droberto2013-01-05 23:32:55 // 1996
És a nagyfékre rámegy a 16-os vaskerék! :)))
droberto2013-01-05 23:30:57 // 1995
Először nekem sem teccet', de a nagy kerék miatt azt hiszem megkívántam! :)
droberto2013-01-05 23:29:57 // 1994
Ez nem Distinctive, hanem csak Progression. :(
droberto2013-01-05 23:24:58 // 1993
Abszolút egyet értek!
Lesznek még itt meglepetések sajnos.
Van pár kiemelten agályos rész a 159-en sajnos.
Lesznek még itt meglepetések sajnos.
Van pár kiemelten agályos rész a 159-en sajnos.
droberto2013-01-05 23:21:42 // 1992
Szép kis csapat! :)))
Sajnos nem tudtam ott lenni, de én is 159-et bütyköltem! :)
Sajnos nem tudtam ott lenni, de én is 159-et bütyköltem! :)
droberto2013-01-05 23:21:36 // 1991
Az első részével teljesen egyet értek. A kötőelemek horganyzása kritikán aluli. Az utak télvíz idején brutális anyagokkal vannak kezelve. A vasak pedig halmozottan hátrányos helyzetben vannak, ha azok a tengerparton krúzololnak... :(
Annyival kiegészíteném, hogy szinte minden feketére festett és tüzihorganyzott elem (hátsó futómű, féktárcsa, ablakmosófolyadék tartály tartó), amiket a felcsapódó savas közeg eléri, hamar rozsdásodnak.
Annyival kiegészíteném, hogy szinte minden feketére festett és tüzihorganyzott elem (hátsó futómű, féktárcsa, ablakmosófolyadék tartály tartó), amiket a felcsapódó savas közeg eléri, hamar rozsdásodnak.
droberto2013-01-05 23:06:01 // 1990
A levél FB-on is már elért hozzám! :)
Részvét a tulajnak!
Szerintem az alvázszámot és a motorszámot valahogyan ki kéne tetesd az oldalra (és más országok közösségi oldalára is eljuttatnám). Bár SZVSZ ez az autó, már rég romániában (vagy más keleti országban) van dobozokban. :(
Mocskos egy szemét világot élünk. Aki(k) elvitték azoknak a kezeit tőbe levágnám és a seggükbe szúrkálnám! GRRRR!
Egyébként nagyon sajnálom, hogy eladtad a vasad. Ezek szerint az AC13-on már nem talizunk.... :(
Részvét a tulajnak!
Szerintem az alvázszámot és a motorszámot valahogyan ki kéne tetesd az oldalra (és más országok közösségi oldalára is eljuttatnám). Bár SZVSZ ez az autó, már rég romániában (vagy más keleti országban) van dobozokban. :(
Mocskos egy szemét világot élünk. Aki(k) elvitték azoknak a kezeit tőbe levágnám és a seggükbe szúrkálnám! GRRRR!
Egyébként nagyon sajnálom, hogy eladtad a vasad. Ezek szerint az AC13-on már nem talizunk.... :(
droberto2013-01-05 20:16:02 // 1989
700 a navis fej! :)))
droberto2013-01-05 13:27:50 // 1987
Skull szerelt fel a sajátjára.
droberto2013-01-05 13:25:34 // 1986
A tetősínt le lehet szedni, de látszódni a fogynak a menetes hüvelyek. :(
droberto2013-01-04 08:35:59 // 1985
droberto2013-01-04 08:31:44 // 1984
Meg ha ez így van akkor lecsekkolom majd a hátsó hidat, hogy rajta van-e az érzékelő. (Gondolom az nincs).
droberto2013-01-04 08:29:57 // 1983
No az esélyes, meg ott megy mellette a hátra menő szélvédő mosó vezeték.
droberto2013-01-04 07:53:56 // 1982
Nem mert az a bal oldal, és itt van a kopásjelző.
droberto2013-01-03 23:34:04 // 1981
droberto2013-01-03 23:03:36 // 1980
Hallod... amikor a tieddel mentem, nagyon nem arra figyeltem, hogy klattyan-e. Komoly önuralmat kellet tanúsítanom. :)))
Igazából ez a klattyanás, akkor hallható/érezhető, amikor 2-ből váltasz 3-ba, úgy, hogy vadabbul kezeled a kuplung és a gáz pedált, illetve akkor amikor kettőben vagy háromban egy nagygázas szakasz után, hirtelen lelépsz a gáz pedálról. (Remélem most jól írtam.)
