Az előző blogomban írtam,hogy téliesítettem. Sajnos nem voltam elégedett az esztétikával. A GT sárvédői jóval szélesebbek ,mint a 156-os Alfának, szóval nagyon benyelte a teledialokat. Oldalról még akár jól is nézett ki ,de szögből nézve nagyon nem tetszett. Nyomtávozni ilyen filléres felnit nem áll szándékomban, szóval vásároltam 17-es gyári sűrűküllős garnitúrát. Ez se az a nagyon széles példány, el tudnám viselni 10mm-el kijjebb, de azért köszönő viszonyba sincs a régivel. Igazából tetszik. Sikerült egy jó üzletet kötnöm, és ami a legjobb az egészben szinte zsír új téligumik vannak rajta (7mm).
A telediálra meg már meg is van a vevő egyben.
km : 195960km
Szóval 295km-t tettem meg a 16-os szettel, most újra kezdődik a 17-essel. :)
Télre készülünk. Az autó Olasz import, tehát rozsdamentes, ezt szeretném megőrizni, ezért le alvázvédőztem mindenhol.
Kivettem a dobbetéteket, lemostam, zsírtalanítottam, kicsit megcsiszoltam és kikentem mindenhol, na meg persze az egész alját.
Érdekes,hogy ahol gyárilag nincs alvázvédő felhordva, ott általában állt a sár....
Ecseteltem ,mert nem akartam megkockáztatni,hogy ha fújom összeködölődik.
Az Impa márka termékét használtam.
Ha már levettem a kerekeket, akkor felraktam a télit. Nem láttam értelmét még húzni, 1-2 hetet, és cserélni megint. Gondolkozom,hogy csak kéne 17-es szett...
A Superleggerakat gyönyörűen letakarítottam, és mennek aludni.
update: a Superleggerak el lettek adva! De jó helyre :)
km: 195.665
A nyári új gumikkal megtett km: 4665km
Már 3. éve ott vagyok, a kedvenc rendezvényem az évben!
A szokásos volt, most is nagyon tetszett. De nincs lámpa ami indítana, de most még ember is alig akadt aki rajtoltatta volna az autókat. Dudára indulni nem csak gáz,hanem rossz is, össze-vissza startolnak a kocsik. Amit én fejlesztenék végre jövőre az legalább 1 vagy 2 fizetett ember akinek olyan bonyolult feladata lenne,hogy elindítsa a versenyezni vágyókat. A többi teljesen rendben van!
Kérem a szervezőket vegyék fontolóra, köszi :)
Kicseréltem,mert a bal oldali hőmérséklet mutató nem volt a helyzet magaslatán, volt,hogy semmit sem mutatott, a képen egy egész jó állapotot produkál :D
Nagyon zavart, cserébe most villog a km órám, és kéne egy proxy rendezés. Majd valamikor megcsinálom!
update : megcsináltam.
Szerintem kissé vérszegény volt a gyári BOSE rendszer.
Nem tudom mennyi vagyont gomboltak le ezért a szalonban, esetleg aki újan vett ilyen, járművet, sokkolhatna egy árral csak úgy érdekesség képpen.
A csipogón, azaz a magassugárzón, ott virít a BOSE felirat.
A szépséghibája a dolognak,hogy a "prémium hangrendszerrel" szerelt modellek, mint pl. az enyém is, gyárilag nem rendelkeznek magassugárzóval. Ott virít a nagy semmi.
Az ajtóban elhelyezett koaxális hangszórókkal próbálják kompenzálni ,hogy a kilincs mögött nincs magas. Maradjunk annyiba,hogy szánalmasan szar.
Megtudakoltam ,hogy a nem BOSE-os GT-k azok a kilincs mellett csipogóval szereltek. Gyorsan szereztem is két gyárit.
Hogy miért gyáirt? Mert teljesen ok a csatlakozó, és gondoltam hamar gyorsan bepattintom a helyére. (Hát igen, csak gondoltam...)
Ugyanis rohadtul le is van falazva a helye.
Szóval itt elfarigcsáltam egy órát ,hogy szépen illeszkedjen ,és ne kelljen ragasztóval kókányolni, és ment is a helyére.
Csatlakozó fel van vezetve a BOSE-os kocsiknál is!!!
Sokkal dinamikusabb a magas így, mérföldekkel jobb az egész rendszer.
