Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-08-23 16:48:52 // 3296
Egyébként kiváló és élvezetes cikk.
droberto2013-08-23 16:48:20 // 3295
Nagyon szimpatizálok Novoth Tibivel, de az tény, hogy szeret motort szétszedni.
Nem mondom, hogy nincs igaza, de amit egyszer szétszedünk az már nem lesz olyan mint ahogyan a gyárban összerakják.
droberto2013-08-23 11:53:50 // 3294
Én a Tibcsi166 330/EBC Turbo Groove/EBC Yellow kombóját próbáltam.
Nem csináltam vészfékezést, de előtte sohasem éreztem autóban olyan mértékű lassulást a tapadáshatár elérése előttig. Pedig majd 1,8 tonnáról beszélünk.
droberto2013-08-23 10:34:38 // 3293
Kössz Uram. Ezek szerint jól emlékeztem.
Úgy rémlik, hogy a gömbfej kúpos része más.
Stukkernek valahogy mégis összejátszották.
droberto2013-08-23 06:28:42 // 3292
Picit elírtam, de emlékeim szerint (nincs most nálam rendes eper) a lengőkar más:

Helyesen:

A 4 dugattyús féknyergek előröl vannak csavarozva, nem belülről. Ergo a lengőkar csonkállvány más. FL után a 305 mm-es tárcsásnak már Alumíniumból vannak a csonkálványai és a lengőkarok is mások. Meg lehet csinálni azt is, de szerintem a egyszerűbb a a nagyféket feltenni. Bár akkor meg a 16-os kerék felejtős.

Stukker1987 átalakítatta.
droberto2013-08-22 21:56:16 // 3291
A 4 dugattyús féknyergek előröl vannak csavarozva, nem belülről. Ergo a lengőkar más. FL után a 305 mm-es tárcsásnak már Alumíniumból vannak a csonkálványai és a lengőkarok is mások. Meg lehet csinálni azt is, de szerintem a egyszerűbb a a nagyféket feltenni. Bár akkor meg a 16-os kerék felejtős.
droberto2013-08-22 11:04:37 // 3290
Ezeket a dolgokat nem fogjuk megtudni szerintem.
Valaki hisz benne, valaki nem. Persze ez ár is felülbírálhatja a hitet.
Pl.: gyári szíj vagy Dayco, gyári üa. szűrő vagy Mann-Hummel, gyári lengőkar vagy TRW...
Ha valaki már ide eljut az szerintem már kimeríti a gondos, precíz tulaj fogalmát.
droberto2013-08-22 11:00:05 // 3289
Akinek nincs kedve utánajárkálni és biztosra megy az gyárit vesz (/ vegyen SZVSZ).

Persze itt is van, lehet kivétel. Pl.: fék betét és tárcsa, vagy légszűrő perforált lemez merevítés. (A Peti írt róla.) Van jó néhány aftermarket márka (Mann, TRW...stb.) ami hozza, vagy esetleg felülmúlja a gyári minőséget, de ugye ezek ahogy te is mondod gyári beszállítók is (OEM) lehetnek. Max. más márkánál vagy típusnál.
droberto2013-08-22 10:53:36 // 3288
Le kell venni a haspáncélt.
droberto2013-08-22 10:50:15 // 3287
A négydugattyús fék nem extra. Azt a FL hozta, a jobb fékhatás és a tömeg csökkentése miatt.
Egyébként minőségre az ATE/TRW fékkel sincs gond. Csak az úszó, és kisebb a fékerő.
droberto2013-08-20 23:30:03 // 3286
Bosch törlőgumi, hátsó - Z361 (3 397 033 361)
450 mm
Van egy db-om, mert párban adják. :)
droberto2013-08-19 22:47:37 // 3285
A gumi cserélhető. Legalábbis a Bosch-ba van. Én vettem, csak még nem cseréltem.
droberto2013-08-16 09:28:06 // 3284
Ezt a fedő dumát...
Félsz, hogy lenyomnálak gokarttal! :)))
droberto2013-08-16 09:15:14 // 3283
Pécsi talira csak 3-an megyünk?
droberto2013-08-15 07:31:53 // 3281
Állítsd át magyarra. :)
droberto2013-08-15 07:31:34 // 3280
Tegyél rá nagyobb gumit/kereket.
droberto2013-08-15 07:23:23 // 3279
Kössz a fotót! :)
droberto2013-08-13 22:06:12 // 3278
Persze egyetértek. De egy vízhűtőnek azért nem kéne tönkremennie 80-120k km-nél.
Főleg nem ekkora számban. Akiket ismerek ilyen motorral azok már mind cserélték. :(
Konstrukciós hiba és még lehúzás az ára is SZVSZ!
droberto2013-08-13 22:03:09 // 3277
A típushiba lévén próbálnék valami gyáritól eltérő alternatív megoldást keresni.
Pl. fémből legyártanám a házat.
Persze gőzöm sincs, hogy mi a felépítése ennek. Képed nincs róla gondolom...
droberto2013-08-13 22:00:46 // 3276
EGR hűtőről beszélek. Erre mondtak neki 120-130-at.
droberto2013-08-13 21:50:59 // 3275
Akko' nem marad más hátra: El kell szöknöd?
Egy gokartot meg egy egér szűkítőt megér nem?
Beszéljek a Hajnival? :)
droberto2013-08-13 21:49:50 // 3274
Ki a szerelőd?
Lehet ezen a részen gondolkodnék el. A helyedben egy alapos, precíz és típusismeretekkel rendelkező szerelőhöz vinném el.
Pl. Várpalotán Csörihez, vagy Budapesten a Novoth Tibihez.
Ezek után a (leírtak alapján) valami szenzorra MAP, vagy LMM, vagy szívósor problémára gyanakodnék.
Esetleg valahol kifúj a turbó, csöveknél, intercooler...
Az áramláskorlázozó szelepek (örvénycsappantyúk) a szívósorban jól működnek? Nézted az actuator tesztet? Kösd le őket és próbáld úgy?
Az EGR-t szintén lekötném egy próba erejére.
Ha semmi nem válik be marad a szívósor tisztítás vagy csere, mert engedi a levegőt.

