SanyiJTD - főkép
>> AutóápolásAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-10-22

Jon a rossz ido, igy ugy gondoltam ujra waxolom az autot. Ugyis megkopott mar kicsit, nem csoda, jo par honapja fent van mar a soft 99.
Rendeltem egy Meguiars waxot, es most azt kapta meg az auto.
Nagyin szepen pergeti a vizet, jo illatu, konnyu vele dolgozni. Egyeb polirozasra szukseg nem volt, patika a fenyezes.

A tel kozeledtevel ugyan olyan fontos -ha nem fontosabb- az auto fenyezesenek apolasa ,mint a tavasz bekoszontevel.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-10-22

Ha unatkozom, mindig kitalalok valamit.
Mikor mar megvettem, zavart a nehol mar feketere kopott kapcsolo sor muanyagjanak a bevonata. Ez a gumis undormany, senkinek nem kell bemutatnom.

Brutalis szenvedes aran sikerult lemarnom nitro higitoval. Ezutan megcsiszoltam, 2k filler. Egy ejszakat szaradt, megcsiszoltam, jott a bazis festek (vagy 20percet valogattam a kartyak kozott) aztan 2reteg 2K lakk. Remelem nem lesz vele gond egy ideig. Eg is fold a kulonbseg. A ket elso muanyag kerult fenyezesre.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-07-19

Megtörtént a klíma töltése, UV folyadékot is tetettem hozzá.

 
>> SzervizAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-07-19

Sajnos a 2.4 betegség utólért, így meg lett javítva az autó.
Nagyon beledolgozott a kipuffgáz a kiegyenlítőbe a végén. Az olajat nem keverte a vízzel.

A régi hengerfejet nem lett volna túl gazdaságot megjavíttatni ,ezért raktunk rá egy patent repedésmentes bontottat, de persze az is le lett nyomás próbázva, síkolva, szelepek becsiszolva.

Ha már szét van szedve, szívósor kiganézva, szívósor örvénylapátok ledugózva.
Kapott még új vízpumpát, szelepfedél tömítést, kipuffogó sortömítést, és új csavarokat, hengerfejtömítést, új hengerfej csavarokat, olajat (Xado 5w40), olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, új hűtővíz és fagyálló. Egy szervócsövet javittattam ,mert kicsit könnyezett, így a szervóba is lett olaj cserélve!
Kicsit fájt, de most patent a verda.
A javításokat profi szakemberre (Tuningman-re) bíztam!

Olajcsere 241150km-nél történt meg!

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-03-21

Kapott egy szett szép szőnyeget.

Az összes autómba gyártatok, mert nagyon esztétikusak, és amúgy is utálom a rongyos elkopott szőnyegeket, mint amivel vettem, valószínű még gyári volt.

Fekete, bézs szegéllyel, bézs 159 hímzéssel (mindkét oldalon)

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-03-15

Vásároltam 19-es felniket, melyeket felpróbáltam. Esztétikára szép volt. ET35, kapott egy 5mm-es nyomtávot így lett ET30. Pár dolog ami miatt lekerült :

1; Szép-szép, de mégsem voltam odáig érte.
2; Felszórta a kavicsokat az autó oldalára.
3; Fel kellett volna gumizni mind a 4-et.
4; Talán a legfontosabb: drasztikusan rontott a komfortérzeten a 18"-hoz képest.

235/40R19 volt, ment vissza a 18-as 235/45R18-al.

A felniket eladtam, 50km-t tettem vele.

 
>> AutóápolásAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-03-08

Felpolíroztam a szekeret.
Hát nem kicsit lett jó.

Mondjuk alapból is szép volt ,szóval olyan drasztikus különbség azért nincs ,de még így is látványos. Sajnos a képek ennek a tizedét sem tudják visszaadni.

Rupes mark 2 gép, FG400al durvázom, 3800-al finomítom, és soft99-el waxolom. Kiválóak ezek a menzerna termékek. Rupes gépről nem is beszélve. Még ismerkedünk, teljesen új :) Sajnos a FLEX LK 602VV nyugdíjba ment igen hamar...

Gumik Wolf's Black Out-ot kaptak, az üvegfelületek pedig Autoglym Glass Polish-t.
Egyik sem turtle wax kategória, ahogy a munka eredménye sem olyan.

Az egész művelet netto 18-20 órát vett igénybe!

>> Tuning és extraAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-03-04

Mikor megláttam ezt a képet (1.kép) eldöntöttem,hogy ha jön a jó idő átfestem a féket. Pirosan is szép volt, de most az igazi ehhez a barnás színhez!
Alfa Romeo felirat természetesen GT munkája! :)

Rá 2napra megkapta a nyári gumikat : 235/45R18-as méretben.

Km: 236300

>> AutóápolásAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-02-28

Kicsit rendet tettem a motortérben.

Azzal kezdtem, hogy kicseréltem a törött fékolaj tartály kupakját(mondjuk ezt vétel után azonnal), vettem egy, az akksin levő műanyag takaróelemet, mert az hiányzott. Lefényeztem a motortérburkolatot ,mert nem ítéltem szépnek, és le lett mosva a motor.

Azt szeretem ha tiszta a motortér is.

 
>> AutóápolásAlfa 159 SW 2.4 20V JTDm Q-Tronic // 2017-02-25

Mikor megvettem az autót ,szinte hibátlan volt, de a bal első sárvédőn volt egy horpadás, valamit ráejtett az előző tulaj.

Úgy gondoltam ,hogy ennyi elmegy, nem nagy gond. De aztán állandóan vonzotta a tekintetem, nem hagyott nyugodni, szóval elhatároztam ,hogy másnap megcsinálom. Kevertettem festéket, belülről amennyire lehetett kiütöttem, így marad egy kb. 1.5cm átmérőjű horpadás, sokaknak semmiség, engem idegesít. Kért egy minimális gittet, aztán 2K filler, becsiszoltam a sárvédőt, és a lökhárító 1/4-d részét. Arra azért volt szükség,hogy beleködöljek egy kis csíkot a bázissal, így a szín teljesen passzolni fog, nem üt el.A sárvédő tetejére, és ajtó felöli részére nem kellett bázis, így a szín ott is tökéletesen passzol. Csak a fillerezett rész körül, kellett. Ezt követte 2réteg 2K lakk (Impa), és kész.
Nagyon patent.

Remekül látszik,hogy egy kis semmiség eltüntetése mennyi munkával jár... Így talán az ügyfelek is látják ,hogy normálisan nem lehet sem 1óra alatt eltüntetni ,pláne gombokért... :)

u.i. a lökös széle mindig kiugrik egy pár nap után miután vissza igazítom. Van erre megoldás?

update: megvan a megoldás Hardy-tól, köszi. Viszont ahhoz le kell vennem a lököst. Majd... valamikor megoldom.