Sok pozitív tapasztalat körülöttem, hát vettem én is egy szettet. Természetesen nem voltam elégedett a gyári izzók teljesítményével ,azért jutottam el ide. Persze nem lehet lámpa kivétel nélkül megúszni a történetet, amit lökös levétel előz meg, de elég félig. Sötétben még nem teszteltem, raktam be szerszámot is ,hogy beállítsam majd sötétbe,hogy jól lássak ,és ne vakítsak senkit. Egyelőre tetszik, fiatalosabb a fehér fény miatt az autó.
Szép idő volt ma. Nagyon poros volt már szegény, ezért kihoztam ,és lemostam. Bemelegítettem, megjárattam picit, majd vissza a helyére aludni. Hiányzik az öreglány!
2 Hetente azért beindítom, átmelegítem, meg így rátölt az akksira. Bár múltkor ,mikor mínuszok röpködtek rálógattam a processoros akksitöltőt egy pár órára. Tökéletesen indul mindig! Nagyon szép ez a kocsi még 23évesen is.
Nem tudom hányadik ilyen blogom már ,de kb. az összes autómnak volt valami gebasz a kulcsával :D
A történet kezdete,hogy így vettem, a csomagteret nyitja, de az ajtókat nem. Bal oldalról valami bidám-bidám fel akarta egyszer törni ,szóval csak jobb oldalról volt kulcsal nyitható ,ami nem túl elegáns, és egyben macerás is. Ma elégeltem meg ,mikor reggel befagyott, pedig elötte nap fújtam be, érdekes...
Elbaktattam a garázsba a GT-ért ,és azt használtam napközben, illetve elvittem a kulcsot forrasztatni.
Mivel a sok nyomkodástól a mikro kapcsoló tetején levő gumi "izé" elfoszlott, így a kellett egy másik mikrokapcsoló. Szerencsére a donor cabrio 156 kulcsa még megvolt ,szóval így szállíttattam a műszerésznek ,hogy rakja át.
Hamar meg is lett, örültem neki, hazajöttem, összeraktam. Semmi. Se nem nyit, se nem zár, már csomagteret sem, slusszpoén,hogy el sem indul a kocsi. (immo hiba)
A GT-mnél rátanításnál pont ez volt, nem reagált, majd pár perc múlva működött. Itt is ugyan ez történt. Itt MES-el tanítás nem lehetséges, így gyujtáson nyomkodtam az összes létező módszerrel a gombokat, hát valamelyik bevált . :D
Oké, nyit-zár, de az immo továbbra sem jó. Szétszedtem sokadszorra, akkor vettem észre,hogy a chip kieshetett. Felfedező útra indultam a szőnyegre, míg végül megtaláltam ,és működik tökéletesen.
A kulcsház hagy némi kívánni valót maga után, ezért rendeltem egy másikat. Ahogy sokan mások is, ebay, aliexpress stb. Viszont!
Ezek nagyrészt nem stimmelnek ,szétszedett képen gyönyörűen látni,hogy a 2gombos távirányítók valahogy a 3 gombosból vannak átmókolva, és sok minden teljesen más.
Ebayen Angliából viszont találtam megfelelőt, legalábbis képről ,így azt rendeltem meg. Az ára a kétszerese a kínainak, bár így sem vészes, de nagyobb eséllyel lesz összeszerelhető ,és 1hét alatt megérkezik. Erről majd később.
update: Megjött Angliából a kulcs. Már alapból elállt nem kicsi, a belseje ugyan az,mint a kínai 1.5dollárosnak. Átbaszás, vissza fizették az árát. A kulcstartó rész a gyárinak eltört ,azt és az emblémát legalább tudtam hasznosítani.
Elkezdődött az alkatrészek beszerzése tavaszra.
Végre szereztem ültető rugókat Ausztriából. Hibátlan állapotúak.
20euro+10euro posta. Köszi Adrián
Az ex tulaj nem tudott pontos adatot mondani,hogy mikor lett cserélve a vezérlés (ő nem is cseréltetett) ,az asszem' meg nekem nem elég ,így lecseréltettem. Egyébként nem volt régi szíj, még ment volna ,de biztos ami tuti.
Kapott új fagyállót is.
Cserélve lett továbbá az alsó turbócső, egy utángyártottra, ami meglepően jó minőségű, sokkal vastagabb anyagból van ,mint ami rajta volt. Cserélve lett pár résolajcső, mert könnyezett, és pár bilincs az üzemanyag rendszeren, szintén ez miatt.
Vezérlésszett, vízpumpával : Gates
309500km
Szert tettem egy szett gyari kuszobre.
Szinre fujtam,masnap pedig felragasztottam. Sikaflex 227-el. Alulra meg kap par csavart. Sokat dob rajta, szep lett.
