Fórum >> Típusok >> 159

droberto2013-01-05 23:32:55 // 1996
És a nagyfékre rámegy a 16-os vaskerék! :)))
droberto2013-01-05 23:30:57 // 1995
Először nekem sem teccet', de a nagy kerék miatt azt hiszem megkívántam! :)
droberto2013-01-05 23:29:57 // 1994
Ez nem Distinctive, hanem csak Progression. :(
droberto2013-01-05 23:24:58 // 1993
Abszolút egyet értek!
Lesznek még itt meglepetések sajnos.
Van pár kiemelten agályos rész a 159-en sajnos.
droberto2013-01-05 23:21:42 // 1992
Szép kis csapat! :)))
Sajnos nem tudtam ott lenni, de én is 159-et bütyköltem! :)
droberto2013-01-05 23:21:36 // 1991
Az első részével teljesen egyet értek. A kötőelemek horganyzása kritikán aluli. Az utak télvíz idején brutális anyagokkal vannak kezelve. A vasak pedig halmozottan hátrányos helyzetben vannak, ha azok a tengerparton krúzololnak... :(
Annyival kiegészíteném, hogy szinte minden feketére festett és tüzihorganyzott elem (hátsó futómű, féktárcsa, ablakmosófolyadék tartály tartó), amiket a felcsapódó savas közeg eléri, hamar rozsdásodnak.
droberto2013-01-05 23:06:01 // 1990
A levél FB-on is már elért hozzám! :)
Részvét a tulajnak!
Szerintem az alvázszámot és a motorszámot valahogyan ki kéne tetesd az oldalra (és más országok közösségi oldalára is eljuttatnám). Bár SZVSZ ez az autó, már rég romániában (vagy más keleti országban) van dobozokban. :(
Mocskos egy szemét világot élünk. Aki(k) elvitték azoknak a kezeit tőbe levágnám és a seggükbe szúrkálnám! GRRRR!
Egyébként nagyon sajnálom, hogy eladtad a vasad. Ezek szerint az AC13-on már nem talizunk.... :(
droberto2013-01-05 20:16:02 // 1989
700 a navis fej! :)))
droberto2013-01-05 13:28:59 // 1988
:)))
droberto2013-01-05 13:27:50 // 1987
Skull szerelt fel a sajátjára.
droberto2013-01-05 13:25:34 // 1986
A tetősínt le lehet szedni, de látszódni a fogynak a menetes hüvelyek. :(
droberto2013-01-04 08:35:59 // 1985
Ez a (pirossal karikázott) stekker, meg gondolom a kék karikával jelzett helyen levő lámpamosó szivattyújának stekkere:
droberto2013-01-04 08:31:44 // 1984
Meg ha ez így van akkor lecsekkolom majd a hátsó hidat, hogy rajta van-e az érzékelő. (Gondolom az nincs).
droberto2013-01-04 08:29:57 // 1983
No az esélyes, meg ott megy mellette a hátra menő szélvédő mosó vezeték.
droberto2013-01-04 07:53:56 // 1982
Nem mert az a bal oldal, és itt van a kopásjelző.
droberto2013-01-03 23:34:04 // 1981
Ismét találtam egy árva csatlakozót:

Vajon mi lehet?
droberto2013-01-03 23:03:36 // 1980
Hallod... amikor a tieddel mentem, nagyon nem arra figyeltem, hogy klattyan-e. Komoly önuralmat kellet tanúsítanom. :)))
Igazából ez a klattyanás, akkor hallható/érezhető, amikor 2-ből váltasz 3-ba, úgy, hogy vadabbul kezeled a kuplung és a gáz pedált, illetve akkor amikor kettőben vagy háromban egy nagygázas szakasz után, hirtelen lelépsz a gáz pedálról. (Remélem most jól írtam.)
droberto2013-01-03 22:56:51 // 1979
Kezdek beletörődni, de azért jó lenne megtudni, hogy mi adja.
droberto2013-01-02 20:01:12 // 1978
Szerintem, ha nemrég vetted akkor most. :)
Én a helyedben a gyárit (Tutela Car Matrix :)) tenném.
droberto2013-01-02 19:55:26 // 1977
Vsz. a váltó lesz az, vagy a hajtás.
Ha legközelebb lekerül a haspáncél, majd megnézegetem. :)
droberto2013-01-02 19:48:38 // 1976
Az picit meglepne, hisz a külsők gumiharangok akkor csordultig lennének.
Egyébként a könyve meg:
Belülre: Tutela Star 700-at
Kívülre: Tutela All Star-at ír
és nem MRM Zerot és Star 500-at.
droberto2013-01-02 19:42:18 // 1975
A tiedben nincs. Nem azért csinálja.
droberto2013-01-02 17:29:01 // 1974
Ez jó! Gondolom ez a mennyiség a két oldalhoz együttesen kell.
droberto2013-01-02 13:45:39 // 1973
Mivel nem találtam én sem mennyiséget, ezért úgy gondolom hogy a gyári 125 ml kiszerelést kell ketté (jobb-bal) osztani. Másrészt pedig a leszedett gumiharang alatt is kb. ennyi volt.
droberto2013-01-02 13:34:23 // 1972
Akkor innentől tárgytalan a téma, bár jó lenne tudni, hogy mi okozza. :(
droberto2013-01-02 13:32:43 // 1971
A gyárid 1.680. Akkor a tied egy tízessel könnyebb ennél. Meglepő.
Az SW 50 kilóval több elvileg: Ott hosszabb a tető, egyel több az oszlop, nagyobb a csomagtér ajtó, meg még a fene tudja... :)
droberto2013-01-02 13:18:37 // 1970
Lehet, hogy normális, de így kuplung-, meg lehet kettőstömegű csere előtt jó lenne tudni, mit kéne cserélni, hogy elmúljon.
Egyébként nem hiszem, hogy lendkerék, mert egyszer írta egy itteni Cartárs, hogy a csere ellenére is adja a hangot.
droberto2013-01-02 13:05:14 // 1969
Egyenlőre még csak a jobb külsőt csináltam meg. A belsőn egy különleges (MultiCrimp - olyan mint a puzzle) bilincs van amihez nincs szerszámom.
droberto2013-01-01 23:53:44 // 1968
Így van, sajnos ez sokunknál is ilyen. :((( Bár, ha nálad is van, akkor mégsem feltétlenül 59-es típushiba.
A személyes véleményem, hogy több mint valószínű, hogy a váltóból jön vagy maximum a féltengely csuklók a ludasok.
A kérdés az, hogy mit kéne kicserélni, hogy megszűnjön?
Ill. a másik kérdés, hogy mekkora futásteljesítmény után jelenkezik?
droberto2013-01-01 23:03:57 // 1967
Én erről a gyári előírásról nem hallottam. De az 1-1 mm az ostobaságnak tűnik.
Minimum falvastagságokat szoktak egyébként előírni.
droberto2013-01-01 22:29:21 // 1966
A linket nem raktad be. :)
droberto2013-01-01 22:28:38 // 1965
De a tied viszont, kívülről alig kopott lehet benne néhány 10k km...
Cserélted egyébként?
droberto2013-01-01 22:18:42 // 1964
Egyébként biztos jobb mint az GM-es manuális, mert az meg klattyan-gat terhelésváltáskor (váltáskor, és motorféknél) 2-ban és 3-ban, hallhatóan.
Engem pl. nagyon idegesít, hogy úgy kell kezelni a gázt és a kuplungot, hogy ne legyen észrevehető.
Az autó megemelésekor, simán előidézhető a hang. 1-ben hangosan csinálja, és a sebességfokozat növelésekor már egyre halkabb. Ezért is gondolok a váltóra...
Vagy talán még a féltengely lehet...
Jó lenne tudni, hogy mi ez, hátha ki kéne csak valami alkatrészt cserélni.
A jelenség oka SZVSZ valami mechanikai kapcsolat kopásából ered. Valaminek nagyon nagy lett a holtjátéka.
droberto2013-01-01 22:18:36 // 1963
No, megcsináltam a lediferálós témát, hogy ki tudjam deríteni, mi adja guruláskor a hangot jobb előröl.
A videón is látszik, hogy valamiért nem tudtam rendesen kipörgetni a kereket 3.-ban.
Először még be volt kapcsolva a VDC (látszik is a fék füstölése), de utána már kikapcsoltam, de akkor is se tudtam 40-50 km/h fölé pörgetni, mert erőlködött.
droberto2013-01-01 21:58:12 // 1962
Miért, kevesled a nyomatékát?
droberto2013-01-01 21:57:12 // 1961
Úgy tűnik elérkezett a fékcsere ideje.
A múltkor amikor a Mecsekben meghajtottam a gépet, egy 180 ról 90-re lassítás közben darált az autó. Akkor azt hittem, hogy az út miatt, de most már látom, hogy vége a tárcsáknak.
Ilyet még nem láttam, és teljességgel felháborít, hogy bizonyos helyeken extra korrozív anyagokkal síkosság mentesítenek. Feltételezem, hogy autómmal korábban valami erős savas közegbe hajtottak bele, mivel a Scudetto krómozását is megmarta. :(
Hallottatok már olyat, hogy a féktárcsa nem azért megy tönkre, mert elkopik, hanem azért, mert belülről elrohad?!?
A tárcsa felszíne szabályosan megégett:

A probléma az, hogy a tárcsa belülről annyira elvékonyodott, hogy már nem képes elvezetni a hőt.
Az agresszív anyag szétzabálta belülről.

A rozsda eltávolítása után olyan árkok keletkeztek, ahol a falvastagság nem több mint 5-7 mm!

