Kaptam 2db befuvot az unokatesomtol , mondvan biztos bele lehet faragni a GT-be , es lass csodat, tenyleg.
Legujabb Audi A3-e. Uristen micsoda szentsegtores... 🤔😁 Mindenesetre kiralyul nez ki , tudja is a funkciokat. 1 ora alatt befaragtuk !
A kormany meg a valtogomb 3 hete borosnel, aztan lesz meg egy jo kis project a belterre, ezt nem lovom le.
A kocsi jon-megy, lassan olajcsere!
Leszakadt a gumi az egyik lapátról félig, naná ,hogy esőben. Tesco volt az egyetlen opció, szóval oda szaladtam be. Vettem 2 Goodyear ablaktörlő lapátot. Ez nem az a szélterelős, sima egyszerű, viszont töröl frankón ,és nem csíkoz.
Kiporszívóztam a belsejét, leápoltam a bőrt (Wolf) ,és beraktam az új hímzett szőnyegeket a helyükre.
Nagyjából kész lett a kocsi ,így elgurultam Balatonfüredre egy találkozóra. Nagyon jó idő volt, sokan voltak. Néhány embernek lehetne önkritikája, hogy rozsdás lemezfelnivel nem állítunk ki autót,dehát.........
Hát ez is a végéhez ért, kalandos 1 hetünk volt, sok 12órázással.
Nullára szedtem a kocsit, minden kifújtam kívül, belül. Aztán összeraktam, és még minden működik is :D
Bár ilyen egyszerűen ment volna, mint leírva. Egész jó állapotú volt az autó, nem sok mindent kellett javítani, a hátsó lökössel voltak gondok ,de az is szép lett.
Még vissza van egy teljes polír, de már használható az autó.
Szerintem elképesztő szép színe van, mindenkinek ki törik a nyaka utána, a feketével ez nem volt tapasztalható.
Először az ajtók, géptető belsejét kifújtam, meg a falcokat ,és vissza raktam mindent az autóra,lökhárítókat kivéve. Ennek az az oka, hogy 37% gyöngy van a bázis festékben ,ami elképesztő sok, és féltem külön fújni szín eltérés miatt. De nem tér el a lökösöktől sem, patent.
Kapott egy mágneses tolatószenzort is, a lökös mögé kell beragasztani ,így nem kell a bumszli szenzorokat belefúrni ,és tud szép sima maradni a lököse :)
Most következik a motortér buhera, és a beltér :) Lassan tényleg egy új autó lesz.
Mivel minden szet lett szedve, beallittattam a futomuvet.
Nagyon osszetartottak a kerekek, most sokkal jobb az auto kezelhetosege.
0.05'-ra rakattam az osszetartast, a 156-nal az jott be a legjobban.
Elol 2°, hatul 3° a kerekdoles, szoval valamilyen merteku belso kopasra lehet szamitani. De ezek meg gyarilag is eszik a gumikat. Ez van.
245800km
Volt egy kanyarom ismét Budapestre, ahol le lett véve a bölcső ,és a kopogó stabrúd szilent ki lett cserélve. Teljesen zökkenőmentesen ment , Zolinak arra is volt ideje,hogy le drótkorongozza, és lefesse az egész bölcsőt (Így nem lett dokumentálva, kénytelenek lesztek elhinni nekem :) )
Utána jött a nagy fék project. Már lefényezve vittem őket, kaptam postán konzolokat, csavarokat, meg mindent ami kell hozzá. Természetesen, semmi nem volt jó semmivel, így az 1 órás munka lett kb. 4.5, és ideiglenes,hogy hazamenjek vele. Másnap, azaz ma cnc-n esztergáltattam pontos távtartókat ,és kicseréltem őket. Most minden középen van, és elképesztően brutális lett a fékhatás az autón.
2 fékcső is ki lett cserélve, biztos ami biztos, Brembot kapott.
A futómű teljesen hangtalan, lett, mondjuk szinte minden új, legyen is az....
A tárcsák 330mm-es Fúrt-mart. Esztétikailag sem semmi.
Szerelés : B.Z Garage ,köszi!
Nagyon tetszik az összkèp, alakul a kocsi.
Most jön a látványosabb rèsze a dolgoknak, de errol kesöbb... ;)
Nyari kerekek felkerultek : 245100km
Fekek : 245300km
Kaptam a -15ben egy error hibaüzenetet, amivel a tudtomra adta,hogy az izzítás valamelyik eleme nincs a helyzet magaslatán.
Gondoltam,hogy nagy gond nincs ,mivel tökéletesen indult a kocsi a legkeményebb hidegekben is.
Ki lettek véve a gyertyák, 1 Bosch, 3 Beru. Szerintem kitaláltátok ,hogy melyik romlott el. Kapott egy Berut ,mert idegesített a csipogás, meg az Error hibaüzenet.
Kedvességgel egy 5-ös.