Ne add fel! Hidd el a JTD jó technika!
droberto2013-08-13 16:03:20 // 3273
A hűtő típushiba lehet a JTDm2-nél. A fodrászom 1.6 Lancia-jában is elszállt a minap. :(
A gyári száz+soktízezer, bontottat vett uszonxezerért. Mondtam neki, hogy valószínűleg az se fogja sokáig húzni.
Kérdés, hogy holt törik/reped el. Biztos lehet javítani valahogyan.
droberto2013-08-13 08:51:11 // 3272
Én szét szedtem az enyémet 1,5 év után azon nem volt 1 mm a lerakódás. Az szerintem semmi.
((Egyébként meg nagyon halkan mondom: Abban se vagyok biztos, hogy a tisztítással használunk, és nem ártunk a szelepnek.))
droberto2013-08-13 08:48:10 // 3271
Csinálom a kulcsszavakat ügyesen (hülyeségeket nem írok be), de mit sem ér az egész, ha csak a "J" betűig van.
Sokszor kell valami azt csak lapozgatom a blogokat ide-oda, mert nem találom... :(
droberto2013-08-13 08:44:20 // 3270
Bocs Peti, GTV :)!
droberto2013-08-13 08:26:28 // 3269
OFF
Nem is rossz ötlet, lehetne autótól független blogokat a tagok menüpont alá írni.
Jó példa erre a Peti. Írt már egy csomó hasznosat a 156-osa oldalára, de most van egy Spider-e is már.
Bár ha jól belegondolok van 5 alapkategória a blogoknál, de mivel ezeket nem lehet szűrni így egy kicsit okafogyott.
Egy picit hozzá kéne faragni a blog részt a Userek mostani igényeihez.
Ez talán nekem is egy kis lendületet adna, a kb 20-25 függőben levő blogjaim írásához.
Az igazság az, hogy még számomra is nehezen kezelhetőek átláthatóak a sajátjaim.
Már megfordult a fejemben, hogy csinálok egy Zéro blogot mindig ami mindig elöl van hivatkozásokkal.
ON
droberto2013-08-12 23:09:51 // 3268
Igen, a teflonzsinór jó lesz.
droberto2013-08-12 23:07:27 // 3267
No én meg ép újítom fel a garázsom, a verdát meg ma leadtam napközibe a nagymamához ((hulló)csillaggarázs :)).
Délután kicsit fejlesztettem a meglevő kék ponyvámat.
Elöl-hátul olvasztottam rá forró szöggel előre 2-2, a kerekhez 1-1 lyukat, melyekbe lyukas szegecseket préseltem (Powerfix - by Lidl :)), melybe 0,5 cm széles gumit tettem, cérnával végtelenítettem, családi segítséggel. A gumikba meg 2,5 mm2-es szigetelt fekete vezetékből gyártott kampókat hajlítottam. (Elöl ködlámpa állító csavar kivágás, hátul lökös alsó él, oldalt kerék küllők.)
Persze a kritikus részekre a ponyva alá polifoam-ot és szivacsot tettem.
Príma lett, de azért remélem elkerül a jég.
Én vsz. maradok a tekercses bubis fóliánál. Csak még ki kell ötleni, hogy hogyan rögzítem a darabkákat....
(Nekem a Bulter jégponyvája túl nagy)
droberto2013-08-12 22:52:10 // 3266
Ez a tömés az gondolom szarkasztikus.
Neked volt ilyen jellegű problémád egyébként?
Ha minden jól működik minimális a lerakódás.
droberto2013-08-12 22:47:22 // 3265
Szép sztori! Jó, hogy időben észrevetted.
Nem tom' mit használtál tömítésre, de a menetrögzítővel óvakodj aluötvözetnél. Kitekeréskor jöhet vele a menet.
A bringámnál most épp ezzel szívok. Gyárilag a csavarokon van valami trutyi, ami lehet több színű. Bár ez a visszalazulást gátolja. Ezt még meg kell tudjam.
Inkább szilós tömítővel próbálkoznék.
Egyébként forgácsolás, AL alátétes tömítéssel? Pl.: Drei-Wé Kft.?
droberto2013-08-12 22:35:33 // 3264
Csak a motor van leszedve, (powered by Shadin). :) Természetesen csak ideiglenesen, tesztüzem jelleggel.
0,6 bar felett süvít, lehet félrehúztam csak a rámenő kipuff csövét...
Egyébként nélküle hangosabb, ingadozik az alapjárat, lassabban melegszik, a káros nitrogén-dioxidokról nem is beszélve. Viszont a DPF-nek jó, mert kevesebb a szilárd égéstermék.
droberto2013-08-12 15:27:58 // 3263
Én Szardíniába vágyódom! :)
Bár a komptól és a kamikazéktól bazira félnék.
droberto2013-08-12 15:25:54 // 3262
Köszi! :)
droberto2013-08-12 15:24:42 // 3261
Le kéne benne cserélni a fékfolyadékot (a kuplungnál is), meg légtelníteni.
2 évente ajánlatos elvégezni, mert túl sok vizet vesz fel, meg tönkremegy.
Én most a bringám fékeivel küzdök éppen. :) Nem egyszerű eset...
droberto2013-08-12 00:04:36 // 3260
Nem tudjátok, hogy a csavarok meghúzási nyomatékait hol találhatjuk meg?
droberto2013-08-11 23:40:33 // 3259
Írok egy kis beszámolót, az elmúlt két hétről:

2 x 50 és 2 x 70 km után sem akart regenerálni. Pedig 96% felett minden tökéletesen adott volt. 20 km-en keresztül 2500-as fordulaton mentem, de nem kívánta. :) 102%-nál tettem el a garázsba. Csütörtökön mentünk egy Siófoki etapot, ahol is, odafele úton, kb. 106%-nál végrehajtotta a Regent (persze, hogy városban). Nagy megkönnyebbülés. :)
Alig várom, hogy visszategyem az EGR működtetőt, mert hülye egy hangja van. 0,8 bar felett akkorát fúj a turbó mint egy szétreszelt szarnál. Gyanítom, hogy a lekötésből ered. Vagy félrehúztam a bemenő oldali tömítést. Még detektálnom kell a hangot.
Vagy turbócső...?
droberto2013-08-11 23:20:44 // 3258
Nekem meg az a furcsa, hogy 45°C felett (nyaraláskor parkolóban - csütörtökön 47,5-et muzatott), az első benyomáskor megnőtt a holtjáték és szokatlanul kemény volt.
droberto2013-08-11 23:18:08 // 3257
Vidd el egy tapasztaltabb, hozzáértőbb szerelőhöz!
droberto2013-08-11 23:17:24 // 3256
Használd! :)
droberto2013-08-09 22:23:20 // 3255
A beszélgetés szerint nem!
droberto2013-08-09 21:32:06 // 3254
Hallgassatok Égésteret.
Van benne, Alfa, DPF és Novoth Tibi. :)
droberto2013-08-09 19:04:24 // 3253
Blog1
Blog2
FL után már nem osztott, nincs alu gyűrű.
droberto2013-08-02 22:53:01 // 3252
Bocs már három. Illetve a maival együtt 4!
A múlt heti volt a naiv autóvásárló.
Az az előtti a Toyota Auris.
Az előtti a Karottás.
De itt a Topicba van link. :)
droberto2013-08-02 22:49:04 // 3251
A két héttel ezelőttiben. :)
droberto2013-08-02 22:48:09 // 3250
Ez függ a fóliától (vastagság, rugalmasság).
A vízzel SZVSZ nem árthat.
droberto2013-08-02 22:45:14 // 3249
Nyestvadászat indul:

:)
droberto2013-08-02 22:23:18 // 3248
Jó lesz az! Szerintem sok volt a víz! A viràgpermetelőt messzebbről fújjad, úgy hogy ne tudjon a permet cseppekké összeàllni!
droberto2013-08-02 13:03:17 // 3247
Elvileg 1.4-es utánzat.
Az 1.5-ösök tudomásom szerint nincsenek (eredetiben). Ennek még utána kéne járni...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.