Igazából ez a klattyanás, akkor hallható/érezhető, amikor 2-ből váltasz 3-ba, úgy, hogy vadabbul kezeled a kuplung és a gáz pedált, illetve akkor amikor kettőben vagy háromban egy nagygázas szakasz után, hirtelen lelépsz a gáz pedálról. (Remélem most jól írtam.)
droberto2013-01-03 22:56:51 // 1979
Kezdek beletörődni, de azért jó lenne megtudni, hogy mi adja.
droberto2013-01-02 20:01:12 // 1978
Szerintem, ha nemrég vetted akkor most. :)
Én a helyedben a gyárit (Tutela Car Matrix :)) tenném.
Én a helyedben a gyárit (Tutela Car Matrix :)) tenném.
droberto2013-01-02 19:55:26 // 1977
Vsz. a váltó lesz az, vagy a hajtás.
Ha legközelebb lekerül a haspáncél, majd megnézegetem. :)
Ha legközelebb lekerül a haspáncél, majd megnézegetem. :)
droberto2013-01-02 19:48:38 // 1976
Az picit meglepne, hisz a külsők gumiharangok akkor csordultig lennének.
Egyébként a könyve meg:
Belülre: Tutela Star 700-at
Kívülre: Tutela All Star-at ír
és nem MRM Zerot és Star 500-at.
Egyébként a könyve meg:
Belülre: Tutela Star 700-at
Kívülre: Tutela All Star-at ír
és nem MRM Zerot és Star 500-at.
droberto2013-01-02 19:42:18 // 1975
A tiedben nincs. Nem azért csinálja.
droberto2013-01-02 17:29:01 // 1974
Ez jó! Gondolom ez a mennyiség a két oldalhoz együttesen kell.
droberto2013-01-02 13:45:39 // 1973
Mivel nem találtam én sem mennyiséget, ezért úgy gondolom hogy a gyári 125 ml kiszerelést kell ketté (jobb-bal) osztani. Másrészt pedig a leszedett gumiharang alatt is kb. ennyi volt.
droberto2013-01-02 13:34:23 // 1972
Akkor innentől tárgytalan a téma, bár jó lenne tudni, hogy mi okozza. :(
droberto2013-01-02 13:32:43 // 1971
A gyárid 1.680. Akkor a tied egy tízessel könnyebb ennél. Meglepő.
Az SW 50 kilóval több elvileg: Ott hosszabb a tető, egyel több az oszlop, nagyobb a csomagtér ajtó, meg még a fene tudja... :)
Az SW 50 kilóval több elvileg: Ott hosszabb a tető, egyel több az oszlop, nagyobb a csomagtér ajtó, meg még a fene tudja... :)
droberto2013-01-02 13:18:37 // 1970
Lehet, hogy normális, de így kuplung-, meg lehet kettőstömegű csere előtt jó lenne tudni, mit kéne cserélni, hogy elmúljon.
Egyébként nem hiszem, hogy lendkerék, mert egyszer írta egy itteni Cartárs, hogy a csere ellenére is adja a hangot.
Egyébként nem hiszem, hogy lendkerék, mert egyszer írta egy itteni Cartárs, hogy a csere ellenére is adja a hangot.
droberto2013-01-02 13:05:14 // 1969
Egyenlőre még csak a jobb külsőt csináltam meg. A belsőn egy különleges (MultiCrimp - olyan mint a puzzle) bilincs van amihez nincs szerszámom.
droberto2013-01-01 23:53:44 // 1968
Így van, sajnos ez sokunknál is ilyen. :((( Bár, ha nálad is van, akkor mégsem feltétlenül 59-es típushiba.
A személyes véleményem, hogy több mint valószínű, hogy a váltóból jön vagy maximum a féltengely csuklók a ludasok.
A kérdés az, hogy mit kéne kicserélni, hogy megszűnjön?
Ill. a másik kérdés, hogy mekkora futásteljesítmény után jelenkezik?
A személyes véleményem, hogy több mint valószínű, hogy a váltóból jön vagy maximum a féltengely csuklók a ludasok.
A kérdés az, hogy mit kéne kicserélni, hogy megszűnjön?
Ill. a másik kérdés, hogy mekkora futásteljesítmény után jelenkezik?
droberto2013-01-01 23:03:57 // 1967
Én erről a gyári előírásról nem hallottam. De az 1-1 mm az ostobaságnak tűnik.
Minimum falvastagságokat szoktak egyébként előírni.