De a véleményem,miszerint ez az egész egy vicc, fenntartom :D
Örülök,hogy nem nekem kellett az extra listán kipipálni,mert akkor igen morcos lennék....
...ott hagytam abba,hogy a futóművesnél szembesültem vele,hogy még ma van műszaki az autón, hétvégén meg mennénk vele külföldre.
Tudom elég amatőr, én is mindig cikizem azokat akik nem tudják meddig érvényes. :D
Ok, szerezzünk műszakit azonnal!
Challenge Accepted.
Suzuki szervíz, tele van, másik jóember(holnapra) és problémázott a felni miatt.
Mondom gyári méret, ráadásul zsír uj gumikkal. De adjak neki műbizonylatot, mert nem Alfa Romeo gyártmány. (Valaki mutasson már nekem Alfa Romeo gyártmányú felnit... Speedline, Toora , Zender stbstb... Biztos minden felnit levesznek,hogy belül bele van-e ütve ,hogy Alfa Romeo... Hagyjuk már...)
Nyilván fel tudtam volna rakni a télit, de minek szenvedjek vele ha ez is jó, meg az ilyen vaskalapos ember keres mást is, pl. a kiégett helyzetjelzőm :D
Illedelmesen könnyes búcsút vettem tőle.
Átrohantam egy másikhoz, épp befértem, jófejek voltak!
Csont nélkül ment át az autó, minden rendben van vele, megdicsérték ,hogy kivételesen egyben van az gép. Ez is megvan ,még sincs este. :)
2018.08.04.-ig nyugi, valaki egy héttel szóljon már rám,hogy le fog járni ... :)
Challenge Completed
191.980km
Ültetés, és pár futómű alkatrész cseréje után úgy gondolom szükséges a futómű beállítás.
-2°22
-2°26
Az első kerékdőlésem, szóval hiába, itt is számítani lehet valamilyen belső gumi kopásra.
Az összetartás értékét ezzel kicsit kompenzálva 0°04'-re állíttattam.
Elbeszélgettünk a srácokkal ,mondom patent a kocsi lassan mehet műszakira.
Kérdezték mikor lesz?
Mondom huszonvalamennyi' ,mindjárt megnézem.
A szivem kihagyott egy ütemet mikor megnéztem, ugyanis ma jár le, hétvégén meg akartunk menni külföldre. Folyköv a következő blogba!
191.960km
Meguntam a semmire nem valo es nem rendesen erintkezo szivargyujtos toltoket, ezert uj megoldasra adtam a fejem.
Rendeltem egy dupla USB aljzatot. A legobb idot a szerelesbol a szivargyujto kiszerelese okozta, ezt roncsolas nelkul nem is sikerult eszkozolnom. Nem faj miatta a fejem, semmire nem valo...
A hatso csatlakozo teljesen megfelel ehhez az aljzathoz , annyi a kulonbseg, hogy nem jo helyen vannak a csatlakozoba a saruk, de szerencsemre szerelhetoek.
Atraktam masik helyre, es tokeletesen mukodik. Semmi kabelt nem kellett elvagni!
Ugy nez ki, mintha gyari lenne, semmi faragast nem igenyelt, es ami a legfontosabb, remekul mukodik.
Folyamatos GPS hasznalat mellett ratolt a telefonra. Ezt mas szivargyujtos eszkozzel soha nem tapasztaltam, merult kozbe a telefon allandoan, eppen , hogy csak lassitottak a folyamatot.
De ez perfect!
A hamuzot ki is vettem, soha nem lesz ragyujtva az autoba. A helyere egy voltmerot szeretnek.
Átalakíttattam egy mester emberrel a kormányom,és ha már azt csinálták, elküldtem a váltógombom is.
159 Ti design mintájára készült, nem kértem olyan markánsra az átalakítást. Piros cérna, és perforált bőr volt a kérésem az oldalára. A váltógomb is perforált bőr lett.
Profi munka, gyönyörű mindkettő.
A régi kormányomnak se volt baja, nem feslett, nem szakadt, nem azért lett átbőrözve.
Hanem ,mert nekem így tetszik!
Elvittem futómű átvizsgálásra ültetés után, akkor mondták ,hogy a jobb első lengéscsillapító nem jó, és a jobb felső lengőkar.
Vettem egy felső lengőkart, és két új gátlót, vagyis 4-et, ezzel volt némi herce-hurca, bele sem kezdek . :D
Felső lengőkar, TRW : 190.000 km
Első lengéscsillapítók, Bilstein : 191.100km