Fórum >> Típusok >> 159

droberto2012-12-28 01:19:24 // 1946
Ja, és a gyári gyorsulás adat pedig:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 150LE 1.355 kg - 9,7 s / 100km/h
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V 200LE 1.630 kg - 8,4 s / 100km/h
Esszerint az öthengeres mozdony érinthetetlen. :)
droberto2012-12-28 00:59:19 // 1945
Ez a fél tonna különbség egy picit túlzás.
A pontosság kedvéért (ill., hogy itt meglegyen) kigyűjtöttem a hivatalos saját tömegeket a gyakori modelleknél Distictive felszereltséggel:

156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.615 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
A 159 modellek tömege FL előtti tömeg.

Tehát, hogyha a szóban forgó két autó tömegét vesszük alapul, akkor:
1.630 - 1.355 = az csak 275 kg.
droberto2012-12-28 00:38:47 // 1944
Ja, hogy a Peti 156-osa... Ezen nem csodálkozom. Az övé a Novitec boxxal 180 LE és nem tudom, hogy mikor volt az eset, de akkor neki vsz. már egy hibátlan, új kuplungja volt. (Ez sokat számít! Csúszós kuplungal az enyém is érezhetően harmatosabb.)
Legjobb tudomásom szerint az Alfa159 alfája is korábban csak egy szerényebb programot kapott.
Na szóval, ha kicsit számolunk akkor és elfogadjuk azt a, hogy a két vasnak nagyjából ua. a váltó áttételezése, akkor az alábbi súly/teljesítmény arányokat kapjuk:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 180LE (Novitec) 1.355 kg - 7,52 kg/LE
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V ~210LE (1. remap) 1.630 kg - 7,76 kg/LE
A számok ismeretében nincs min csodálkozni.
droberto2012-12-27 17:36:45 // 1943
Azt, hogy gyárilag hogy ment csak sejteni tudom, de azt hogy milyen a remappal és remapos nitróval tapasztaltam.
Azt meg, hogy lenyomja a 156 1.9 16V mJET 150 ló, a húzott 159 2.4 20V JTDm 200 lovat azt kötve hiszem. Még a simát sem. Akkor sem ha figyelembe vesszük a nagy tömeget és a nagy turbót. Max 50-ig lehet "ellenfél"...
Ha ezt bárhol meg is történt, akkor ott valami nem volt százas.
droberto2012-12-27 16:34:52 // 1942
Igen jól fog menni! ;)
Már mentem vele Nitróval. Hogy finoman fogalmazzak nem csak mérhető, hanem érezhető is volt a különbség. :)
Perszer az árral kapcsolatban csak vicceltem, úgy mint te a 2.4-el. :)
droberto2012-12-27 16:28:30 // 1941
Nem értem mire alapozod az állításodat.
Csak Bonyhádon 4. embert is tudok, aki az Alfákra van ráállva.
Egy németet verdára tényleg nagyobb a kereslet, de az adásvételt az ár is jelentősen befolyásolja.
droberto2012-12-27 12:54:52 // 1940
Vigyázz, a My11 nem a fej típusa, hanem a 2011-es AR 159-et hívják így!
A beszerzésre csak bontót tudok, de 100%, hogy külföldön is beszerezhető.
Ha találsz arra azért kiváncsi leszek! :)
A kábelkötegre figyeljél!
droberto2012-12-27 12:10:30 // 1939
