Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> Blog
Eddig az égvilágon semmit nem kellett az autóval mókolni. Indul, megy, fékez, kanyarodik. Mondjuk nincs agyonhasználva, de ez így bíztató. Csak hogy lesz ebből így blog?
Ma gondoltam lesz egy bejegyzés. -13 fokban indítás reggel, ez jó sztori lesz. Végülis jó. Izzítás végigvár, kulcs elfordít, pici koromfelhő, motor jár. 1 perc állóhelyben melegítés a dúsító hiánya miatt, és ennyi. Holnap direkt felkelek hamarabb, megpróbálom -18 ban, azt mondják annyi lesz...mert ez így nem sztori
Jóideje hallatszik egy zavaró zörgés morgás a vezérlés felől. Hidegen inkább morgás, mint amikor egy műanyag lemez rezeg. melegen pedig mintha a húzócsapágy szólna a kuplungban....csak persze nem hallgat el kupplung kinyomásra, és a túloldalról jön. Bizony a generátor csapágy volt. Kicserélték mindkettőt, a belét esztergán "megigazították". Plusz cserés volt a szíjtárcsa is, a szabadonfutója be volt állva de teljesen. Ennyit a generátorról, meg 42e Ft-ról :-S
Egy biztos, szép tiszta hangja lett megint az autónak, egy csomó mellékzörej megszűnt.
A jobbelső lengőkar egészen pontosan 33e km alatt megadta magát. Unixos "erősített" lom volt, soha többet ilyet. Vettem egy nagy levegőt, bementem a szalonba és rendeltem egy igazi gyári csomagolásos gyárit. A szerelőm Sanyi berakta, beállíttatta a futóművet, én meg reménykedek, hogy ezzel egy darabig nem kell kínlódnom.
Mellesleg megoldódott a bizonytalan kormányzás probléma is a futómű állítással. Egyre jobban hajlok afelé, hogy csak gyári alkatrésszel szabad egy autót szervízelni, kerül amibe kerül. Vicces, hogy hátsó lengőkarcsapágyak is voltak cserélve nem olyan irtózatosan régen, de határon van a hátsó futómű összetartása is. Úgy, hogy főleg pályán használom az autót.
A zöld TD a Kinga autója lett, előre láthatólag városban fog teljesíteni, évente kb. 5000km-t. Ezért is választottuk. Városban kis fogyasztás, egyszerű, olcsón fenntartható szerkezet. Eddig jó választásnak tűnik, szinte hibátlan a 15 éves járgány. Mégiscsak autó méretű autó, ennyi vas még városban is kell. Szép. Ez vitathatatlan, és a kellő komfortot is megadja. Jó..sajnos klíma nincs benne, ami viszont ennyi idősen inkább csak egy hibalehetőséggel kevesebb.
Ma azért átesett egy kezdő szervízen:
-új termosztátot kapott (BEHR-Italy)
-a hűtővizet is beállítottuk -36 fokosra, kapott frisset
-kapott egy szelep beállítást a megfelelő méretű lapkák berakásával
Egyben átnéztük az autót alulról is, teljesen korrekt. A katalizátorról a külső burok már lerohadt, de van még egy burkolat, ez még évekig jó lehet. Máshol lényeges rozsda nincs.
Volt alvázvédve, így teljesen egyben van alulról is. A kezdet nagyon bíztató.
Ami még első körben hátra van az az adagoló átnézése, illetve a dúsító funkció beállítása, ugyanis hidegen 900 az alapjárat, melegen meg 1100...
Megvettük a zöld TD-t alufelnikkel nyárigumikkal. Hogyan legyen neki téligumija? Hát úgy, hogy megkapja a JTD-ről a még bőven használhat Conti garnitúrát az acélfelnikkel, a JTD pedig kap télire is 15-ös alufelnit, új gumikkal.
Trencsik Roland bontójából így el is hoztam 4 tojástartós felnit...amiről itthon derült ki, hogy ilyen állat nincs, ez 156 felni 4 csavarlyukkal. Vagy valami kis sorozat, rendelhető extra, vagy utángyártmány. Az ET-je is eltér, és 6" helyett 6,5"-os. Télire....
