Reptérre menet elkezdett leszakadni a bal hátsó lengéscsillapítóm. A reptér parkolóban észleltem ,szóval el tudtam repülni, és volt időm kiagyalni,hogy hogyan is lesz megcsinálva.
A 18-as yokohama téli gumiktól könnyes búcsút vettem. Próbáltam felhajtani 2 használtat, semmi... Aztán 2 újat, sehol sincs raktáron. Na jó, 60ezer/db-ért van :) .
Szerencsére Bognár Zoli -örök hála- miután hazaérkeztem, a segítségemre jött, mankókerékkel, szerszámokkal, és a műhelyében kicserélte a gátlókat, és a stabokat.
Vettem Zolitól 4db 16-os teledialt,hogy valamit fel tudjak rakni a szétment 18as helyett, mankóval nem lett volna buli 200km-t vezetni.
Mikor felraktam a 18as kerekeket benézegettem alá, semmi durva korrózió nem látszott alulról , felülről ahol látszana pedig gumi van a rugó alatt, ami teljes egészében eltakarja. A stabilizátorokon még a 2004-es gyártási dátum szerepel, szóval még gyári volt, a gátlóval együtt. Tavasszal jön az eleje, összes lengőkar, stabok, és lengéscsillapító. Alig várom... :)
Rendeltem 4db 17-es téli gumit, de ez is 16-ra érkezik meg, 2018ban, 10nap a szállítás. Nevetséges.
Gátló csere : ~241500km
Majd elfelejtettem:
Csak, hogy teljes legyen az orom a repter melletti parkoloban meghuztak a hatso lokosomet is. Ez egy franko melygarazs, tobbszor alltam mar itt az Alfakkal mikor repkedek. Futott, orzott bekamerazott. Laza 8ezer forintba kerult par nap.
Kinyomoztattam az igazgatoval, hogy ki volt -jaguarok koze alltam meg- , de egy uj porsche volt a kar okozo. Megkaptam az elerhetoseget, elmeletileg kapok betetlapot. Ezzel az uggyel meg majd jelentkezem.
update: meggondolta, egy elem fényezés árában kiegyeztünk.





Szereltem ebbe is USB toltot. Itt van voltmero beepitve. Mivel van zene a kocsiba, nem art, igy latom mennyi fesz. van az akksiban, meddig tudunk zenelni. A masik GTbe kulon kellett rakjak feszultseg merot , szoval igy praktikusabb. 7.5 dollaros cucc.
Itt is szinte plug&play. A csatlakozok szerelhetoek, a 3 kabelbol kettot fel kell cserelni. 159-be ilyet rakni gthez kepest remalom. Rovid vezetekek, nem szerelheto csatlakozo...



Dobtam erre is egy cápa uszonyt ,mert szerintem jól áll rajta.



Felkerült a szerencse hozó QV logo. Elötte meghajtottam, majd hőlégfúvóval megmelegítettem,hogy ott is maradjon. A hideg miatt szükséges. csak ilyen béna képem van, majd pótolom.
Lecseréltem a szervó olajat, mert csupa fekete volt a benne levő.
Tutelat kapott.
Határozottan könnyebb lett a kormány, bár elötte sem volt rossz.



Végignéztem a fékeket ,mert kis sebességről fékezvén jobb hátulról súroló hangot adott.
Arra a megállapításra jutottam,hogy a hátsó fékbetétek elkoptak, minden más jó ,sőt, szinte új. Vettem hátra új fékbetéteket, és kicseréltem.
Úgy gondoltam ,hogy a belső betét vason van ,ezért súrol ,de igazából mindegyiken volt még egy kicsi. Egyenletesen koptak, csúszkák, és a munkahenger szépen járt. Új csavarokat is kaptam hozzá ,eddig még egy autónál sem tapasztaltam ilyet.
Ezeket zsírral raktam össze, gondolván,hogy egyszer szét kell szedni.
Bárcsak az előző szerelő is így gondolta volna ,akkor nem lett volna ilyen nehéz kivenni a 4 csavart. Mellesleg jó szarok, olyan vékony a feje,hogy a csillagvillásnak kb. a 1/2-d része tud fogni rajta, és lecsúszik. Ezt az első képen is láthatjátok. (gyárival megegyező 10.9-es)
Ja, és ha lent volt a kerék lefestettem a féktárcsák belsejét ,mert ronda volt.



Maradt 1/4-d flakon festék amivel a 159 tükreit is lefújtam .
Az egyik tükörburkolat el volt törve.
Meghegesztettem, lecsiszoltam ,lealapoztam 2k fillerrel. Megcsiszoltam újra, anti silicone-al áttöröltem, és lefújtam. Az effect ,csak a hozzá való primerrel működik.
Szerintem patent.


Felkerultek a teli kerekek.
A felnik nem voltak esztetikailag szep allapotban, ezert fel lettek ujitva. Gorgozes is kellett 2 felninek, es mind a 4 felnit lefenyeztem.
Kapott 4db Yokohama W-Drive teli gumit, es 20db uj csavart is.
Kicsit korrektebb, mint a lemez :D




Olaj: Motul 8100 X-Cess 5W40
Olajszűrő: Mahle
Légszűrő : Champion
Gázolaj szűrő : Delphi
Pollen szűrő : SCT
Új olajleeresztő csavart is tettem bele.
Jó szarul van megoldva a légszűrő, és a pollenszűrő cseréje. A többi az egyszerű!
239.940 ~ 240.000km .
Köv. csere 250.000km.
Tervezek egy motor mosast, es a motor burkolat szeppe varazsolasat. :)

Lecseréltem az emblémákat ,mert az előző tulaj ezt a Giulia féle újat rakta rá ,ami szerintem elég bénán néz ki. Kapott gyári stílusút, meglakkoztam elötte. A 159-en 1év múlva is hibátlan volt lakkozva.


Beszéljenek helyettem a képek...
Felújítottam ,mert rossz volt ránézni.
Alumínium, nem gagyi műanyag,mint a faceliftesbe. Jó vele dolgozni.