"Esetleg nem tudjátok, csinált már valaki ilyet itt az amore-n, akár Brera-n, vagy 159-en?" - Tibcsi166
droberto2012-12-27 12:01:32 // 1938
A 2.4 azért túlzás!
Egyébként, ha meglessz a NO2-ja, akkor 4,5M-ért egymás kezébe adják majd a vevőjelöltek a kilincset! :)
droberto2012-12-27 11:56:41 // 1937
Most, hogy lecseréltem az akksit nagyobbra, nem tudom össze tépőzárazni az akkumulátor szigetelését.
Arra gondoltam, hogy szerzek rá egy 2.4-eseté bontóból. Csak kérdés, hogy azé mekkora?
Lehet kapni utángyártott bundát is.
droberto2012-12-27 11:50:31 // 1936
A My11-esre gondolsz?
Nekem megfordult a fejemben, de az ára miatt nem fog ilyen belekerülni a vasamba.
Ez már vsz érintős, de szolgáltatásban SZVSZ igen elmarad egy aftermarketes-től.
Gyanítom, hogy nincs benne 3 pár RCA és 24 bites Burr Brown konverter sem.
droberto2012-12-27 11:47:11 // 1935
Ha nem lehetne eladni, akkor nem hoznák be zsákszámra a nepperek.
Én az enyémet vsz. nem tudnám eladni, de én meg se próbálnám. :)
droberto2012-12-27 00:23:32 // 1934
De már megfigyeltem, csak most jutottam el oda, hogy rákérdezzek. :)
Egyébként jó sztori. Bloggyanús! :)
droberto2012-12-27 00:22:15 // 1933
Volt esze, csak utána csücsült oda, hogy megérkeztünk. :)
droberto2012-12-26 22:15:23 // 1932
"Nem akarunk meggyőzni, ha nem érzed azt hogy egy olasz autóban van lélek, jó beleülni, és vezetni szemben egy iszonyú racionális mondjuk Toyotával, akkor úgysincs miről beszélni." - Ez a lényeg! A Cartárs vsz. nem találta meg autójában azt amit keresett.
droberto2012-12-26 22:12:29 // 1931
Igen vad névválasztás, mi ihlette?
droberto2012-12-26 22:11:16 // 1930
A bőr minőségén múlik a legtöbb. Erre kell legjobban áthúzásnál is figyelni (én sem tudom, hogy mi számít, de komolyan érdekelne).
Egy barátom áthúzatta kormányát egy nagy átböröző céggel, és ~20k km megtétele után már itt-ott kikopott a bőr. :( Ja, pedig igen magasfokon vigyáz az autójára.
Egyébként a világos színűre festett bőrkormányok megfigyeléseim szerint jóval hamarabb megkopnak.
droberto2012-12-26 22:04:05 // 1929
És ne csak a kormányt, hanem úgy nagyjából mindent.
"Nem messze ettől van egy 260000 Km-el azon nem néz ki így!" - Sok függ a használati módtól. Nálam az 159 vsz 1.200.000 km után sem nézne ki így, de ugye nem vagyunk egyformák...
droberto2012-12-26 22:00:41 // 1928
Megnéztem a 3er kombik árát 2006-tól 2.0-es motorral.
Nem tudom milyen értékvesztésről beszélsz az Alfánál? Az újkorukban egyébként drágább BMW-k 2.3-tól már indulnak.
Igazán nem értem az elégedetlenséged okát...
droberto2012-12-26 21:45:08 // 1927
Én ma a bonyhádi elkerülőn egy citromsárga Smart Roadstert daráltam be a kanyargós részen. :)
droberto2012-12-26 21:36:46 // 1926
Volt ma egy melegedő potyautasom:

:)
droberto2012-12-25 22:14:17 // 1925
Látom nem tettél le a 3er-ről. :)
droberto2012-12-24 17:40:25 // 1924
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket minden kedves Cartársnak!
droberto2012-12-23 23:29:09 // 1923
"Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó."
- Természetesen lengőkarra gondoltam! :)
droberto2012-12-23 23:23:53 // 1922
Én megértettem, hogy a gyárit is a BEHR gyártja, de nekem gyanús, hogy van valami különbség közte és az am-es BEHR közt.
Lehet, hogy tévedek, de ez a meglátásom.
Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó.
"Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt." - Ezt hol találom, engem érdekelne!
droberto2012-12-23 23:14:28 // 1921
Nem is tudtam, hogy közgazdász vagy. :)
Komolyan elhitetted velem, hogy műszaki ember vagy. :)))
Viccet félretéve, én azt tanultam, hogy az árat a piacon a kereslet/kínálat határozza meg.
A gyári cuccokok nagy része is (amit mi szoktunk vásárolni, persze a küszöböd nyílván kivétel) beszállítótól származik. Ott is van verseny, és SZVSZ nagyobb mint az aftermarket piacon. Max csak a szerződésben rögzítik az éves áremelkedés mértékét.
droberto2012-12-23 22:51:47 // 1920
Konkrétan nem tudok neked erre válaszolni, de az alábbiak miatt hiszem, hogy így van, és bízom benne, hogy elfogadod válaszom:
Én (általában) hiszek a gyári alkatrészek minőségibb megjelenési formájának, mint bármilyen más utángyártott termékének.
Tudom, hogy te mindig fenntartással kezeled a gyári alkatrészeket és a gyártó "szemléletét".
Az én meglátásom szerint egy autó (mint sok más mai műszaki termék), komplex rendszerek (mechanikus, elektromos, termikus...stb) összessége, mely rendszerek gondosan megtervezett és összeválogatott elemekből állnak, amiknek minden paramétere ismert, minden üzemi és használati viszonyok közepette. Ha te megváltoztatsz egy olyan elemet, ami más alkatrészekkel kölcsönhatásban vannak, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Félre ne érts, nem neked mondom, mint alapos és mindenre kitekintő mérnöknek, hanem úgy általánosságban, amikor egy User nekiáll okosba ügyeskedni és pénzt spórolni. És itt nem a kettőstömegű lendkerék összehegesztésére gondolok.
Persze lehetnek és vannak is típushibák, amik arra késztetik a Usert, hogy más megoldás után nézzen (pl.: 159 ülésfűtés), de ha van egy jól működő dolog akkor azt nem érdemes módosítgatni.
Saját káromon tanultam meg, hogy miért olyan drága egy gyári alkatrész. Persze egy egyszerű felépítésű dologból, ami bizonyíthatóan ua. mint egy OEM termék pl. vezérlés (Dayco) ott megveszem az aftermarketet.
Konkrétan fiatalon nem 1x jártam pórul Quinton Hazell szíjjal, OCAP lengőkarral és utángyártott termosztáttal (egy furattal több volt rajta), 3 féle utángyártott szelepfedél tömítéssel és még sorolhatnám.
Azóta már arra is rájöttem, hogy miért jobb egy, ha nem is márka-, de legalább egy hivatalos szervizbe szervizeltetni. Lásd klímatisztítás.
Szóval a termosztátra visszatérve jó lenne a gyárit, és aftermarketeset összehasonlítani, hogy miben különböznek, ha különböznek.
Első körben a rajtuk szereplő számokkal futnék fel Google barátunkhoz. :)
droberto2012-12-23 20:51:04 // 1919
A 30-40-, de még az 50%-ot megértem, de ebben az esetben több mint 100 %-ról beszélünk!
Valamiben biztos, hogy más...
Bár ha a gyári élettartama 5-6 év és 150-200k km akkor akkor az nem egy nagy Quality...
droberto2012-12-23 20:01:53 // 1918
Ha a gyári is BEHR, akkor vajon miért kerül a gyári több mint 2x annyiba?
droberto2012-12-23 15:12:40 // 1917
Akkor ezek szerint a gyári is BEHR?
droberto2012-12-23 15:10:59 // 1916
Sajnos csak az öthengeresnél Alu. :(
droberto2012-12-23 00:28:14 // 1914
Remélem, hogy jónéhány évet kihúz még a vasadban! :)
Tegnap az Akkumax-nál ezek mentek:

(A pirossal karikázott már az én tulajdomoat képzi)
+ volt Bosh és Varta, ami külső olvastra is egy kutya. Ja, és ugyanabban a német gyárban készülnek.
Illetőleg forgalmazzák a német által olyannyira favorizált Moll akkumulátorokat.
Igényes kidolgozás, de pusztán a műszaki patamétereit tekintve gyenge. Kérdés persze a felépítés és a tartósság.
Vicc az, hogy egy ilyen komoly szaküzletben nem lehettett se pulzert, se kontaktzsírt venni.
Azt monta az ember, hogy azért nem mert nem keresik őket. :(
droberto2012-12-22 23:35:31 // 1913
A Jancsi az álmaiban már egy Giulia nevű modellre hajt! :)
droberto2012-12-22 23:16:36 // 1912
Idén a mienk kispolgári:

:)
droberto2012-12-22 23:01:57 // 1911
Rendelhetsz be nagyobb mennyiséget, hogy legyen a polcon. :)
droberto2012-12-22 23:01:00 // 1910
Tegnap egy Q7 kóstolt be az érdi emelkedőn felfele. :)
Tudjátok az 59 lámpájú. :)
100-as sebességkorlát, nedves út és köd. A belsőben 105-el megelőztem aztán visszaelőzött kívül. Dobtam egy 4-et és a dombtetőn már nem láttam a tükörbe. :)))
droberto2012-12-22 22:56:32 // 1909
Csak a 2.4-be fér be.
droberto2012-12-22 22:55:26 // 1908
Az Excellben én is csalódtam. A Premiummal állítólag már nincsenek problémák.
droberto2012-12-22 18:31:19 // 1907
Csak alfát bontanak kevesen! :(
Legalábbis a közelben nem!
droberto2012-12-22 16:45:38 // 1906
Nekem egy Fiat bontós emberem volt Földváron. Aprópénzért adott mindent, kintről hozta a verdákat Ausztriából. Egy lepusztult családi házban bontott.
Azt egyszer csak eltűnt, fél évig kerestem de semmi.
Egy ilyen hely kéne itt a közelben....
droberto2012-12-22 11:39:38 // 1905
Nem feltétlenül csak az árral van a baj, hanem, azzal, hogy van amiből 5, van amiből 10 a rendelhető minimális mennyiség. Én már kérdeztem jó néhány helyet.... :(
droberto2012-12-22 11:37:02 // 1904
Valószínűleg igen, de a te blogod fogja képezni a javítás alapját. :)
droberto2012-12-22 11:19:34 // 1903
Még filózok rajta, eccer teccik eccer nem! :)
droberto2012-12-22 01:04:38 // 1902
Én ma kb. 20-at láttam. :)
droberto2012-12-22 01:02:19 // 1901
Van valami szöveg a falon, hogy ha nem vagyok itt, akkor is csak itt vagyok a közelben.
Tényleg Olaszország csak egy köpésre van...
Mondjuk nem értem, hogy miért nem lehet, kiírni az oldalukra, hogy árubeszerzés miatt zárva. A Renaultos mókus szerint ma is neki kellet volna jönnie, de "kintragadt" olaszban.
Vagy a telefont vehetné fel, hogy bocs, de ma ne gyere.
Nincs az a roaming díj, ami ne érne meg néhány elégedett ügyfelet. :(
A termékek amiket meg szeretnék, csak ilyen apró sallangok, amikkel nem szeret senki se foglalkozni, még a gyár sem. Ezeket a dolgokat sajnos nem lehet e-mailben vagy telón "lerendezni", már ha eladnák őket így egyáltalán...:
o kötőelemek, patentok
- csomagtér fedél burkolat – csavar 2 db
- csomagtér fedél burkolat – rögzítő patent 2 db
- csomagtér fedél burkolat – rögzítő patent fészek (anya) 2 db
- ablaktörlő alatti burkolat patent
- bal lábtérnél levő patent
- alvázon lévő műanyag anya
- ajtókárpit patent
o ajtónyitó kilincs alatti csavar burkolat
o ajtóbehúzó gumi 2db
o Utility csomag (Csomagtérháló, jobb lábtérnél levő háló)
o csomagtér zár takaró lapocska
o fékfolyadék kiegyenlítő tartály szűrő
o tetősín
o vonóhorog elektronika
o ti küszöb, kormány, pedál burkolat + pihentető
o 2.4/ti fék
A lista a teljesség igénye nélkül készült. A komplett lista a pendriveomon van.
droberto2012-12-21 22:18:57 // 1900
Megvan a kis sün?
Megreptetted?
Ja, féltél, hogy utolérlek! A távolban már láttalak is, de nem akartalak megalázni! :)))
droberto2012-12-21 22:16:12 // 1899
Eccer elmék pöstre egy napra azt itten meg megáll az élet?!? :)))
Sajnos felemás eredménnyel sikerült a beszerzőkörút:
Vettem fékfolyadékot az elszennyeződött lecserélésére:

Ofiék már leltáraztak, de még azért kiszolgáltak. Hála nekik. :)
Vettem kézifék bowden porvédő gumit:

Vettem egy akksit az akkumaxnál:

Illetőleg elhoztam kollégám PC kezdeményét az iPon-tól:

Ja és negatívum: Voltam az Alfadepónál, de teljesen feleslegesen. Ugyan nyitva volt, de az illetékes mókus házon kívül volt. Autóztam feleslegesen vagy háromnegyed órát.... GRRR! Persze a telefonjaikat nem vették fel és még vissza sem hívtak, tegnap óta. :(
A Pesti közlekedés ma katasztrófális volt. Mentem ma bent 80 km-t. Az összkilóméter 360, a fogyasztás 6,5 l/100 km. Reggel-este pedig elszórtan ködfoltok. Érdekes, Dunaújvárosnál egy 2 km-es szakasz havas volt.
droberto2012-12-20 22:27:48 // 1898
Holnap megyek Pestre, veszek ezt-azt a vashoz, meg egy kollégának hozok PC alkatrészeket.
droberto2012-12-20 22:24:22 // 1897
Ja...., linkeskedem! :)))
Talán most jó! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.