SanyiJTD - főkép
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-09-24

Mai nap lemostam, tankoltam még bele benzint, az ablakmosót kiürítettem, és feljebb fújtam a gumikat, végül kivonattam a forgalomból március 11.-ig

Tavasszal pedig indul a nagy project ezzel az autóval, nagyon várom már :)
Szinte km-re pontosan 1000 km-t használtam, ami nagyon nem sok, de csak 1 hónapot használtam ,azt is párhúzamosan a másik autóval, ergo nem napi szinten. Ez alatt nem kellett olajat rátöltenem.

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-09-18

Ha először látod ezt a címet, jogosan merül fel benned a kérdés,hogy ez mi a lósz@r.
Én is így álltam a kérdéshez, sosem hallottam ilyen szenzorról.

Be-be dobta néha a ABS SYSTEM failure kódot, kikapcsolta az ESP-t ABS-t, minden velejáró dolgot. Majd eltünt,egy hónapig nem láttam. Aztán KUL elött 2nappal megint bejött, és el sem tűnt. Hát gyorsulás elött nem poén ha nincs ABS. Nagyon nem.
Meg hát amúgy sem.

Kiolvastam ,pörgés szenzort dobott ki, kis nyomozás után rátaltam,hogy mi a bánat ez.
Gondoltam hamar rendelek egy újat, hát erről lettetem ,mert 88-140ezer forint között mozog. Találtam bontott jót 3ezerért. Az kicsit barátibbnak hangzott. Fiat Stilitol a Maseratiig ugyan ez van benne egyébként... Műszerfal alatt könnyen cserélhető, hibatörlés és jöhetett a teszt. KUL elött még beugrott egy pesti hétvége, 450 hibamentes km meggyőzőnek tűnt, és KUL-on is sikerült elég rövid féktávokat venni az autóval :) 5. képen látszik is, épp orra esek :)

Ja és ha már KUL, remekül éreztem magam attól függetlenül ,hogy a reptér milyen körülményeket produkált... Köszönjük a szervezőknek. Az autóm korrektül megy, azzal pedig elégedett voltam :)

 
>> EseményAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-08-31

Mit ad isten, ez is ebben a honapban lett muszakis,mint a GTV. Remek 2 autot vizsgaztatni mondanom sem kell. 🤣

Minden rendben ment, az auto kivalo allapotnak orvend. 😊

Km : 253941 (Miota megy a GTV , joval kevesebbet hasznalom)

 
>> Tuning és extraAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-22

Minden napra jut egy blog...

Elmentem Veszprémbe ,hogy a kipuffogónak csináljanak valami hangot, mert nagyon béna volt,hogy tök csöndben van. Kivetettem a katalizátor utáni középdobot, úgysem volt túl rózsás állapotban. A nagy középdob új, azt nem bántottuk, a hátsó dobon volt egy kis lyuk, meg az sem volt már új, így az lett a másik áldozat.
Eredmény egy 2-3ezer között nagyon jól szóló, de 5000 fölött lada hang, ami írtó béna, de lényegében 2-3ezer között használom. Gondolkozom valami sport dobon, majd... valamikor. Egyelőre marad, nem rossz, de nem egészen így képzeltem.
A képek készültekor a hegesztési varratok nem voltak kezelve még.

A másik móka mára az akkumulátor saruk cseréje, mert konkrétan szétporladtak az idők során, ki kellett támasztani ,hogy legyen kontakt. Így nem maradhatott ,és mivel elég spéci a saru (Bele voltak préselve a kábelek) ,és egy átlagossal nem lehetett összehozni ,így rendeltem hifi sarukat, azzal párosítottam. Elvoltam vele vagy 1.5órát a hőségben ,de így perfect!

Kipuff 17800
Saruk 3800

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-21

Valami történt a múltkor fejegység beszerelés közben, először minden rendben volt, majd mikor vissza helyeztem volna (átraktam ideiglenesen a cabrioba a fejegységet) akkor egy pillanatra kapcsolt csak be, az elektromos antennát fel-le húzogatta, a duda nem szólt, és fékezéskor felkapcsolódtak a lábtér világítások. Gondoltam ,hogy hátul a kábeleket megnyomhattad, megnéztem, ami szigszalagozva volt vissza bontottam ,de hibát nem találtam. Pihentettem egy hetet, de ma nem hagyott nyugodni.
Kiderül,hogy egy rossz biztosíték okozta az egészet. Első körben kizártam ,hisz valamennyi áramot kapott, mert megvillant a fejegység. Úgy gondoltam vagy átmegy az áram ,vagy nem. Hát ezek szerint rosszul gondoltam . :D Központi zár piktogram volt a biztosíték mögött, hát ezt végkép nem értem, pláne,hogy a központi zár működött.

Lényeg a lényeg, fejegység működik, elektromos antenna remek, duda is, és nem ég a lábtér világítás fékezésre.


