4-5,7 liter
Autópálya valós 135 km/óra: 6,7-7 liter
~150 km autópálya (~135 km/h)
~ 50 km város
~ 300 km városon kívül (~95 km/h)
Átlag: 6.55 l/100 km
Egyébként:
Város: 205/55 R16 => 8-8,5 liter; 235/40 ZR19 => 9-10,5 liter
Városon kívül valós 90 km/óra: 5,4-5,7 liter
Autópálya valós 135 km/óra: 6,7-7 liter
droberto2013-07-15 19:11:36 // 3147
Illetőleg a felvétel is ezekben a tartományokban erős. (Kö...ög mP3) Tényleg nem lehetett hallani, hogy torzít. :(((
Mindegy, hazafele jól megbúgattam.
Akkorát szól, hogy a belső szerveim is "hallották" technót . :)
Egyébként a héten ketten is megdicsérték, hogy gyári létére milyen jól szól. + egy harmadik mókus azt hitte dobozka is van benne. :)
Mindegy, hazafele jól megbúgattam.
Akkorát szól, hogy a belső szerveim is "hallották" technót . :)
Egyébként a héten ketten is megdicsérték, hogy gyári létére milyen jól szól. + egy harmadik mókus azt hitte dobozka is van benne. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.