Én cseréltem.
244.400km.
Elkövetkezett,hogy az elejét is rendbe rakjuk.
Nagy meglepetésre a felső lengőkarok tökéletesek voltak, azokat nem kellett kicserélni.
Cserélve lett:
Alsó lengőkar ( jobb-bal )
Kormányösszekötő ( Jobb-bal ) -Ruville-
Stabilizátor pálcák ( Jobb-bal ) -Ruville-
Lengéscsillapítók ( Jobb-bal ) -TRW-
Ültető rugók elöl, hátul. -Eibach
Első nekifutásra hátul nagyon beült, így ki lett cserélve másik ültető rugóra, így most patika a magassága.
Axiál csuklót is vettem ,de az nem stimmelt sajnos, így az maradt a régi ,bár nem volt rossz állapotú.
Jobb külső gumiharang is cserélve lett.
1porlasztóm nagyon elkezdett kifújni, aztán rájöttünk ,hogy a másik is. A harmadiknál volt lerakódás, így azt is kivettük, felmartuk ,és kicseréltük, biztos ami biztos alapon.
Sajnos még mindig kopog, így stabilizátor rúd szilent cserére szorul , nagyon örülünk mondanom sem kell.
Ofkorsz' nem ment minden flottul, nem mostanában lehetett szétszedve az eleje.
9-22-ig tartott a történet.
Köszönet ismét Bognár Zolinak!
-Helló következő tulaj (egyszer biztos lesz) minden zsírozva lett összerakva, nagyon szívesen! :D
243.800km-nél történtek a cserék.
Alakul a verda :)
Vagy 5 centit földhöz lett vágva, iszonyat sokat dobott rajta, tiszta sport autós kinézete lett. Imádom.
Mivel a 18-as Yokohama gumim tönkrement, így 4 új gumit rendeltem. Achilles, jók a tapasztalatok a nyári verziójával. 2017.28.heteben gyartodott.
Volt otthon pár garnitúra felni, a magnéziumra esett a választásom. Ez ugye 9.7kg. Ma fel is került. Kicsit butácska a 18-as után ,de hát télre...
Természetesen ennek is friss és hibátlan a fényezése, amit én eszközöltem.
Reptérre menet elkezdett leszakadni a bal hátsó lengéscsillapítóm. A reptér parkolóban észleltem ,szóval el tudtam repülni, és volt időm kiagyalni,hogy hogyan is lesz megcsinálva.
A 18-as yokohama téli gumiktól könnyes búcsút vettem. Próbáltam felhajtani 2 használtat, semmi... Aztán 2 újat, sehol sincs raktáron. Na jó, 60ezer/db-ért van :) .
Szerencsére Bognár Zoli -örök hála- miután hazaérkeztem, a segítségemre jött, mankókerékkel, szerszámokkal, és a műhelyében kicserélte a gátlókat, és a stabokat.
Vettem Zolitól 4db 16-os teledialt,hogy valamit fel tudjak rakni a szétment 18as helyett, mankóval nem lett volna buli 200km-t vezetni.
Mikor felraktam a 18as kerekeket benézegettem alá, semmi durva korrózió nem látszott alulról , felülről ahol látszana pedig gumi van a rugó alatt, ami teljes egészében eltakarja. A stabilizátorokon még a 2004-es gyártási dátum szerepel, szóval még gyári volt, a gátlóval együtt. Tavasszal jön az eleje, összes lengőkar, stabok, és lengéscsillapító. Alig várom... :)
Rendeltem 4db 17-es téli gumit, de ez is 16-ra érkezik meg, 2018ban, 10nap a szállítás. Nevetséges.
Gátló csere : ~241500km
Majd elfelejtettem:
Csak, hogy teljes legyen az orom a repter melletti parkoloban meghuztak a hatso lokosomet is. Ez egy franko melygarazs, tobbszor alltam mar itt az Alfakkal mikor repkedek. Futott, orzott bekamerazott. Laza 8ezer forintba kerult par nap.
Kinyomoztattam az igazgatoval, hogy ki volt -jaguarok koze alltam meg- , de egy uj porsche volt a kar okozo. Megkaptam az elerhetoseget, elmeletileg kapok betetlapot. Ezzel az uggyel meg majd jelentkezem.
update: meggondolta, egy elem fényezés árában kiegyeztünk.
Szereltem ebbe is USB toltot. Itt van voltmero beepitve. Mivel van zene a kocsiba, nem art, igy latom mennyi fesz. van az akksiban, meddig tudunk zenelni. A masik GTbe kulon kellett rakjak feszultseg merot , szoval igy praktikusabb. 7.5 dollaros cucc.
Itt is szinte plug&play. A csatlakozok szerelhetoek, a 3 kabelbol kettot fel kell cserelni. 159-be ilyet rakni gthez kepest remalom. Rovid vezetekek, nem szerelheto csatlakozo...