Térjünk át a zörgésre, tegnap ugye a bal ajtóval kínlódtam ,ma jött a jobb, mert lehúzott ablaknál úgy zörgött az ajtó ,hogy ciki volt becsukni, mintha egy konzervdobozt vágtam volna földhöz...
Szétbontottam, megnéztem. Csavarokra mindenhol ráhúztam, de nem lett jó. Ütögetvén az ajtót úgy gondoltam az ajtó lemez belső borítása zörög, így felkutattam a fél tábla soudaband hangszigetelő lapokat amik még hifis időkből maradtak vagy 7éve.
Beragasztgattam, merevebb lett ,de még mindig zörög... Nyulkálva az ismeretlenbe felfedeztem egy bowden szerű "valamit" és az zörgőtt. Ablakot mozgatván arra lettem figyelmes, hogy az ég világon semmi funkciót nem tölt be. Mivel semmit nem lehet látni ,kitapintani is csak a véletlennek hála sikerült ezért még most sem tudom mi az. Hangszigetelővel leragasztottam, most hangtalan az ajtó záródás. Király!


Embléma csere. Ugye mindenki ismeri a kínai emblémákat, nekem is van minden féle színű, de ugye GTV-n még réz karikás van. Megoldható a házasítás, viszont van egy V6-os 156-om aminek még nem tudom mi lesz a sorsa, azon szinte egy teljesen új, gyári embléma volt. Leszereltem, azért lelakkoztam 3 rétegben ,és vissza ragasztottam a GTV-re. Pazar!

A rendszám nagyon buta így ,de fényezés elött nem áll módomban felragasztani.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-20

Le-felhúzásnál mikor a közepénél járt az üveg , brutálisan nyikorgött-nyöszörgött. Tiszta ciki volt, így szétszedtem a kárpitot, minden sínt, és vezetőt megfújtam.
Azóta teljesen hangtalan. :)

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-18

Él!
Jön-Megy, ezt használom.
Öreg autó, zajos, zörög, az úthibákon egyenesen borzasztó főleg a 18-as kerekekkel, de ennek is van valami feelingje :D Mióta leműszakiztattam a dízelt el sem indítottam , csak van.
Egyelőre a fényezés várat magára, örülök,hogy egyben van, és semmi kedvem újra szétszedni. Majd ráveszem magam, talán szeptemberre erőre kapok, és adok magamnak 1 hét szabit rendbe vágni a GTV-t.
Nagy-nagy köszönönet Totokid barátomnak, nélküle nem jött volna létre ez az állapot!

u.i. ugyan van blog,hogy felkerült rá a blackline, de az ideiglenesen átkerült a GT-re és szedje le róla a franc, plusz tetszik is rajta, szóval erre meg a 18-as sűrűküllős GT felni került fel :D

Nagy fékkel jól fog mutatni.

 
>> EgyébAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-14

No kerem, muszaki megvan.
Nagyjabol osszeraktam, meg par dolog van, nehany kobor aram, azt meg kell nezni, de mar hasznalhato.
2020.08-ig nyugodsag van. Yeaaaaah 😊

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2018-08-10

Annyi minden tortent kozben ezzel az autoval, hogy egy elmeny lesz ezt szavakba, aztan meg majd mondatokba foglalni.
Lenyeg, hogy atomjaira lett szedve, szokasomhoz hiven a fel auto kicserelve (kezdem mar unni).
Mostmar jon-megy-megall. Szoval alakul.

Cserelve lett :
-komplett motor (Svajci autobol)
-also lengokarok (ruville)
-szilentek (Febi)
-fekolaj (Textar)
-valtoolaj (Eneos)
-szervoolaj (Tutela)
-motorolaj (Motul)
-olajszuro (Bosch)
-levegoszuro (Denckermann)
-benzinszuro (SCT)
-fagyallo, desztviz (Siberia imadom :DDD)
-bilincsek
-uj gazbowden
-hatso fektarcsa (Textar)
-hatso fekbetet (Remsa)
-hosszbordas szij (Dayco)
-elso fekcsovek (perpill meg nem kerult be) (Brembo)
-lampa izzok (Hella)



Terv :

-Ujra fenyezes (szinmodositassal) (lakk van)
-Megy ra valamelyik 18-as GT felni. Vagy a suru,vagy vissza a blackline (megvan)
-szines biztonsagi ovek (megvannak)
-Brembo 4dugattyus fek (betet, nyergek megvannak)
-3 kullos kormany , ujraborozve
-ultetes
-leomlo bandazsolasa (megvan)
-emblemak csereje, qv logo
-klima toltes, mert motor cserenel az atmoszferaba tavozott a hutokozeg, hurra
-egy ules szelenek javitasa, azt leszamitva patika a belter
-Egyel ujabb scudetto (arra vevo is lennek hallloooo ha van valakinek)

 
>> SzervizAlfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-08-10

Hidegen elkezdett nem tetszeni az auto jarasa. Lediagoltam, es a 3-as porlaszto korrekcioja nagyon magas volt. Raktam bele egy masikat, uj tuzkarikaval termeszetesen. Az autot ,mintha kicsereltek volna.