Felrakattam rá az akciósan szerzett 185/60r15 Vredestein Snowtrac 3 gumikat éééés....gyönyörű! Nagyon szép, jóll áll az autónak, hogy kicsit kinett van a kerék pereme. Valami azért nem 100-as, mert túl érzékenynek érzem a kormányt. Kicsit hagyom még kopni az új gumikat, lehet csak ennyi, valamint engedtem a nyomásból, beállítottam a nálam szokásos 2,45-re.
Két hete történt, hogy Budapestről hazafelé nagyon hangos volt az autó. Több fórumtárs tippelt porlasztó hibára, de engem nem hagyott nyugodni, hogy miért hidegben hangosodik, és erős emelkedőn miért halkul. Titkos tippem volt a katalizátor, szerintem hidegben nem működött, és lassan eltömődött.
A kipufogós megerősített, szerinte csoda hogy beindult az autó. A javítás óta a fogyasztás ismét 7l alatt mozog (legutóbb a korábban szokásos 6,8 jött ki), csendesebb is a járgány, és fantasztikusan élénken reagál a gázpedálra. Kaptam egy jópár paripát ismét.
Semmi különös mostanában...
Lecseréltük az olajat, kapott új szűrőket, nomeg egy új olajleeresztő csavart, mert az már csak úgy jött le, hogy egy csavaranyát rá kellett hegeszteni. A kiegyenlítő tartály cserével mostmár megvárom míg lehasal a termosztát teljesen, már én látom a mutatón, hogy ez következik. Mindegy is, vagy 100e km-t elgurultam a legutóbbi csere óta.
A hangossága lehet csak üzemanyag gond volt, a Shell "megviccelt" a Diesel Extra termék kivezetésével. Olyan gyatra lötty volt, hogy otthon étolajból jobban kutyulok. Persze a Fuel Save új termékből csodás módon kevesebb fogy, és halkabb vele az autó. Tényleg nem rossz az új amúgy, de ez nagyon tisztességtelen húzás volt, hogy így megbutították a Diesel Extrát a bevezetés előtt.
Az autót még a tél előtt össze szeretném rakatni egy kicsit. fel kéne tenni a gyári balos sárvédőt, a múltkor beszerzett hibátlan légszűrődobozt. Minden rögzítést és csavart pótolni szeretnék, és fényeztetni ahol kell. Csak tudnám letenni néhány napra...
Ma a szerelő beépítette a vadiúj TRW nyergeket és a gyári kézifékköteleket az autóba. GTPeti javaslatára jól kifújta olajzó spray-vel, és a gumiharmonikák alá zsírt is rakott egy adagot. Remélem ezzel lezárult a kézifék probléma örökre...
Közben észrevettem, hogy veszettül fogy a vizem! Ennek fele sem tréfa, főleg hogy se a vízpuma se a csövek, hűtő környékén nem volt víznyom. Már épp kezdtem pánikolni, hogy itt a vége, hengerfejes lett a traki, amikor Sanyi a szerelőm felfedezte a hiba valódi okát. Maga a kiegyenlítőtartály anyaga foszlott meg az évek során. Hihetetlenül néz ki, és pont nem szembeötlő helyen. Egyszerűen megette az idő, szétrepedezett, és esik atomjaira egy foltban. Kerítenem kell egy kiegyenlítőt mielőtt végleg elporlad a mostani. De lényeg, hogy nagyobb baj nincs. Azt már elkönyveltem, hogy a termosztát 3 év után ismét távozni készül, a motorhőmérsékletem stabil 81 fok...hurrá.
Omladozik a katalizátor palástja, valószínű a felfüggesztése is cserélendő, egyre nagyobbakat koppan az alvázhoz induláskor, váltáskor. Hangosnak is érzem az autót...de hogy ettől a kis foszlástól lenne?
Lásd kép1.
Aztán fogyott a vizem. Jól megijedtem, hogy kész, itt a vég, hengerfejes, ennyi volt. Hát nem. Szétfoszlott a kiegyenlítőtartály oldala!
Lásd kép 2.
Az új kiegyenlítőm már útban van valahonnan Lengyelországból. A katalizátor ügyön még spekulálok. Kéne egy jó kipufogóvég, mert az is szétrohadt, meg egy katalizátor ami kívülről még ép. Belül ennyi idősen úgyis csak ballaszt már...
Lecseréltem ma a kormányt egy újrabőrözött darabra, amit még nemrég trencsikéktől hoztam. Csak úgy megtetszett, nem tudtam otthagyni...