Minimum falvastagságokat szoktak egyébként előírni.
droberto2013-01-01 22:29:21 // 1966
A linket nem raktad be. :)
droberto2013-01-01 22:28:38 // 1965
De a tied viszont, kívülről alig kopott lehet benne néhány 10k km...
Cserélted egyébként?
Cserélted egyébként?
droberto2013-01-01 22:18:42 // 1964
Egyébként biztos jobb mint az GM-es manuális, mert az meg klattyan-gat terhelésváltáskor (váltáskor, és motorféknél) 2-ban és 3-ban, hallhatóan.
Engem pl. nagyon idegesít, hogy úgy kell kezelni a gázt és a kuplungot, hogy ne legyen észrevehető.
Az autó megemelésekor, simán előidézhető a hang. 1-ben hangosan csinálja, és a sebességfokozat növelésekor már egyre halkabb. Ezért is gondolok a váltóra...
Vagy talán még a féltengely lehet...
Jó lenne tudni, hogy mi ez, hátha ki kéne csak valami alkatrészt cserélni.
A jelenség oka SZVSZ valami mechanikai kapcsolat kopásából ered. Valaminek nagyon nagy lett a holtjátéka.
Engem pl. nagyon idegesít, hogy úgy kell kezelni a gázt és a kuplungot, hogy ne legyen észrevehető.
Az autó megemelésekor, simán előidézhető a hang. 1-ben hangosan csinálja, és a sebességfokozat növelésekor már egyre halkabb. Ezért is gondolok a váltóra...
Vagy talán még a féltengely lehet...
Jó lenne tudni, hogy mi ez, hátha ki kéne csak valami alkatrészt cserélni.
A jelenség oka SZVSZ valami mechanikai kapcsolat kopásából ered. Valaminek nagyon nagy lett a holtjátéka.
droberto2013-01-01 22:18:36 // 1963
No, megcsináltam a lediferálós témát, hogy ki tudjam deríteni, mi adja guruláskor a hangot jobb előröl.
A videón is látszik, hogy valamiért nem tudtam rendesen kipörgetni a kereket 3.-ban.
Először még be volt kapcsolva a VDC (látszik is a fék füstölése), de utána már kikapcsoltam, de akkor is se tudtam 40-50 km/h fölé pörgetni, mert erőlködött.
A videón is látszik, hogy valamiért nem tudtam rendesen kipörgetni a kereket 3.-ban.
Először még be volt kapcsolva a VDC (látszik is a fék füstölése), de utána már kikapcsoltam, de akkor is se tudtam 40-50 km/h fölé pörgetni, mert erőlködött.
droberto2013-01-01 21:58:12 // 1962
Miért, kevesled a nyomatékát?
droberto2013-01-01 21:57:12 // 1961
Úgy tűnik elérkezett a fékcsere ideje.
A múltkor amikor a Mecsekben meghajtottam a gépet, egy 180 ról 90-re lassítás közben darált az autó. Akkor azt hittem, hogy az út miatt, de most már látom, hogy vége a tárcsáknak.
Ilyet még nem láttam, és teljességgel felháborít, hogy bizonyos helyeken extra korrozív anyagokkal síkosság mentesítenek. Feltételezem, hogy autómmal korábban valami erős savas közegbe hajtottak bele, mivel a Scudetto krómozását is megmarta. :(
Hallottatok már olyat, hogy a féktárcsa nem azért megy tönkre, mert elkopik, hanem azért, mert belülről elrohad?!?
A tárcsa felszíne szabályosan megégett:

A probléma az, hogy a tárcsa belülről annyira elvékonyodott, hogy már nem képes elvezetni a hőt.
Az agresszív anyag szétzabálta belülről.

A rozsda eltávolítása után olyan árkok keletkeztek, ahol a falvastagság nem több mint 5-7 mm!

A legnagyobb gond, pedig a hőterhelés miatt létrejött mikrorepedések:

Ameddig csak tudtam halogattam a cserét, de tovább nem várhatok, mert így már veszélyes a közlekedés.
A múltkor amikor a Mecsekben meghajtottam a gépet, egy 180 ról 90-re lassítás közben darált az autó. Akkor azt hittem, hogy az út miatt, de most már látom, hogy vége a tárcsáknak.
Ilyet még nem láttam, és teljességgel felháborít, hogy bizonyos helyeken extra korrozív anyagokkal síkosság mentesítenek. Feltételezem, hogy autómmal korábban valami erős savas közegbe hajtottak bele, mivel a Scudetto krómozását is megmarta. :(
Hallottatok már olyat, hogy a féktárcsa nem azért megy tönkre, mert elkopik, hanem azért, mert belülről elrohad?!?