Első körben emblémákat feketére cseréltem a kopott gyárik helyére.
Utána fújható gumival a scudettot vettem kezelésbe, mert a króm nem volt a legszebb állapotban ,meg amúgy is agresszívabb szerintem feketén. Úgy gondoltam ,hogy a ködlámpa takarókat is próba képpen lefestem, aztán úgy is maradt, mert szerintem szebb, mint színesen, talán szélesít kicsit rajta.
Levettem a szürke hályogot a lámpáról :) A bal lámpa csúnyán matt ,és besárgult volt.
Ez is orvoslásra került.
Ha már ennyire belejöttem a feketítésbe, és a festékboltba voltam ,kevertettem fekete festéket RAL 9005 (itt legalább meglesz) ,és lefújtam a tetejét. Szóval ez is megvan :)
Olaj és szűrők cseréje megtörtént.
motul 5w40
ufi szűrő
sct olajszűrő
~ 309000km .
Csak ,hogy ne menjen minden simán, az olajleeresztő úgy bele votl tépve,hogy az imbusz átfordult rajta, mint kés a vajban. 1óra alatt azért kiszedtem. Szerencsére minden "új" autóhoz amit szervízelek rendelek új leeresztő csavart, most sem lett ez másként.
Ja, a motorburkolatot kicsit kicicomáztam, autó gyári színe, fekete betűkkel.
Szembe jott a hirdetes, hat nem tudtam otthagyni. :)
Rohangalosnak hasznalom, igy a GT mehet a garazsba, es sokkal ritkabban kell elobujnia katyukkal telitett orszagunkba pattogni.
A kocsi ruhaja azert hagy nemi kivetni valot. 5meterrol egesz szep :) Az elejen brutal sok a kavics felverodes, rengeteget ment autopalyan.Ez latszik a km-en ami meghaladta a 300ezret, viszont az auto szerkezeti allapotan is ,ami patent.
Elso korben egy lyukas turbocsovet kellett befoltozni -ideiglenesen-. Okadta a kormot, es semmi ereje nem volt. Ezt orvosoltam egyelore, majd kap egy ujat.
Nemregiben csereltek benne olajat, de 10w40-et toltott bele a szerelo ,amivel en nem ertek egyet, szoval holnap csere friss 5w40-re.
Rozsda: Meglepoen jo allapotu, az aljan semmi nyoma rohadasnak. A kuszob hatso reszen kivul volt nemi korrozio elol ahol talalkozik a kuszob es a sarvedo, illetve a csomagter belseje. Semmi sem lyukadt at, a lemez meg eros.
Kikoszorultem, epoxy primer-t kapott, alapozot, majd felrucsiztem a kuszobot. Szinre is fujtam, bar az felesleges, mert kap egy gyari kuszobspoilert, de ha mar csinaltam... mindegy.
Mikor megvettem valami fanak a nedve mindenhol ra volt folyva, iszonyu nehezen jott le. Az ajtok alja vegig katranyos volt, a a felnik sem mostanaba lettek letakaritva. Nagyjabol lecsutakoltam, de elvittem kozmetikaba, hogy vegyszerrel szedjek le a katranyt en nem kivantam kinlodni vele. Egyuttal lemosattam a motor teret is.Ott is meg kell oldani azt a keves ganyolast amit valaki eszkozolt. Amugy szep lett. Hatso rendszamot felragasztottam, megcsinaltam a rendszam vilagitast,mert az egyik felig ki volt esve, a masik sziloval beragasztva. Gyonyor volt. Donor autobol kivettem, ebbe at, boldogsag. Vagyis reszben , kozben kiegett egy izzo, na bumm , micsoda tragedia 😁
Naprol napra alakul, majd jelentkezem :)
Egyik pillanatról a másikra a távvezérlő se kép, se hang.
Raktam bele új duracell elemet kis naívan ,persze semmi sem történt. Sokan panaszkodtak erre különböző fórumokon ,de megoldást nem igen találtam rá. Reménykedtem ,hogy nem a kulcs ment tönkre, mert akkor az egy 25-35.000 ft-os történet (a másik GT-hez kellett új anno) .
Tudtomra adták ,hogy tanítható MES-el ,de persze ehhez kell a kód kártya. Fogalmam sem volt,hogy megvan-e ,de szerencsére megvolt az autóhoz. Feltanítottam ,de nem akart működni. Aztán megint, aztán megint. Semmi.
Elpakoltam mindent, mérgelődés közben rányomtam a gombra, és működik. Valószínű kell egy gyújtás fel-le is. Szóval akinek ilyen gondja van, ez a megoldás.
Hogy miért dobta el a jelet arról fogalmam sincs...