A legnagyobb gond, pedig a hőterhelés miatt létrejött mikrorepedések:

Ameddig csak tudtam halogattam a cserét, de tovább nem várhatok, mert így már veszélyes a közlekedés.
droberto2013-01-01 21:27:50 // 1960
Aisin AWTF-80 SC van benne.
Sok modellbe szerelik, én speciel rosszat nem hallottam róla.
Viszont az olajat ajánlatos lecserélni benne.
droberto2012-12-31 20:14:19 // 1959
Boldod Új Évet Kívánok minden kedves Alfás Cartársnak! :)
droberto2012-12-31 19:37:21 // 1958
Lefényképeztem, ahogyan a csillár izzója leolvasztja a jeget a tetőről:

:)
droberto2012-12-31 19:34:54 // 1957
Felkerült a garázsba az 59 robbantott fotója:

:)
droberto2012-12-31 19:06:29 // 1956
Tegnap sikerült egy 70 km-es etapon 5,3 l-es fogyit produkálni. :)
droberto2012-12-31 19:05:12 // 1955
Emblémaügyben az Elaforgot ajánlom!
Gyárilag az első ebléma a krómbajussz el egyben van. De anélkül találsz az olasz eBay-en pl... :)
droberto2012-12-28 23:41:16 // 1954
Nekem nagyon teccik ebben a változatban.
Nem is értem miért nem népszerű.
Mondhatnám úgy is, hogy méltánytalanul népszerűtlen. :(
Pedig van választék és nem is drága.
droberto2012-12-28 23:23:21 // 1953
Nagy kéjenc az az eb ott hátul. Élvezi rendesen az olasz luxust. :)
Amikor a gazdája bevadul, meg tud azért kapaszkodni? :)
droberto2012-12-28 23:18:06 // 1952
Faggasd ki a központizár vezérlőt MES-el, lehet van valami hibakód, amivel el lehet indulni.
droberto2012-12-28 12:23:32 // 1951
Ezeket az adatokat az autókatalógusból gyűjtöttem, melynek forrásai a kezelési útmutatók, és az okmányirodák által is használt adatbázisok.
Nyílván lehetnek eltérések és a hibák, mint ahogyan a lenti példa is mutatja, de nincs más adatbázis birtokunkban.
A mérlegeléseddel kapcsolatban pedig: Anno és is mértem a Tipo-t és a műszakiban szereplő 1.058 kg-al köszönő viszonyban sem volt, jóval többet mértem annál. Az a gyanúm, hogy a 156 is jóval több a valóságban, mint a gyári érték.
droberto2012-12-28 12:02:26 // 1950
Az én elképzelésem:

Az utódnál el kell érni, hogy még több biztonsági és kényelmi szolgáltatás mellett, a padlólemez legalább 100-120 kg-al könnyebb legyen úgy, hogy több típushoz használható legyen (lehetőleg a konszernen belül) és a beltér is növekedjen. Mindezt úgy, a kedvező statikai és biztonsági tulajdonságok megmaradjanak.
És a legfontosabb persze, hogy ismét hátulkaparjon. :)
droberto2012-12-28 12:01:11 // 1949
Valószínűleg hibás a forrásom, mert azt leszámítva mindenhol pontosan 50 kg-al több a SportWagon mint a Berlina. Ez nekem is feltűnt. Jobb alapozni a használatira.
Ki is javítottam (és bővítettem is) a "táblázatot".

Alfa Romeo 156 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:

156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg

Alfa Romeo 159 FL előtti tömegek Distinctive felszereltséggel:

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.585 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg

Alfa Romeo 159 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.490 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.540 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.585 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.635 kg

Konklúzió:

A 159 megjelenésekor az 1,9 esetében, 230 kg-al volt nehezebb mint a 156-os. A 2.4-es esetében, pedig 245 kg a tömeg növekmény.
A modellfrissítéskor sikerült a tömegből egységesen 45 kg-ot lefaragniuk, s így már csak 185-, és 200 kg-al lett nehezebb mint az előd.
SZVSZ ez már nem is olyan drasztikus többlet, tekintetbe véve, a méretnövekedést, az NCAP 5*-ot, a kategóriaelső torziós merevséget, az elpusztíthatatlan futóművet, az emissziókorlátozó segédberendezéseket, a gazdagabb felszereltséget, a belső anyagok minőségét, a szigetelést, és a nagy kerekeket.

Kérdések:

Vajon hogyan tudták elérni a súlycsökkenést?
Milyen szerkezeti elemeken tudtak könnyíteni?


Mivel a négy-, és az öthengeres is egységesen 45 kg-al lett könnyebb, ezért feltételezem, hogy nem az erőforrás tömegén csökkentettek.
Azt sem hiszem, hogy az ülésről tudtak farigcsálni ennyit. Bár meg kell jegyeznem az ülés marha nehéz. A bal egy simán van 35 kg.
droberto2012-12-28 11:17:20 // 1948
Én elégedett vagyok az enyémmel. Bár nekem a box nélkül sem voltak problémáim.
droberto2012-12-28 01:20:29 // 1947
Szóval összegezve, SZVSZ egy 150 Le-s 159 meglehetősen dinamikus haladásra képes. Az OFF-osok 90-95%-át lelépi. Racionálisan gondolkodva a magyar utakra ennél nagyobb teljesítmény felesleges.
Egy 200-210 LE-s pedig, már-már élményszámba megy, mely egy igazi adrenalinbomba.
Persze nem vagyunk egyformák...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.