A tárcsa felszíne szabályosan megégett:

A probléma az, hogy a tárcsa belülről annyira elvékonyodott, hogy már nem képes elvezetni a hőt.
Az agresszív anyag szétzabálta belülről.

A rozsda eltávolítása után olyan árkok keletkeztek, ahol a falvastagság nem több mint 5-7 mm!

A legnagyobb gond, pedig a hőterhelés miatt létrejött mikrorepedések:

Ameddig csak tudtam halogattam a cserét, de tovább nem várhatok, mert így már veszélyes a közlekedés.
droberto2013-01-01 21:27:50 // 1960
Aisin AWTF-80 SC van benne.
Sok modellbe szerelik, én speciel rosszat nem hallottam róla.
Viszont az olajat ajánlatos lecserélni benne.
Sok modellbe szerelik, én speciel rosszat nem hallottam róla.
Viszont az olajat ajánlatos lecserélni benne.
droberto2012-12-31 20:14:19 // 1959
Boldod Új Évet Kívánok minden kedves Alfás Cartársnak! :)
droberto2012-12-31 19:37:21 // 1958
droberto2012-12-31 19:34:54 // 1957
droberto2012-12-31 19:06:29 // 1956
Tegnap sikerült egy 70 km-es etapon 5,3 l-es fogyit produkálni. :)
droberto2012-12-31 19:05:12 // 1955
Emblémaügyben az Elaforgot ajánlom!
Gyárilag az első ebléma a krómbajussz el egyben van. De anélkül találsz az olasz eBay-en pl... :)
Gyárilag az első ebléma a krómbajussz el egyben van. De anélkül találsz az olasz eBay-en pl... :)
droberto2012-12-28 23:41:16 // 1954
Nekem nagyon teccik ebben a változatban.
Nem is értem miért nem népszerű.
Mondhatnám úgy is, hogy méltánytalanul népszerűtlen. :(
Pedig van választék és nem is drága.
Nem is értem miért nem népszerű.
Mondhatnám úgy is, hogy méltánytalanul népszerűtlen. :(
Pedig van választék és nem is drága.
droberto2012-12-28 23:23:21 // 1953
Nagy kéjenc az az eb ott hátul. Élvezi rendesen az olasz luxust. :)
Amikor a gazdája bevadul, meg tud azért kapaszkodni? :)
Amikor a gazdája bevadul, meg tud azért kapaszkodni? :)
droberto2012-12-28 23:18:06 // 1952
Faggasd ki a központizár vezérlőt MES-el, lehet van valami hibakód, amivel el lehet indulni.
droberto2012-12-28 12:23:32 // 1951
Ezeket az adatokat az autókatalógusból gyűjtöttem, melynek forrásai a kezelési útmutatók, és az okmányirodák által is használt adatbázisok.
Nyílván lehetnek eltérések és a hibák, mint ahogyan a lenti példa is mutatja, de nincs más adatbázis birtokunkban.
A mérlegeléseddel kapcsolatban pedig: Anno és is mértem a Tipo-t és a műszakiban szereplő 1.058 kg-al köszönő viszonyban sem volt, jóval többet mértem annál. Az a gyanúm, hogy a 156 is jóval több a valóságban, mint a gyári érték.
Nyílván lehetnek eltérések és a hibák, mint ahogyan a lenti példa is mutatja, de nincs más adatbázis birtokunkban.
A mérlegeléseddel kapcsolatban pedig: Anno és is mértem a Tipo-t és a műszakiban szereplő 1.058 kg-al köszönő viszonyban sem volt, jóval többet mértem annál. Az a gyanúm, hogy a 156 is jóval több a valóságban, mint a gyári érték.
droberto2012-12-28 12:02:26 // 1950
Az én elképzelésem:
Az utódnál el kell érni, hogy még több biztonsági és kényelmi szolgáltatás mellett, a padlólemez legalább 100-120 kg-al könnyebb legyen úgy, hogy több típushoz használható legyen (lehetőleg a konszernen belül) és a beltér is növekedjen. Mindezt úgy, a kedvező statikai és biztonsági tulajdonságok megmaradjanak.
És a legfontosabb persze, hogy ismét hátulkaparjon. :)
Az utódnál el kell érni, hogy még több biztonsági és kényelmi szolgáltatás mellett, a padlólemez legalább 100-120 kg-al könnyebb legyen úgy, hogy több típushoz használható legyen (lehetőleg a konszernen belül) és a beltér is növekedjen. Mindezt úgy, a kedvező statikai és biztonsági tulajdonságok megmaradjanak.
És a legfontosabb persze, hogy ismét hátulkaparjon. :)
droberto2012-12-28 12:01:11 // 1949
Valószínűleg hibás a forrásom, mert azt leszámítva mindenhol pontosan 50 kg-al több a SportWagon mint a Berlina. Ez nekem is feltűnt. Jobb alapozni a használatira.
Ki is javítottam (és bővítettem is) a "táblázatot".
Alfa Romeo 156 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:
156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg
Alfa Romeo 159 FL előtti tömegek Distinctive felszereltséggel:
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.585 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
Alfa Romeo 159 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.490 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.540 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.585 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.635 kg
Konklúzió:
A 159 megjelenésekor az 1,9 esetében, 230 kg-al volt nehezebb mint a 156-os. A 2.4-es esetében, pedig 245 kg a tömeg növekmény.
A modellfrissítéskor sikerült a tömegből egységesen 45 kg-ot lefaragniuk, s így már csak 185-, és 200 kg-al lett nehezebb mint az előd.
SZVSZ ez már nem is olyan drasztikus többlet, tekintetbe véve, a méretnövekedést, az NCAP 5*-ot, a kategóriaelső torziós merevséget, az elpusztíthatatlan futóművet, az emissziókorlátozó segédberendezéseket, a gazdagabb felszereltséget, a belső anyagok minőségét, a szigetelést, és a nagy kerekeket.
Kérdések:
Vajon hogyan tudták elérni a súlycsökkenést?
Milyen szerkezeti elemeken tudtak könnyíteni?
Mivel a négy-, és az öthengeres is egységesen 45 kg-al lett könnyebb, ezért feltételezem, hogy nem az erőforrás tömegén csökkentettek.
Azt sem hiszem, hogy az ülésről tudtak farigcsálni ennyit. Bár meg kell jegyeznem az ülés marha nehéz. A bal egy simán van 35 kg.
Ki is javítottam (és bővítettem is) a "táblázatot".
Alfa Romeo 156 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:
156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg
Alfa Romeo 159 FL előtti tömegek Distinctive felszereltséggel:
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.585 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
Alfa Romeo 159 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:
159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.490 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.540 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.585 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.635 kg
Konklúzió:
A 159 megjelenésekor az 1,9 esetében, 230 kg-al volt nehezebb mint a 156-os. A 2.4-es esetében, pedig 245 kg a tömeg növekmény.
A modellfrissítéskor sikerült a tömegből egységesen 45 kg-ot lefaragniuk, s így már csak 185-, és 200 kg-al lett nehezebb mint az előd.
SZVSZ ez már nem is olyan drasztikus többlet, tekintetbe véve, a méretnövekedést, az NCAP 5*-ot, a kategóriaelső torziós merevséget, az elpusztíthatatlan futóművet, az emissziókorlátozó segédberendezéseket, a gazdagabb felszereltséget, a belső anyagok minőségét, a szigetelést, és a nagy kerekeket.
Kérdések:
Vajon hogyan tudták elérni a súlycsökkenést?
Milyen szerkezeti elemeken tudtak könnyíteni?
Mivel a négy-, és az öthengeres is egységesen 45 kg-al lett könnyebb, ezért feltételezem, hogy nem az erőforrás tömegén csökkentettek.
Azt sem hiszem, hogy az ülésről tudtak farigcsálni ennyit. Bár meg kell jegyeznem az ülés marha nehéz. A bal egy simán van 35 kg.
droberto2012-12-28 11:17:20 // 1948
Én elégedett vagyok az enyémmel. Bár nekem a box nélkül sem voltak problémáim.
droberto2012-12-28 01:20:29 // 1947
Szóval összegezve, SZVSZ egy 150 Le-s 159 meglehetősen dinamikus haladásra képes. Az OFF-osok 90-95%-át lelépi. Racionálisan gondolkodva a magyar utakra ennél nagyobb teljesítmény felesleges.
Egy 200-210 LE-s pedig, már-már élményszámba megy, mely egy igazi adrenalinbomba.
Persze nem vagyunk egyformák...
Egy 200-210 LE-s pedig, már-már élményszámba megy, mely egy igazi adrenalinbomba.
Persze nem vagyunk egyformák...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.